Spring naar bijdragen

dinsdag 25 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik verveel me pffff das dus echt een trigger. Niets op tvee, beetje zitten, pompisompidom. Ik ga mn hondje maar blij maken met een extra rondje dan. Wordt ze nog blijer van dan ze al is (ik heb een heel blij hondje)
Niet dat ik trek heb ofzo, maar ik ben me wel bewust dat ik vorig jaar, en zelfs nog een half jaar geleden allang al de fles had gepakt. Nu niet, geen zin in dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb de ervaring dat stoppen gemakkelijker is dan minderen. Ik kan niet weinig drinken, als ik begin dan ga ik door. Dan vervagen mijn grenzen en lukt het me om na twee flessen wijn (dronken!) naar de winkel te fietsen en nog meer te halen. Als ik niet drink dan ben ik daar ook niet de hele dag mee bezig.

Als ik weet dat ik van mezelf mag drinken als vriend weggaat (naar zijn werk of sport) dan ben ik elke vijf minuten aan het tellen totdat dat tijdstip is aangebroken. Om me daarna onder te dompelen in de alcohol totdat de black-out komt.

Als ik niet drink dan denk ik om 16.00 uur bijvoorbeeld "ik kan nog wel even naar mijn moestuin gaan, ik mag toch niet drinken van mezelf vandaag". Ik wordt daar veel productiever en veel positiever van.

Afgelopen weekend heb ik het wel moeilijk gehad. Ik had een slecht humeur en die is in het weekend niet beter geworden. Maar ik heb niet gedronken. Ik ben blij dat ik tegenwoordig refusal achter de hand heb om me door dat soort weekenden heen te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

't Zelfde terug, Lana!
;)



Rondje hondje, koffie klaarzetten, trap op, omvallen, out.


:lips:



He, natuurlijk hou jij van de berichtjes van Lana! Iedere keer krijg je een verdiende veer op je hoed!
't Is waar: je schrijft leuk.


Wingchun,
Ik ben ook twee jaar bezig geweest van het moment dat ik besloot wat aan mijn drankprobleem te doen. Ik kan alleen hopen voor jou dat jij niet zo een lange lijdensweg hoeft door te maken. Het is een rotverslaving. Het is vooral zo rot dat je van een normaal drinkpatroon ineens kunt verglijen naar zeer overmatig drinken (ik was een sprinter in verslavingsjargon).

Blacky,
Nu antislip onder je schoenen en regelmatig laten verzolen.

Soothe,
Blijf strijden voor je nuchterheid. Ik doe voluit mee (als 't mag van jou).

Antonia,
Ik heb niets tegen minderaars. Integendeel, ik vind het knap wat jullie presteren. Ik kon het niet; bij mij werd minderen steevast meerderen naar nog meer.

Iedereen, die het elke dag weer lukt om zijn alcoholgebruik binnen de perken te houden, verdient een pluim en met een uitschuiver zijn de gewonnen dagen absoluut niet verloren. Een uitschuiver hoeft niet altijd tot een terugval te leiden. Als je je dat maar voor ogen houdt. Opstaan kun je altijd. Kom op voor jezelf en je nuchterheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

antonia het is bioj mij niet enekel met vallen en opstaan geweest .
voor 2005 regelmatig , ik ga stoppen met drinken , of ik minderde , ik denk dfat ik alles bij alles al bezig ben sinds 2001 , dus ja mensen 7 jaren ;-((
ik heb alles al gehad , poosje stoppen , poosje minderen 1 glasje per dag en ja dat lukte maar na een maand herviel ik weer in het oude gedrag , dus weer zuipen gelijk vroeger , in juni 2005 heb ik een site leren kennen waar bijna iedereen AAer is , en in oktober 2005 ben ik naar AA gegaan in spanje , daar besefte ik dat ik inderdaad een alcoholist ben en dat ik de eerste stap mag zetten naar mijn eigen toe sinds een jaar ga ik niet meer naar AA , ik kuis teveel de stoep van een ander en laat mijn eigen stoep liggen , maar ik weet dat het dankzij AA, dankzij dit forum dankzij mijn andere sites is dat ik iedere keer opnieuw de moed heb om recht te staan .
zoals wing juist schrijft bellen en delen dat is belangerijk voor mij , al doe ik het niet als ik in mijn geestelijke hel zit , of zou dit nu zijn wat ze bedoelen met psychose ??
ik bel niet maar andere trekken mij er door , als men dgen niets van mij hoort weten sommige dat het weer fout is bij blacky en dan sturen ze mij een smsje , en besef ik dat ik terug moet komen , dat ik moet stoppen met drinken want dat JA er op deze wereld nog wel mensen zijn die mij grtaag hebben of grag zien .
en dat is de kracht van dit forum , van AA , de kracht van lot genoten die mekaar steunen en helpen .
lieve soothy en ook kaia ik weet het , het voelt superfabuloso aan , waaauuww een jaar zonder drank , maar lieverds passen jullie een beetje op , en ja ik was boos toen men dit tegen mij zei of schreef , wie dachten ze wel dat ze waren , ik had toch bewezen nuchter te zijn en te blijven .............. jullie weten wat er na x maanden na dat jaar gebeurt is dus aub wees op jullie hoede :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Verzamel jij triggers? Nou, ik niet, dus je hoeft niet bij mij aan te komen om te ruilen.

