Spring naar bijdragen

donderdag 10 juli


Aanbevolen berichten

Kijk Drup, ik heb net geschreven dat het mij verwonderde. Dat wil niet zeggen dat ik je niet geloof. En begrijpelijk dat jij je gekwetst voelt maar ik vergelijk je niet met Sally. Ik schreef dat hier al het een en ander is voorgevallen en dat maakt mij soms wel wat wantrouwig en dat is ook begrijpelijk.
Ik hoop dat jij daar ook begrip voor op kunt brengen. Hoe moeilijk dat misschien ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En waarom ik gestopt ben met de refusal...ach de reden zal duidelijk zijn hè, hoewel het laatst voor mezelf! Een keertje vergeten, de dosis verlaagd, niet meer dagelijks (hoeven) in te nemen, nóg eens vergeten....
Ik heb het nu vanmorgen weer ingenomne, grotere dosis zelfs, maar toch!

En Geer, geniet ervan dat het zó goed gaat. Die periode heb ik óók gehad. Ik was zó verbaasd dat het me allemaal zo makkelijk afging! Maar op een gegeven moment wordt het gewoon, de euforie verdwijnt, er gebeurt weer eens wat, je denkt dat je het wel kunt, sociaal drinken....En het gekke is, dat ik dat nu )tot op heden) ook wel weer kan, maar het brengt me niets goeds. Ik voel me er ongelukkig en schuldig bij!
Ik merk de afglijdende schaal. En ik wíl gewoon niet drinken, want ik ga drinken om het drinken. Ik moet weer toegeven aan mezelf dat ik niet kán drinken!

Maar goed, het eerste uur bijna gehaald. Niet dat dat moeilijk was, maar zo heb ik vandaag het gevoel dat ik weer iets bereikt heb. In plaatst van dag voor dag, nu even de ´beloning´ van uur voor uur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik vind het allemaal heel vervelend voor druppeltje, maar ik heb twijfels en dat is een gevoel wat niet zomaar weggaat.

@ Safi, als je quote zou je dat dat dan in originele staat willen doen.
Door delen van de tekst vet te drukken maak je het grover dan wat er werkelijk staat.
Zo haal je mij naar beneden en dat vind ik niet fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, ik zal me altijd jouw opmerking herinneren: volgens mij wíl je helemaal niet stoppen met drinken!
Als ik wel eens heel kwaad op mezelf ben, zeg ik: zie je wel, BamBam had tóch gelijk!....

Maar ik ben nog steeds blij dat je later op die opmerking bent teruggekomen! Ik heb daarvan geleerd, dat sommige opmerkingen harder aan kunnen komen dan de schrijver beseft!
En dat is gisteren hier op het forum ook weer eens bevestigd!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje: rustig aan joh. Je hebt veel spanning gehad. Je wilde naar de meeting, kon niet doorgaan. Je teleurstelling etc. Trek je niks aan wat anderen zeggen. Zorg goed voor jezelf en kom gewoon schrijven!
Ik ben allang blij dat je er weer bent.

Idem Vie: ik vroeg me al af of je je nog eens liet zien en maakte me zorgen, maarja wat moet ik doen?
Loslaten en zie daar ben je weer. Ik zou het fijn vinden als je toch iets schrijft over jezelf.

Lieve Trees: uur voor uur .... probeer wat afleiding te vinden anders duurt een uur wel erg lang.
Ik merk na een paar dagen dat de trek verschuift. Het is weer even doorbijten, maar het kan.
Het is ook niet niks, je zoon weer terug. Ik had vanmorgen een 'nachtmerrie'. Ik droomde dat ze allemaal onverwachts weer thuis kwamen. Ik droomde dus dat de voordeur werd open gemaakt en daar stonden ze dan. Ik zei nog: wat doen jullie nu hier..... ik kreeg echt paniekgevoelens. Het is niet altijd gemakkelijk met je familie/gezin te leven hoeveel we ook van ze houden. Ik hoop dat je rust kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bijna je hele tekst gequote Mieke, ik heb het niet geschreven

quote
++++++++++=
@ Allen,
Ik voel me zwaar beroerd en dat komt door druppeltje.
Ik heb ooit een melding hier meegemaakt met oud en nieuw van het overlijden van een forumlid.
Dit was achteraf een grote aandachttrekkerij en dat speelt nu bij mij nu ook weer.

Die persoon toen daar had ik twijfels bij want het verhaal kloptte niet.

Dit gevoel heb ik nu weer.
Wartaal op het forum? In paniek doe je iets anders denk ik.
Een Tia en gelijk op het forum dit melden en je hond uitlaten?

Kweet niet hoor. Mijn vader heeft een Tia gehad en de toestand was wel ff anders.

