Spring naar bijdragen

donderdag 13 november


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wingchun,
Nee, bij je therapeut moet je laten zien hoe je er echt voor staat. Anders verklaren ze je te snel genezen.
Me beter voordoen dan ik me werkelijk voel, is ook mijn makke. Ook hulpverleners kunnen daarin trappen, terwijl dat toch niet is wat je wilt.
Als je nou denkt dat je schone hulpverleenster je teveel van je probleem afleidt, zeg haar dat dan gerust. Ze zal er heus begrip voor hebben. Jij mag het zeggen en je mag dus ook zeggen dat je liever een lelijke vent hebt om mee te praten.
Ook al bestaan er geen lelijke mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik rook er nog één..

Vind toch dat ik een beetje over het verhaal van Blacky
en carolien heb heen gewalst.. Maar wat heb ik eraan toe te voegen..

Is BB veilig aangekomen?

Ging Pip haar dag uiteindelijk wat beter?

Hoe was het met de opnames bij Vie?

Wingchun succes wensen voor morgen..

Corinne bedanken voor haar meelevendheid..

Kortom, dat hoor ik morgen dan wel weer... :D
Hop! Slapen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam gefeliciteerd met je mijlpaal van 9 maanden! :present:
En Charlie, ook gefeliciteerd! Je bent hier niet veel meer, maar ik heb je gevecht lang genoeg meegemaakt om met jou heel blij te zijn dat je niet drinkt. Klasse meid! :present:

Ik heb het draadje niet grondig doorgelezen, daarvoor is er te veel geschreven, maar wel doorgescrolld en her en der het een en ander opgepikt. Ik lees, Blacky, dat je hier niet meer wil komen, en dat vind ik erg jammer. Ik begrijp niet helemaal wat voor oneerlijks er geschreven is, dat heb ik gemist. Wel begrijp ik dat Carolien denkt dat het aan haar berichtje lag, maar of dat zo is weet ik niet. Voorzover ik het begrepen heb deed ze een veronderstelling, die achteraf niet juist bleek te zijn. Maar een veronderstelling is geen insinuatie toch? Nou ja, het overkomt me tegenwoordig wel vaker dat ik iets niet helemaal kan volgen, en meestal laat ik het daar dan maar bij.
In ieder geval vind ik het erg jammer als je hier niet meer wil schrijven Blacky, want ik lees je graag, en ik leef met je mee. Al heb ik je nog nooit gezien, je voelt voor mij toch als een soort vriendin.

Ziza, bedankt voor het delen van de opmerking van je sponsor. Daar kan ik iets mee, want ook ik ben zo'n alcie wiens denkhoofd meteen op volle touren begint te draaien als iets niet helemaal mee zit, en voorál als ik denk niet begrepen te worden, of geen rekening mee gehouden.

Plusjamais, ik las in een van jouw berichtjes iets over pijn die littekens nalaat, of een roofje dat gemakkelijk weer openbreekt. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. In mijn ervaring is het niet pijn die littekens achterlaat, maar de wonden die pijn veroorzaken. Soms zijn die wonden door anderen veroorzaakt, soms ook maken we zelf littekenende wonden door te blijven krabben aan een plekje dat alleen jeukt. En juist die laatste wonden kunnen vreselijk gaan ontsteken en lelijke littekens achterlaten, of blijven maar opengaan, omdat we niet kunnen stoppen met krabben. De jeuk wordt pijn, en de pijn wordt alsmaar erger en erger.
Als je aan een jeukende plek niet gaat krabben hoeft het nooit een wond, en ook geen litteken te worden. En als er wel een wond is, heelt die het beste en het mooiste als je accepteert dat hij er zit en pijn doet, hem goed verzorgt en de zere plek ontziet totdat het genezen is.

