Spring naar bijdragen

donderdag 10 juli


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik kom er niet zo goed uit qua werk dan.
Hiervoor had ik de leukste baan die je je maar kon voorstellen, helaas veranderde
het bedrijf van eigenaar en kwam er dus ook een reorganisatie, ik ben niet ontslagen ofzo maar
uit vrije wil weggegaan met nog 6 collegae tegelijk.
Zo ben ik in mijn huidige baan terecht gekomen.
Ik weet nog steeds niet of ik het leuk vind, de ene keer wel de andere keer niet.
2007 kreeg ik een depressie en heb daardoor niet 100% gewerkt.
Toen ik weer was opgeknapt en gereintegreerd ben ik van de ene dag op de andere met spoed
in het ziekenhuis opgenomen.
Helaas heeft dit bij elkaar weer 2 maanden geduurd, daar weer van hersteld voet gebroken dus weer 6 weken thuis en de rest weten jullie.
Het is een opeen stapeling van feiten geweest en ik heb vreselijk in de stress gezeten omdat ik mij steeds moest ziek melden.
Ja en dan krijg je op een gegeven moment dat je je niet meer serieus genomen voelt.
Je moet je dus weer van vooraf aan bewijzen en dat kost erg veel energie.
Dus hoever mijn angsten en beeld reel zijn vraag ik mij af, ik kan er niet de vinger op leggen, maar kreeg een berichtje van Rudy, dat heeft mij toch aan het denken gezet.
Waarvoor dank Rudy.
Ja ik moet me afvragen of ik dit beeld niet in mijn eigen hoofd heb gecreerd en of het wel klopt met de werkelijkheid.
Moeilijk maar wel een begin misschien.
Ik heb genoeg gehad wat dat betreft, hopelijk blijf ik nu van lichamelijke ongemakken bevrijd en kan ik de rust vinden weer mijn weg te vinden, ik doe mijn best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Safi
Ik ben net terug op het forum en ik zou onrust op het forum teweeg brengen.
Dit schiet ff helemaal verkeerd bij mij.
Ik heb meerder zieke acties hier meegemaakt en ben niet de enige die twijfels heeft.
Vind het niet fijn dat ik met naam hier nu zo over wordt beschuldigd.

Ik vecht en doe ook mijn best en vind dat ik twijfels over alles mag uiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer: even een hele dikke pluim voor jou!!!!!!!!!!! Hoe jij dit allemaal hebt aangepakt is echt geweldig hoor. En zo vol goede moed, lekker gewerkt.

Ik ga NU pas weg. Tjonge wat kan een mens treuzelen zeg :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Ben hier een tijd niet meer geweest. Met mij gaat alles goed. Ik log even in om dit te melden, maar ook omdat ik mijn login voor het allerlaatste deel van de tactustherapie niet kan openen, en op deze manier kan ik tactus bereiken.
Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Geer voor mij is de verhuizing heel vervelend omdat het noodgewongen is. Ga terug naar mijn appartement die nog steeds niet verkocht is. Woon hier pas sinds 13 februari en kan de hele reutemeteut weer verslepen.
Pfff was net bijgekomen van de verhuizing en heb hier de huur opgezegd. Dat ging gelukkig makkelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik moet het maar even van me afpraten. Maanden is het me moeiteloos gelukt, leven zonder alcohol...en de laatste weken lukt het me allemaal niet meer.
Ik baal er weer zó vreselijk van. Het is niet veel, wat ik drink, maar waarom dan gewoon niet NIET drinken? Iedere dag sta ik op en denk ik: vandaag drink ik niet....en hoe later het wordt, hoe meer de wijn lonkt.

Maar vandaag is dan mijn 15.000ste poging! Ik ga het maar per uur bekijken, langer red ik op het moment niet. Ik voel me er erg verdrietig onder, en ik begrijp mezelf ook niet!
Als die tijd dat zoon in het buitenland was, dronk ik niet, en sinds hij thuis is loop ik weer te kwakkelen!
Je hoeft natuurlijk geen psycholoog te zijn :D om daar een verband tussen te leggen, maar dat is me te makkelijk!
Op die manier is er natuurlijk altijd wel een reden te vinden! Het regent, (dus met een drankje en een boek op de bank), of het is mooi weer (dus met een drankje in de tuin!)....zo lust ik er nog wel een paar...letterlijk en figuurlijk!

