Spring naar bijdragen

donderdag 13 november


An

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik ben ook een stoppende starter of is het startende stopper? ....
Iedere dag weer die keuze maken. Na jaren stoppen, ben ik telkens weer die starter. De ene dag gaat beter dan die andere dag.

Soothe Heel sterk wat je gisteravond schreef. Jij komt er wel.

Tapas: je schreef eerder over die fotoclub en ik vraag me af of je het gewoon niet leuk vindt. Als het zoveel 'geestelijke' energie kost is dit het overwegen waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wingchun: ja ik heb ook eens vijf jaar niet gedronken. Overigens heb ik ook eens jaren niet gerookt.
Nu begrijp ik niet hoe ik dat allemaal voor elkaar heb gekregen.

Ik weet niet meer of ik in die stopjaren ook zoveel problemen had, (bijna) iedere dag weer.
Volgens mij valt het me nu op omdat ik hier nu iedere dag schrijf. In mijn vorige stoptijd ging ik een keer in de week naar de AA waar je dan ongeveer 5 minuten zelf iets mag/kan zeggen. Dus er speelt zich veel in het hoofd af, maar er wordt weinig onder woorden gebracht.
Ik heb ontdekt dat dit uiten toch belangrijk is om verder te kunnen groeien.
Als ik alleen maar in mezelf denk, krijg ik geen feedback en blijven gedachtes wat in het eigen bolletje ronddraaien.

Vandaag een lange en drukke werkdag. Ik zal nog wel eens langskomen, maar ik ben blij als het allemaal goed is gegaan vandaag. Zie er nogal tegenop. Allemaal sterkte in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! :)

Nieuwe mensen hie op het forum, welkom!
Vandaag is weer een dag om die eerste te laten staan..
Go for it! Succes!

An, sterkte en succes voor vandaag.
Blijf maar lekker gestopte stopper! ;)

Poeh hee Tapas, dan vandaag ook nog werken...
Gooshe Frabba op deze donder-zonderdag! B)

Tina, goed geslapen. Ik hoop dat vandaag wat meer in
evenwicht is voor je! :)

Ik mag straks een afspraak bij de fysio maken.
Waar een mens al niet tegenop kan kijken... :D

Allen een fijne dag, en..
Keep it bloody dry! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A new baby is born!

Adamski, gefeliciteerd met je goede gedoe van 9 maanden alweer!!!!!
Hartstikke knap en zonder al teveel gedoe!
laat ons zned maar even weten hoe het er voor staat,
Ook al lijkt er niets te melden..... Ik hou van je! :heart:
Je gaat goed ouwe Amsterdammer!!!

:):heart::light::musicnote::camera::P:):heart::light::musicnote::camera::P:):heart::light::musicnote::camera::P:):heart::light::musicnote::camera::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik vind het wel leuk want ik doe er inspiratie op en dat heb ik nodig. Maar het is voor mij ook weer een stap in de 'boze' buitenwereld want meestal leef ik veilig in het 'kwetsbare mensen circuit'.
Ik zie het als leren, het is 1x per 2 weken en ik kan er altijd mee stoppen, maar ik wil het ook een kans geven en voor mezelf verder komen in fotografie. Maar misschien is deze stap te groot, de tijd zal het leren.

Ik heb vandaag ook een lange werkdag met nog een persoonlijke evaluatie en vanavond een vergadering.... en dan 3 dagen vrij!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, ik kan smorgens ook niet zonder mijn kopje cafeïnevrije koffie... huh?
nou ja het zal de smaak wel zijn die herinnert aan echte koffie, maar zonder word ik niet wakker!!! ;)
Marjo succes vandaag bij de Fysio -afspraak maken!
Adam, wat een gedoe, 9 maanden! gefelicitiflapstaard! goed gedaan!