Pippi wil ik nog even speciaal sterkte wensen. Ik vind het ontzettend goed van je, dat je die Refusal genomen hebt, zelfs al heb je nu een beetje spijt. Soothe zei het al, dat na iets meer dan een jaar de trekgevoelens weg begonnen te blijven. Voor degenen die die termijn erg ontmoedigend vinden, wil ik eraan toevoegen dat het niet betekent dat ik na een jaar niet drinken nog steeds dagelijks trek had. Dat is beslist niet zo. Er gingen dagen, en zelfs weken voorbij dat ik er helemaal niet mee bezig was. Maar ik heb na ongeveer 14 maanden inderdaad in een hectische en labiele periode nog een moment gehad, waarin ik me daadwerkelijk afvroeg waar ik het allemaal eigenlijk voor deed. Tegelijkertijd wétend dat ik ook niet terug wilde naar de ellende van dagelijks drinken, want de voordelen waren toen wel al degelijk voelbaar.
Ik ben een moeilijke stopper geweest. Niets ging gemakkelijk of zelfs maar soepel, het leek of het voor iedereen probleemlozer ging dan voor mij. Ik kreeg een burn-out en een enorme depressie, of liever gezegd, de depressie die ik al jarenlang had onderdrukt met drank brak volledig door, en ik kreeg een burn-out. En toch heb ik doorgezet, omdat ik er na al die jaren eindelijk van overtuigd was dat ik niet meer wilde. Dat al die drank de ellende alleen maar erger maakte, in plaats van beter te dragen. En ik had gelijk!
Voor geen goud wil ik meer terug naar die dagelijkse behoefte aan mijn glaasje, altijd uitmondend in teveel glaasjes. Geloof me Pip, het verlangen naar neemt écht af. En de trekmomenten die minder en minder de kop opsteken worden steeds gemakkelijker te weerstaan. En het is het waard. Stop met vechten!

Rest me ook degenen die ik niet genoemd heb een fijne avond te wensen. Zorg goed voor jezelf!
Dat ga ik ook doen, door te zorgen dat ik voldoende slaap krijg.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,
Ik had het leuk gevonden om naar de meeting te komen, maar ik moet de maandag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat werken. En niet gewoon rustigjes achter de computer, maar gastvrouw spelen.
Na afloop van het congres zelf is er dan een afscheidsreceptie en daarna gaan we nog ergens eten ter afsluiting. Ik kan het me naar mezelf toe niet permitteren om dan de dag ervoor een eind van huis emotionele ontmoetingen te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik vind het wel een leuk idee Mieke !!!
Een apparte topic voor openen ???
Buikdansen was ecnt supersupersuper. Ben heel blij dat ik dit gedaan heb want het is echt iets voor mij. Mn hondje ging ook lekker (geintje :))
Lekkel Lekkel Geer, Lasagna, jammie. Ik had geloof ik al gezegd toch, geen vis en champignons enzo. Lasagna helemaal goed, en Mie met kip ook !!!
Ben harstikke moe, wat is dat inspannend zeg, buikdansen, pfoeh. Stond ook flink te zweten daar. Echt topsport.
Morgen naar de notaris, weer eens een keer, ben er helemaal zat van bah. Vandaar dat ik straks - op tijd naar bed Mieke :) - met een slaappil in bed kruip. Ben ik morgen beetje suf en gaat het wat langs me heen. Als ik vroegah iets vreselijks moest zorgde ik dat ik een mega kater had, voor hetzelfde effect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien

Dat is geen insinuatie maar anticipatie. .



Ik noem het 'een motie van wantrouwen'.
Maar wat wij er ook van denken, duidelijk is Carolien dat je het zo niet bedoelde en dat er ook helemaal niet achter hebt gezocht. Nu je het zelf terug haalde en ik het nog eens met andere ogen en oren las, kan ik Blacky heel goed begrijpen. Probeer dat zelf ook zo te zien i.p.v. je te verdedigen.
Ik wil je vrolijke dagopeningen niet gaan missen hoor.

Hemel mensen ik heb VIER pannekoeken naar binnen zitten werken. Is dit nog normaal??
Ook ben ik bekaf en ben net als Tapas toe aan tenminste 13 vrije dagen.
Ik denk dat ik eerst om moet vallen om dat voor elkaar te krijgen.

Op een of andere manier blijf ik altijd maar doorgaan en doorgaan en doorgaan.
Hoe is dat toch mogelijk? Want ik wil gewoon niet meer, echt niet, heel echt waar niet.
Ik heb nu ook zoiets van, ik blijf gewoon zitten op de bank totdat ik ervan af val of zo.
Weer in dat bed gaan liggen, want dat moet. Ik moet niks, ik ga gewoon niet slapen, ik staak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...