Spring naar bijdragen

donderdag 11-12-2008


water

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Orleando: jij gaat vanmiddag naar de verslavingsarts. Zo!! En ik hoop dat je ons wil vertellen hoe het ging. Kom op joh. Natuurlijk ben jij ook iemand om van te houden.
Geef het toe dat je het niet meer kan Orleando!

We willen je hier allemaal ondersteunen, je hoort gewoon bij ons , OK!!!
Je hebt allang laten zien dat je het kan, het is een hele tijd goed gegaan.
Je doet zo je best, kom op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: ik heb ooit geleerd om eerst van jezelf te houden en dan pas kan je van een ander houden.

Waarom hou jij niet van jezelf, je hebt een probleem oke, maar ik weet zeker dat er ook heel veel fijn en goede kanten aan jou zitten en iedereen is het waard om van te houden, JIJ DUS OOK, haal jezelf niet zo naar beneden meid daar word je dus echt niet vrolijk van hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit heerlijk warm binnen met jullie te praten maar de plicht roept. Ik moet konijnenhokken verschonen en stal uitmesten dus ik ga maar eens wat doen.
Natuurlijk houd ik hier alles in de gaten want ik heb de laatste dagen veel te veel gemist.
Orleando goed dat je naar die arts gaat, vertel je nog even hoe het gegaan is. Sterkte vandaag meissie, neus in de wind, kop op, denk aan je

An blij dat je toch niet gaat donderen he:) en heb begrepen dat de vrienden van je man volgend jaar niet meer komen, hebben ze dat nu al gezegd??? als jouw regels hun niet bevalt waarom blijven ze dan niet direct weg, snap dat niet hoor. Maar goed is het een kaartclubje ofzo dat ze allemaal bij jou komen??

Hoe is de ruzie met familielid afgelopen, praten jullie nog gewoon met elkaar is het niet uit de hand gelopen waar jij in eerste instantie zo bang voor was????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chips en nouw wligt dwat dwing op dwe gwrond...!!!! :D Gni, gni...maak er maar geintjes over. Over twee tot 3 maanden krijg ik een klikbaar geval, dit is maar tijdelijk. Zit trouwens wel goed op zijn plaats, kan ik toch fatsoenlijk dat kerstdiner naar binnen werken :P

Enough sad Orleando! Ga hier verder niet de discussie met je aan, geef aan in therapie wat jij nodig hebt. Zolang jij je alleen maar blijft verzetten tegenover wat je wordt aangeboden schiet het niet op. Bek op het stuur en haal eruit wat er voor je in zit; er zal vast wel wat zijn waar je aan kunt werken. Bewijs dan maar aan jezelf dat je volwassen bent, juist in therapie kun je voor jezelf opkomen!
Tis dus maar net hoe je het wilt zien. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia: het was eigenlijk geen ruzie, ik deed er zelf te zwaar over. Goed afgelopen dus en ze was blij dat ik mijn mening gaf En ze zei erbij dat ik nog gelijk had ook, maar dat ze de boel verkeerd had ingeschat.

Die mannen hebben een clubje ja. Snap ik ook niet waarom ze niet gelijk wegblijven. Zitten hier wat te zaniken en als ze weg gaan zeggen ze 'zo als ik thuis kom is het eerste wat ik doe... een fles bier pakken'. Niet te geloven toch.

Ik moet ook ff wat doen, niet teveel, want moet vanavond nog aan het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh ?? Har wat heeft de geaardheid van Geer met de band met zn moeder te maken ????????
Lekker geslapen, straks naar de bank om van alles te regelen voor verzekeringen enzo voor mn huis. En eens babbelen over een pensioen want ik heb nog niets geregeld. :( Stupid me
Wel weer hijpalen maar ik lijk er wel beter tegen te kunnen, dat betekent dat ik minder overgevoelig aan het worden ben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,

Ik heb net als jij een gezin en daar ben ik, en in mijn geval ik alléén, verantwoordelijk voor. Vroeger vluchtte ik voor die verantwoordelijkheid (in de drank dus) en pas toen me de ogen open gingen en ik zag dat ik vluchtte, kon ik stoppen met mijn destructieve (drink) gedrag.

