Spring naar bijdragen

donderdag 13 november


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi, mag ik antwoorden? Stel dat Adam het moeilijk zou hebben, dan is dit blijkbaar zijn manier om het te hanteren.

Heb ik het moeilijk Pippi? Niet makkelijk Pippi!! Ik ben immers ook gestopt en dat gaat een mens niet in de kouwe kleren zitten. Dit jaar heeft een knap portie druk op me gelegd. Moe, wat heet!
Of zou het mij makkelijker afgaan. Dat denk je toch niet.

Pippi doorgaan en soms keihard afzien.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve pip

wat een sombere berichten meid zo op de vroege ochtend. Depressies ik weet er alles van.
Het jij wel eens sihatsu therapie geprobeerd. Het lijkt op dat met die naalden alleen komt er geen naald aan te pas het gaat om drukpunten. Het is heel ontspannend, en het haalt stress en blokkades weg.

Ikzelf heb het eerder gedaan omdat ik last had van angst en paniekaanvallen. Ben nu al tijden niet geweest maar denk er ook over om weer te beginnen. Een extra ondersteuning om lekker in je vel te komen zitten. Ziekenfonds vergoed het ook dus dat is prettig.

Zet hem op meid vandaag en laat je niet kisten door die negatieve gedachten in je koppie.
Hier schijnt nu de zon, bij jou gisteren. Regent het nu daar??? zoniet zet de deuren open, frisse lucht naar binnen, favoriete cd opzetten, keihard en probeer iets te gaan doen. Onder de vette lappen vandaan, neus omhoog. Verzorg jezelf trek iets leuks aan.

Je begrijpt wel wat ik bedoel. Succes dikke knuf Antonias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom stoppen met ad ik slik het al jaren. Mag niet eens stoppen van mijn huisarts. Sommige mensen hebben het gewoon nodig omdat de hersenen een bepaalde stof niet of niet meer aanmaken.
Als je je lekkerder voelt en rustiger dan is er toch niets op tegen. Ik mag het pas afbouwen als mijn leven in een rustiger vaarwater komt, dus dat is nooit afbouwen, want rust in mijn leven is iets wat denk ik niet voor mij is weggelegd. Al is er niets dan krijg ik het wel voor elkaar dat er iets is.

nu ga ik echt wat doen, schiet geen reet op.
Pip bel anders gewoon je huisarts maak een spoed afspraak en bespreek je stemming. Daar zijn ze toch voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, Gooshe Frabba! Vind je het gek, je hebt net een zware bevalling (1 jaar ADB :present: ) achter de rug en op de schouders ;)

Wing, al wakker? :)

Vie, succes! Ben benieuwd wanneer het wordt uitgezonden....vanavond???

Tapas, het kwetsbare mensen circuit....wat je zegt. Vertoef er ook graag onder. Aan de boze buitenwereld vertoon ik na 10 december gewoon een big smile, met gave tanden :D.....lekker puh!

Pip, rot voor je. Kl@te depressies. Goed dat je refusal hebt genomen, dat siert je. Sterkte vandaag!

Caro en Soothe :)

Welkom nieuwe Adb'ers :present: Goed dat jullie de weg naar hier gevonden hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soothe ik sluit me bij je aan. Als we geen probleem hadden waren we niet hier. We willen wat aan dat probleem doen en voelen ons rot, doen we niets aan het probleem dan voelen we ons ook rot.
Het is gewoon rottig om een probleem te hebben. Problemen oplossen is nog rottiger en nog veel en veel moeilijker maar we doen er wat aan en steunen elkaar. Daarom praten en schrijven we hier.

Trouwens wing 1 bak koffie word ik niet wakker van hoor, 4 komt eerst. Nu ik bijna of geen drank meer drink, drink ik veel te veel koffie ook niet goed. Moet ik weer wat op verzinnen. Water???? vind ik zomers wel lekker maar nu smaakt het ook zo laf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Geer!
Ook van je vriend trouwens,
om voor te stellen, het even uit te stellen..
Stoppen met drinken kost heel veel energie.
Als we daarnaast over onze grenzen heen blijven gaan,
wordt het niet beter. Geef het tijd!
Een dikke pluim, voor jou goede gedachten en je daden ernaar!
Goed gedaan jochie! ;):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haa, mooi trouwens. Ben nu online via mijn oude pc, die ik voor A. weer in orde gebracht heb. Spiksplinternieuwe XP erop gezet, wat geheugenuitbreiding en een flinke harde schijf...doet het weer als vanouds, als ie het maar blijft doen....afkloppen :o
Een testkees dus, als het niet lukt gewoon een andere aanpassen....ben niet voor een gat te vangen. Effe naar de comp. winkel Panda Antivirus kopen.
Latersss!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben bang voor de tandarts. Moet al 3 jaar een kies laten trekken. Had vorige week weer een zoveelste afspraak gemaakt en inderdaad weer afgebeld. Schaam me dood daar, ze kennen me daar al. Durf eigenlijk helemaal niet meer heen. Volwassen en bang voor de tandarts. mijn dochter gaat er lachend heen maar ja die heeft dan ook een super gebit.
Tegen mij gaat hij altijd zaniken, aanslag, niet meer roken etc etc.

