Spring naar bijdragen

donderdag 13 november


An

Aanbevolen berichten

Ik denk niet dat alleen alcoholisten geen pijn en last willen voelen hoor. Niemand wil dat en niemand wil sores.
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen en hoeveel wil je dan betalen om toch gelijk (en geen pijn) te krijgen. Dat is een afweging die je soms heel gemakkelijk kunt maken, soms moet maken en soms is er alleen acceptatie mogelijk.

Boeddha zegt hierover: Jullie moeten weten dat alles in deze wereld tijdelijk is, wat is gekomen zal ook weer vertrekken. Maak je hierover geen zorgen, want dit is de aard van het leven.

Pijn gaat over, alhoewel er littekens blijven of soms wordt de pijn bedekt met een klein roofje dat bij de minste aanraking weer open gaat, totdat de tijd er een litteken van maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi, hoezeer je er ook op tegen bent, ga toch eens serieus denken aan AD! Een echte depressie verwerk je niet in je eentje, ook niet door niet meer te drinken!
Integendeel, om het rpobleem drank aan te pakken heb je al je positiviteit nodig!

Ik slik het ook, ben één keer )uit mezelf, ineens' gestopt, en dacht een paar dagen± zie je wel, ik merk niets, dus ik heb het niet nodig!
En toen kreeg ik zó´n klap met de hamer, dat ik er doodongelukkig van werd! Gauw weer begonnen, en nu stop ik er ook niet meer mee!

Probeer het toch eens, Pip, het is toch geen zwaktebod?
Je hebt er genoeg voor meegemaakt, en als je níets doet blijf je er maar zo in hangen!

Sterkte, goed dat je niet drinkt, ik doe met je mee! Ook weer met de hulp van refusal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag is het alweer, wat een berichten weer hier. Zoveel tijd om alles te lezen en te reageren heb ik lang niet altijd. Heb nu wel veel gelezen, erg herkenbaar weer.

Donderdag is altijd de dag dat ik het rustig heb en er niemand is. Vorig jaar dronk ik nog elke ochtend en de hele dag. Dat deed ik tot nu toe alleen nog op de donderdag. Blijkbaar is het nu een onderdeel van me ritme want waar ik de vorige dagen pas rond etenkoken zin kreeg begon het nu met opstaan al.

Tweede gekke wat ik heb is pijntjes overal, als spierpijn en vooral rond pezen, zoals achillespees. (vorige pogingen nooit last van gehad, wel na stoppen met roken btw) Zal de spanning wel zijn. Wel jammer want ik heb zoveel zin in sporten zoals weer eens hardlopen. Nu voelt het niet alsof dat heel verstandig is. Een leuk voortuitzicht dan maar. De afgelopen maanden had ik er zo de balen van dat ik door bedwelmdheid en daaruit volgende laksheid niks meer deed. Vorig jaar liep ik de halve marathon van Egmond nog en trainde 3x per week. Als die spierpijn overal weg is ga ik weer lopen. Een heel fijn vooruitzicht is dat, de wortel die ik me maar voorhoud. En vanavond maar eens een wandeling maken voor het slapen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp Pippi wel, omdat ze het op eigen kracht wil doen. Ik ben precies hetzelfde. Ik wil niet de grip op mijn geest verliezen, maar inderdaad sommige hersenen maken niet alle benodigde stofjes aan. Het blijk dat veel vrouwen tegen de overgang ook in een depressie terecht komen. Overgang hoeft geen 50 jaar te zijn natuurlijk, maar het heeft te maken met je hormoonhuishouding.
Ze kunnen dat met bloedonderzoek wel meten.
Ik neem zelf zink en magnesiumaanvullingen en omega 3,6 en 9, omdat ik een tekort heb.
Soms ook een booster met wat van Vogel tegen neerslachtigheid en ik vind dat dat helpt, maar ik ben het met Trees eens dat in sommige gevallen je, maar ik vind wel tijdelijk, AD nodig kunt hebben.

