Spring naar bijdragen

donderdag 10 juli


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik word bijna hyper van het niet slapen, na dinsdag voel ik me vreselijk niet alleen door de paniek maar ook omdat ik weer zo nodig moest vluchten.
Nou dan weten jullie al hoe laat het is, ik heb gedronken.
Stom ja ontzettend stom, ik had bijna de moed niet om het te schrijven, maar dan zou ik mezelf in de maling nemen.
En ik heb toch de behoefte om het hier neer te schrijven, ik ben niet eens meer boos op mezelf alleen erg verdrietig, er moet toch één keer een uitweg zijn uit deze ellende, anders kan ik het niet noemen, één doffe ellende.
Elke keer begin ik maar weer opnieuw, An je bent niet alleen, mij lukt het ook maar niet in 1 keer, helaas.
Toch zal ik blijven proberen het moet lukken.
Dit te hebben geschreven lucht mij wat op.
Nu hoop ik toch te kunnen slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik kan ook niet slapen, er sjeest van alles door dat hoofd van mij pfffff
dus er maar weer uit, sigaretje en poging 563.271 (ongeveer)
Vandaag besloten mn bedrijfsplan om te gooien dus daar ben ik wild enthousiast over, en tegelijkertijd maak ik me zorgen om mn relatie, die twee dingen samen in een potje = een slapeloze nacht bweeeh.
Nou ja duik er maar weer in, als je ligt dan rust je toch uit, dus daar ga ik maar voor...... !!
Toedeloetjes
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jackson, ik zie dat je on line bent, maar geen bericht hier, maar wel bij het 'moppendraadje'. Nu zal ik erbij zeggen dat ik de meeste moppen zowiezo niet leuk vindt, dan moet het toch ECHT wel komisch zijn, dus ik lees dat niet. Maar uit interesse naar jou ben ik er toch even gaan kijken.
En dan lees ik je mop, wat geen mop is. Doe me een lol, uit respect voor... andersdenkenden en haal die zooi weg ja?

Hoe is het met je? Ben je je bandavond droog door gekomen? Toch wel een zwaar leven dat je leidt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: lieve meid.

We zitten gevangen in de 'drankcirkel' ... jaja we kennen de cirkel... al zo vaak gelezen.

Even opfrissen: (voor de nieuwkomers, de hele versie is te lezen bij 'tips en adviezen'


De cirkels van Van Dijk:

1. DE LICHAMELIJKE CIRKEL

Als men een verslavende stof gebruikt, dan heeft dat invloed op het menselijk lichaam.
Het gevolg is klachten, of zelfs ernstige ziekten.

2. DE FARMACOLOGISCHE CIRKEL

Vrijwel iedere verslaafde stopt wel eens een tijdje, kickt wel eens af, maar begint uiteindelijk weer.
Dan treedt het beruchte 'controleverlies' op. Meestal niet gelijk, niet de eerste keer. Men probeert een klein beetje en het gaat goed. Als een beetje kan, kan een beetje meer ook, en dan komt de zaak opeens in stroomversnelling.


3. DE PSYCHISCHE CIRKEL


Psychotrope stoffen veroorzaken psychiatrische ziektebeelden.
Alcohol veroorzaakt angststoornissen, depressies en psychotische verschijnselen, opiaten en tranquillizers depressies, cocaïne angststoornissen enz. enz.

Hoe meer alcohol, hoe vaker dit soort krenkingen optreden. En zo draait ook de Psychologische Cirkel, steeds harder de Cirkel Stof aanduwend, en de Farmacologische- en Lichamelijke Cirkels draaien mee.

5. DE SOCIALE CIRKEL BIJ ALCOHOLISTEN.

Als men op deze manier in het leven staat, kan er overbelasting ontstaan, met allerlei klachten als gevolg: oververmoeidheid, spanningsklachten, relatieproblemen. Het gedrag aanpassen mag niet; men moet immers kunnen volhouden wat anderen ook kunnen volhouden.