Ga morgen bellen voor een nwe afspraak. Gewoon ff stom bericht tussendoor omdat spud zegt liever naar de tandarts te gaan. By the way, ik ga ook niet naar de huisarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen (net nog) iedereen,

Vanmorgen zat ik om 8.00 uur al met een leerling van me haar hypotheekakte en splitsingsakte enz. door te lezen. Het kostte me een uur, maar was toch wel blij dat ik haar even een steuntje in de rug kon geven.
Daarna door naar Baarn om in Baarn tot de conclusie te komen dat ik de dingen die ik terug zou brengen niet bij me had. Ik kon dus weer terug. De ochtend bijna met niets doen voorbij. Morgenmiddag dan maar na mijn trainingen.

De voorstelling van gisteren was voor een provinciestadje aardig goed. Mijn vriendin kwam om 17.30 uur en wilde wel een glas wijn. Zij heeft er 3 gedronken met salade en kaas en brood en ik nauwelijks een half glas. Hoefde dus niet uit te leggen, want ik had een glas staan waaruit ik dronk. Vanmorgen de rest weggegooid. Het kostte me niets. Normaal gesproken zou ik gisterenavond bij terugkeer de fles misschien wel leeg hebben gedronken.
Ik was best trots op me toen ik vanmorgen de fles in kadaver veranderde.
Ik ben er dus niet mee bezig geweest met de drank.
Dat vind ik positief, want er gebeurt genoeg waardoor ik zou kunnen gaan drinken.
Ik weet uit jullie verhalen dat positieve ervaringen uit het verleden geen garanties zijn voor de toekomst.
Ik ben dus heel waakzaam, maar overdenk per dag hoe ik er voor sta.

Misschien komen die negeative gedachten ook wel een beetje door het feit dat het volle maan is. Sommige mensen hebben daar last van. Ik voel me ook niet zo heel vrolijk, al probeer ik altijd wel positief te blijven.

Volgens mij willen en verwachten wij hier soms te veel van het leven. Wat verwachten wij eigenlijk.
Ik heb geen idee vaak. Ik probeer elk dingetje zo positief mogelijk en zo open mogelijk te ontvangen. Is het niets, dan probeer ik het maar te vergeten of weg te gooien.

Vandaag toch maar weer eens het volgende aandachter doorgelezen en ben er nu over aan het nadenken:
Versmal je leven tot dit ene moment.
Je levenssituatie kan vol problemen zijn, maar probeer eens te ontdekken of je op dit moment een probleem hebt. Niet morgen of over tien minuten, maar nu.
Door Eckhart Tolle.

Op mijn energieavond koos ik ook deze:

Worrying about something that may never happen is like paying interest on money you may never borrow.

Ik ben maar weer terug naar basics gegaan. Bekijk het per uur en misschien zelfs wel bekijk het per minuut. Het bevalt mij het beste.

Ik ga wat opruimen, want het is een rommeltje hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi,

Ik las je berichtjes en voel met je mee.
Misschien kun je stoppen met vechten en proberen te accepteren hoe je er nu voor staat zowel innerlijk als wat er in je omgeving gebeurt. Want dat is wat er NU is.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Maar probeer eens rustig adem te halen voor 1 minuut en je ogen te sluiten en tegen jezelf te zeggen "ssssshhht"...probeer het meerder malen per dag.
Dit is een methode die voor mij aardig werkt als ik het "druk" heb in mijn hoofd.

