Spring naar bijdragen

dinsdag 28 oktober 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Goedemorgen ADBérs!

Ik kon het niet laten, om "tegen de regels in" zo vroeg
in de nacht een draadje te openen...
Ik heb nog even gekeken naar het gedicht wat mijn moeder
vroeger op het prikbord had hangen...

Ik haalde destijds mijn schouders erover op,
en racete door... Geen tijd te verliezen! :D
Nu dringt pas de gedachte erachter bij me door.
Daarom wilde ik hem delen:

Dag lieve medemens...



Dag lieve medemens
Neem je de tijd om gelukkig te zijn?
Je bent een wandelend wonder op aarde.
Je bent enig, uniek, onvervangbaar.
Weet je dat?
Waarom sta je niet verstomd?
Ben je niet verbaasd over jezelf?
En over al die anderen om je heen?
Vind je het zo gewoon, zo vanzelfsprekend,
Dat je leeft, dat je leven mag?
Dat je tijd krijgt om te zingen en te dansen,
Om gelukkig te zijn?
Waarom dan je tijd verliezen
In een zinloze jacht naar geld en bezit?
Waarom je een massa zorgen maken
Om dingen van morgen en overmorgen?
Waarom ruzie maken, je vervelen,
Je verdrinken en zinloos amusement,
Slapen als de zon schijnt?
Neem rustig je tijd om gelukkig te zijn.
Tijd is geen snelweg tussen wieg en graf,
Maar ruimte om te parkeren in de zon.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai Marjo. En ook de rest van het forum.

Antwoord op de lieve medemens...

Dag lieve medemens
Ik neem de tijd om gelukkig te zijn!!
ik ben een wandelend wonder op aarde,
Ik ben ENIG, UNIEK, en ONVERVANGBAAR...
dat weet ik.!!!!!
Ik vind het gewoon dat ik mag leven,
anders was het me niet gegeven.
Zinloze jacht naar bezit is nooit zinloos,
evenals zorgen om gisteren en morgen...

het leert ons dat het leven NU is,
vroeger of later.. misschien zelfs nooit.

Nu doet het er niet toe wat was en wat komt.
Nu is nu..

en o, ja.. ik las iets van carolien over iets met een lichtknopje en ideerechten en zo.... caro, het zal me allemaal worst wezen... jij gaat jouw goddelijke gang maar hier op het forum.. jij hebt hier jouw medium gevonden om aandacht te krijgen.. ik heb het mijne gevonden, dat heeft niks met m'n werk te maken, maar wel met m'n geestelijke groei..ik heb de NA... daar kan ik ongestoord m'n woord doen en ongestoord genieten van het woord van anderen. Daar ontstaan geen ruzies om wat er gezegd is.. meningsverschillen ontstaan weer om wat niet gezegd is of om wat onduidelijk is, en daar leren wij als meetinggangers dan weer van. (of niet, maar de mensen die zich in gevaar voelen, verdwijnen, en weten niet wat ze missen...)eigenlijk net zoals hier op het forum, maar dan zien we elkaar gewoon face to face en kan alles in vijf minuten uitgesproken worden..


Dit laatste is ook de reden dat ik het hier wel een beetje gehad heb.. dat oeverloze geruzie en gekibbel... ik lees jullie bijna nooit meer, maar als ik inlog is er wel weer een ruzie. En dan weet ik meteen weer waarom ik bijna nooit meer inlog.als je geen meetings hebt om te praten moet je het hier misschien wel halen... Succes daarmee.

Ik wens jullie allemaal een fijne droge periode toe.. als verslaafde kun je maar nooit weten, hè???vandaag droog, een week weer nat.... kan allemaal... ok, knietjes afvegen en gaan met die banaan...op naar de volgende valkuil!!!!!

