Spring naar bijdragen

zaterdag 13 december

Vie

Aanbevolen berichten

Jammer Corinne. :heart:

Ik liep ook te twijfelen over een kleintje wijn. Had gelijk weer drie kleintjes in gedachten. Leert me nu het toch niet te doen. Hoe klein ook. :(

En als antwoord op Vie: de wc-pot schrobben.

Het leukste klusje vind ik overigens: eten koken. Vooral als ik wat geld te besteden heb en mijn gang mag gaan wat de ingrediënten betreft. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal!
Vanavond mijn verjaardag gevierd met wat familie bij een alternatief eetcafé. Was wel gezellig, zeker met de kinderen erbij. Op de terugweg ben ik 2 keer gevallen, 1e keer waren de kids en de honden erbij, we waren even met zijn allen daar in de buurt aan het lopen, en de 2e keer was ik net alleen naar huis aan 't lopen met de honden. Nu knie kapot op verschillende plakken en doet van binnen zeer, bij mijn ribben aan de rechterkant pijnlijk, op pols een wond en ik was zelfs de 1e keer als laatste nog even met mijn hoofd op het beton terecht gekomen....Ik heb dus nog geluk gehad......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi vie,

Mijn boeken staan in een kast achter glas! Ideetje?
Ja, de was lekker schoon ruikt heerlijk .

Ik moet ineens denken aan het voorjaar, wij staan dan altijd bij een fruitboer op een camping.
Wij hebben daar een mega grote plaats...en daar doe ik heel graag de was en dan aan de waslijn...al dat kleurig goed waait in de zeeuwse wind lekker droog.
Echt zo`n mooi plaatje uit een tijdschrift; tussen de fruitboompjes wapperende was.
Jeemig ik krijg zin in het voorjaar!

Zomaar een fijne gedachte....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het scheelt wel An, dat ik die angst lang niet altijd ervaar. Ik bedoel...heb nauwelijks last van craving, de opjutter die je in stress doet geraken en het willen drinken tot absurde proporties opjaagt. Angst is onderdeel van craving nietwaar?

Zo heb ik een aantal jaren lang, steevast jaarlijks 1 of 2 nachten flink gedronken om meteen de dag daarop weer te stoppen; blijkbaar had ik dat toen nodig (...)
Zat iig het hele jaar door zo ontzettend in de rats met mijn verwoede pogingen het nu eindelijk eens goed te doen in die tijd, dat ik juist de drank gebruikte om even niet meer te moeten. Gevaarlijk spelletje! Nu zie ik de craving die daaraan vooraf ging juist als een signaal van mijn geest om eens effe te stoppen met geforceerd 'het zo goed te willen doen' en helaas was drank in die tijd mijn enige escape mogelijkheid, had nog niet de helderheid om constructief aan mezelf te werken i.p.v. te drinken om maar 'even' niet meer in de stress te zitten.

Dat geworstel ervaar ik nu niet meer en ik kan de incidentele gedachte aan drank wegwuiven, want ondanks dat het risico altijd blijft bestaan dat ik een terugval heb weet ik dat ik de draad toch weer oppak....heb immers de weg naar herstel (geestelijk herstel) ingezet en de escape naar drank wordt steeds minder "nodig", er is geen rechtvaardiging meer voor omdat het besef er inmiddels is dat ik het helemaal niet zo slecht doe. Ben niet meer wanhopig, heb geen medelijden meer met mijzelf, heb nog steeds een mooie flat dito dak boven mijn hoofd, ben weer aan het werk, heb fijne contacten...m.a.w. ik sta volop in het leven en daardoor werk ik ook aan de oorzaak van mijn drinken. Dat cirkeltje is de moeite waard om rond te maken ;)

Mijn laatste terugval was een heftige....door de oorzaak! De drank deed daar vervolgens niet voor onder....
Nu weet ik, zie ik...liever, dat er in mijn psyche nog een tot dusver onbereikbaar stuk zit wat zomaar uit balans kan raken met voor de zoveelste keer, de drank als gevolg. Daaraan is nog niets veranderd...de reactie vanuit wanhoop (angst).
Aan dat stuk heb ik dus nog te werken...misschien is het idd ADD, zou me niets verbazen want ik scoor hoog.
Gaan we dus weer op zoek naar handvatten die me aangereikt worden, zal verdomd kritisch zijn trouwens omdat ik mijzelf inmiddels aardig heb leren kennen. Mensen kunnen je van alles aanpraten nietwaar? :P Maar wie weet opent therapie deuren die tot nu toe gesloten zijn gebleven of op een kier stonden.
En drank? Helemaal niet interessant....uuh, misschien wel een beetje om het gedoe even los te laten...maar verder is het behoorlijk onder het niveau van slimme alcoholisten...uuh slimme mensen, bedoel ik natuurlijk ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
CPAS

Har,

Ze weten het niet en ik ga het ook niet zeggen. Gewoon niet meer doen.

