Spring naar bijdragen

maandag 8 december 2008


MsLuzac

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat heerlijk al 8 dagen niet gedronken, ik ben hier net en heb echt geen leuke dagen achter de rug, of sinterklaas zeg maar, het was heel gezellig met familie, maar me vreselijk laten gaan, doordrinken zonder rem, en door oververmoeidheid van de dagen daarvoor,(en ook drank en stress) nachten slecht slapen, een soort blackout gekregen. Eentje waar ik erg van geschrokken ben, mn hersenpan en lichamelijke en psychische gesteldheid een flinke deuk heeft gegeven. Het NUL gevoel. En waar te beginnen, ben al blij dat ik hier ben aangemeld. Besloten om gelijk actie te ondernemen, hoe en wat nog te bekijken. Maar ergens moet een begin zijn.
Dit gaat al veel te lang zo, ik wordt bang van mezelf. Geen enkele controle, maar dat is er eigenlijk nooit geweest als je eens terug gaat in de tijd. Bewust worden dat ik niet kan drinken, dat het me nooit oplevert alleen kost.

Nu water, thee, flink zweten en hopelijk steeds frisser worden, de sneeuw in mn kop laten smelten, me beter voelen om het gevecht aan te gaan en te laten duren.

Ik hoop dat ik over 8 dagen kan zeggen net als jij dat het er wat rooskleuriger uitziet.

Fijne avond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Sorry voor het zo binnenwalsen op het draadje. Ik heb het draadje van vandaag nog niet gelezen. Daar heb ik een te boze bui voor. Ik heb een Kl*tedag achter de rug. Zomaar als donderslag bij heldere hemel. De dag begon goed. Lekker bij mijn dochter op school geholpen met kerstversieringen, op naar het werk, geen narigheid daar, alleen mijn humeur werd steeds slechter. En nu, boos, verdrietig, opstandig en super gesloten!!!!! Wil huilen, maar sta mijzelf het niet toe. Waar komt dit toch vandaan????

Zucht.... ik weet het eigenlijk niet.

Sorry voor mijn bozigheid, maar het moest er even uit.

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wing, ja eigenlijk voel ik me gewoon heel erg rot. Maar ik ben ook erg opstandig denk ik. Ik heb net als Marjo vanmorgen ook een rot-opmerking gehad van mijn vriend. Kan het niet parkeren en ik kan zelf ff niet resetten om in Marjo's woorden te spreken. LUkt vandaag gewoon ff niet. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PEM, je schreef: "Wil huilen, maar sta mijzelf het niet toe"
Mijn advies is om het jezelf WEL toe te staan!! Ook al is het je niet duidelijke waarom je moet huilen, je vaten zijn blijbaar overvuld en moeten dus ff geleegd worden...
Als je huilt gaan er ook stresshormonen met je tranen mee naar buiten, dat is een extra reden waarom het oplucht!
Dus: pak de tissues maar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Ik ben tien dagen ongelooflijk mottig en ziek geweest, blijkbaar hadden mijn longen nog een
grote kuisbeurt nodig sedert het stoppen met roken.

Maar ondertussen wel mooi mijn drankgebruik kunnen onder controle houden natuurlijk ;)

Nee serieus, ik heb er eens heel bewust over nagedacht en ik ga er echt iets proberen aan veranderen op lange termijn. Mijn eerste grote test zullen de feestdagen zijn. Ik ga niet volledig stoppen, want ik
hoop dat ik nog niet zo drastisch moet handelen; dat ik het probleem vroeg genoeg erkend heb.
Lukt het minderen niet, dan zal ik moeten stoppen , maar dat zien we dan wel.

Ik heb er een goed oog in, voel aan mijnen kleinen teen dat ik een goede beslissing genomen heb
door er eens deftig bij stil te staan.

Doe dapper verder allemaal, ik kom regelmatig eens meelezen en heb bewondering voor het helse
gevecht dat jullie soms leveren.

Faith

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey fish, ben idd nog niet zo lang gestopt. Vanaf de 17e. Ik lees nu het draadje door en zie dat meer mensen die ook nog niet zo lang gestopt zijn hier ook last van hebben. Gedeelde smart is halve smart. :) Nee, ik moet zeggen nadat ik het berichtje gepost had, kwamen de tranen . Ik moest er haast een emmer onder hangen :). ik huil nu nog steeds, maar inmiddels met af en toe een lach tussendoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Pem, laat maar stromen die tranen, het leven is nou eenmaal niet elke dag een feest, zou ook niet normaal zijn ;)
en wees ook een beetje trots op jezelf dat je met zo'n rothumeur toch niet een fles hebt opengetrokken.
Hier ook een mindere dag hoor, vanmorgen gewerkt en vanmiddag doodmoe op de bank gezeten met half dichtvallende ogen maar slapen doe ik niet overdag. Nu begin ik natuurlijk weer fit te worden grmpfff...