Vie, ik zal aan je denken vandaag! Komt wel goed! en vanavond vol spanning voor de buis! onee dan ben ik weg, opnemen dus!
Nu moet ik echt rennen, nog 12 minuten om de deur uit te komen en op mijn werk te belanden

donderdag zonderdag vandaag he!!! niet vergeten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hormonen Pip?
Volgens mij lopen we ongeveer
gelijk op. Het P-feest is haast weer begonnen... :D
Plan maar even een lief-voor-jezelf-zijn-dagje in! ;)

Goed van je om refusal in te nemen.
Drinken lost toch niets op!
Laat je rot-gevoelens maar even toe.
Het wordt weer beter! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Pip,

Ook dat komt me helaas pijnlijk bekend voor..
Maar daar heb jíj niets aan.
Ik weet dat je liever geen AD meer slikt.
Is er een andere manier om even een duwtje
te krijgen?
Neem nog even wat meer tijd. Er is veel gebeurd.
Niet alleen het afgelopen jaar, maar ook daarvoor.
Je hebt volgens mij hele goede dagen tussendoor.
Soms moet je even een tijdje stoppen met vechten.
Je doet het goed! Ik denk aan je.
Heb jezelf ook een beetje lief! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, all part of the deal!! Gisterenavond had je het over de probleemloze stopper!
Weg met de drank en voorwaarts, geen vuiltje aan de lucht! Ik ken deze categorie stoppers niet, maar ik heb minder contacten!! Ook Anna zei, dat zo rond een jaar en drie maanden de gedachten begonnen te verdwijnen!!

Dus weg met al die hormonenverhalen. Je drinkt niet, en dit hoort erbij. Als het zo simpel ging hadden we geen Forum nodig.

Schud je los en doe iets!!

Groet.


Pms en hormonen, ik word er niet goed van! Ik heb ook zo m'n ding!! We drinken niet, dus wordt alles lastiger. Aanvaard gewoon dat het doorbreken van een verslaving pijn doet, en dat acceptatie het sleutelwoord is!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drank verdoofd, dus lichamelijke sensaties worden nadrukkelijker. Ik heb ook meer klachten.


Even iets van een heel andere orde: men drinkt een x aantal jaren en vervolgens stopt men.
In de tussenliggende jaren, is men vaak ook ouder geworden en gaat alles moeizamer. Dat werd weggedrukt. Nu komen we oog in oog met ons zelf te staan, zoals we waarschijnlijk blijken te zijn.
Het is naar, heel naar. De enige optie is drinken en dat willen we niet!!
Groet.



***Voutje!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt een steeds groter wordend raadsel zo..
Ik drink niet meer, dat lijkt me voorlopig nog
steeds even genoeg. de rest komt heel langzaam weer op gang.
Er zijn idd wat jaren verstreken, ook dat kan een behoorlijke
domper zijn...

Nu eerst maar weer een hete douche. verrek nog steeds van de pijn.
Nog maar eens de fysio bellen... Het moet NU opgelost... :D
(wat een alki-gedachte)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh :) Tatuuttatuut...!! Zal zo eens bijlezen, kukkelekuu....moet eerst effe een ei kwijt.....mmmmmppppppffffffff....plop...... hè, hè :P

Over nederigheid.

Tsja An, stoppende starters en startende stoppers :huh: Als ik mijn stopgedrag ga beschrijven van de laatste 15 jaar (vanaf '93 erkende ik dat ik een zwaar alcoholprobleem heb), valt op dat ik 7 jaar heb drooggestaan, 3 jaar matig heb kunnen drinken en vanaf 2004 tot jan. 2008 volledig de mist in ben gegaan met drank. Ja hoor, zelfs niet stiekum gedronken in die jaren...ik vertelde mijn omgeving dat ik het onder controle had :$ Pfff...bullshit, in werkelijkheid vond ik dat ik zo zwaar was getroffen door omstandigheden, dat het gerechtvaardigd was om dat een beetje te verdoven....zoals zovelen doen :angry:
Dat ik er ooit op een avond 12 naar binnen kiepte was een uitglijdertje...mijn gemiddelde lag in die jaren immers op 6; en met dat gemiddelde kon ik leven want volgens de statistieken was ik 'alleen maar' een zware drinker. Vanaf mei 2007, toen ik afstand nam van M. schoot het omhoog naar 12 gemiddeld en daarbij krabte ik me wel eens op het hoofd...maar lekker puh, wie doet mij wat!
Wat een gesjoemel zeg, om je dood te schamen. Er was niets meer over van mijn wil om de waarheid onder ogen te zien en natuurlijk werd mijn gedrag in die vier jaar bepaald door de drank....de cirkel was weer rond, zoals die dat ook was voor 1993.

