Spring naar bijdragen

woensdag 29 oktober 2008


Kohtje

Aanbevolen berichten

Ben d'r ook weer.
Gelijk maar even boodschappen gehaald.
We eten hutspot vanavond.. :D

Nou moet ik ons slaapzoldertje nog opruimen en stofzuigen.
Het beddegoed hangt nog buiten...

Vind het wel knap om met zo weinig rond te komen en dan zo
positief te blijven. Maarja, idd wat moet je anders!
Het allerergste zou ik denk ik vinden dat mijn kinderen niet meer
konden sporten en muziekles krijgen..
Eten kun je ook heel goedkoop. Naar de Lidl ipv elke dag nar de dorpsspar en warme bakker..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai Vogel,

Met mij gaat het goed, heb net alles weer doorgelezen.
Volgens mij heb jij je ongeveer op dezelfde tijd aangemeld bij dit forum als ik.
Hoe gaat het dan met jou? Nog steeds droog kunnen blijven?
Ik gelukkig wel, al bijna drie mannden en daar ben ik echt heel blij mee.

Groetjes Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai, ik lees nu even overdag mee. Ik hoop dat ik vannacht eens door kan slapen en niet in zo'n warrig slaap-droom wereldje op dit forum kom.
Alles heeft z'n oorzaak, alles heeft z'n gevolg. De een zegt dat toeval niet bestaat, de ander (waaronder ik zelf) zegt juist dat alles toeval is...ik neem het zoals het me toevalt! Dat is leven in het NU.

Carolien, ik ben blij dat je gewoon doorgaat, hoewel ik wel m'n bedenkingen heb bij wat ik gezegd heb de afgelopen twee nachten.. Hoewel warrig en niet helemaal weldoordacht, zit er toch iets wat me steekt.. en misschien is dat wel gewoon ordinaire jaloezie. Tja, ik kan er eigenlijk niks anders van maken. Ik ben gewoon jaloers op je... je weet zo mooi je leven een draai te geven, vrijwel zonder zichtbare moeite. Zodat het leven je toelacht...en velen lachen met je mee...

Mij lacht het leven ook vaak toe, maar soms, heel onverwacht.. draait de hele boel en zie ik ineens weer de inktzwarte achterkant.. die zonder hoop, zonder liefde, zonder wat dan ook, die zonder perspectief..

Ik ben hard aan het werk met de 12 stappen, intensief contact met mijn sponsor. Dit werken is erg confronterend en dan zie ik af en toe door de bomen het bos niet meer. Maar de stappen zijn zo opgezet dat je steeds het pad weer terugvindt. Het is echter wel een eindeloos pad. Je leeft niet toe naar een happy end..maar je leeft het pad..inclusief misstappen.

En ik ben nu even aan het wankelen, twijfelen, misstappen maken.. Misstap hier, misstap daar.. WAAR IS MIJN PAD??? Ja, ja... ik vind het wel weer met hulp van velen uit NA, maar ook, dat moet ik eerlijk toegeven.. met hulp van jullie. Hoezeer ik ook probeer afstand te nemen van dit forum, ik geef eerlijk toe dat jullie een substantieel deel van m'n leven zijn gaan uitmaken vanaf het moment dat ik me hier aanmeldde. Als ik hier nou echt nooit meer keek was het wat anders, maar ik kijk toch wél af en toe hier. Jullie maken gewoon deel uit van mijn herstelprogramma, hoe ik het ook wend of keer..jullie zijn medeverslaafden, met misschien andere opvattingen en inzichten.. Hoera.. daar kan ik van leren.

Maar ik moet nog wel steeds leren mezelf nederig te maken, mezelf in dienst te stellen van jullie. Van iedereen. Ik ben hier niet VOOR jullie, maar DOOR jullie. Ik moet me openstellen, niet aanvallen en verdedigen.. ik moet leren.

Ik hoop dat degenen die ik gekwetst heb het mij kunnen vergeven. Ik hoop ook dat ik door mijn dwalingen andereen misschien weer een te proberen richting aangeef.
Ik ben niet gek.. ik ben mens, ik ben Koh., ik ben alcoholist, ik ben ziek(verslaafd) maar door mijn ziekte te accepteren kan ik aan een leven werken waarin mijn ziekte mij geen parten speelt en me tot een waardevol mens maakt. En dat alles lukt alleen als ik de regie over mijn leven uit handen geef.. ik zelf kan het niet. Mijn Hogere Macht werkt als een Mars.. geeft me direct weer energie. En geeft me bovendien een hoop inzicht..


Pffffff.. ik heb hier behoorlijk gerommeld in de porceleinkast en weet niet goed hoe de brokken te lijmen.
Nou ja.. misschien valt het mee, misschien valt het tegen.. ik zit klaar met de lijm..