we houden het maar op de decemberblues toch! Het zijn drukke dagen geweest en er komen er nog veel aan, ik bekijk het nu maar gewoon per dag en probeer zo veel mogelijk mijn rust te nemen. Zal blij zijn als het januari is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn laatste drankje heb ik net op.....
Ja, ik ben zo'n muts, dan heb ik nog wat in huis en dat vind ik dan zonde om weg te gooien (dat krijg je met een bescheiden inkomen)
Net met goede vriendin goed gesprek gehad, verteld dat ik me hier aangemeld heb, en zij is al heel trots.

Het doet me goed om jullie verhalen te lezen hier.... je denkt dat je de enige bent?????
Ik voel me goed en sterk, alhoewel ik me van binnen wel zorgen maak over morgenavond, als de onrust voor de deur staat.
Maar dan zoek ik jullie hier.....


* het zijn kleine stapjes, maar de eerste is gezet*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
belles

Wat heerlijk al 8 dagen niet gedronken, ik ben hier net en heb echt geen leuke dagen achter de rug, of sinterklaas zeg maar, het was heel gezellig met familie, maar me vreselijk laten gaan, doordrinken zonder rem, en door oververmoeidheid van de dagen daarvoor,(en ook drank en stress) nachten slecht slapen, een soort blackout gekregen. Eentje waar ik erg van geschrokken ben, mn hersenpan en lichamelijke en psychische gesteldheid een flinke deuk heeft gegeven. Het NUL gevoel. En waar te beginnen, ben al blij dat ik hier ben aangemeld. Besloten om gelijk actie te ondernemen, hoe en wat nog te bekijken. Maar ergens moet een begin zijn.


Dit gaat al veel te lang zo, ik wordt bang van mezelf. Geen enkele controle, maar dat is er eigenlijk nooit geweest als je eens terug gaat in de tijd. Bewust worden dat ik niet kan drinken, dat het me nooit oplevert alleen kost.




Nu water, thee, flink zweten en hopelijk steeds frisser worden, de sneeuw in mn kop laten smelten, me beter voelen om het gevecht aan te gaan en te laten duren.




Ik hoop dat ik over 8 dagen kan zeggen net als jij dat het er wat rooskleuriger uitziet.




Fijne avond allemaal



Mijn instelling is dat je de momenten dat je gaat drinken iets voorhanden moet nemen. In mijn geval is dit het wasgoed (die stapelde zich nl alleen maar meer en meer op). Normaliter heb ik hier een gr...lijke hekel aan. Maar ja anders zit ik maar achter de pc of voor de tv. Op de momenten dat de drang er is, neem je een glas water. Goed voor jezelf zorgen meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers,
zo voor het slapen gaan nog berichtje aan jullie
adam van harte met je 300 dagen , ga wel eerlijk bekennen dat ik ze niet geteld heb ........... wel een poging gedaan maar ik werdt dronken van de icoontjes ;)
ik neem sinds enkele dagen een nieuw medicijn en ben precies in een vreet bui terecht gekomen , vanavond gans frans stokbrood met beleg , 3 repen chocolade met nootjes , 4 twix , 3 suiker chocolade wafels , 2 peren en 2 bananen en ik heb nog goesting om te sneukelen , nu ja mag iets bij komen dus .
herkent iemand het , ik kijk tv maar besef niet wat erop is mijn gedachten zijn elders , idem met hier lezen en mijn andere sites , nu ja gaat wel weer over .
aan iedereen iedere dag welke we niet gedronken hebben is een gewonnen dag , dus van harte aan iedereen , ook aan de minderaars :present:
slaapzacht en hasta mañana :lips:
ppff bb haar honden laten misschien stinkende scheten maar mijn katten die leggen niet bepaald parfum kakjes , hoe kleiner de kat hoe meer stinken het doet ppffff :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam,
Gefeliciteerd met je 300 dagen. Man, dat is nog maar twee maanden weg van een jaar. :present:

Blacky,
Lees de bijwerkingen in de bijsluiter eens. Misschien staat het erbij dat het eetlustopwekkend is.
In de periode dat ik 2 seroquel moest nemen 's avonds ging ik mij ook ongans eten. En ja, het is een van de regelmatig voorkomende bijwerkingen. En mijn gewicht is van dat eten wel toegenomen.

Nieuwe forumleden,
Welkom en veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...