Spring naar bijdragen

donderdag 11-12-2008


water

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik straks, na het broodkopen, eerst maar eens goed ga lezen wat gisteren en vandaag is geschreven.

Tot straks.

Pippi,
Ik weet niet over wie je schrijft, maar betrek het niet teveel op jezelf en laat het niet aan je knagen. Je kunt hier niet meer doen dan uit eigen ervaring spreken en vanuit jezelf enige raad geven. Drinkende alcoholisten zitten graag in de slachtofferrol en als dat niet lukt, dan duiken ze in de rol van de grote helper. Staat geloof ik ook uitgebreid beschreven in de Cirkels van Van Dijk. Laat je dus niet kisten en vooral: laat je geen schuldgevoel aanpraten. Ik heb ook mijn perioden gehad van 'ach wat ben ik zielig, want ik doe zoveel voor je.' En drank, mijn enige pleziertje, werd me misgund.
Neem afstand in het belang van jezelf.

Zo en nu eerst brood halen voordat het weer begint te regenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ANNNNNNNNNNNN!!!!!!!!! ik heb nog 5 konijnen en had er 11 maar sommige zijn overleden en sommige heb ik weggegeven maar die mag je ook niet zomaar in stukjes hakken hoor en in de pan gooien. Wie naar mijn nijntjes wijst vlieg ik naar zijn strotje. Heb net al hun hokken verschoond en allemaal lekkere dingetjes gehaald voor ze. Mijn nijntjes zijn voor mij soms nog heiliger dan een mens (echt hoor)

Maar nu mijn vaatwasser doed errug raar denk dat hij dood is. Wasmachine en droger zijn al vervanger en deze was ooit aangeschaft in dezelfde tijd dan gaat alles tegelijk stuk, lekker weer he, gaat weer een hoop centen kosten bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Orleando droger stuk, rottig, maar nu moet je alles ophangen en weer afhalen dus ben jij vreselijk druk vandaag met de was en heb je geen tijd voor andere dingen !!!!!! :);), veel sterkte bij de arts straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corin lekker een daggie rust geniet ervan.

Wat zijn de cirkels van Van Dijk is dat een soort therapie, wie of wie kan dat even uitleggen.

An natuurlijk ga je versieren is toch gezellig en bespeur ik bij jou een klein terugvalletje, je klonk de afgelopen weken zo optimistisch en nu lees ik toch af en toe tussen de regels door een kleine dip, klopt dat???? zoja weet je ook waarom???

Zo al mijn beesten zijn verzorgd en dat zijn er best wel veel hoor want ik ben een dierenfan. Is maar goed dat ik niet zoveel ruimte heb anders zou ik alle zielige verwaarloosde beesten adopteren.

Ik ga nu kamer van stiefdochter opruimen, want jaja die is weer vertrokken naar haar moeder. Kids ze zijn niet te begrijpen. Ze heeft hier ruim een half jaar gewoond omdat het bij ma niet lekker ging en ze daar weinig mocht. Nu gaat ze hier weer weg omdat ze teveel mag, snapt iemand dat. Ze mag hier echt niet alles maar wij leren de kids gewoon zelf ook een hoop verantwoording te dragen dat is belangrijk voor later en daar kan ze dus, denk ik achteraf, toch niet mee omgaan. Ik vind het niet erg dat ze weg is hoor weer een klein stukje rust in huis en natuurlijk kan ze altijd komen logeren en/of eten als ze daar behoefte aan heeft.

Pipje trek je de problemen van andere niet te veel aan. Je kan luisteren maar blijf het bekijken op een veilige afstand. We hebben allemaal genoeg aan ons eigen problemen dus.

Nou ik ga weer wat doen.


Oh ja en An, avonden werken, ik trek het ook niet hoor. Baas belde net of ik vanacht kon, heb nee gezegd. Moet vrijdag en zaterdagnacht ook al en daar bereid ik mij nu al op voor dus als hij vandaag belt voor dezelfde nacht nog dan gaat dat echt niet voor mij hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam totaal met je eens je kan pas het probleem aanpakken als je er zelf achter staat. Mijn omgeving zegt ook al jaren dat ik teveel drink maar ik vond van niet dus ging gewoon door. Maar nu is mijn kwartje gevallen en vind ik zelf dat ik teveel drink en ja dan word het anders en ga je alles proberen om er wat aan te doen. En ik ben errug blij dat mijn kwartje eindelijk is gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia: hihi.. oh jeeee, het was maar een vergelijk. Nee ik zou zelf ook nooit een nijntje de pan in hakken. Ik eet ze ook niet, moet er niet aan denken. Sorry, stom vergelijk. Maarja, een koe dan, zijn ook van die leuke beesten...schapen ook, had ik gister alweer spijt van mijn broodje kebab, is schaap geloof ik. Ik eet nauwelijks vlees eigenlijk. Af en toe een bigmac tja.