Liefs, (dat dan nog steeds weer wel) van Koh.

En o ja..... Kaia, gefeliciteerd met je verjaardag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh! Heerlijke Koh..
Volgens mij spreekt hier de man,
die ik in Deventer zag!

Hier een vette, dikke knuffle van mij!
Ik worstel ook door. En soms zit het mee...
Maar soms zit het ook wel eens tegen!
En dan..

Chaos in the head!
:D

(dan zou ik al heel wat tubes lijm leeggeknepen hebben, trouwens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kadinsky (Koh), niet te zwaar leven hè!! Niets menselijks is je vreemd. De dingen gaan zoals ze gaan! We moeten onze tijd hier uitzingen en een ieder in een andere toonsoort!!
Meebuigen Koh! Gelukkig kan je veel emotie in je werk ontladen! Net als van je afschrijven.
Houd een beetje contact met ons en het komt goed!!
We zijn van divers pluimage, maar stoppen (gestopt blijven) is de samenbindende factor!
Groet Kohtje!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Lang geleden, he!

Ik zag dat

KAIA jarig is. Gefeliciteerd! :present: :present: :present:

Lentekriebels ken ik niet, maar ook van harte met je verjaardag. :present: :present: :present:


Vanmorgen lekker gewerkt met muziek. Onderweg naar huis nog 2 sous pulls en een leuk bloesje gescoord. Thuisgekomen heb ik lekker spek gebakken en opgepeuzeld. Dan hop, naar Eureka voor een paar boodschapjes. Thuisgekomen maar even gaan liggen. En nu heb ik het avondeten voorbereid en dat kan ik dadelijk eens gaan opzetten.

Ik geraak op mijn compu nog steeds niet op msn, ook mijn kinderen lukt het niet. 'k Heb messenger al opnieuw geïnstalleerd, maar het lukt nog steeds niet. Mijn dochter had wel een tip om via ebuddy.com op msn te komen. Dat ga ik dan straks maar eens proberen. Ik ga ook maar eens kijken of het wel lukt met het 'gast'account op mijn pc. 't Kan ook aan de instellingen liggen, he. Maar ja, dat blijft dan vreemd, want ik heb eergisteren of gisteren niks anders gedaan op mijn compu dan de gewone dingen. Ach, het houdt een mens van de straat.

Jullie hebben vandaag al weer heel wat bladzijden gevuld. 'k Zie wel of ik die straks allemaal ga lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo waarde kransgenoten!

Ff 'n kort berichtje van mij. Alles wel, drukke en spannende tijden. Vorige week A'dam verhuisd, nu nachtdienst, maandagmorgen na de nachtdienst overdracht nieuwe huis en gelijk mij verhuizen.
Ik weet wel dat ik e.e.a. in de tijden van drankzucht niet getrokken had, dus zie welk een wereld er open kan gaan!

Had het niet gedacht, maar het is zo; ik mis houtje!
Gewoon terugkomen, meid, als je er tenminste zin in hebt, en dan uitkijken tegen wie je wat ontboezemt per pb of telefoon, kan 't ook niet backfiren.

Medezwoegers, ik wens u tijden van grote droogte toe! Zo droog als u maar wenst.



De gortdroge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allesj komt goe.....
Net de buurman gesproken, en over gehad dat ik misschien wel beter een boiler kan nemen, ipv een geiser, want veiliger en goedkoper, en hij kan hem voor me installeren.
Notaris geweest, heb de polissen meegenomen van de levensverzekeringen van mn vader, en daar ga ik zelf eerst eens achteraan bellen, en anders is er nog een wetswinkel of een nabestaande advocaat die ik kan bellen. We zullen zien....

Nee Tasselke ik heb niet die grote boot gezien vanmorgen, jammer want dat ziet er altijd waanzinnig uit !!!!
ga nu even relaxen, tot later doeg doeg doeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: PROFICIAT!

Kohtje: jemig man, hier ook een dikke knuffel van mij!!!

Carolien: ha, fijn je te 'zien'. Tja ik kom hier zomaar binnenvallen en lees nu alleen de laatste berichtjes, dus ik weet niet of jer er eerder was.

Ik heb mijn autopech vandaag eens heerlijk omgezet in een berg geluk. Daar sta je dan s'morgens in de vette mist met een kapotte auto en ik kan 'm niet missen.
Dus moest ik dingen afzeggen, nou dat was precies wat ik nodig had. Hopelijk straks geen boze gezichten, maar daar trek ik me even niks van aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kaia van harte jong bloemeke :present::present:
ik ben juist wakker uit een comateuze slaap , nu ja was voor 5 uur als ik opgestaan ben , y & y en rakker het keun zijn bij mijn ex , dus dat is al ok .
zou mijn koffer moeten inpakken en heb niet fut , zal maar beginnen met te kijken of ik de tickets al kan printen
this raar gezegt maar blacky heeft niet fut
wens julliue fijne avond toe :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

En Kaia, van harte gefeliciteerd!

