Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 juni 2008


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik log ook weer even in, heb net 3 kratten met koppen en een mega-ikea-tas het huis in gesjouwd, maar de buit is bijna helemaal binnen.

Staartje, een uitglijder is géén terugval, je kunt dóórgaan op de ingeslagen (goede) weg door nú de beslissing te nemen daar mee door te gaan.

Dat is het verschil tussen een uitglijder en terugval, waarmee je in de oude gedrag vervalt.

Saf, verslavend hè weer vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu zeg ik dit wel maar dat komt, besef ik nu opeens omdat ik vanavond naar mijn zus haar verjaardag gaat en haar man is een echte whiskeydrinker.
Ik zal proberen zoveel mogelijk bij hem uit de buurt te blijven.
Ze weten van ons alcohol probleem en onze wil om daar matig in te blijven.

Maar de alcohol zal rijkelijk vloeien.
Ik zal erg mijn best doen het allemaal volgens Tapas tips te bekijken.

Dus als ik hier vandaag en morgen niet meer schrijf, is het omdat ik alweer met mijn bus in een heerlijke bosrijke omgeving sta.
Morgen hebben we een opening van vrienden hun schilder en workshop centrum.
Daar zal de JWW ook wel weer goed vloeien.
Ik heb me er jaren afzijdig van gehoude van alles waar alcohol rijkelijk vloeit, maar ik ben in dit laatste jaar zo gegroeit, dat ik het allemaal weer aandurf.
Dat is wel kicken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, effe voor je gegoegeld:

Als je goed kijkt zie je 3 gladde stipjes op de kokosnoot (doet je denken aan een bowlingbal met 3 gaatjes) zet daar de spijker op en sla zo een gat.
Om er voor te zorgen dat er lucht in de kokosnoot kan lopen moet je er nog een gaatje bij slaan, zodat de sappen er uit kunnen lopen.
Daarna de kokosnoot op de grond leggen en een paar keer goed rammen met die hamer...
Hij barst vanzelf!

Brr,,, ik zou het buiten doen hoor, succes !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D LOL

Ja nu vraag je me wat..eerste de gaatjes zoeken en daar een gat maken om het kokosmelk naar buiten te krijgen.
Dan het randje zoeken waarmee de kokosnoot in tweeen is verdeeld en daarlangs met een schroevedraaier en hammer slaan.
Als ik het me goed herinner...anders even googlen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even tussendoor.

De ellende begint bij het eerste glas, het laatste bestaat niet ! En wij zitten er midden in, hopen op het laatste glas , juist dat glas willen we nooit meer zien, laat het laatste voor wat het is, laat het staan.
zomaar,
ging net op in mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gelukt, kokosnoot op de stoep leggen (eerst natuurlijk het sap eruit halen door de gaatjes, dat ging wel makkelijk)
en dan met volle kracht met je hamer erop meppen een paar keer, onder begeleiding van een buurvrouw die het wist, en nu moet ik nog een keer want door de helft maakt hem nog niet helemaal makkelijk eetbaar!!

en zo leer je toch weer eens wat nieuws, had zomaar zin in verse kokos!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het even moeilijk, gisteren naar een receptie geweest, mij droog gehouden, doch heb de net geopende flessen wijn mee gekregen en staan hier bij mij, maar nee hoor ik laat ze voor wat ze zijn. Straks koemn enkele vrienden op de BBQ, zij mogen die gremlins naar binnen slagen ik doe het niet.maar.............makkellijk om te zeggen , toch aan jullie denken, en ik laat de boel staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staartje, nog even voor jou: meid wat herkenbaar, meteen een fles sterke drank! Maar...elk nadeel heb z'n voordeel, want van een fles wijn was je misschien minder geschrokken, was nog redelijk aanvaardbaar geweest misschien! Maar omdat dit zo extreem was ( is mij óók gebeurd namelijk...)
heb je ook meer motivatie om door te gaan met stoppen!
Je hebt weer eens gezien hoe de adder zich in de fles had verstopt (om met Carolien te spreken!), hoe geniepig alcohol kan zijn!
Dus raap jezelf bij elkaar, en wees blij met de ervaring, dan komt er nog iets goeds uit!
Als je het op kan brengen, schrijf dan op hoe je je nu voelt, je onmacht en je schaamte, en je vreselijke rotgevoel, en bewaar dat briefje dan voor de volgende keer dat de alcohol roept!
Of sla dit gevoel stevig op in je hoofd, zodat je het paraat hebt bij noodgevallen!
Als ik het moeilijk heb, zijn er een paar genante voorbeelden, waar ik me dóód voor schaam, die me helpen standvastig te blijven!
Kop op, Staartje, een nieuwe alcoholvrije dag, en ik vind het heel goed van je dat je het eerlijk verteld hebt! Dat is toch een bewijs dat je van je verslaving af wilt!
Sterkte, en een dikke knuffel!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
wat zijn de risico's op dit forum is verenigde kracht, het helpt ontzetten, maar ik wordt mogelijk verslaafd aan het forum, niet zo erg, mijn vrouw merkt na 4 dagen reeds dat er iets veranderd is, ik wil volhouden en dat wens ik iedereen hier toe, greetz, Jo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...