Vandaag dan maar! Dit uur in ieder geval niet! Da's een makkie, zo vroeg dronk ik zelden, voor mijn ADBtijd! Winst is er ook wel behaald, het zijn geen abnormale slemppartijen meer, maar zelfs die paar glazen laten me 's morgens zó somber wakker worden!

Ik wil mijn frisheid weer terug! Ik wil de vanzelfsprekendheid van Water weer terug; die heb ik ook gehad, maanden zelfs!

Vandaag dan maar weer! Alleen vandaag....per uur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, mag iemand geen twijfels uiten op het forum? Of mag iemand die net weer meeschrijft geen twijfels uiten. Wat zegt dit over jou. Wat doet het met jou als iemand ergens twijfels over heeft. Voel jij je aangevallen, ben je bang dat de rust verstoord wordt, kun jij daar slecht tegen of wat. Ik ben benieuwd wat er dan met jou gebeurd als je zoiets leest.
Mieke, of wie dan ook, heeft alle recht zich vragen te stellen bij bepaalde postings. We hebben nogal wat meegemaakt op dit forum, Sdie zichzelf dood liet gaan, D die zichzelf op een ander forum dood liet gaan en zo nog wel een en ander.
Mieke valt Drup niet aan, Mieke beschrijft HAAR gevoel. En dat mag, daar is nix op tegen. Als het verhaal van Drup waar is, is het lullig voor Drup. Maar Drup kan zich ook bedenken dat een ieder z'n eigen geschiedenis meeneemt en van daaruit reageert. En zoals ik net al schreef; we hebben al wat rare gevallen gehad op het forum.

Bij mij is het zo dat als een posting mij raakt, in welke vorm dan ook, dit iets zegt over mij.
Ik heb me bv ook geérgerd aan de posting van Charlie eergister. Ik wist welke kant het op zou gaan en dat Charlie hoogstwaarschijnlijk weer een ban zou krijgen. Ik ergerde me omdat ze het zo moeilijk vind de drank te laten staan en ze de steun van het forum nodig kan hebben. Maar mijn ergernis komt voort uit mijn ergernis over mezelf. Ik klaag momenteel teveel en kom niet in actie. En wat is dan mijn mechanisme; me gaan ergeren aan anderen.
Dus ja....

En ja, als iemand een Tia krijgt en later weer hele verhalen schrijft doet mij ook ff mn wenkbrauwen fronsen. Mn vader heeft er 3 gehad en mn moeder zeker 1 en die waren niet na twee uur weer in stat zo te functioneren. Maar dat wil niet zeggen dat het bij Drup niet zo zou kunnen zijn.


Goed idee Pip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderstaand stukje gekopieerd van Safidepafi echter ietsje aangepast:

Sommigen vinden dat van jezelf houden verkeerd is,
dat het gelijk staat aan egoïsme of zelfzucht.
Een gezonde dosis eigenliefde is echter een onmisbare kracht in je leven.
Als je niet van jezelf houdt is het heel moeilijk om van anderen te houden.
Hieronder tien suggesties die kunnen helpen een gezonde liefde voor je zelf aan te kweken.

1. Geef geen kritiek meer OP ANDERE MENSEN
Kritiek geven is geen bijdrage.
Weiger jezelf te bekritiseren en accepteer jezelf volledig zoals je nu bent.
Iedereen verandert, maar als je jezelf afkeurt,
verander je in een negatieve richting en als je jezelf goedkeurt,
verander je in een positieve richting.

2. Jaag jezelf geen angst aan ; JAAG ANDERE MENSEN GEEN ANGST AAN
Terroriseer jezelf niet langer met je gedachten.
Het is vreselijk om op deze manier door het leven te gaan.
Ontdek welk beeld je een goed gevoel geeft (ik zie graag gele rozen voor me).
Zodra je een angstige gedachte op voelt komen,
kun je deze gedachte vervangen door een gedachte die je een goed gevoel geeft.

3. Ga op een lieve en geduldige manier met jezelf om ; EN MET ANDEREN
Wees aardig tegen jezelf. Wees lief voor jezelf.
Behandel jezelf met geduld, nu je oefent in een nieuwe manier van denken.
Behandel jezelf zoals je iemand zou behandelen op wie je dol bent.

4. Wees vriendelijk voor je gedachten ; EN DIE VAN ANDERE MENSEN
Als je jezelf haat, haat je eigenlijk je gedachten.
Haat jezelf niet omdat je bepaalde gedachten denkt,
maar verander deze gedachten liefdevol.

