Spring naar bijdragen

dinsdag 25 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

morgen adb,ers ,
was ergens in de hoop dat ons aller pipke de draad zou openen , maar blijkbaar was mijn hamerslag een die haar naar dromen land gebracht heeft .
ik al weer wakker , misty mousse dacht blijkbaar dat ik haar mama poes ben , want ze zat in mijn haar te likken en in mijn oorlel te bijten en te zuigen , ppff wel een ruwe tong amaai :devil:
eerste ogenblik heb ik ook zo iets van misty aub laat mij slapen maar ja , beter het negatieve omzetten naar positieve en denken , kan ik nu nog allerlei zaken in huis doen en vanavond lekker relax zijn
en neen als ik om 4 uur wakker ben duik in mijn bed niet weer in , teveel schrik dat ik mij ga overslapen .
wing ik hoop dat je eruit komt , wat het ook is dat je zo bezig houdt , jou schrijven gisteren en dat men dan denkt dat je onder invloed bent , het negatieve in een mens wordt niet altijd door drank wakker gemaakt , ik had niet gedronken die bewuste dagen en toch zat ik op de bodem van de put , aan mij om de bagger op die bodem te onderzoeken en eraan te werken , dus al stinkt het als ik erin werk , baggeren maar zoals margo schrijft .
loslaten soltando amaduras , de kettingen die mij met mijn eigen verleden vast houden , beetje bij beetje loslaten , soms makkelijk , soms minder , vergelijkbaar met het stoppen met drinken .
en nu luid en krachtig " VANDAAG LAAT IK DE EERSTE STAAN"
indien er jarigen zijn van harte :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:moon: goedemorgen allemaal :moon:

Zo eerst even een kop koffie erin werken en hoppa naar buiten! en wandelen met die hap!

ik heb de laatste dagen niet echt bijgelezen omdat ik voornamelijk met mijzelf ben bezig geweest. ik heb het gevoel dat ik blijf hangen in ellende en dat maakt mij kwaad, angstig en boos.
vandaag is voor mij een belangrijkedag want eindelijk heb ik de afspraak met de ggd om financiele dingen op een rij te zetten.

zo de koffie is op en ik ga een positieve eerste stap van de dag zetten, wandelen!
de tweede positieve stap, de eerste laten staan!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeie morgen allemaal,

Ik ben weer fris en aangekleed, klaar voor vertrek naar het werk.

Weer niet zo best geslapen. Maarrrr wel een positief iets, ondanks dat voel ik me erg uitgerust. Ik heb niet echt liggen woelen en draaien, Ik heb het wakker zijn gebruikt om dingen te overdenken. Met name me zelf. En dat heeft me goed gedaan. Ik kom er achter dat ik toch wel hulp ga zoeken voor de vele knoopjes die ik ervaar.

OOk ik laat de eerste staan, droog bevalt me namelijk erg goed.

liefs en een fijne dag allemaal.

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh Blacky, ik laat ook de eerste staan vandaag! Jak, kreeg gewoon een dip door het mistig gedrag van Wing gisterenavond; deed me denken aan mijn terugval in september. Wing, pak jezelf in je nekvel man en/of zoek hulp! Mij heeft een time-out geholpen, kwam ik weer bij zinnen. Sterkte vandaag!

Tasseke, het zal je vast helpen als dat financiële gedoe geregeld is! Succes daarmee :present:

Pem, goed dat je om hulp vraagt om die knopen te ontwarren :present: Velen van ons hebben een lange weg te gaan, waarom zou je dat alleen doen..

Ik ga aan het werk, voel me weer fris en fruitig, griepje is over :)
Latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Blacky wat ben jij er weer vroeg bij.
Ik blijf ook niet in ben als ik erg vroeg wakker word.

Tasseke,
Hopelijk kan je vandaag wat orde in je financiele probleem
scheppen.
Sterkte hoor.

