Spring naar bijdragen

maandag 24 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goede morgen allen .heb een heel goede nacht achter de rug .maar ja kan ook niet anders he ik heb zaterdag op zondag maar 5uur geslapen .ben gisteravond op de zetel in slaap gevallen rond 21uur en ben deze morgen wakker geworden toen mijn vriend en zoontje opstonden om 7u45 .mijn vriend heeft zich dus overslapen met het gevolg dat mijn zoontje nog een dagje thuis kan blijven .ik voel me vandaag echt goed heb helemaal geen spijt dat ik niet meer drink .af en toe krijg ik het nog wel moeilijk als ik denk aan nooit meer drinken denk wel dat dat normaal is .ziezo ga nu poesten want met die sneeuw van gisteren is het hier echt vies geworden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Ik wilde jullie even laten weten, dat ik nog steeds meelees. Weet vaak niet wanneer ik nou wat moet zeggen. Ik houd het nog steeds droog. En voor de medeforummers met angsten en zo...het gaat echt over. Ik ben nu bijna 2 maanden adb en sinds een paar weken ben ik me langzaam steeds beter gaan voelen. Ik durf veel meer dan ik in jaren heb gedurfd en heb het gevoel dat ik een erg fijn leven heb. Ook, en dat is misschien wel de grootste winst, het idee dat ik nooit meer kan drinken, voelt nu gewoon aan, ik heb er geen moeite meer mee.
Het leven is zo leuk als je het nuchter bekijkt!
Groetjes, Juicy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Tsja... "bie ons in Grunnen" zeggen we bij lijden "t is nait aans" en bij geluk "t kon minder".


Met die instelling wordt het leven al een stuk minder heftig, kan ik je vertellen...
;)



Belangrijkste is natuurlijk dat dit alles niets met alcohol te maken heeft.


Je ongelukkig voelen is misschien wel het meest gebruikte excuus om er nog maar eentje te nemen.


Loskoppelen... (maar daar ging het niet echt over geloof ik).




Water, een :sun: van mij! Zo ist maar net. heerlijk, die nuchtere houding. is echter niet iedereen gegeven. maar dat loskoppelen blijft een goeie. een alkie zoekt altijd een reden om te drinken. maar ja, de ellende is er de volgende dag nog steeds, je bent geld kwijt aan de drank en je hebt een kater en de smaak van een dood vogeltje in je b*k.

Marjo, kben jaloers op je.....grrrrrrrrrr. Heb zaterdag iets gescheurd in mn schouder, 8 weken in de mitella. Welke boodschap zou mn HM me hier nou mee geven????:devil: 1 ding tegelijk doen, niet van hot naar her scheuren, zoiets. ach ja, 't is nait aans.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die angsten herken ik. Ik ben bang om te vliegen maar sinds ik niet meer drink is dit flink afgenomen. Evenals het benauwd krijgen in een winkel ofzo. Dat heb ik echt beduidend minder vaak, heerlijk. Weten jullie wat ik ook zo leuk vind van het niet drinken; alles is te bespreken. Eerder durfde ik emotionele zaken vaak niet aan te roeren, nu wel. Zeker in mn relatie is dit een groot winspunt. Welk onderwerp het ook is; alles kan gezegd worden zonder dat dit meteen een conflict tot gevolg heeft of leidt tot een groot drama.

Spud, het niet drinken vliegt me niet meer aan. Ik vind het heerlijk dat ik niet meer hoef! Dat ik bevrijd ben van die obsessie. Ik drink niet, punt. Wat anderen ook doen. Want mn situatie verandert niet als ik het wel zou doen. Een paar jaar geleden zou de arm in de mitella een mooie reden zijn geweest maar vroeg met bier drinken te beginnen, tja....
Ik wens je een fijne dag bij je moeder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen blacky wat ben jij toch een bezig bijtje, als ik je lees ben je altijd aan het klussen en of rennen, hoe gaat het met je brand blaar???

Spud gefeliciteerd met mams en is de cake er nog van gekomen?