6. DE CIRKEL VAN DE OMGEVING.

DE CONSEQUENTIES VAN DE CIRKELS

Uitgaande van deze visie kan verslaving dus gezien worden als een proces dat op meerdere gebieden van het bestaan zaken uit evenwicht brengt.



Als we de cirkel van de drank stilzetten dan zullen de andere cirkels ook niet meer kunnen draaien.
We moeten ZELF actie ondernemen door te STOPPEN met drinken.
ZELF de beslissing nemen en kiezen voor het LEVEN.
De genezing is dan heel dichtbij.

Stoppen met proberen aan te passen en perfect te willen zijn.

Ik ben ook alweer te lang bezig met te denken dat het leven toch niet zo leuk is zonder drank.
... maar is het leven dan wel leuk MET drank? ... vroeg ik me toen af.

Stoppen met drinken is HEEL hard werken. Ik ervaar het weer als heel erg moeilijk.

Vandaag niet drinken, stop ermee Tina, VANDAAG!!!!

:heart:

en weet je ..... het niet op het forum durven te vertellen en dan toch doen is een overwinning voor jou zelf. Ik herken het helemaal. Weg met schuld en schaamte gevoelens, dat is nergens voor nodig.
Het schrijven op het forum is nog veel MEER het aan jezelf toegeven dat je hebt gedronken.
Niet meer in het geniep drinken, zo van niemand die het ziet en niemand die het weet.
We houden onszelf het meeste voor de gek en daar leren we niks van. Vandaag ben je een stap verder in het leerproces!!!!!

Tina, geef me je hand en hou me vast, samen bewandelen we deze loei zware weg en op een dag zijn we die zooi DE BAAS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen luitjes ,
gisteren ben ik redelijk vroeg in de zetel in slaap gevallen , dus draadje van gisteren juist overvlogen voor mij heeft het weinig nut een reactie te plaatsen ivm gistren , want dat is voorbij , wil wel sterkte wensen aan druppeltje .
kennen jullie dat inplaats van te vluchten in de alcohol , vluchten in de slaap ??dat is namelijk wat ik doe nu ja zal wel beter zijn vermoed ik .
vandaag laatse werkendag , ik zou hier blijven om enkele werkjes bj een klant te doen , maar eigenlijk heb ik er geen zin in , beter naar de caravan vertrekken straks en mijn arm tot rust brengen , al zou het nog beter zijn dat ik eens naar de arts ga :devil:
gem ivm werk kunnen jullie innederland geen loopbaan begeleiding doen ?? uiteraard is dat binnen je eigen vrije tijd maar daar zoeken ze uit wat echt bij je past , ik heb er heel veel aan , is o.a kijken of je met collegs werkt of niet dus hoe je regeert in groep , bij mij komt stillekes uit dat de job die ik doe mij enorm ligt omdat het een mengelmoes van allerlei werkjes is , en in het algemeen alleen werk .
ivm die pb het is niet dat ze slecht waren , maar het is mijn eigen verdriet om mijn moeder en als men daar aankomt veranderd blacky van een lief hondje in een razende stier :devil: het is mijn moeder , het is mijn verdriet en het is mijn rouwen en hoe ik dat doe is mijn zaak
wat is 3 jaar als men een periode hiervan gedronken heeft , als men drinkt verwerkt men geen verdriet maar huilt men krokodillen tranen , nu eindelijk ben ik aan het rouwen om mijn ma en om mijn pa , om het feit dat ik mij soms eenzaam en verlaten voel , want van eigen familie heb ik niets meer hier in belgie , geen kinderen die mij last maar ook liefde geven capice ??
maar ik heb het van mij af geschreven en dus zand erover
ik ga jullie laten wens jullie allemaal veel sterkte en leer van deze eeuwige hervaller dat drank niets maar dan in totaal niets oplost ............ in tegendeel
groetekes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Dank je wel An, nee in het geniep drink ik niet, dat zou het nog veel zwaarder maken allemaal.
Maar ik kan me zo voorstellen dat sommigen denken pfffffff, heb je haar weer.
Ook dat moet ik leren, me niet afvragen wat anderen denken, het plaatje niet alvast invullen.
Morgen weer aan het werk, ik zie er vreselijk tegenop, maar realiseer me ook dat er overal wel iets is.
Ziekmelden is de laatste optie, ik durf het niet en ik vrees dat ik me dan uit een soort schuldgevoel nog rotter ga voelen.
Ach wat is wijsheid, soms weet ik het allemaal even niet meer.
Twee weken heb ik vrij gehad, ik heb niet het idee dat het mij echt goed heeft gedaan, de muren
vliegen op mij af en toch kan ik mij er niet toe zetten iets te gaan doen.
Tjonge ik schrik van mijn eigen negativiteit, maar het lucht op om het van me af te schrijven.
Daar is dit forum toch ook voor bedoeld, ik durf hier vaak lang niet alles op te schrijven, ook zo van ik wil niet zeuren en klagen.
Maar het zit allemaal in mijn hoofd en moet er toch eens uit, dus dan maar hier.
Vroeger had ik wel een dagboek, maar stilaan ben ik opgehouden erin te schrijven, waarom?
Ik ging vaak teruglezen en dan werd ik triest van wat ik opschreef.
Dus ik zoek eigenlijk een andere uitlaat klep, nee niet de drank dat is geen uitlaat klep maar
een sluipmoordenaar voor lichaam en geest.
Dat besef ik mij maar al te goed, en ja de 1e laten staan het lukt vaak tijden en dan ga ik weer keihard onderuit, dus vallen en opstaan.
En ik wil zooooooo graag niet meer vallen, echt dat meen ik oprecht, ik weet hoe het leven kan zijn zonder drank, weet ook dat je veel meer aan kan meer energie hebt en ga zo maar door.
Eens gaat het mij toch lukken, het moet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Albertina het lukt ons niet allemaal om in een keer te stoppen. Ik doe ook mijn 10.000 poging. Kop op en opnieuw beginnen.
An, die beruchte cirkel, is altijd goed om het te lezen. Schaamtegevoel, schuldgevoelens weg ermee en vandaag ga ik weer aan het werk en probeer te redden wat er te redden is. Ik vlucht niet meer. Alle verantwoordelijkheid van mijn daden neem ik op mezelf. Ik breek de cirkel open en kijk maar in welke draaimolen ik terecht kom. Niemand hoef mij aardig, intelligent of whatever te vinden als ik maar goed voor mezelf zorg.
Oke dat is weer mijn mood vandaag.