Har,
Werk ze vandaag, je griep is deze kant opgewaaid.
Vandaag blijf ik binnen, nu al 39 koorts.
Ik voel me een beetje zweverig.
Zo maar weer mijn bed in, alles doet pijn.
Zelfs mijn haar.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen

Ik lag er gisterenavond op een mensen tijdstip in, dus nu ook op tijd er uit.
Lekker aan de koffie. Ga strakkies even de stad in sportschoenen kopen want vanaf maandag ga ik beginnen met fitness. Ik word nog eens echt gezond op mijn oude dag:)

Beterschap voor de zieken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kaia en Soothe, volgens mij staan jullie vandaag 1 JAAR DROOG!!!
Ik log speciaal even in om jullie van harte te feliciteren met deze fantastische mijlpaal! :present:
Jullie zijn kanjers! :heart:

En nu maak ik me snel klaar. Ga zo op weg naar mijn mitellameisje...

Iedereen een fijne droge dag gewenst!
Ik laat vandaag de eerste staan! Jullie ook?

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal!

Blacky heb jij vannacht wel geslapen?
Ik laat vandaag ook weer de eerste staan!

Tasseke ik hoop dat je een goed gesprek bij de GGD zult hebben. Lekker is het buiten nu! Succes vanmiddag!

Har wat fijn dat je weer beter bent . Een fijne dag!

Albertina, heel veel beterschap! Ik wil er een roosje bijzetten maar ik weet niet hoe dat moet .Toch een ROOS!

Pino, super goed dat je gaat sporten ,succes met je schoenen!

Fransesca, hoi hoe is het met jouw ? Jij bent volgens mij ook een kanjer!!

Fijne dag allemaal!
Ik voel me elke keer weer een beetje beter nu ik geen alcohol meer drink !!!!

Gelukkig! Ik ga er weer voor! Geer fijn dat het met je moeder beter gaat en Pip ik hoop dat je wat beter hebt geslapen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen medestrijders,

Ik heb het gisteravond nogal moeilijk gehad. Zelfs een fles rosé gekocht (weliswaar 8 %, hield ze zichzelf voor de gek...).
Maar ik heb hem laten staan, niets gedronken.
Maar ik merk dat ik een enorme spanningsboog aan het creeren ben. Die vraagt om ontlading.
Dat moet ik dus ombuigen. En daar ben ik mee bezig, veel lezen erover.
Het forum is dan een heel helpend.
Daarbij ook weer een Refusal ingenomen, had ik 3 dagen niet gedaan.
Ik houd me vast aan wat jullie schrijven dat het ooit beter gaat.
Allemaal een fijne dag, werkze, beterschap of wat dan ook.

liefs van lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen altezaam,

grijze dag hier, waterig en geen zon te bekennen, beetje somber.
Vandaag een vrije dag tenminste hoef niet buiten de deur te werken binnen de deur des te meer wat een rommel maakt die sneeuw.

Maar we gaan rustig aan beginnen. Manlief net thuis gekomen was rustig op zijn werk. Wat denk je hij pakt gelijk jww lekkere motivatie voor mij he. Ik kijk er maar niet naar want ik doe echt niet met hem mee.

groet Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook namens mij een goedemorgen. Ben weer terug van ons weekendje weg, hoewel ik geen zin had om naar huis te gaan. Daar heerlijk genoten van alle luxe, die ik thuis niet heb. Zwembad, sauna, snelbruiner...zucht! Maar goed, het gewone leven moet ook doorgaan. Kinderen zijn naar school, manlief aan het werk en il lig hier een beetje voor papus. Moet straks naar mij begeleider van de verslavingszorg, maar ik kwakkel de laatste tijd met m'n gezondheid. Slik nog braaf Refusal en Campral, maar word er best ziek van. Nog steeds misselijk, overgeven en nu ook nog duizelig. Net alsof ikaan het afkicken ben. Gelukkig is dat laatste niet het geval, maar ze zien me vanmiddag aankomen...Het lijkt, alsof ik behoorlijk aan de drank ben geweest.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben her en der een beetje aan het bijlezen. Valt me op, dat iedereen moe en kwakkelig is. Soms neigt het naar een kleine depressieve bui. Komt het door het weer of hebben/ krijgen we wat onder de leden? Moet hier ook vanalles doen, maar kan me er niet echt toe verzetten. Draai vandaag maar op halve kracht.
ook herkenbaar wat Stien schreef; wij vrouwen draaien vaak overuren (niet boos opvatten, heren!!), maar daar ga ik hier verder maar niet over klagen.
Denk soms wel, dat de drank me sterker maakte en alles ging me ook veel soepeler af. Maar dat is natuurlijk niet zo. En ook het schuldgevoel komt bij mij steeds om de hoek kijken. Zelfs nu ik me niet lekker voel, gewoon omdat ik wat ziekjes ben ben ik bang op straks naar therapie te gaan, omdat ze wellicht daar denken, dat ik wel gedronken heb...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon:
'T IS FEEST TRALALALA! SOKA-TEAM VAN HARTE!!!!!! EEN HEEL JAAR!!!

