Spring naar bijdragen

donderdag 11-12-2008


water

Aanbevolen berichten

Goedeavond iedereen,

Heel drukke week gehad. Gelukkig aan de ene kant.
Hier en daar wat meegelezen.

Har, ik ben blij voor je dat het opschiet met je tanden. Zelf was ik bij de mondhygieniste. De tandarts zelf kon geen droog brood aan mij verdienen. Ik heb zelfs mijn verstandkiezen nog. Nu het verstand nog.
Nu weer mooi bijhouden en veel lachen. Dat mis ik nog wel hier en daar.

Ik schrijf deze week ook nog een paar mailtjes.

Ik ben met de planning voor 2009 bezig en ik heb hier en daar al weer wel wat meegemaakt. Niet belangrijk voor het forum, maar wel een eyeopener voor mijzelf.

Dinsdagmiddag is mijn dochter met mijn kleindochter thee komen drinken. Iedereen blij en ik mag de kleine zaterdag meenemen om te gaan schaatsen op het kleine baantje dat ze in de stad hebben aangelegd. Ik schaats zelf ook nog, dus dat belooft wat. Ik ben heel blij.
Dit geeft me ook veel moed om niet te drinken, maar ook zonder deze oppepper zou ik het ook niet doen. Het zijn momenten en die momenten moet je proberen te overstijgen, want je weet dat een fles wijn of ander sterk spul niets oplost.
Het is heerlijk om fris op te staan.

Iedereen die iemand in de omgeving heeft die ziek is :heart:

Gisteren stond ik op het parkeerterrein van het station om 19.30 uur. Accu van de auto leeg. De pieper had mij niet gewaarschuwd dat mijn lichten nog aan waren. Ik de ANWB bellen. Ja mevrouw het duurt nog wel 90 minuten voordat er iemand kan komen om u te helpen. Stond ik daar te kleumen en inwendig te vloeken op de auto, de ANWB en op mezelf. Na een kwartier dacht ik dat ik droomde maar er kwam zo'n gele ANWB auto aan. Ik had de man kunnen omhelzen.
Toen ik thuis was dacht ik ja dat is dan weer zo'n moment.
Ik had na 10 minuten de situatie aanvaard en dacht dan kun je je vast harden als je gaat skien en het is koud en dat soort positieve gedachten.

Het zijn niet alleen de omstandigheden die bepalen hoe jij je voelt. Het is voor een groot deel jouw houding tegenover de omstandigheden. (Dalai Lama).

Het was een goed leerproces.

Morgen een lange dag werken en daarna een avond met de drie soprano's. Uitgenodigd door een goede vriendin, die gratis kaartjes kreeg.

Nu balletles.

Ik kijk uit naar mijn internetbehandeling. In het begin dacht ik dat het zo moeilijk zou zijn om zonder de internetbehandeling dit te kunnen en nu is het bijna januari. Zonder mijn eigen kracht en tekenen en rebalancing en ook zonder jullie zou ik dit niet hebben gekund.

Het feit dat ik de internetbehandeling niet meteen kreeg, maar zelf heb moeten laten zien dat ik toch zo ver kon komen is misschien wel een goed ding.

Ik heb nog een lange weg te gaan, maar de eerste passen (ja, ja Adam) heb ik wel zelf gezet.

Liefs
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

drukke dag.... nog geen tijd gehad om te lezen...
vandaag dag 3 zonder alcohol, en het gaat goed.
Moet vanavond naar de salsa, maakte me zorgen want normaal drink ik daar de nodige wijntje.... maar vanavond niet, voel me sterk. Ben zogenaamd aan de lijn (alhoewel er best wat vanaf mag haha) dus die caloriën vd alcohol kan ik er niet bij hebben nu.
Best eng voor het eerst a.vrij op de vloer terwijl iedereen kijkt... maar zal ongetwijfeld wat minder over mijn voeten struikelen nu het cola light is wat er naar binnen gaat