Tsja, ondanks mijn terugval september j.l. wil ik toch echt voor de nul gaan, als ik dat niet doe mag ik mezelf een nul gaan noemen...dat heb ik inmiddels wel duidelijk. Ben een rare alkie, eentje die teveel door de vingers gezien heeft.....niet die 7 eerste jaren, waarin ik zo fanatiek was als maar zijn kon en het me ook lukte. Ben er toen werkelijk voor gegaan met de grenzeloosheid die een alkie kenmerkt...mijn god, wat heb ik het mezelf toen zwaar gemaakt, geen compromissen! Wat het onthouden betreft was dat op zijn plaats maar verder was ik veel te kritisch op mijzelf. Dat kreeg ik ook te horen van mijn lotgenoten bij de AA. Geestelijk was ik allesbehalve in balans en de craving was heftig. Een lijdensweg dus. Liefde voor mezelf voelen lag buiten bereik....was alleen met het verstand bezig niet met het hart. Alles moest perfect zijn, want ik was allesbehalve perfect...foei!!! In feite had ik vanuit een behoorlijk minderwaardigheidscomplex, sterk de behoefte om erkend te worden....(h)erkenning in de ander sloeg ik daarbij over, jammer, want dat maakte toendertijd van mij een eenzame gefrustreerde strijder. Voor mij was die strijd toen, altijd net effe anders dan die van mijn lotgenoten....in werkelijkheid was ik veel te veel alleen met MIJN strijd bezig. Pffff...wat was ik onbereikbaar, noem het ego of gebrek aan nederigheid...dat mag, ik wens het perfectionisme te noemen omdat arrogantie ontbrak, alhoewel perfectionisme nastreven behoorlijk arrogant kan zijn om JEZELF op te leggen :huh: Heb me werkelijk nooit meer als een ander gevoeld dat niet, maar wat ik niet zag was dat die ander zichzelf ook in zwakte erkende en daarom wel in staat was dit met een ander te delen. Arme eenzame eigenwijze ik :P

Daar kwam pas verandering in na wat 'softe' new-age therapieën waarbij ik zowaar mezelf in de spiegel mocht bekijken zonder me af te wenden. Langzaam maar zeker werd ik dus zachter voor mijzelf, liefdevoller en dat ik daar afentoe bij ging zweven alla. Van het ene uiterste in het andere, zoals het een alkie betaamt :D

Nu is het voor mij zo, dat de scherpe kantjes eraf zijn....eindelijk! Mooi dat ik dat nu bevestigd krijg door A. Ze vindt me behoorlijk veranderd in die 8 jaar dat ik haar niet gezien heb. De verbeten trek om de mond is verdwenen, ook het fanatisme...het alles of niets gedrag. Zit nog wel in de aard van het beesje hoor, want owee als ik in een depressie terechtkom, dan sein ik weer 'niet thuis' naar mijn omgeving uit en komt drank als gevolg akelig dichtbij. Daar heb ik dus nog aan te werken.
Wat ik wel bereikt heb is dat in normale doen ik die ander wél toe kan laten en me happy kan voelen...tsja, werkelijk de eenzaamheid afleggen juist in situaties dat ik die ander nodig heb rest mij nog als goede gewoonte eigen te maken.
Ik geloof zowaar dat me dat gaat lukken...tis een lange weg, om het persoontje wat ik ben te verkennen en accepteren en helemaal waar, dat het stoppen met drank, mij pas de weg laat zien die ik heb te volgen.

Ik noem het nederigheid, als je de moed verzamelt om te willen zien wie je bent, of hoe je in het leven staat... want je moet door je knieën als je je groter houdt dan je je voelt. Dat hardnekkige verstand, wat je influisterd niet zwak te mogen zijn en maar door te jagen...pfff, wat kun je daar moe van worden.
Je mag best hard voor jezelf zijn (discipline), maar doe het dan met mededogen want dan komt uiteindelijk het antwoord vanuit je hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo de opnames van Vie zijn vandaag de uitzending is niet vanavond hoor. Dat duurt meestal wel even maar vie laat me wel weten wanneer het is want ik ga kijken.

Wing bedankt voor je uitleg.

An have a nice word day, hier schijnt lekker de zon. Beter dan al die regen van afgelopen dagen daar word ik zo somber van.
Nu kan alles weer een beetje drogen hier.

Ben goed van zin vandaag. Ga straks mijn huiswerk maken voor tactive en lekker rommelen buiten en binnen. Vandaag nog vrij morgen weer werken.

knuf van antonias hahha iemand noemde me zo vind ik eigenlijk leuker als antonia, ga mijn naam maar veranderen

ciao ciao nu eerst koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...