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen,

Ik sliep om 2 uur nog niet en was om 6 uur wakker. Interessant hoe dat vandaag gaat lopen dus.
Tina, lieve meid, wat een "malheur" zeiden ik en mijn ex vroeger dan. Vind het zo erg voor je. Dat drinken vind ik niet zo erg hoor, je bent eerlijk en je wilt het eigenlijk niet, maar dat je je zo rot voelt is erger.
Ik ga de kids de deur uit helpen, Zoon krijgt zijn rapport en Dcohter moet naar school.
Ik heb amper geslapen en word wel wanhopig zo onderhand. Nou ja ik drink vandaag niet, jaaaaaaaaaaaa koffie wel natuurlijk :D.

Allemaal een zo goed mogelijke dag gewenst,

XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgguh luitjes,

Ik geloof niet dat er hier iemand is die op een dag zei "en nu drink ik niets meer" en vanaf die dag fluitend door het leven ging. Kijk naar een Ziza met z'n 15.000x, of vraag het aan Soothe, of Anna, of Joann, en zelf heb ik hier ook maanden lopen drankjanken totdat ik het door kreeg (m.a.w. de waarheid door m'n strot geduwd kreeg door BamBam, ben haar nog steeds dankbaar daarvoor).
Iedere "droogstaander" weet exact waar een "terugvaller" het over heeft als die praat over dat het moeilijk is in Niemandsland enzo. Het is een proces en daar moet je doorheen, en bij de èèn duurt dat kort en bij de ander lang. Dat is allemaal niet erg, zolang je maar blijft vechten, dan zit je op de goede koers, en uiteindelijk kom je dan een keer bij een veilige haven aan.

Dus heb ik maar èèn aanmoediging voor jullie: Hou Vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Kan nu niet zeggen dat ik top fit ben maar ik ben een stuk frisser!