:D

Voor ieder hier, blijf sterk, behoud je kracht en wees trots

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is hier nog steeds heel erg rustig,

maargoed even iets heel anders wat me net ineens te binnen schoot en wellicht ook handig is voor mensen hier om te weten.
Hoogstwaarschijnlijk heeft iedereen een brief in de bus gehad (tijdje terug) over het electronisch patientendossier. allemaal helemaal geweldig die nieuwe ontwikkelingen en dat alle doctoren etc.. makkelijk bij je gegevens kunnen. maar ik vind dat er nog wel wat haken en ogen aanzitten, nl dat je bedrijfsarts ook al je medische gegevens op kan vragen. Nou ik zit er niet op te wachten dat mijn hele ziel en zaligheid bij mijn werkgever terecht gaat komen.
Daarom dacht ik nog ik meld het hier even. Je kan bezwaar aantekenen als je niet wilt dat alle zorgverleners erbij kunnen.
misschien overbodige informatie en misschien niet.


even journaal en de oudste op bed brengen
laters
(tenminste als er nog iemand komt hier)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond beste mensen,

Ik heb na het eten de kerstboom gezet en toen deze mooi versierd ik de kamer stond, kreeg ik een enorme trek!
Ja, zo ging dat de voorgaande jaren.....
Kamer mooi versierd dan "vieren"dat het zo`n mooie boom is geworden..pffff...lekker simpel toch....

Neen, voor deze dame geen wijntje meer.....ga een seseo maken.

Bako, bedankt voor de tip!
Kunnen we toch nog bubbelen 1 januari:angry:

Dus op naar de koffie!

doeg,Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi Sas daar had ik nog niet aangedacht. Volgens mij heb ik al die papieren al weggegooid. Ik zit er ook niet op te wachten dat ze op mijn werk alles weten over mij , gaat ze niets aan, zolang ik daar functioneer is de rest prive. Ik dank je voor de tip en zal het in de gaten houden.
Ik ga nu wat kerstkaarten schrijven en wasje in de droger doen. Vaatwasser is echt overleden moest alles wat er in staat afwassen grrrrrrrrrrrrr en hij zat toch echt mega vol. Heb hier gezegd dat ze nog maar 1 beker per dag mogen gebruiken, steeds omspoelen, omdat ik alles met de hand moet doen wat kan een mens verwend zijn zeg, 3 jaar geleden had ik nog niet eens een vaatwasser. Maar goed als ze teveel servies bevuilen mogen ze lekker zelf met de handjes in het sop ;)

Enne Pip ik vind je niet streng als je dochter mee moet sparen voor iets hoor, vroeg geleerd is oud gedaan toch. Ze moeten leren dat niet alles gratis is en je er dus wel eens wat voor moet doen. Leren omgaan met geld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hay sas36
Heb je helemaal gelijk in. Het moet slijten maar dat valt voor mijn gezin niet mee. De betrokkenheid is er zeker en voelt goed.
Vervelend is wel dat de dame in kwestie de dochter van onze overburen is en dat de sfeer in de straat geen goed heeft gedaan. Daarmee is het ook moeilijk voor mijn gezin om alles rustig te laten slijten. Gelukkig is ze deze maand verhuist en komt ze nu niet zo vaak meer door de straat of staat met haar auto naast de onze.
Maar goed, om even bij het doel van het forum te blijven,,,, nu 3 weken en 1 dag zonder alcohol.
Ozzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat valt allemaal nog wel mee,

Antonia, succes met de afwas, wat raak je snel gewend aan zo'n vaatwasser he. balen dat ie stuk is.