Heb je echt een psychische afwijking dan ligt de zaak natuurlijk heel anders en heb je de hulp van een psychiater nodig.

Sterkte Pippi:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Plusjamais,

in sommige gevallen voldoet tijdelijk behandeling met AD niet, omdat er een stof niet wordt aangemaakt in je hersens, en dat ook niet meer gaat gebeuren.
Ik heb van mijn behandelaar in ieder geval te horen gekregen, dat ik mijn medicijnen waarschijnlijk de rest van mijn leven moet blijven slikken, en als dat mij helpt, het zij zo!

Alles liever dan weer in die donkere brij terecht te komen!
Dan maar wat medicinale zonneschijn! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spud wij kunnen niet in de toekomst kijken ook mensen die zeggen totaal geen problemen te hebben kunnen dat niet, alleen een waarzegster. Maar daar ga ik mooi niet heen want ik wil de toekomst helemaal niet weten, eng man. Ik zie het wel per dag. Leef van dag tot dag.

En plus ja ik denk dat iedereen te veel verwacht van het leven. Ik zelf bevoorbeeld wil eigenlijk altijd leuke dingen doen. Dat kan dus niet want je moet werken voor je geld, koken, schoonmaken allemaal dagelijkse dingen die bij het leven horen en soms behoorlijk saai en vermoeiend zijn.
Maar ja dat is het leven he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, hoe zijn zij daar achter gekomen? Welk stofje is dat dan? Dat zijn dingen die ik dan wel zou willen weten.
Ik weet (heb zelf een vriend die psychiater is) dat er toch heel vaak AD wordt voorgeschreven die niet nodig zou zijn. Hij vertelde me dat het vaak gebeurt uit voorzorg of om de patiënt gerust te stellen. Een placebo zou vaak hetzelfde effect hebben.

Ik zeg maar zo heb je er baat bij moet je het niet laten, want als je deze niet neemt voel je je niet gerust.

Ik neem een klein pilletje teen hoge bloeddruk, maar ik wil volgende week laten controleren of dat nu nog wel nodig is, omdat ik zoveel meer beweeg, niet meer drink en afval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trees

volkomen gelijk over ad, het is niet zwak en niet alle soorten zijn verslavend. Je bouwt het op iov met arts en bouwt af iov met arts.

Ik ben ook een keer gestopt, dacht dat het super ging, had het niet meer nodig.
Ja dat dacht ik heb ook een enorme klap gekregen en op mijn sodemieter van arts dat ik dat helemaal niet had mogen doen. Nu slik ik al jaren braaf mijn pilletje, het schijnt te helpen. Ik weet het niet voel of ervaar er eigenlijk weinig af maar weet dan ook niet meer hoe ik me voel zonder dat pilletje waarschijnlijk beroerder.
Ik heb er ook geen bijverschijnselen van , gelukkig, mijn zusje is kiloos aangekomen van ad en dat is dus niet zo fijn. Maar ja liever wat dikker en rust dan dun en onrust. Maar dat is mijn visie

Ps ik ben niet dik hoor dat effect heeft ad niet op mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke,

Kun je niet vragen of de hulpverlener maandag bij jou thuis komt? Je legt de situatie uit. Kan deze je meteen opvegen als ze je huis leeghalen.

Probeer nooit afspraken te annuleren is het motto. Plan deze heel goed en laat je niet beïnvloeden door derden die proberen jouw rustige plan in de war te sturen. Een vuistregel van time management.

Sterkte meid:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfff,

uitstel gekregen!! kan gewoon naar de afspraak gaan en de beslaglegging wordt even uitgesteld. schuldsanering, ggd, maatschapwerk hebben dinsdag overleg hoe alles aangepakt gaat worden.

voel me ineens 10 kilo lichter en zie nu pas dat de zon schijnt!
ga verder aan de papierwinkel en ga een pompensoepje fabriceren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Vanochtend was ik te vroeg wakker, heb een sanitaire stop gemaakt en terug naar bed. En toen ben ik terug in slaap gevallen. Om tien voor negen werd ik wakker en om negen uur begin ik te werken. Heb dus maar even gebeld dat ik later kwam. Ik heb vervolgens wel lekker gewerkt. De werklui waren er niet, dus het was heerlijk stil.