Voorbeeldje : gisteren was ik behoorlijk geirriteerd over het feit dat de bouwkundig taxateur een scheef kozijn over het hoofd had gezien en dat we dat nu moeten stutten en er dus mee zitten. Wat mij hoog zat was zijn wat haudaine reaktie toen ik de taxateur hierover informeerde.
Mijn hoofd gaat dan in de zogenaamde "als dit dan dat , zouden hebben moeten , wat als er meer aan de hand is etcetc." mode. En het consumeerde gisteren veel tijd in mijn hoofd. Maar het is gebeurd en ik moet er maar mee dealen. En de enige manier om met iets te dealen is in de TEGENWOORDIGE TIJD , dus NU. Wat heb ik gedaan ? Ik heb mijn sponser gebeld en er over gepraat (dus mijn hoofd geleegd) en hem verteld wat mij dwars zat. En zoals altijd luistert hij geduldig naar wat ik te zeggen heb.
Als ik klaar ben dan is het vaak 30 seconden stil. Soms hoor ik al wat ingehouden gelach soms niet.
Zijn reaktie was "pain is inevitable but suffering is optional" (pijn is onvermijdelijk maar lijden is een optie)... ik heb gedaan wat ik moet doen. Ik heb iets geconstaard dat niet conform werk was , heb de desbetreffende instantie hierop aangeproken en zal dit ook per brief via een advocaat doen. Kortom de juiste stappen ondernomen maar voor de rest kan ik niets meer doen.
Waarom was ik boos ? Ten eerste het gaat extra geld kosten en ten tweede kreeg ik van de man geen gelijk. Ahaa... ik kreeg geen gelijk hahaha so what... extra geld... is niet leuk maar in principe een luxe-probleem voor mij. En ik heb als rechtgeaarde alkie gewoon geen zin in tegenslagen. Ik wil die koste wat het kost vermijden. En dat is een illusie want pijn zal er komen ,altijd. Dus er was pijn en die was echt.
Ziza ... "ssssssshhht"...."ssssssshhht".... adem halen en ogen dicht.
Welnu ik kan er voor kiezen om de hele dag een bepaald scenario in mijn hoofd te herhalen of er wat aan doen. En vaak duurt het bij mij ook nog wel even voordat ik wat ga doen....hahahaha...
So pain is inevitable but suffering is optional.

Veel sterkte :present:

peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog net aan goedemorgen allemaal

ik heb alweer een drukke ochtend achter de rug en voel me behoorlijk door de mangel gehaald.
gisteren ben ik begonnen met dagtherapie en dan loopt alle administratieve strubbelingen nog gewoon door. ik heb nu dan ook het gevoel dat ik een complete splagaat getrokken wordt.
enezijds het bezig zijn met mijzelf en anderzijds moet ik mijzelf be lkaaar grabbelen om alle verplichten af te handelen.
ik voel me dan ook verschrikkelijk moe en uitgeput.

vanochtend heb ik een gesprek gehad over het gebruiken van AD, in principe wil ik dit niet want ik ben erg bang voor verslaving, ik heb er tenslotte al genoeg, maar wat is hier wijsheid.
als ik de effecte lees op het forum maakt dit mij bang maar aan de andere kant is het wel een boost om deze drukke en hectische periode door te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik leg net de telefoon neer. Vraagt een opdrachtgever of ik nu meteen even naar Voorburg kan gaan. Ik moest slikken, want vroeger zou ik nog ja ook hebben gezegd.
Ik heb dus tactisch uitgelegd dat ik vanmiddag andere dingen had, mezelf een beetje wilde beschermen en morgen een ontzettend drukke dag had.

Geer dank je voor je postings vanmorgen nog en in het verleden hierover. Ik zou misschien nog ja hebben gezegd, gestressed terugkomen en ook geen zin of tijd voor mijn balletles hebben gehad vanavond. Met misschien alle ellende vandien.

Bevestiging dus dat je de dingen soms per minuut moet bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik krijg inderdaad daar hulp bij maar er is veel meer aan de hand.
na 4 maanden geen inkomsten te hebben gehad is het dossier van de schuldsanering gesloten. Nu ben ik overgeheveld naar de GGD, maar daar is de contactpersoon ziek, vervolgens moet de schuldsanering opgestart worden maar weet ook niet zo goed wat hiermee gedaan moet worden.
nu wordt er aanstaande maandag beslag gelegd op de roerende goederen terwijl er een loonbeslag heeft plaatsgevonden.
maandag heb ik ook een gesprek met een medewerkster van maatschappelijk herstel, deze moet ik waarschijnlijk weer afzeggen want ik wil niet het risico nemen dat de deurwaarder met politie en slotenmaker de deur openbreken.

ik weet wel dat alles goed komt maar ik loop op dit moment even in een negatieve kring rond, er zijn nu eigenlijk ook zoveel partijen bij betrokken en ik moet overal op wachten.

maar goed gewoon door blijven puffen, het is een zware bevalling maar als het eenmaal voorbij is ben ik hpelijk ook snel de stress en pijn vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...