Corinne: ik zou ander werk moeten zoeken, wat ik ook ga doen, alleen wil ik daar nog een jaartje mee wachten, eerst stabiliseren. Niet veranderen als je midden in veranderingen zit. Maar zo'n dag zit ik gewoon uit te zitten. Als ik veel doe dan red ik het vanavond gewoon niet. Vooral omdat ik zo'n vroegslaper ben en heel vroeg wakker ben. Ik kan niet uitslapen. Ook als ik laat naar bed ga.

Antonia: ja het klopt je bespeurt wel wat. Ik was ook optimistisch, maar mijn hormonen hebben me ineens toch een terugslag gegeven. En dan de combinatie feestvieren en werken is voor mij slopend. Dus ik weet hoe het komt en nee ik ga niet drinken, zou ik voorheen wel gedaan hebben. (daar ben ik dan misschien bang voor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

het is ook allemaal niet fijn om te lezen.
Gister heb ik ook een posting aan Orleando geplaatst,
vanmorgen weer.
Hier laat ik het verder bij.

Alcoholisten spelen graag slachtoffer of zoeken redenen
om toch maar weer te gaan drinken.
Ik ben er één van.
Even een paar zaken op een rijtje waarom ik zou kunnen drinken,

volgende week wordt mijn vader geopereerd, hij heeft een broze
gezondheid, dus veel risico.

Mijn toekomst qua werk is momenteel onzeker,
ik weet niet wat mijn toekomst bij mijn werkgever gaat worden.

Mijn zus en ik hebben al een 1/2 jaar geen of nauwelijks contact,
maakt me verdrietig.

Mijn moeder is aan een vreselijke ziekte overleden, ik mis haar nog steeds.

Ik heb geen kinderen, is altijd mijn grootste wens geweest.
Een gezin.

Mijn ex man heeft mij bedrogen met een meisje van 18.
Ik heb mijn huis moeten verkopen door mijn echtscheiding.
Wij hadden samen een bedrijf daar heb ik afstand van gedaan.

Door mijn echtscheiding heb ik mijzelf moeten leren redden,
niet altijd even leuk.

Nu ben ik in therapie en leer zo ook minder aangename kanten van mezelf kennen.
Dat doet verdomde zeer.

Ik lijd aan recidiverende depressies, ook niet zo fijn om te horen.

Mijn beste vriendin is 2 jaar geleden aan een hersentumor overleden.

Zo kan ik nog veel meer redenen bedenken.
Maar wat ik nog heb koester ik is mij dierbaar,
dat laat ik me niet meer afnemen door de drank.

Dus.........ik volg de raad op van mijn bemoeizuchtige,
elke dag naar buiten, een uur lopen.
Op tijd naar bed, drie verplichte taken voor jezelf opstellen per dag,
die taken ook daadwerkelijk uitvoeren.

Met het verleden ben ik nooit klaar, ik probeer wel aan een toekomst te bouwen
en dan zonder drank.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog even ter aanvulling, ik ben het afgelopen jaar 5 maal keihard
onderuit gegaan.
Niets iets om trots om te zijn, maar ik ga door met vechten, één ding weet ik
zeker zonder drank ziet mijn leven er beter uit.
Ondanks, verdriet, pijn en weet ik wat nog meer.
Het belangrijkste is echter, de wil om te stoppen.

Toen ik afgelopen maandag aan mijn 1e werkdar begon, was ik zo in paniek,
dat ik dacht ik ga terug en ga die paniek niet voelen.
Terug gaan was de slijterij geworden.
Gelukkig heb ik iemand gebeld en zo is mijn dag toch droog verlopen.
Waar een wil is is een weg.

Tiepvout, ik typ te snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi is boos.

Ik gelukkig niet! Op wie of wat moet ik boos zijn. Orleando is een alcoholiste, met het gedrag wat er bij hoort.
Triest voor Orleando, en maar hopen dat ze op de pootjes komt!!

Er is geen enkele aanleiding om boos te zijn! Pippi, je wil ook lekker KLETSEN en ontspanning in
moeilijke tijden.
Mag ik je er op wijzen, dat dit forum voor mensen met een drankprobleem is, dus ook voor Orleando!
Geiten is leuk, maar hier zijn ook zware drinkers, die een duw nodig hebben!
Het boos zijn ontgaat me!
Op een ADB forum, zijn crisisgevallen en daar is dit forum voor!! Het internet voorziet ruimschoots in ontspanning, indien gewenst.

Hoe Orleando,ook draait en zich in bochten wringt (alcogedrag!), haar plaats is hier.
Mocht je het zat zijn, dan lekker wat slapen. Je hoeft je aan niets en niemand te ergeren!

Wat ben ik blij zelden boos te zijn! Worden al de psychische klachten mij soms teveel, dan log ik een tijdje uit, en kom opgeruimd weer terug.

Boos????? :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: dat is zo.. een hele waslijst. Daar hadden we het gisteren over, het loskoppelen. Verslaving en het leven. Tina het lukt je nu zo goed! Niet makkelijk , maar het lukt. Ja ik ben het afgelopen jaar ook een paar keer flink onderuit gegaan. Dat ik dacht , ik blijf hier maar weg want ze geloven me onderhand niet meer (ik geloofde mezelf niet meer).