Scholeke ik heb gisteren hier niet gelezen wel aan jou gedacht of het gelukt was het droog te houden,
super meid, hardstikke toppie

Ik zelf heb zaterdag nachtdienst gehad, niets voor mij hoor. Heb zondag de hele dag verpest met slapen..
Maar ik zal het nodigi gehad hebben a.s. weekend moet ik vrijdag en zaterdagnacht, lig ik denk daarna de hele week in bed . Vanavond weer 11 uur beginnen hoop niet te laat klaar.

De sneeuw is hier een beetje weg en er staat een waterig zonnetje.

Ik ga nu als de sodemieter mijn beesten voederen want ik kom net uit bed en nog moe. Het huis is een grote chaos maar ik laat het lekker liggen vandaag. Doe alleen het nodige.

Knuffel van Antonias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tussen lijden en geluk ligt het denken.... denk ik ;)
gedachtes bepalen hoe ik met mijn gevoel om ga, en die gedachten kun je zelf beinvloeden. Je hebt een keuze dus.

zoals nu: ik heb alweer uitgeslapen (ging ook weer te laat naar bed)
kan ik denken, stommerd, ga nou op tijd naar bed, uitslapen is slecht, je bent lui en dat is fout, zit je verdorie alweer in pyama terwijl het al half 12 is, hele ochtend naar de maan

of kan ik denken: je hebt je slaap nodig en als je vrij bent mag je uitslapen, daar is het vakantie voor. Ik heb gisteravond nog zitten werken dus dan mag ik nu uitslapen. Mijn ritme ligt nu eenmaal zo, is niet erg, vanaf woensdag moet ik weer vroeg op dus geniet er nog maar even van..

okee, ik neig naar het eerste maar het tweede zou me wel gelukkiger maken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net gedaan met mijn stof afnemen pffff was weer de moeite hoor .nu mijn zoontje thuis is kan ik niet poetsen zoals het moet en ga ik wachten tot hij zijn middagdutje wil doen .tijdens het stof afnemen deed ik een kast open die ik zelden nodig heb en ja hoor daar stonden nog zeker 18blikjes bier .blijkbaar heb ik die zo goed verstopt dat ik het niet meer wist .weet nu even niet wat ik ermee moet doen gewoon wegdoen of ze aan mijn vriend laten zien . de schaamte is er weer er lagen ook 26lege blikjes bij die heb ik al in de vuilbak gestoken .pffff weet echt niet waar ik met mijn verstand zat toen ik nog dronk ik voel me nu veel beter dan toen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56KG (okay, ná het plassen)
47Min :D

Mensen het was prachtig! Ik heb zo genoten.
Liep echt met een lach. En een ijs-natte-blubberpoot!

Hoi BamBam, sterkte met je schouder!

Dat lopen had ik nooit gedacht. Maar het blijkt echt mijn ding.
Heb nooit eerder rond deze tijd gelopen (in maart begonnen).
Maar ik wíst dat ik dit het einde zou vinden...
Ik had gelijk. Alweer... :P

Kun je niet aan een hometrainer komen, dat je benen iig nog iets
doen om in conditie te blijben, B?
Nu niet hoor, maar volgende week ofzo.
Rust eerst maar lekker uit ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Keuzes maken dus, hetzelfde met angsten.
Voorheen als ik een keuze moest maken ging ik drinken, vond het verantwoordelijkheid voor mijn leven nemen te groot en liet liever de omstandigheden mijn keuzes bepalen. Zo werd ik een slachtoffer van de omstandigheden

Als je niet meer drinkt loop je er tegen aan dat je nee moet zeggen, en op die manier voor jezelf moet zorgen. Omdat je nuchter blijft en je gevoelens niet meer wegdrinkt ga je steeds meer ontdekken wat prettig is en wat niet, en dat helpt om beslissingen te nemen, nee te leren zeggen, je grenzen te ervaren en daarnaar te handelen. Met drank ging ik vaak mijn grenzen over, zonder drank doe ik dat veel minder. Hoe meer je je leven in eigen hand neemt hoe meer controle je krijgt en hoe minder angst er is.