Nu ben ik weer thuis en zit me te beraden over wat ik nog ga doen. Ik ga de kamer vegen, want dat heb ik twee dagen niet gedaan en dat zie je wel als je twee katten hebt. Verder zit ik te dubben of ik vanavond al dan niet naar de repetitie zal gaan. Ik had me afgemeld, omdat ik voor vanmiddag plannen had. Die plannen gaan niet door, dus ik zou naar die repetitie kunnen gaan. Ik weet echter ook dat er hooguit twee andere mensen heen gaan. Zal ik of zal ik niet gaan. Ik zie straks wel. Nu voel ik me moe en heb wat hoofdpijn en straks zit ik wellicht beter in mijn velletje.
Wat een beslommeringen toch. Ze lijken niets van doen te hebben met alcoholverslaving. Toch waren dat vroeger allemaal smoezen om flink door te drinken. Dit even terzijde voor de mensen die denken dat hier weinig alcoholgerelateerd wordt geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus, ik heb in de schuldsarnering gelopen, maar het universum heeft me niet geholpen. Het zij zo!!
Niet te zweverig, als het even kan!!

Plus, je zegt dat je niet meer drinkt!!!

Is de champagne- saké- witte wijn, dan allemaal Jip en Janneke stuff!!!

Grapje hoor! Je bedoelt natuurlijk, dat je niet MEER maar MINDER drinkt.
Ook een strak plan, maar toch anders dan niet meer drinken.

Wat een mierenn***er hè. :)

Fijne dag. De Boeddha zegt: het verleden is voorbij- de toekomst onzeker, wat rest is het nu!
Op het scherp van de snede!!

Ik ga me verdienstelijk maken!! :)

Groet.

Het staat er echt Plus, omdat ik niet meer drink. 12.49 uur!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

plus,

we moeten inderdaad maar vertrouwen op het universum, ben alleen af en toe dit ze mij indat oneindige zwarte gat niet kunnen vinden.

het is vreemd, maar voel me wel heel sterk!

alle gevoelens, problemen, wanhoop en andere rotzooi wordt op dit moment over mij heengegooid en heb nog steeds de neiging om een borrel te nemen want dan hoef ik niet te denken of te voelen maar nuchter kan ik veel beter relativeren en onderscheidt maken. op dit moment ben ik heel erg angstig voor mijzelf, de problemen en leef dan ook in een behoorlijk zwart gat maar juist doordat ik niet drink weet ik dat ik er doorheen moet en dat uiteindelijk het licht weer gaat schijnen.
het is een rare gewaarwoording kiezen tussen drank of problemen, jajaja ik weet dat door de drank de problemen nog groter worden maar dat is wat drank met je doet, het geeft je het idee dat niets op de wereld meer bestaat en dat alles weg is.
Geef mij nu maar de problemen, ondanks me het een zwaar en moedeloos gevoel geeft en deze keuze maakt dat ik mij sterk voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloa
Fantastisch geslapen vannacht. Ik was zo fijn aan het dromen dat ik me nog een paar keer flink omgedraait heb om verder te dromen, totdat mijn hondje écht ongeduldig werd en bovenop mij sprong met haar geknuffelkwispel.
Ik droomde dat ik op een openlucht festival was in Scheveningen (?) en een knappe jongen kwam aanrijden in zn busje, en ik herkende hem, want de vorige jaren kwamen we elkaar ook altijd tegen tijdens het festival. Alleen had ik toen een vriendje en mocht het niet zo zijn. Welnu, dit keer had ik geen vriendje dus mijn hart maakte een vreugdesprong en we spraken af om elkaar de volgende dag te zien...........en toen maakte mijn hondje mij wakker en moest ik echt echt echt mij losrukken van deze droomprins in zijn busje.......:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Soothe dat is het gevoel wat je erbij hebt. Misschien moet je naar de hoeveelheden kijken en hoe gedoseerd en overwogen. Ik ga er verder niet op in.