Bedankt voor jullie reacties allemaal gisteren. Ik kan ze niet allemaal persoonlijk beantwoorden want ik kan niet al die namen van jullie onthouden.

Wat betreft de vakantie en het wel of niet drinken zie ik over een week of 5 wel.....
Eerst die maar vol maken en daarna zien we wel verder.

Lijkt me nu het beste....

Ik had trouwens niet verwacht dat dit zo'n actief forum was. Super!!

@An
Heel erg mooi stukje. Zet je wel aan het denken zeg!
Met name die : DE FARMACOLOGISCHE CIRKEL
Geeft de burger niet echt moed!

We gaan weer verder, iedereen fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Blacky en andere dappere strijdres tegen alcohol,

ik vlucht ook vaak in het slapen, niet zozeer als vervanging voor de alcohol. weet jij hoe dat komt? als gevolg van een auto-ongeluk op mijn vijftiende heb ik een schedelbasisfractuur opgelopen. Ik heb daar nog last van in de vorm van vermoeidheid (ja, ja, het is 11 jaar later...). Toen ik medisch, psychologisch, psychiatrisch gekeurd moest worden voor de verzekering kwam er uit dat ik een 'diepe psychische vermoeidheid' heb, in plaats van dat er echt fysieks mis met mij zou zijn. mijn grote vraag is altijd: wat de reden daar voor is en hoe ik die 'psyche zou kunnen laten uitrusten'. toch heb ik wel ideeën, maar geen van allen zijn steekhoudend. Ik denk dat het strijden met en tegen jezelf vor die vermoeidheid zorgt. lees bijvoobeeld: strijd tegen alcohol. nou ja, ik weet het ook niet....

even iets anders: Dapper van je albertina om eerlijk te zijn over het feit dat je gedronken hebt, dat je dit wilt delen, ook al is het moeilijk. een arm om je heen... :)

verder: Gisteren heb ik veel nagedacht over wat Har zei ten aanzien van de AA: dat je dingen moet zeggen / doen die een ander helpen in plaats van dat je gericht bent op jezelf.
ik weet niet, maar wat Har zei heeft me weer aan het denken gezet en ik ervaar die zin sinds de opmerking van Har sterk. (beetje vaag allemaal, maar ik kan het niet helemaal onder woorden brengen.)
dus, bedankt Har! :present:

verder: Carolien, ik ondersetun je reactie op de gebeurtenissen van gisteren.

verder: rest van de forummers, ik wens jullie een goede / gebalanceerde ;) dag zonder alcohol!!


zo, dit moest ik allemaal even kwijt. beetje onsamenhangend, maar ja. ik ga nu lekker aan mijn scriptie typen! (fijn he, zonder houten hoofd :)

tabé,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb de ha gebeld, ik krijg iets om wat rustiger van te worden.
Nou ja mijn eigen ha is op vakantie, van haar krijg ik niet snel iets voorgeschreven van de plaatsvervanger wel.
Een gelukje dus.
IK moet en beetje rust in het hoofd krijgen, dan maar met een pilletje.
Zal misschien wel vervanging zijn voor jww, nou dat moet dan maar.
Ik lees hier ook vaak over de pammetjes, dus neem ik ook maar iets, in elk geval zal het bijdragen iets beter te slapen.
Carolien ik kan me helemaal vinden in je posting "getypte woorden kunnen ook als kogels aankomen"
zegt genoeg.:present:.
Houtje meis ik zag je hoor vannacht, ik was ook online.
Wellicht kan je vanmiddag een uurtje gaan liggen? Ik hoop het voor je, niet slapen
is zeer uitputtend.
Mensen wat een vreselijk weer, troosteloos.
Net hoor ik dat er hier gewoon maar een politieagente is dood geschoten, het is toch om de rillingen
van te krijgen, wat een wereld en dat nog maar te zwijgen over het verdriet van de nabestaanden.
En zo jong, 28 jaar echt vreselijk.
Ik heb al een was gedraaid opgehangen en nu ge ik mijn bedrijfskleding maar eens strijken.
Blijf maar een beetje bezig de zinnen verzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Hee Tina, knietjes kuizen en doorgaan he, eens lukt het je wel weer hoor! Ik wens je veel KMW, ook met je prive dingen.
Ik ga denk ik ff winkelen met twee dochters, er moeten geloof ik wat korte broeken gekocht worden:wacko:, nou ja het weer is toch slecht.
Allemaal een fijne dag, tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allen:D