Liefs, en een valkuilloze weg gewenst..
koh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een goeden morgen kohtje toch ben ik blij jou eens te lezen :present:
je gaat goed kohtje houden zo .
mieke ivm je vraag aan mij gisteren over huidkanker ik weet niet of het te genezen is zoals ik schreef is mijn oudste broer iemand die daar niet over praat ,bij mijn broer zijn de lymfen onder zijn oksles verwijdert en op zijn buik juist onder navel een litteken van een kant naar de andere .
vie ivm het soms drinken van je man , mijn ex is ook gestopt met drinken toen ik stopte er kwam geen drank meer in huis , behalve de laatse maanden als ik in de caravan was .
de laatse tijd als ik ga zie ik wel lege flessen wijn en andere staan en ja dt raakt mij wel , maar meer als 1 a 2 glasjes drinkt ze niet , in spanje was het anders , was ze van het principe dat alles wat zij opdronk ik niet meer kon opdrinken .
margo en kohtje bedankt voor juliie mooie ochtend schrijven :present:
ik heb kort maar krachtig geslapen en voel mij dus goed , heb wel mijn werk zo smorgens vroeg met mijn dierenbende :heart:
vandaag laat ik de eerste staan zeker weten ........... en jullie ?
geniet van deze dag want hij komt niet terug
tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Prachtig begin van de ochtend. Mooi gedicht en heel waar. Wij rennen en vliegen, maar vergeten vaak om tijd te nemen om te leven.
Soms kunnen wij niet anders, denken wij.

Ik ga proberen om vandaag heel kalm mijn dingetjes te doen. Mijn tasjes zijn bijna klaar. Geen Morse gezien. Ik was gewoon moe. Verdriet vreet energie.

Ik ga niet meer lezen wat er gisteren allemaal verder is gebeurd.

Ruzies interesseren mij ook niet zo, maar ik denk dat het wel deel van het leven is. Op een support als dit en je ziet elkaar niet is het gemakkelijker om ruzie te maken en dingen te zeggen die wij niet lijfelijk tegen elkaar zouden zeggen. Daar hebben wij het al eens over gehad.
Niet zo uit de hoogte Kohtje. VOlgens mij heb jij hier ook veel tijd doorgebracht.

Ieder moet kiezen wat hij wil en op een gegeven moment voel je dat wel aan, denk ik zo.

Ik wens iedereen een goede en droge dag toe.

Vanmorgen las ik het volgende:

Helaas leren we nog altijd het meest van onze minst leuke ervaringen.
Paul Rosenmöller.

Daar houd ik het vandaag op.

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal: zo ik ben weer in het land der levenden. Het kan me ook allemaal niks schelen en denk nou OK lekker stom, maar ik ga gewoon verder met niet drinken want dat doe ik 9 van de 10 keer niet. Ik doe dus met jullie mee vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan kohtje wil ik zeggen dat het mooie hier is dat er ruzie gemaakt wordt maar ook dat het altijd weer uitgesproken wordt. In RL gaan we ruzies misschien wel meer uit de weg omdat we die ander voor ons hebben staan en niet willen kwetsen. Voor mij zijn het niet de ruzies die ik hier lees maar op welke manier er achteraf mee omgegaan wordt en van geleerd wordt.

Laat de NA, AA en dit forum gewoon naast elkaar bestaan, de een is gebaat bij het forum de ander bij real life en een ander weer bij beide.
Kohtje, ik ben blij voor je dat het zo goed met je gaat! je bent van ver gekomen maar het is je toch gelukt om het weer op te pakken! respect!

zo, en nu ga ik de regen trotseren en mijn hond uitlaten, natte bedoening daar buiten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal er zo ook even door moeten...
Na ja, cape, laarzen, regenbroek! ;)

Tapas, ja. Ik geloof dat ik hier ook wel iets kan leren
over ruzies en meningsverschillen.
Ze horen erbij...

Caro, geen hoed als oprechte kunstenaar? :P

Wingchun, vanwaar zo hieperdepieper?
Vanwege de binnengehaalde opdracht?

Klaas had gisteravond de pick-up naar beneden gehaald,
en plaatjes gedraaid met de kinderen... hihihi :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi: dat is echt harstikke vervelend en ik vraag me nog steeds af WAT eraan te doen. Die momenten zijn er bij mij niet vaak, maar als het er is dan is het zeer hardnekkig. De laatste keer nam ik me voor iemand te bellen, niet gedaan. Nu denk ik dat me dat had geholpen. Heb jij die mogelijkheid?
Zeker als de gedachte al zo vroeg in je kop zit kan een dag zo lang duren.