5. Geef jezelf complimenten ; GEEF ANDERE MENSEN COPLIMENTEN
Jezelf bekritiseren breekt je innerlijke kracht.
Als je jezelf complimenten geeft, wordt je innerlijke kracht groter.
Geef jezelf zo vaak mogelijk complimenten.
Zeg tegen jezelf dat je het heel goed aanpakt, ook als je iets onbelangrijks doet.

6. Steun jezelf ; STEUN ANDEREN
Ontdek hoe je jezelf kunt steunen.
Vraag je vrienden om hulp.
Sta ze toe om je te helpen.
Het is een teken van kracht wanneer je om hulp vraagt op momenten dat je die hulp goed kunt gebruiken.

7. Ga liefdevol om met je negativiteit ; EN MET DIE VAN ANDERE MENSEN
Besef dat je negativiteit veroorzaakt wordt door een behoefte.
Je ontdekt nu nieuwe, positieve manieren om aan deze behoefte te voldoen.
Laat daarom nu je achterhaalde, negatieve gedachtepatronen liefdevol los.

8. Zorg goed voor je lichaam ; HELP FYSIEK WAAR NODIG
Verdiep je kennis over voeding.
Van welke brandstof dien je je lichaam te voorzien zodat het optimaal kan presteren en zoveel mogelijk energie heeft?
Kom meer te weten over lichaamsoefeningen.
Welke lichaamsoefeningen doe je het liefst?
Bemin en prijs de tempel waarin je leeft.

9. Werk met de spiegel ; KIJK ANDERE MENSEN IN DE OGEN EN HERKEN JEZELF
Kijk jezelf vaak in de ogen.
Laat merken dat je steeds meer van jezelf gaat houden.
Vergeef jezelf terwijl je naar je spiegelbeeld kijkt.
Praat tegen je ouders terwijl je in de spiegel
kijkt en vergeef ze.
Zeg minstens eenmaal per dag tegen jezelf:
"Ik hou van jou. Ik hou heel veel van jou".

10. Doe het nu en GA VAN ANDERE MENSEN HOUDEN
Stel van jezelf houden niet uit tot je beter bent,
tot je bent afgevallen,
tot je een nieuwe baan hebt of tot je een nieuwe relatie bent aangegaan.

Doe het nu.

Hou zoveel mogelijk van jezelf. en VAN ANDEREN


:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Trees natuurlijk kan je hier altijd je hart luchten, heb het helaas zelf ook moeten doen.
Maar slik je geen refusal meer?
Ik kreeg vanmorgen een PB van Rudy, ik moet aan mezelf blijven werken, schrijven en onderzoeken
of mijn beeld wel reeel is van bepaalde zaken, ben ik mee aan de gang gegaan, om je de waarheid te zeggen ben ik er een ster in om bepaalde gedachten naar mijn hand te zetten.
Dat heb ik vandaag geleerd en dat vind ik winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Geer. Ja sta al een flink poosje droog. Valt nog steeds niet mee merk ik. Het verhaal druppeltje triggert me enorm en dan ben ik nog steeds blij dat ik nooit alcohol in huis heb want anders was het ongetwijfeld wel een paar keer mis gegaan.

Dat is een bewuste keuze geweest. Geen alcohol in huis. Ook niet met verjaardagen of bezoek en een ieder heeft er best begrip voor. Pure zelfbescherming is het nog steeds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh hee!!! Moet dat nou allemaal net voor mijn vakantie... :D
Ja, okay, heb te weinig boeken ingeslagen, maar zóveel piekervoer... :o

Nou, ik kon het niet laten!
Trees!!! Dan maar weer even uur voor uur en dag voor dag. Je weet wat je wilt, da's stap 1!!!
En terug aan de refusal, bliksem!

MMM... Mijn gevoel, mijn reactie, wat zegt dat over mij? Ik zal maar een dik notitieboek meenemen morgen... Nog veel te doen! Vind het wel lollig om daar eens mee aan de slag. Zal ook zoveel mogelijk van mezelf en anderen (net andersom) proberen te houden...

Wat kan ik jullie nog meegeven...
Daar ga ik tot de volgende pauze eens over nadenken!