Ik heb even de hele versie van de Cirkels van Van Dijk omhoof gehaald voor Peter bij Tips &adviezen.
Leuk bedoeld, die verkorte versie An, maar toch laat dat veel te veel weg voor mijn gevoel.

:heart: Drup ik hoop dat het wat beter met je gaat, wel laten checken vandaag, afgesproken :heart:

Alle twijfelaars, ik ben het met Carolien eens dat men toch iets voorzichtiger moet zijn met uitspraken.
En Mieke ik snap dat het gebeurde met Oud en Nieuw 2006/2007 je enorm heeft aangegrepen, maar het is al bijna 2 jaar geleden. Ik vind het jammer dat je net terug bent en nu alweer onrust op het forum veroorzaakt. De sfeer is erg goed op het moment en hier heeft niemand behoefte aan.
Scroll als je iets niet gelooft of schrijf naar tactus, maar ga hier geen mensen beschuldigen is mijn mening.

Tina, voor jouw nog een keertje de regels van zelfliefde

Sommigen vinden dat van jezelf houden verkeerd is,
dat het gelijk staat aan egoïsme of zelfzucht.
Een gezonde dosis eigenliefde is echter een onmisbare kracht in je leven.
Als je niet van jezelf houdt is het heel moeilijk om van anderen te houden.
Hieronder tien suggesties die kunnen helpen een gezonde liefde voor je zelf aan te kweken.

1. Geef geen kritiek meer
Kritiek geven is geen bijdrage.
Weiger jezelf te bekritiseren en accepteer jezelf volledig zoals je nu bent.
Iedereen verandert, maar als je jezelf afkeurt,
verander je in een negatieve richting en als je jezelf goedkeurt,
verander je in een positieve richting.

2. Jaag jezelf geen angst aan
Terroriseer jezelf niet langer met je gedachten.
Het is vreselijk om op deze manier door het leven te gaan.
Ontdek welk beeld je een goed gevoel geeft (ik zie graag gele rozen voor me).
Zodra je een angstige gedachte op voelt komen,
kun je deze gedachte vervangen door een gedachte die je een goed gevoel geeft.

3. Ga op een lieve en geduldige manier met jezelf om
Wees aardig tegen jezelf. Wees lief voor jezelf.
Behandel jezelf met geduld, nu je oefent in een nieuwe manier van denken.
Behandel jezelf zoals je iemand zou behandelen op wie je dol bent.

4. Wees vriendelijk voor je gedachten
Als je jezelf haat, haat je eigenlijk je gedachten.
Haat jezelf niet omdat je bepaalde gedachten denkt,
maar verander deze gedachten liefdevol.

5. Geef jezelf complimenten
Jezelf bekritiseren breekt je innerlijke kracht.
Als je jezelf complimenten geeft, wordt je innerlijke kracht groter.
Geef jezelf zo vaak mogelijk complimenten.
Zeg tegen jezelf dat je het heel goed aanpakt, ook als je iets onbelangrijks doet.

6. Steun jezelf
Ontdek hoe je jezelf kunt steunen.
Vraag je vrienden om hulp.
Sta ze toe om je te helpen.
Het is een teken van kracht wanneer je om hulp vraagt op momenten dat je die hulp goed kunt gebruiken.

7. Ga liefdevol om met je negativiteit
Besef dat je negativiteit veroorzaakt wordt door een behoefte.
Je ontdekt nu nieuwe, positieve manieren om aan deze behoefte te voldoen.
Laat daarom nu je achterhaalde, negatieve gedachtepatronen liefdevol los.