Mijn wantrouwen steekt de kop op en geloof er helemaal niets van.

Wil dit kwijt want voel mje beroerd hieronder

en Spud en Trees,
Jullie hebben mijn gevoelens qua Druppeltje bevestigd en ik wil voor ik slapen ga uit de wereld.
Dit valt me zwaar dit vermoeden. Ik geloof van het verhaal geen ene moer en daar is het forum niet voor.
Niemand heeft haar foonnr raar hoor

We kunnen afspreken op het forum dat er altijd iemand een nr heeft en anders niet mee praat of gaat dat te ver?

===
unquote

Deze drie stukjes had ik weggelaten omdat ze niet relevant waren

1.@Allen

en

2.en Spud en Trees,
Jullie hebben mijn gevoelens qua Druppeltje bevestigd en ik wil voor ik slapen ga uit de wereld.

3.en We kunnen afspreken op het forum dat er altijd iemand een nr heeft en anders niet mee praat of gaat dat te ver?

Dus jouw opvatting dat ik het nuallemaal uit zijn verband heb gehaald gaat niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja Mieke ik heb de woorden die bij mij het verkeerde keel gat in schoten vet gedrukt, daarvoor is die funktie
En ik wilde je laten voelen wat je nu werkelijk geschreven hebt en hoe dat op de ontvanger overkomt waar je bericht over gaat.
Het spijt me als dat niet fijn voor je is, maar ik denk dat het gisteren ook niet fijn voor Druppeltje was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het forum momenteel heel hard nodig, met mij meer denk ik. Maar dit gedoe of iets waar of niet waar is daar heb ik zoooooooooooo helemaal geen zin in. Kunnen jullie daar niet gewoon mee stoppen????????????????????????????????????????????????????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Met alle respect, maar bij deze kom ik nog even op gisteren terug. Het zit mij niet lekker!!
Wanneer er een nieuwkomer op het Forum komt en ik spreek hem toe (Peter dus), hoef ik niet op m'n plaats gezet te worden.
Ik richtte mij tot Peter, en deze lijkt mij in staat op mij te antwoorden.

Wat mij ook niet bevalt, is dat je op het Forum gaat melden een borrel in te schenken en vervolgens over wijn te beginnen!
Wanneer iemand hulp zoekt omdat hij de drang niet kan weerstaan, dan gaan wij het proberen het om te buigen. Dat is heel wat anders, dan te zeggen, ik neem maar een borrel.

Ook de vraagstelling waar ik vandaan kom, bevalt mij niet. Ik kom uit de donkerste spelonken, iets waar jij je geen enkeke voorstelling van kan maken!!
En de opmerking, fijn voor je (of iets in die trant) bevalt mij helemaal niet. Het is een bekend verschijnsel , dat iemand zijn gevoelens van onmacht, op een ander projecteert. Het zelf niet klaarkomen, met het probleem, wordt dan een reden om een ander te bekritiseren.

Ik vind, dat ik voldoende inzicht heb om iemand een positieve injectie te kunnen geven. Het is dat jij de enige was, anders zou ik me van schrijven onthouden!

Ik zou zeggen, ga eens daadwerkelijk iets met je probleem doen. Niet steeds zeggen van:Wat me nu weer gebeurde, ik weet wel het is geen rede, maar toch!!
Steeds dat melden, hoe rot je het hebt, om maar weer een glas te pakken, zo zit over een jaar nog te drinken!! In plaats van in de aanval te gaan, zou je beter iets van een ander zijn strijd kunnen proberen mee te nemen.

Maar goed, je zat aan een drankje, dus ik zal het je maar niet euvel duiden. Drank wil de waarneming nog weleens beïnvloeden, Dus dat is "een vezachtende omstandigheid"
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, bij mij poging 15.000, op 18 juli 2008!:present:
En gelukkig houdt de telling niet op bij 15.000, maar voor ons hopenlijk wel!
Fijn dat jullie allemaal zo met me meeleven, dat doet me goed!
Zo zie je maar weer eens dat het rusten op je lauweren (of zijn het louweren)(gek woord!) niet altijd goed is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee hee, gezellig hier zeg.
Ik heb gewinkeld met de dochterd, Kwam met iets meer thuis dan bedoeld, maar ok, voor een keer maakt niet uit.
Ik ga nu boodschappen doen, pannekoeken bakken, en vanavond weeeer weg, naar da AA.
Morgen lekker thuis op debank! :D
Wat een naar weer he? Maar het begint hier wat op te knappen, hee, na regen komt zonneschijn toch??:rose:
Mensen hou het rustig, hetleven is te mooi om het te verknallen door niet echt belangrijke dingen.
Laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw Geer: wat ben jij opgeknapt zeg :D