BamBam :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Heb alles bij Tactus neergelegd. Loog en lieg niet maar kan me het verhaal van Sallie ook nog zo goed herinnenren, wat een schrik en daarom wilde ik jullie juist zo graag melden dat het wel weer ging. Caro en Pip ontzettend dank voor de steun want voel me nu zo verdrietig dit te lezen. De twijfelaars: googelen kunnen jullie toch zo goed, lees dan maar eens wat een TIA is,maar daar gaat het mij niet om. Het ongeloof kan ik me voorstellen maar de spottende opmerkingen, de koppeling naar Sallie toe en door wie we meer voor de gek zijn gehouden, mag ik daar nu onder lijden? Maar uberhoubt het ongeloof, de spot, de pijn....... Ga nu ff weg, voel me heel diep gekwetst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn de verschijnselen?

De verschijnselen van een TIA verschillen per persoon, afhankelijk van de plaats in de hersenen waar de bloedtoevoer is verminderd. Elk hersengebied heeft zijn eigen taak. Zo is er bijvoorbeeld één bepaald hersengebied voor de spieren in een arm, één voor de spieren in uw gezicht, voor uw spraak of voor het kijken. Afhankelijk van het gebied dat te weinig bloed krijgt, kunt u bijvoorbeeld opeens uw arm niet meer gebruiken, of u kunt niet meer duidelijk praten, uw gezicht trekt scheef of u ziet even veel minder. Dit noemen we uitvalsverschijnselen. Gelukkig gaan de verschijnselen van een TIA vanzelf over: vaak binnen vijf minuten tot een halfuur, soms later, soms pas na 24 uur. Duurt de uitval lang of blijven er uitvalsverschijnselen bestaan, dan spreken we van een CVA (Cerebro Vasculair Accident) of beroerte.

bron Wikipedia



Ik heb er ook geen moeite mee als iemand zijn twijfels wil uiten, maar ik vind dat Mieke een beetje te ver gaat met haar bewoording.
Waar ik dan weer mijn twijfels over heb, die ik hier verwoord.

quote
==============
Ik voel me zwaar beroerd en dat komt door druppeltje.
Ik heb ooit een melding hier meegemaakt met oud en nieuw van het overlijden van een forumlid.
Dit was achteraf een grote aandachttrekkerij en dat speelt nu bij mij nu ook weer.

Die persoon toen daar had ik twijfels bij want het verhaal kloptte niet.

Dit gevoel heb ik nu weer.
Wartaal op het forum? In paniek doe je iets anders denk ik.
Een Tia en gelijk op het forum dit melden en je hond uitlaten?

Kweet niet hoor. Mijn vader heeft een Tia gehad en de toestand was wel ff anders.

Mijn wantrouwen steekt de kop op en geloof er helemaal niets van.

Wil dit kwijt want voel mje beroerd hieronder

. Ik geloof van het verhaal geen ene moer en daar is het forum niet voor.
Niemand heeft haar foonnr raar hoor

========
unquote

En aan de vet gedrukte stukken heb ik me inderdaad geergerd..

Ik vind het helemaal niet raar dat niemand Druppetjes telefoonnr heeft, waarom zou iemand die moeten hebben??

Wat ik wil zeggen, laat je twijfels merken als je die voelt maar ga niet gelijk iemand die misschien wel of niet een TIA heeft gehad zo naar beneden halen met zulke grove bewoordingen.

En dat is wat het over mij zegt BB, ik geef iemand liever de 'benefit of the doubt' als ik niet met eigen ogen heb kunnen zien dat iets niet waar is.
En ja ik vind het storend als iemand hier weer mee komt schrijven en niet gewoon kan scrollen als haar iets niet bevalt.
Ik hou inderdaad niet van onnodig beschuldigend gedrag en daar anderen in meetrekken als je niet zeker weet of wat jij beweert wel de waarheid is.
Dit komt omdat ik een sterk ontwikkeld gevoel van rechtvaardigheid heb.
En dan zal ik altijd de aanvaller aanvallen en het slachtoffer verdedigen.

En dat van Delta was op een ander forum dus daar hebben wij helemaal geen 'bad feelings' aan over gehouden.

Ziza leuk gevonden maar soms is het helemaal niet verkeerd om NIET altijd aan anderen te denken, maar aan jezelf omdat je die vaak op de tweede plaats zet.
Alhoewel dat natuurlijk aan je karakter ligt.
'Pleasers' kunnen beter meer aan zichzelf denken.
En voor egoisten is jouw aanpassing niet verkeerd:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...