8. Zorg goed voor je lichaam
Verdiep je kennis over voeding.
Van welke brandstof dien je je lichaam te voorzien zodat het optimaal kan presteren en zoveel mogelijk energie heeft?
Kom meer te weten over lichaamsoefeningen.
Welke lichaamsoefeningen doe je het liefst?
Bemin en prijs de tempel waarin je leeft.

9. Werk met de spiegel
Kijk jezelf vaak in de ogen.
Laat merken dat je steeds meer van jezelf gaat houden.
Vergeef jezelf terwijl je naar je spiegelbeeld kijkt.
Praat tegen je ouders terwijl je in de spiegel
kijkt en vergeef ze.
Zeg minstens eenmaal per dag tegen jezelf:
"Ik hou van jou. Ik hou heel veel van jou".

10. Doe het nu
Stel van jezelf houden niet uit tot je beter bent,
tot je bent afgevallen,
tot je een nieuwe baan hebt of tot je een nieuwe relatie bent aangegaan.

Doe het nu.

Hou zoveel mogelijk van jezelf.


Dus lieve Tina blijf lopen op die goede weg waar je nu opzit en voel je niet te schuldig over je uitglijder.
Zie het als leerproces.
En meld je a.j.b ziek en voel je niet schuldig.
Als je het niet doet, dan zou je je eigenlijk schuldig tegen over jezelf moeten voelen, is mijn mening, want je pleegt de alweer roofbouw op je lichaam en je leven.
En je hebt er maar 1, een baas kan wel een vervanger krijgen maar jij bent niet te vervangen
:sun:

Blacky...geniet van je podovan en ik kom echt een keer maybe not not but someday!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, dank voor je lieve bericht.
Echter, ik wil er toch één kanttekening bij plaatsen, ziekmelden doe ik toch niet zomaar.
Ten eerste ben ik alleen en moet mezelf in mijn onderhoud voorzien.
Het is echt niet zo makkelijk om je ziek te melden, ik heb hier al vaker
over de nieuwe ziektewet regels geschreven en die zijn niet mis.
Ik vind ook dat ik de plicht heb te gaan werken zolang dat redelijk mogelijk is.
En dan daarbij helaas liggen de banen niet voor het oprapen,
De uitkeringen liggen niet meer zo makkelijk binnen bereik Safi, en misschien maar goed ook.
Met mijn werk heb ik ook nog zoiets als regelmaat en een vaste structuur.
Ook lees ik hier regelmatig dat er mensen zijn die heel graag zouden willen werken, daarmee
besef ik dat ik het niet zomaar moet opgeven.
Als het echt niet meer gaat dan heb ik het in elk geval geprobeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Nog geen fluit gedaan, riep ze bijna fluitend, maar wel met een steeds knagender schuldgevoel... Hoe moeilijk kan je het jezelf maken? :D
Wel de gemeente gebeld over het te vervangen paspoort... Te duur nu. Dus... ík kán niet naar het buitenland... :P

Mooie uitzaaier Water! Good old Bram!

Tina, bek op 't stuur en de lieslaarzen maar weer aan!
Het komt goed meisje, blijf naar jezelf luisteren!!!!

Druppeltje, alles okay?!! Hoop dat je je wat beter voelt vandaag!
laat je nog wat horen?!!

Okay, okay... Nog ééntje dan....
Bakje koffie (er lijkt soms niets veranderd, uitstelgedrag...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem zomaar een geval uit de praktijk, waardoor er twijfels ontstaan over de waarheid.

Ik ben niet naief maar ik ga er vanuit dat iemand de waarheid spreekt en hou deze eerste gedachte vast.
Ik hoef dan niet te twijfelen.
Twijfel is niet goed voor mijn gemoedsrust.
Als achteraf blijkt dat iemand de waarheid niet heeft gesproken, neemt hij of zij zichzelf niet serieus.
In het verlengde daarvan ons niet serieus.
Ik zal teleurgesteld zijn en dat op mijn manier verwerken.
Ik heb compassie met mensen die op deze manier de aandacht op zich willen vestigen om aan hun gerief te komen.