Na mijn laatste ervaring zou ik zeggen: BEGIN er NIET aan. Ik hield mezelf voor de gek met het idee er twee te nemen. Nou ja, niet dus. Gevolg, vreselijk geslapen en de dag erop zo'n ellendige kater dat ik die ook weer weg wil drinken, wat ik dan ook heb gedaan. En dan de kunst om hier HALT te roepen. Het is me weer gelukt, maar de trek komt alleen maar vaker terug met dit soort acties.
Eigenlijk weet ik het ook niet. Ik troost me met het idee dat ik het meestal wel kan weerstaan, dus ik hoop van harte dat het goed gaat met je vandaag.

Kohtje: ik ben harstikke blij voor je dat het zo goed gaat met je. Alleen vind ik het jammer dat je melding komt maken dat het forum voor jou niet meer hoeft en kraakt het dan af.
Ik voel me dan persoonlijk aangesproken, want ik ben een trouw forumganger. Het gekibbel hoort er nu eenmaal bij en is een natuurlijk proces. Ga ik toch weer de verdediging in, maar aan dit soort meldingen heb ik eigenlijk helemaal niks, want wat kan ik ermee?

Zo, nu ga ik verder met mijn was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, dat was ook mijn grote valkuil, en maar door gaan en maar door gaan en daarna ontspannen met drank.
Nu ik niet meer drink let ik beter op mijn grenzen en ga niet meer tot het gaatje. Dat gedrag zul je dan ook moeten doorbreken maar zonder drank gaat dat makkelijker dan met drank.
Pip en An, waarom niet aan de refusal, de wil is er, maar de achterdeurtjes staan nog open. Al is het maar tijdelijk tot je echt overtuigd bent dat het beter gaat zonder drank.
Ik denk dat ik, zodra ik merk dat ik de mist in ga en niet meer terug kan ik zeker aan de refusal zal gaan. Maar dat is nu makkelijk praten.

Ik ga me maar eens aankleden en de oppashond ophalen. Volgens mij gaat het vandaag weer een trieste natte dag worden, buiten dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi,

"Gewoon" uitzitten is geen strak plan! Van letterlijk de tijd uitzitten wordt niemand wijzer. Pak verf en penseel, doe iets ter verheffing van het geestelijk welzijn. Wees creatief, verzet de zinnen.
"Uitzitten en het bedje induiken" geeft een leeg gevoel. En dat moet vermeden worden.
Pak jezelf bij kop en staart en doe niet of alleen een drankje zaligmakend is!!!

Zo onderwijst men de jeugd!! Een groet. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben in ernstige overpeinzing of ik naar buiten ga met mn hondje en een klein blokje loop met de plu
of ik ga naar buiten met mn hondje naar het park, laat me lekker natregenen, doe mn oefeningen en ga weer een ienimienie stukje hardlopen........
hmmmmmm denk denk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owja nog een ontdekking
Het idee van morgen ben ik vrij dus ik mag weer, gaat niet op. Omdat het nu zo weinig voor komt dat ik drink, merk ik dat een kater niet 1 dag duurt, maar wel 3 dagen !!!! De kopppijn is natuurlijk maar 1 dag, maar de lusteloosheid en het brakke gevoel duurt echt een paar dagen !!
Zo, ik heb gezegd - Ugh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PH O U T J E!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P3 jaar onderweg in een nieuw leven!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PH A R T E L I J K . G E F E L I C I T E E R D!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik wens jullie eerst en vooral een hele goeie, droge dag toe.

Vanochtend weer gewerkt, wat stapelt alles zich op als je er een paar weken tussenuit bent.
Morgen en overmorgen zit ik in mijn uppie. Dan gaat er dus ook muziek op. Moet toch goed oefenen voor ons optreden volgende week.

Straks pianoles, dus ik ga nog even mijn vingers opwarmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...