Ik kom maar eventjes kort kijken. De aanmoedigingen die ik van jullie heb gekregen hebben toch wel een extra zetje aan mij gegeven om mijzelf eens even droog te leggen. Dus, bedankt daarvoor!
Ik sta nog maar 4 daagjes droog, maar als jullie weten hoe zwaar mijn drankpatroon is, dan zullen jullie wel begrijpen dat dit al een redelijk beginnetje is.

Maar, oh, oh, oh, wat heb ik toch heerlijke wijn in mijn kast liggen. Lekker laten liggen, denk ik nu. Maar wat denk ik morgen...?

Groetjes Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip Kirky !!! Ik ben nog aan het nadenken wat wijsheid is.
Punt is wel dat de boiler of de geiser beneden in de kelder staat/hangt, en dat ik daar geen toezicht over heb. Verder woon ik alleen, en denk dan dat het wel meevalt met het waterverbruik ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, positieve kanjer, nichtje van me, gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een lekker avondje nog van!

Blacky, spanning voor de spanje trip? Ik heb altijd een ontzettende hekel aan weggaan, maar eenmaal weg is het ook weer over ;)
Koh, fijn je te lezen en fijn dat je op je woorden terug kan komen. Je hoort toch stiekem ook wel bij dit forum hoor!
An, de auto besloot even voor jou dat het genoeg was! Handig zo'n auto! en laat de scheve gezichten maar scheef staan, trekt vanzelf weer recht.

Zo, eten zit er in, vandaag gewerkt, en net mijn foto's bijgesneden om vanavond mee te nemen naar de fotoclub. Vorige keer was ik ontzettend zenuwachtig, nu helemaal niet terwijl ik dit keer mijn foto's moet presenteren.. raar he!! of niet raar. Mijn foto's zijn van mij, en als iemand het niks vind is dat jammer maar ik sta er achter en vind ze mooi. Ze zijn puur en eerlijk zonder teveel franje... en stiekem ben ik natuurlijk ook wel erg benieuwd wat deze groep 'beroeps-amateurfotografen' te zeggen hebben.

Verder alles goed, geen drankgemis, ben wel tevreden zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark: je kwelt jezelf met die wijn in de kast. Vier dagen is harstikke knap, zeker als je voorheen veel dronk. Maar reken erop dat de eerste weken je lichaam snakt naar alcohol. Veiliger is het echt om het nu even niet in huis te hebben. Als je stopt met roken ga je ook geen sigaretten in de kast leggen en als je moet afvallen ga je ook geen roomsoezen in de ijskast leggen.

Woman: ik heb een boiler en die zijn tegenwoordig ook energie zuinig. Je krijgt meer warm water direct uit de kraan. En het ligt er natuurlijk aan hoe groot die boiler is. En welke temperatuur je dat ding zet. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik koud water had. En dan gaan ze hier in bad, douche en weet ik veel wat nog meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Blacky, kan gebeuren. Je kunt niet altijd 150% presteren.
Geniet maar even dat je lui mag zijn. Ik ben benieuwd of het je lukt om de tickets te printen.

Vanmiddag even lekker buiten gelopen en mijn fiets naar de fietsenmaker gebracht. Mijn band loopt de hele tijd leeg en ik ben zelf niet goed in het repareren van banden.
Ik heb ook uiteindelijk mijn laarzen gevonden en 40 Euro afgeprijsd. Het moest zo zijn. Ik zag ze en deed ze aan en ze pasten perfect. Ik heb al zoveel laarzen gepast die niet om mijn hoge wreef pasten. Dat krijg je van het vele dansen.

Ik las dat een paar dames het er moeilijk mee hadden om zonder man een café binnen te gaan en dat die kerels vaak vervelend waren.
Ik doe dat inmiddels 23 jaar en ja je komt vervelende mannen tegen, maar ook aardige. Ik ga ook alleen eten en naar de schouwburg of film, museum, op reis etc. Ik ben niet zoals Albertina een leuke man tegengekomen. Op een gegeven moment heb ik gezegd als je achter de geraniums blijft zitten, gaat er niets gebeuren en sluit je je steeds meer af. In de loop van de tijd leer je wat je kunt en moet doen en wat je niet moet doen.
De eerste keer dat ik alleen naar een voorstelling was geweest, kwam ik thuis en viel ik in een vreselijk gat. Mijn kinderen lagen op bed en ik kon met niemand praten over wat ik had gezien. Ik was zo kwaad en verdrietig en heb de hele nacht gehuild. In de loop van de tijd heb ik geleerd een lichtje aan te laten, zodat het niet zo donker is als ik thuiskom en gewoon nog wat op te schrijven over wat ik heb gezien. Eerst deed ik dat met een glaasje erbij. Dat zal nu thee of water worden.