Blacky slapen als vluchtmiddel doet me denken aan één van mijn vele opnames waar wij alléén savonds om tien uur onze kamer mochten opzoeken om te gaan slapen.
Slapen door onstane spanningen was taboe.
Je werd net zolang onder vuur genomen tot de aap uit de mouw kwam.
Slapen buiten de geroosterde uren moest schrijftelijk worden aangevraagd.
Schiet me nog een voorval te binnen waar ik me een week lang moest kleden zoals ik me voelde.
Nog maar net in therapie en hondsberoerd heb ik een week lang in het zwart rond gelopen.
Daarbij had ik een baard (om me achter te verschuilen)en lang haar tot op mijn schouders.

Alleen aan de stand van mijn voeten kon je zien of ik voor of achteruit liep.

Pas na maanden durfde ik een gekleurd hemd te dragen.
Maar een mens kan veel verdragen en ik ben er niet slechter van geworden.

Een fijne dag allemaal.
Ik ga er aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik snap je helemaal maar als het werken zoveel psychische ellende met zich gaat brengen, dat je er weer door gaat drinken, paniekaanvallen krijgt, slapeloze nachten.. waar ligt dan de grens. Probeer je grenzen in de gaten te houden want eens houdt het op. Werken is heel belangrijk maar moet ook genoeg positieve energie leveren anders ga je er zelf aan onderdoor. Je kan helemaal tot die grens gaan tot je niet meer verder kan of je kan eerder ingrijpen, maar ik snap dat dit nog niet het moment is. Morgen ga je werken en als je merkt dat het echt niet gaat, zorg dan wel goed voor jezelf en ga niet door tot je echt niet meer kan.

Ik hoor het trouwens net van die agente op het nieuws, heftig hoor Tina, en dan zo vlakbij! pffft, 28 jaar... rare wereld leven we soms toch in.

Carolien, in het verleden is hier al eens een aankondiging gedaan dat iemand was overleden en een keer een aankondiging van iemand die een eind aan het leven wilde maken.. dat zijn dingen die je niet in de koude kleren gaan zitten en veel, heel veel onrust met zich meegebracht hebben. Beide keren was het niet waar dus dat mensen zich onveilig voelen bij bepaalde berichten vanuit deze ervaring, dat mag er ook zijn! en dan heb ik liever dat dat uitgesproken wordt dan dat dat achter de schermen gebeurd, want daar hebben we ook al het een en ander mee meegemaakt, dat er opeens vanuit het niets een hetze tegen iemand kwam. Het blijft gewoon balanceren op een forum.

nou hoi en dag want ik moet meteen de deur weer uit, werken, heb een opdracht die niet echt lukt dus ben wat gestresst en vanmiddag moet het af zijn, ook nog plasje van de kat wegbrengen naar de dierenarts en ik ben al laat... toedels dus! Wie weet kom ik tussendoor nog even binnen piepen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ik wil je zeggen dat ik het altijd zo vreselijk mooi en knap vind hoe jij weet te schrijven.
Zo zuiver en oprecht echt knap hoor!
En nu ik je heb ontmoet kan ik er een persoon bij plaatsen en die persoon past precies bij
je postigs, mooi en zuiver.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een weer. Lekker in de zon zitten kunnen we wel vergeten. Evengoed ben ik super lui en dat blijft ook zo vandaag. Ga wel even boodschapjes doen EN geen JWW.
Het is een echte 'stop vakantie', een echte 'helemaal niks te hoeven doen vakantie'.

Albertina: ja die verantwoordelijkheid naar mijn werk toe heb ik ook enorm. Voor mij is het zowat extreem. Ik ben een keer twee weken ziek geweest, maar toen lag ik in het ziekenhuis. Voor het komende jaar heb ik me toch voorgenomen om me eerder eens ziek te melden. Ik draaf altijd maar over mijn grenzen heen. Met als gevolg dat ik helemaal op ben op een gegeven moment.
Ach ja... goede voornemens. Ik hoop voor jou dat het goed lukt morgen. Goed van je dat je een paar pammetjes hebt gehaald. Het helpt je tenminste om tot rust te komen en eens te kunnen slapen.
Verwen jezelf vandaag!

Tot later maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...