Ik heb nog niets gelezen behalve wat stukjes op de laatste bladzijden en ik ga ook niet alles lezen. Jullie zijn me te grote kletskousen en jullie zijn met veel hier.

Pippi, Houtje, Stien, Tapas, Anna, An, Trees, Gem, Safi, en alle anderen (opsommen is me teveel gevraagd :huh::wacko: ),
Weet dat ik jullie in mijn :heart: heb gesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik denk dat ik mezelf eindelijk eens goed leer kennen. Genoeg gevallen. Ik zit figuurlijk nog volop onder de blauwe plekken.

Kaia en Soothe, ik ben jullie vergeten te feliciteren met jullie jaar. Een mega-prestatie! B)

Ik ga ook slapen, morgen wacht een hele leuke dag. Uiteraard zonder alcohol, anders wordt morgen voor mij geen leuke dag maar een: ik-drink-en-daarna-val-ik-in-slaap-dag ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drinken als zelfmedicatie, dat deed ik ook Wing, al was het aan het einde maar 1x per week, ik spaarde alle spanningen op tot die ene dag, mijn laatste werkdag, dacht nergens over na de hele week en schoof al mijn gevoel en gedoetjes voor me uit tot de donderdagavond... en dan ging ik me bezatten, janken, huilen, lachen, mijn huis midden in de nacht schoonmaken, weet ik veel. IN ieder geval ging ik dan gedwongen ontspannen.

Toen ik stopte met die ene dag had ik na een maand last van mijn maag, mijn rug, mijn nek, spastische darm, hoofdpijn, noem maar op... spanningen dus die ik niet meer wegdronk op die ene dag. Nu moet ik dus overdag iets met die spanningen en mijn gevoelens doen als ik ze voel en er gelijk mee aan de slag. Dat is lastig maar dwingt me wel om op mijn grenzen te letten en dat is altijd beter dan er steeds maar weer overheen gaan en de boosheid daarover weg te drinken.

Morgen weer werken!! na 12 dagen vrij, pffft, wat een dagen zijn dat geweest, zoveel plannen, weinig gedaan, dingen die ik normaal in een dag deed kreeg ik nu niet eens in die 12 dagen aan kant. Eigenlijk ben ik wel weer blij dat ik morgen mag werken. Heb weinig mensen gezien de afgelopen dagen, laat naar bed en lang uitslapen en veel tv hangen.... en rommelen!

Morgen weer in het gareel, opstaan als de wekker gaat, programmaatje afwerken en daarna moe op de bank hangen, welverdiend moe hihi.
weer deelnemen aan het dagelijkse leven na 12 dagen onderduiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,
Ik heb net de laatste bladzijden even bijgelezen. En ik vind weer heel veel herkenning. Ik ben zelf op 1 juli 2006 gestopt en omdat het zo makkelijk ging, na drie maanden weer een beetje gaan drinken. Dat beetje werd steeds een beetje meer en dan stopte ik weer voor een paar weken. Ik had die tijd kennelijk nodig om te weten dat stoppen voor mij de enige optie was. En ik veroordeel mensen niet, die er voor kiezen om te minderen......Eerlijk gezegd, ben ik eerder een beetje jaloers, want ik wilde dat ik dat ook kon. En mezelf voornemen dat ik wel in de vakantie bijvoorbeeld mag drinken, schiet ook niet op, want op een gegeven moment kan ik mezelf er dan van overtuigen, dat het ook wel iets eerder mag.:$
Dus niet meer voor mij, en jullie tips, opmerkingen en wetenswaardigheden doen wonderen voor mij, dank daar voor...groetjes, Juicy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop hard om in gevecht te blijven.
Om me niet in die eeuwige depressies te wentelen.

Ik stelde net een vraag.
Sorry, maar ik haak af.
Te moe om het antwoord af te wachten...

Morgen een nieuwe dag.
Ik kan nu al geen mens meer horen of zien.

Slaap zacht!
:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...