Ozzie: geef het de tijd en 3 weken en 1 dag is helemaal super !!!! daarmee kun je ook vertrouwen terug winnen (zij het op een ander gebied)

Tine: leuk zeg zo'n kerstboom maar ik snap je associatie, alles is nu de eerste keer 'zonder' en dat is wel een rare ervaring. niet erintrappen he in die 'gezelligeheid' . Wij doen dit jaar geen kerstboom aangezien we met de week van kerst op vakantie gaan/zijn. geen familiedineetjes etcc... wel met de kids knustelversieringen aan het ophangen en die gaan ook gewoon mee naar het bungalowpark samen met een miniboompje kant en klaar van de Leenbakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen,

Ik ga niet iedereen persoonlijk een glimlachje sturen. Hier even en masse en ik doe er gelijk een dosis zon bij:
:):):):):):rose::rose::rose::):):):):):rose::rose::rose::):):):):):rose::rose::rose::):):):):):):rose::rose::rose:

Nogmaals bedankt voor de felies. Nu ik er nog eens over nagedacht heb, heb ik toch wel iets bijzonders gedaan. Kijk dat zingen in koor is niet zo bijzonder, je gaat dan op in de groep. Maar dat rechtstreeks naar het publiek staan kletsen, is toch wel iets bijzonders. Ik heb vroeger ook wel speeches afgestoken en voorgespeeld, maar dan zat ik na afloop steeds grandioos met de zenuwbibbers. Ik zat nu helemaal niet in de zenuwen voor mijn eigen rol in het geheel. Wat ik wel spannend vond, is of de hele voorstelling wel gladjes zou verlopen. Alleen spannend, want bij mij lag alleen de verantwoording voor mijn eigen kleine aandeel.

Houtje,
Die kleine Piet van je krijgt het toch iedere keer voor elkaar. 't Is afwachten tot hij vergeet om zich aan te kleden voor hij de deur uitgaat. ;) Mijn dochter laat ook 'haar sporen' achter. De laatste keer nog van de zomer: haar spiksplinternieuwe onderwaterfototoestel. Gelukkig is het boven water gekomen.

Bako,
Gefeliciteerd met je 50 dagen. Mooie mijlpaal; een bosje :present: :present: waard.

Blacky,
:present:

Spud,
Als kind hebben mijn broer en ik geregeld met mijn grootvader meegereden in de vrachtwagen. Ik zorg er dus altijd voor dat ik de chauffeur kan zien zitten, dan weet ik dat hij mij ook kan zien. En ik heb altijd licht op mijn fiets als het donker wordt, mistig of regenachtig is en wanneer de zon laag staat. En inderdaad zou het een heel goed idee zijn als ze via de basisscholen er al voor zorgen dat kinderen leren dat er veel dode hoeken zijn, zelfs met die fantastisch mooie extra-spiegels (ik vraag me af of chauffeurs al die spiegels wel kunnen volgen). Ook zou het goed zijn als in de vrachtwagenchauffeursopleidingen er benadrukt wordt dat ze na een prompte stilstand gelijk achteruit gaan rijden. Dat ding piept wel, maar als iemand er vlak achter fiets in de verwachting dat die vrachtwagen wel doorrijdt, heeft die geen tijd om uit te wijken. En die loony tune puree en spaghetti ken ik niet.
Ik ben ook een spinnenredder. Ik zuig ze niet op, plet ze niet en ze mogen rustig binnen blijven. Alleen van die dikke vette grote spinnen zet ik buiten. Mijn dochter griezelt al van een minispinnetje.

Tine,
Dag 25: :present: :present:

Har,
Het is een misvatting dat elke mannelijke homoseksueel een mama's kindje is.
Leuk voor je dat je een nieuwe 'eetkamer' hebt. Lekker vòòr de feestmaand.

Voor diegenen die opzien tegen kerst en oud en nieuw vanwege de drank: het is leuker zonder drank. En wat is er mooier dan op elkaars gezondheid te toasten met een lekker en gezond glas water? Dit jaar is mijn tweede droge feestmaand.

Antonia,
Heel dapper van je dat je tegen je baas NEE hebt gezegd. Dat is opkomen voor jezelf. En heus, dat mag. Je baas vindt wel een ander. Voel je dus niet bezwaard.