Jou heeft het universum niet in de schuldsanering geholpen. Heeft het universum je er dan misschien ingebracht? Wat is het universum trouwens. Het is een metafoor.

Positief zijn is mijn motto. Het helpt echt.

Ik ben het universum heel dankbaar dat ik niet in dat circuit ben terechtgekomen en heb mededogen met de mensen op dit forum die dit meegemaakt hebben of er nu inzitten.

Ik heb misschien stress, maar ik ben het niet. Ik heb misschien verdriet, maar ik ben het niet - net zo min als dat ik de emoties van een ander ben. We kunnen meeleven, sympathie betuigen, maar hoeven de gevoleens, stress of emoties van een ander niet over te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké een metafoor!!! Een jaar lang ben ik tot complete wanhoop gebracht. Had het universum maar een hand uitgestoken!

Gedoseerd en weloverwogen is drinken. Daar is niets mis mee. Een zeer nobel streven, wat navolging verdient. maar het blijft drinken. De niet drinkers, die er hard aan werken vinden dit niet leuk!

Men drinkt of drinkt niet. Een beetje droogstaan bestaat niet.

Daarom is het wel knap!!! Verder ga ik er niet op in!!

Groetje! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zó! net mijn 4 km AD weer in de zon opgesnoven.
Alweer heet gedouchet en nu weer met mijn warme kussentje in de nek.
Klaas z'n vrije dag, gelukkig niet teveel afspraken, dus hij kon even stofzuigen.
Nog niets van de fysio gehoord. Nee, duhuu! ;)
In 30 min. overigens, rustig aan gedaan, maar mooi binnen mijn tijd :)
Straks naar de kapper, dan wat eten bedenken en maar weer lekker vroeg
naar bed...

En ik drink niet!
Ik kijk wel uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vanavond weer een klein pilletje AD.
Slik het nu iets langer dan een half jaar.
Gun mezelf 2 jaar, dan wil ik als het goed gaat,
langzaam afbouwen. In de tussentijd nog stoppen met roken..
Je moet wel doelen hebben in je leven. Ik althans..
En voor mij mogen ze niet te hoog gegrepen zijn, wel een uitdaging! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, Ik heb vanacht over je gdroomd. Ik stond bij een fietsfinale.Het hoogste podium was voor jou. Ik dacht Goh, ziet ze erzo uit. Blonde lange krullen. Een jonge deern in fietskleding. Toen zag je mij. Je herkende me van de foto. De fietswedstrijd was over 400 km gegaan. Hahaha, Ik had diep respect voor je.
Vanmorgen lees ik een heel andere PIP. Zet hem op. Goed dat je de refusal ingenomen hebt.

Soothe, oude bikkelaar. Je gaat klasse.
Ik ben het met je eens . Al dat PMS gedoe. Iedereen die stopt, krijgt het voor de kiezen.
Ik heb veel mensen horen klagen dat er dan allerlei lichamelijke klachten tevoorschijn komen , die men eerst wegdronk.

Adam, Gefeliciteerd. Still going strong, zonder veel ophef. Op naar 1 jaar. Klasse.

Trees, Hoe gaat het met je??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een ziekvier dag. Spit sinds maandag. Dinsdag nog met pijnstillers daar scheef rond gehobbeld.
Vandaag ziektedag. Volgende week dinsdag zal het zeker weer over zijn, en zien ze me weer verschijnen. Lummel dus de hele dag wat rond. Kleine klusjes en uitgebreid hier lezen.Het is hier net als gisteren prachtig zonnig weer. Dat maakt binnenzitten een stuk moeilijker. Word daar erg onrustig van.
En dag gaan mijn gedachten ook de verkeerde kant op.

Zo maar eens een lekkere pot the zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...