Trees:ik heb je onderschrift niet gezien, jammer. Joh meid er is niks verloren. Je hebt al zo lang en al zo veeeeeeel niet meer gedronken. Ben niet te streng voor je zelf. We pakken gewoon de draad weer op en gaan verder met poging .... wat maakt het uit, het resultaat telt!!!
Ik zit hier wel behoorlijk te bunkeren nu ..... en heb wel zo'n zin in een lekker stuk taart ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kunnen we ook allemaal voor en over onszelf schrijven.
Saf, jij zegt dat je dingen vet afdrukt omdat het wel zo zal zijn overgekomen. Dat kun je toch niet weten? Dat is puur jouw invulling. Het is fijn dat je rechtvaardigheidsgevoel je zegt dat je het op moet nemen voor Drup maar is dat wel zo? Moet jij het opnemen voor de ander.

En nog wat voor een ieder: ik vroeg me net af; is het altijd nodig meteen op iets te reageren. Is het soms niet beter even tot 10 te tellen en dan nog es te bedenken of ik wel moet/zal reageren? En zeker als het niet over mij gaat, moet ik dan altijd wat zeggen of kan ik ook wel es iets laten passeren. Bij mij werkt het zo; als ik me druk maak over een ander hoef ik me niet druk te maken over mezelf.

Ik was net aan het stofzuigen en bedacht het volgende.
Door de terugval van iemand van mijn groep ben ik aan het denken gezet afgelopen week. Ik bedacht me dat ik het goed weet voor de ander. Ik zit vol goede raad en weet het goed voor een ander. Maar momenteel zit ik niet zo goed in mn eigen programma.
Wil ik alles doen om mijn verslaving aan te pakken. Of wil ik de short cut, de bochten afsnijden. Ja dus, dat is momenteel een beetje wat ik aan het doen ben. Misschien moet ik me es wat minder bezig houden met anderen en wat meer met mezelf. Ik volg mn schema, wat ik gemaakt heb met mn sponsor, niet meer. Ik maak geen doe lijst meer voor de dag. Ik handel zaken niet af en schuif bijna alles voor me uit. Ik kom afspraken niet na. Vergaat mn wereld hierdoor, nee. Maar voel ik me beter hierdoor? Zeker niet. Ik ga me schuldig voelen, rot en vervelend. De sleutel tot de oplossing heb ik zelf in mn hand. ACTIE!!!

Het AA- Programma is niet alleen een programma van praten; integendeel, het is een doe-programma. Actie, het heft in handen nemen. Niet klagen en zeveren en zeiken maar wat kan IK doen om het vandaag anders te laten verlopen. Dus, ipv van mn bed in te duiken waar ik nu eigenlijk heel veel zin in heb, ga ik iemand helpen ff wat in de tuin te doen. Actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

! dingetje nog; er wordt vaak geschreven als iemand heeft gedronken dat het niet zo erg is en dat het niet zoveel uitmaakt. De persoon van mn groep die afgelopen week een terugval heeft gehad was zich al weer bijna dood aan het drinken. Kan dit binnen een week vraag je jezelf af. Geloof me; dat kan. Die persoon kon niet meer stoppen en had zichzelf binnen enkele weken dood gedronken als er geen opname had plaats gevonden.

Ik weet wel; het klinkt zo ernstig maar drank maakt zoveel meer kapot dan ons allen lief is. En ik weet ook wel dat de dingen die gezegd worden vaak bemoedigend bedoeld zijn. Maar het is wel erg dat iemand die dat NIET meer wil WEL gaat drinken. Wel ben ik altijd blij dat mennsen terug komen, het lef hebben eerlijk te zijn en weer een nieuwe poging wagen.

Ik weet ook niet zo goed wat ik wel zou kunnen zeggen maar ik krijg het mn strot niet uit om te zeggen dat het niet zo erg is. Het is wel erg. Ik heb afgelopen zaterdag met enkele mensen, na de meeting, nog gegeten. We hebben zitten gillen van de lach. Waarover? Over alle gekke, idiote, waanzinnige dingen die we uitvraten als we teveel hadden gedronken. Het was heerlijk die herkenning en er over kunnen lachen. Maar alle voorbeelden waren eigenlijk om over te huilen. Snappen jullie wat ik bedoel?

Nou ja, ik ga een struikje verpoten:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ik weet het nog. Ach ja....blij dat dit jouw patsboem was en je stopte met drinken. Ben idd nooit te beroerd een ander te zeggen hoe die het moet doen:angry::beer::D

Ben blij dat je al zolang droog staat en waardeer je bijdragen zeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...