Orleando,
Wat ik gisteren wou zeggen, is dat je eerst van jezelf moet leren houden. Jezelf aanvaarden zoals je bent. En om te kunnen stoppen met drinken moet je eerst van jezelf accepteren dat je machteloos staat tegenover de alcohol. Je mag zijn wie je werkelijk bent en dat kan alleen zonder de onderdrukker (=alcohol). En wees gerust hoor, ik heb ook moeten leren om mezelf te accepteren. Nu ben ik bezig om te leren van mezelf te houden. Door mezelf te accepteren heb ik al heel wat goodwill van andere mensen mogen ontvangen. En als ik eenmaal geleerd heb om mezelf onvoorwaardelijk lief te hebben, zal ik ook echt in staat zijn om mijn dierbaren onvoorwaardelijke liefde te schenken.
Als jij je geschoffeerd voelt door de verslavingsorganisatie waar je nu bij loopt, kun je en heb je de vrijheid naar andere wegen te zoeken. Dat heb ik ook gedaan (de Bouman was heel slecht voor mijn laatste restje zelfwaarde) en heb me hier bij de internetbehandeling aangemeld.

An,
Ik ben blij dat je man ook zijn twijfels begint te krijgen over dat clubje 'vrienden' die kennelijk niet voor hem komen, maar voor de drank die er eertijds altijd was. Ja, ik vraag me ook af waarom ze aankondigen vanaf volgend jaar niet meer te komen en waarom niet vanaf nu. Misschien hopen ze wel dat jullie ter gelegenheid van de feestdagen weer Bacchus onthalen. Niet intrappen! jij en je man. Mensen die alleen maar langskomen voor de gratis aangeboden drank zijn geen vrienden.
En wat je werk betreft, ben ik het ook wel met je eens dat het beter is om eerst terug rust in je te hebben en te voelen zonder drank voor je een dergelijke stap onderneemt. Ook hier komt dan weer acceptatie aan te pas. Hier een :musicnote: vol kracht om te accepteren.

Pippi,
Je mag je stemming niet zo laten beïnvloeden door dingen waar je zelf geen verandering in kunt aanbrengen. Het is net als met wachten op de bus of de trein. Je kunt rustig om je heen kijken of je kunt om de haverklap op je horloge kijken. En als je het even gehad hebt met iemand die voor de zoveelste keer over dezelfde steen struikelt en valt, kan en mag je daar afstand van nemen door er niet op te reageren en door diens berichten maar gewoon over te slaan. Er zijn hier nog genoeg anderen die er op in kunnen gaan. Maak van iemand anders zijn leed niet het jouwe. Bescherm jezelf door eerst aan jezelf te denken. :heart:

Plusjamais,
Mijn opmerking over wachten op bus en trein naar Pippi sluit wel erg aan bij jouw citaat van Dalai Lama.

Soothe,
Hey! 't Is maar een certificaatje!


Zo, wat wordt er tegenwoordig veel geschreven. Of lijkt dat zo, omdat ik minder tijd heb om hier te lezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond Water,
Ik zelf vind het EPD allemaal nog te vaag. ze hebben laatst ook een test gedaan. gewoon iemand laten opbellen en ging gegevens vragen. zei gewoon dat ie een of andere dokter was en tjoep....hij kon zo alle gegevens krijgen.
Ik vind het dus nog helemaal niks , laat ze dat eerst maar eens even verder uitdokteren.
en bezwaar maken kan toch later ook nog? Ik heb het al wel meteen gedaan omdat ....nouja.... dan val ik in herhaling. Ik vind gewoon dat het niet goed genoeg beveiligd is en dat er teveel mensen bij kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en met de bedrijfsartsen hebben ze ook een check gedaan en die kregen ook gewoon de codes om in het systeem te kunnen.
Kortom in mijn ogen allemaal nog niet waterdicht, dus laat ze het eerst maar even allemaal wat beter uitzoeken en proberen maar dan wel zonder mijn medische gegevens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...