Angsten gaan dus niet vanzelf weg als je niet meer drinkt denk ik, maar word minder omdat je dichter bij jezelf kan blijven en zelf de regie weer over gaat nemen en drank niet meer als stoorzender werkt.

zo, die overdenkingen moesten er even uit, nu maar eens gaan douchen, mezelf optutten en dan toch even naar mijn werk. Er is een vergadering vandaag die heftig gaat worden omdat het over onze rookruimte gaat en aangezien de meesten op het werk roken zal dat niet zonder slag of stoot gaan. Daarna langs Van der Pigge, een geweldige drogisterij hier in Haarlem die alles heeft op het gebied van kruiden en smeerseltjes, om voor mijn hond wat spullen te halen voor de vuurwerkangst, hij wil nu al bijna niet meer naar buiten savonds en het is nog maar november

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uitspraak:wie drinkt is zijn vrijheid kwijt

je vrijheid terug krijgen en kunnen behouden is zwaar werk.
ben nu op het moment hard aan het werken en vechten,iets wat best moeilijk is in een huis waar genoeg drank aanwezig is om het bad een paar maal te vullen.
iemand misschien een opbeurende tip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Zojuist heb ik even de berichtjes van gisterenavond doorgelezen. Het doet me goed, dat er nog lang over het citaat is gediscussieerd, weer eens wat anders dan het inschenken van het derde senseootje!

Het citaat riep veel meer vragen op, dan op de dag dat Ziza het plaatste, misschien om dat het iets meer los stond en geen onderdeel van een compleet bericht was!!

Corinne begon op een voortvarende manier het citaat in twee stukken te hakken en aan beiden een eigen waarde toe te kennen. Terwijl het juist om de samenhang gaat!!

Marjo zag meteen waar het om draaide, en ook Pippi. Water, Har , begrepen, dat loskoppelen is waar het om gaat. Zou dat de weerstand van Wingchun verklaren.

In ieder geval neemt iedereen datgene mee, waar hij wat mee kan.
Ik kan er wat mee, dus is het helpend!!

Waar het omgaat is dat we allemaal pijn ervaren. Soms dit, dan weer dat. Dat is inherent aan leven, dus onvermijdelijk. Hoe gaan we er mee om. Dat is optioneel (Spud) Je vol drank gooien, maakt het erger en het wordt een portie lijden. Dus loskoppelen, zoals Water aangeeft!!!
We kunnen dus pijn voelen, maar stellen we ons daar tegen te weer, of kiezen we voor de optie lijden.
Drinken is dus de verkeerde optie kiezen, omdat dit niets aan het verzachten van de pijn bijdraagt.
Oplossingen zoeken, hetgeen Pippi zei. brengt ons dichter bij ons zelf!!

Dus loskoppelen. Kies een optie om met de pijn op een adequate manier om te gaan, zonder in een diep lijden te vervallen. En dat is zonder drank!!!!

Lijden of niet het is een optie, kiest men de makkelijke weg en vergroot men het probleem uit, of gaat men aan de slag!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt wat flauw bako maar; die eerste niet nemen. Wat er ook gebeurd, laten staan dat glas. Zoek afleiding als de trek hevig wordt. Ga wandelen, poetsen, neem een lekkere warme en/of koude douche, schrijf op het forum, bel iemand om te kletsen, ga sporten, zoek afleiding!
En zwelg niet in zelfmedelijden; och wat zielig dat ik niet mag drinken. HET IS NIET ZIELIG DAT IK, JIJ, WIJ NIET KUNNEN DRINKEN. DIKKE BS! =BULLSHIT:D

Niet drinken geeft vrijheid. Oh zo waar, onthou die tekst goed. IK wens je sterke, kalmte, moed en wijsheid(KMW). en wie drinkt is zn vrijheid kwijt.


TANXS FER, MARJO. JA, DIE HOMETRAINER IS ER wel, sorry, foutje. maar idd, eerst ff rustig aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...