Ik probeer altijd een alternatief te hebben om niet in een gat te vallen.

Al is het laat wil ik jullie toch niet de gedachte van de Dalai Lama voor vandaag te geven.

Als er liefde is, is er ook de hoop op het hebben van een echte familie, een echte broederschap, echte gelijkwaardigheid, echte vrede. Als de liefde in je geest is verdwenen, als je volhoudt andere wezens als je vijand te zien, dan maakt het niet uit hoeveel je weet, hoeveel opleidingen je achter de rug hebt, hoevel materiële welvaart je hebt verzameld, want er zal slechts lijden en verwarring uit voortvloeien. Mensen zullen ermee door blijven gaan om elkaar te bedriegen en te onderwerpen.

Het gaat nog even verder, maar hij besluit met de volgende woorden.

Het fundament van alle spirituele beoefening is liefde. Mijn enige verzoek aan u is om dit goed te beoefenen.

Als je overweegt een boiler te kopen moet je er rekening mee houden dat deze leeg kan raken en dat je dan geen warm water meer hebt. Met een geyser heb je natuurlijk gewoon altijd warm water.

Ik ga nog even verder met het voorbereiden van mijn trainingen en het schrijven van wat rapportages. Ik lees nog wel even mee.

Heel prettige avond, zonder gremlins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai mark. Ja als wijn je ligt aan te gapen en je merkt ook dat het dat doet, dan heb je een probleem... Je bent pas sterker dan die aangapende wijn als je voor jezelf hebt erkent dat je die wijn helemaal niet nodig hebt, dat jij een mens bent die die wijn zowel kan kopen als ook kan weggooien.. je moet je boven die drang naar wijn stellen.

vier daagjes droog is niet niks, mark.. dat is geweldig. Maar laat je nou niet overweldigen door die stomme flessen die je aangrijnzen. Je weet ondertussen wat ze met je kunnen doen. Ze hebben je er ondermeer toe gebracht je op dit forum te melden.. dat wil toch zeggen dat je er meer dan gemiddeld last van hebt.. en dat is in jouw voordeel.. geef toe dat je de inhoud van die flessen niet verdraagt, dat je er naar van wordt, niet jezelf.. dat je achteraf altijd spijt hebt als je de inhoud wél genuttigd hebt. Laat tot je doordringen dat je je niet afhankelijk wilt opstellen t.o.v. alcohol ( en eigenlijk tot wat voor middel dan ook).

Die heerlijke wijn in je kast kan ook een angstaanjagende duivel worden die je aangrijnst door een glazen deur.. Hou die deur dicht, doe er een gordijn voor, in eerste instantie, en bezin je.. leer wat je kunt doen tegen die stomme aantrekkingskracht die uiteindelijk je dood kan zijn...

Heel veel wijsheid en sterkte gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky,

Misschien is het inderdaad beter om die wijn weg te geven. Mijn vader is morgen jarig, en na jaren van alcoholisme kan hij er sinds een jaar of twintig weer wèl mee omgaan. It runs in the family, zal ik maar zeggen.

Op dit moment voel ik mij redelijk goed, maar ik ben de laatste dagen wel verschrikkelijk nerveus. Het zal er wel bijhoren. Ik zit sinds mijn 14e stabiel stevig aan de drank. Ik ben slechts 1 keer gestopt voor een periode van 6 weken. Maar zodra ik de kroeg instapte ging ik weer voor de bijl. Nu probeer ik dat maar even te vermijden.

Groeten uit Zeeland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi.. lieve tapas, die ik ook zo langzamerhand via tv kan volgen en waarvan ik kan zeggen: die ken ik, da's een kennis van me met een geweldige hond... ja, ja... ik voel me toch echt ook wel stiekem tot dit forum te behoren, hoor..maar wel stiekem, hè??? ik moet vooral niet teveel opvallen... haha.. Ik vind je een lief en dapper en mooi mens.. en dan met de nadruk op vrouw...:):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark: je kan je nog zieker worden de komende dagen. Niet ernstig ziek, maar wel heel grieperig. Je lichaam is heel hard aan het werk om dat vergif uit je lijf te krijgen. Goed water drinken en zo, daar help je je lijf mee. en dan de vitamine B. Tenminste dat heb ik hier op het forum gehoord, dat is ook noodzakelijk. Kan je misschien ook wat extra rust nemen de komende tijd?

Woman :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...