Na 6 maanden stoppen had ik het moeilijk en heb ik Refusal gevraagd als ondersteuning. Het helpt niet als therapie, alleen als ondersteuning. Je moet zelf willen stoppen. Omdat ik elke morgen weer blij ben dat ik wakker ben zonder hoofdpijn, kater, brak gevoel, enz. nam ik 's ochtends, bij het tandenpoetsen, een halfje Refusal. Niet mijn vijand Refusal, maar mijn vriend, die me hielp door de moeilijke momenten (nee Houtje, vergeet het maar, je hebt Refusal op). In overleg met de therapeut van de Tactus gedaan toen. Zo dra het kon (3 maanden verder of zo en NIET DRIE DAGEN VERDER) ben ik op eigen kracht weer verder gegaan.

Je wilt je man en je gezin niet kwijt dat weet ik. En je hebt structuur thuis met school, spelen en zwemles en eten. Maar het is geen fijne structuur, het is gewoon dagelijks MOETEN. Ik vraag me ernstig af, of afwisseling daarin (bv. 2 uurtjes vrijwilligerswerk op een ochtend, van half 10 tot half 12 of zo) niet wat voor je zou zijn. Zie je nog eens iemand anders, doe je nog eens wat anders, heb je andere contacten. Met kids van 4, 5 en 7 kun je het nieuws nou eenmaal niet bespreken.

Jij moet, nou kan, mag, het is een advies om te doen. 1. kiezen voor de Refusal omdat je 2. elke dag moet kiezen om niet te willen drinken en 3. eerlijk zijn voor jezelf en 4. eens kritisch kijken of je "vastzit" die die door jou zo geroemde structuur. Ik ging er nl. kapot aan en had écht iets buiten de deur nodig.

Stuur me maar een pb hierop als je dat niet op het forum wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
woman

Huh ?? Har wat heeft de geaardheid van Geer met de band met zn moeder te maken ????????


Is idd nogal een gewaagde veronderstelling, maar meestal is dat zo tussen een homofiele zoon en zijn moeder. Zal het netjes herzien als dat voor Geer een stapje te ver gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
orleando

An, ik ben moe van het vechten, maar ben ik het waard??


Har, wees niet boos op mij,
:heart:




Orleando of je het waard bent????

Je bent een mens met hart en ziel... je bent geen konijn die we elk moment in mootjes kunnen hakken en in de pan gooien.

Je bent met hart en ziel moeder, je kinderen zijn een deel van jou.

Zijn jouw kinderen het waard????

Ben jij en je kinderen het waard om voor te leven ??????????????

Alleen jij kan die vraag beantwoorden Orleando.

Wat of wie staat nummer EEN in je leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
orleando

An, mijn kinderen, daar vecht ik voor!!


Ik wil de opvang niet meer in, wil geen drank meer. Nuchter is beter.




Ja ik weet dat je wilt vechten voor je kinderen.
De vraag was van jou... ben ik het waard....

dus....

als je bedenkt dat je kinderen een deel van jou zijn....

ben jij het dan waard om voor te leven???


:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Vanochtend gewerkt. Dat viel toch een beetje tegen, maar mijn taken zijn voltooid. Volgende week weer verder.

Ik ga zo meteen lunchen en dan brood halen. Verder staat er niks maar dan ook niks op mijn programma behalve uitrusten :D .

Het belangrijkste is nog altijd niet drinken en dat doe ik dan ook niet vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: het is ook moeilijk. En je hebt een punt. Ergens stopt het gewoon en moet iemand er zelf mee zien klaar te komen.

Ook hierdoor je stemming niet laten omzetten. Ik zat eigenlijk ook te bedenken of ik hier in huis moet gaan versieren met kerstdingen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...