Nu heb ik toch het gevoel weer terug van die tijd dat ik niet dronk. Gewoon, ik drink niet.
Het verschil met toen is dat ik minder bang was terug te vallen. Had ook niet kunnen denken als je terug gaat drinken dat je dan weer zo gaat doorschieten.

Wat erg dat je vader geopereerd moet worden, maar hopen dat het goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben "boos", dat er een Decembermaand bestaat. De winter is toch al niet m'n beste tijd, maar dit kan ik moeilijk dragen.
Het jachten en jagen in de winkels moet nog beginnen, het kan niet gek genoeg!
Wat ben ik blij als het twee Januarie is. Dat de dagen gaan lengen, en dit circus voorbij is.
Ik heb dan ook geen zin in niets, het kan me gestolen worden. Ik word er recht depri van!!!

Dus een tikkeltje "boos" (tikkeltje down) Pfffff :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punt is dat we er middenin zitten, dus maken we er maar het beste van.
En HOE maken we er het beste van???
m&m 's gevonden!! net in de kast, lagen ze zomaar!!!!!! daar hoort wel een bakkie senseo bij!!
Nog ff luieren en straks wat in die pan gooien. En gewoon .... blijven lachen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gered !!
Zat stiekem te denken, zal ik vanavond of zal ik nie.....gelukkig kreeg ik een telefoontje dat morgen mn kasten worden geleverd. Hiep hoi hiep hoi !! Dus laat em lekker staan vanavond haha wat voelt dat goed zeg !! Er is gewoon iets hartstikke leuks voor in de plaats gekomen, jippieieieieie !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk het draadje van gisteren doorgelezen.

Ik zag daarbij dat Spud gelukkig ongedeerd is gebleven. Jammer van het blik, maar blik is te vervangen. Van Puree kun je geen Spud meer maken (aardappelig grapje :) )

Orleando,
Wanneer is het moment daar dat je echt voor jezelf gaat kiezen en stopt met drinken voor jezelf.

Verder weer veel mensen in onstuimig vaarwater. Mensen, hou het nuchter, dan heb je grote kans dat je niet op de klippen slaat.

Straks ga ik verder met vandaag. Klinkt niet, maar jullie snappen wel wat ik bedoel. Eerst rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Tine

Een goede morgen allemaal!




Zo ik ga vandaag aan dag 25 beginnen.


Ik zit zo`n beetje op de helft van Bako!


Het gaat best goed op dit moment en gisteren ook geen trek gehad.


Oh jawel heel even...koopavond bij de Hema...mijn partner staat bij de champagne en vraagt aan mij met oud en nieuw ook niet toch????


ik heb heel resoluut een fles Jip en Janneke champagne in mijn mandje gedaan.


DIT BUBBELT OOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Hij mag van mij gerust een glaasje drinken.....weet er iemand of er ook KLEINE flesjes campagne te koop zijn?




Een grote fles is voor mij genoeg om er toch een te pakken met alle gevolgen vandien.Jammer maar helaas!


Dag lieve mensen




Kan iemand mij adviseren?




Doeg, Tine:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeps tine dat ging niet helemaal goed
proficiat met je dag 25
antwoord op je champagnevraag is ja
de maat picolo is 0,2 en de half is 3,75
in echte champagne ligt de prijs rond
de 11 eoro voor de picolo
niet elke slijter heeft het in het assortiment
wat wel verkrijgbaar is,is de mousserende
wijn [namaak champagne]
niets mis mee mag alleen geen champagne heten

vr gr bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat rustig hier (althans nu op dit moment)
alles even gelezen maar wel erg veel om te onthouden.

even een greep:
Geer; sterkte met je moeder
Orleando, het is echt je eigen keus en je moet dus ook zoeken wat bij je past, maar niet alles op voorhand wegschuiven en negatief over zijn, dan weet je zeker dat het niet helpt.
Spud: blij dat de spin het gered heeft
Corinne: fijn dat het zo leuk was gisteravond en gefeliciteerd met je diploma
Ozzie: mooi dat de nachtrust even goed heeft gedaan, en dat ze boos werden omdat je weg wilde is toch wel een teken van betrokkenheid en wellicht dus opbouwend vertrouwen? !!
An: werk ze, ik zelf ben blij dat ik 's avonds niet meer hoef te werken, ik vond het zwaarder dan overdag werken
Antonia: leuk je even te lezen
Soothe: goedemiddag

en verder hallo aan alle anderen

ikzelf vroeger vrij uit werk dan eerst gedacht, laatste afspraak ging niet door. ik dus nu al thuis en kids nog niet. ze eten op de bso en ik ga ze straks ophalen. wel even lekker, even alleen thuis.
daarna in de hurry, kids omkleden, anubis kijken, kids naar bed. kom nog wel even terug denk ik, misschien dat er straks wat meer volk ik.
Ben ook wel erg moe dus mocht ik in slaap vallen met de kinderen dan weten jullie waar ik gebleven ben.
Blijft raar die donderdag (voor mij is het nu weekend) maar de kurk blijft op de fles!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...