Lieve Kaia en Soothe.

Het is jullie gelukt om het eerste jaar alcoholvrij rond te krijgen!
Wat een opluchting! Wie had dat nou gedacht?
Ik heb altijd heel veel aan jullie hier gehad, veel geleerd van jullie
positiviteit, meebuigen en doorgaan!

Wat hebben jullie weinig geklaagd zeg! Petje af!
Jullie zijn het bewijs dat je zonder drank alleen maar groeit!

Lieverds, geniet van deze dag en wees maar heel erg verschrikkelijk
trots op jezelf!!!

Strakke knutsel en een hiele dikke tút!!!!
Fan it Friese famke.

:heart::rose::D:sun::musicnote::present:B):clock::P;):lips::moon::heart::rose::D:sun::musicnote::present:B):clock::P;):lips::moon::heart::rose::D:sun::musicnote::present:B):clock::P;):lips::moon::heart::rose::D:sun::musicnote::present:B):clock::P;):lips::moon::heart::rose::D:sun::musicnote::present:B):clock::P;):lips::moon::heart::rose::D:sun::musicnote::present:B):clock::P;):lips::moon::heart::rose::D:sun::musicnote::present:B):clock::P;):lips::moon::heart::rose::D:sun::musicnote::present:B):clock::P;):lips::moon:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik leer ook veel hier op het forum. Misschien ook omdat we allemaal dezelfde gevoelens hebben qua verslaving, de valkuilen, gremlins enz. Een therapeut die je volgens het boekje wil behandelen bedoelt het wellicht goed, maar weet vaak niet eens hoe het voelt...Tijdens de opname een paar therapeuten leren kennen, die ook verslavingsverleden hadden en dan merk je toch het verschil. Het praat makkelijker, je hebt immers maar een half woord nodig. Maar ook veel gehad aan de gesprekken met de medebewoners. Vergelijk het maar met wat we hier op het forum delen. Je deelt gevoelens en ervaringen met elkaar, die in mijn geval vaak hee waardevol zijn. Jullie zijn een beetje familie geworden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een felicitatie plaatsen voor Kaia en Soothe.
Proficiat met jullie alcohol vrij jaar!!!!!!
Super, super knap.
Ik trek me aan jullie op.
Voelen jullie je nu na een jaar een ander mens?
Zoals ik van Kaia heb begrepen is dat zo.
Jeetje wat knap....PROFICIAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wasmachine draait, heb er nog maar een paracetamol tegenaangegooid en neem straks een kopje boullion voordat ik wegga..
Kaia en Soothe, ik hoop (en zal errug m'n best doen) om volgend jaar ook een jar ADB te zijn. Het lijkt me heerlijk als de gremlins steeds minder gaan zeuren en met opgeheven hoofd door de supermarkt te kunnen! kreeg vanmorgen wel een knuffel op school van een vriendin. Dat ik het goed doe en m'n medicijnen neem en weer de kids naar school kan bengen. Sjonge, dat deed me echt goed, na zoveel negatieve opmerkingen. Stond ik daar naast m'n fiets een potje te janken...maar dit keer van blijdschap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe en Kaia, top, top, top!:present::musicnote::heart::light::sun::D:):rose::heart::musicnote:B):present:

Zo gaaf, 1 jaar droog en op weg om nuchter te worden. Het was en is niet altijd een gemakkelijke reis maar jullie hebben doorgezet. Klasse, ik ben blij voor jullie en trots. Jullie laten zien dat het kan; een leven zonder drank.

gefeliciteerd en ik wens voor jullie dat je er vele jaren aan vast knoopt. We beginnen gewoon weer met vandaag. Vandaag drink ik niet, doen jullie mee?

:musicnote::sun::moon::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...