Nou ja, gewoon hm. Laat ik maar weer wakker blijven.

Kan ik me voorstellen Corinne, heeft ook te maken met jezelf vergeven. Ik vind dat je het goed oppakt, kan me nog je wanhoop van een tijd terug herinneren...dit is gewoon van een andere categorie. Vergeven en vergeten :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, dankje, als ik stil zit niet veel pijn, ik was wel geschrokken! En het is zo ijzig koud, moest nog een stuk teruglopen....en dan in me uppie...traantjes kwamen wel hoor....De betonblokken lagen erg ongelijk, dus soms een enorme 'drempel', zag ik blijkbaar niet, was ook moe....en mijn haar waaide voor mijn ogen denk ik...
Ik leek wel dronken! ;)

Moet morgen heeel veel studeren, dinsdag tentamen, heb er een hard hoofd in dat ik het ga halen.....het is een dik boekwerk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik ben eigenlijk hartstikke boos op je, deels uit onmacht maar ook nog omdat ik jaloers ben en dat vind ik eigenlijk nog het ergste. Ik zou stiekem op dit moment zo graag willen drinken maar net als Kaia heb ik die enorme angst dat als ik het doe dat ik helemaal los ga en dat wil ik niet. Ligt er verdorie vandaag ook nog een briefje in de bus met een drankservice, 24 uur per dag te bestellen. *&^($!! en die bewaar ik dan ook nog... maar heb ik nu verscheurd en onderin de vuilnisbak gestopt.

Ik haat drank!!

Het gaat hier gewoon niet goed, ik voel het tussen mijn vingers wegglippen, al de hele dag komt er niks uit mijn handen en voelt mijn maag aan als een kolkende massa. Het liefst sluit ik me nu af, gordijnen dicht, telefoon eruit, bel uit en gewoon met mijn kop onder de dekens wachten tot het over is. Ben al weken aan het baggeren en kan er de vinger niet op krijgen en weet het gewoon even niet meer. Als ik iets doe is het niet goed, als ik niks doe is het ook niet goed, als ik naar buiten ga wil ik naar binnen, als ik binnen ben wil ik naar buiten, als ik thuis ben wil ik werken en als ik op mijn werk zit wil ik naar huis.

dat gevoel dus! en ik kan er geen kant mee op. Kan ook niks meer hebben merk ik, en nee ik ga niet drinken want dat lost het niet op al weet ik nu even niet meer wat ik wel moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, wasjes in de Zeeuwse wind vind ik ook een prachtige gedachte! Nog maar een paar maandjes en het is weer voorjaar. In februari, op zo'n avond na een voorzichtige voorjaarsdag, gaat er ergens in een boom een merel zingen....

Wing, ik zie nergens veroordelingen over Corinne. Jij wel?

Corinne, ben blij voor je dat je het zo soepel op kan nemen, die ene "misstap".
Smaakte het je?
Ik heb dat ook, na heel spannende dingen die ik eigenlijk niet durf, dat ik daarna iets wil om me rustig te maken. Drank is dan wel een voor de hand liggende oplossing.
Dat is het kloterige er van, het is overal vrij verkrijgbaar, je hoeft er niet voor naar een louche kroeg of stiekem op de hoek van de straat om je kick te krijgen.

Flish, wat naar voor je dat je vandaag tweemaal bent gevallen. En dat nog broodjenuchter ook.
Toen ik dronk had ik de volgende dag vaak blauwe plekken, en geen idee meer waarvan.
Nu weet je tenminste waarvan het is.

Ik ga ook de honden loslaten, die kijken me met vier reebruine ogen smekend aan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Gem,
Lang geleden dat je hier schreef.
Een misstap, maar ik heb niks gebroken.
't Zal wel even moeilijk zijn, want ik heb, zo voel ik, mijn tiq's wakker gemaakt.

Floortje,
Niet doen, hoor. Ik kan weer tegen de trek gaan knokken.

Fish,
Wat vervelend! Was het glad of zo? Als het maandag nog zoveel pijn doet, even naar de dokter gaan.

Wingchun,
Nee, hoor, ik zie het als een fikse waarschuwing. Euforie en blijdschap zijn triggers voor mij. Alleen was het heel erg lang geleden dat ik nog eens blij was met mezelf. Kaboem: in de val gelopen.

Har,
Op zoek naar de oorzakelijke oorzaak. Daar bedoel ik dan mee de bron van het eerste drinken. Want al het drinken daarna was puur het alcoholisme. Aan die oerbron werk ik nu middels therapie en dat is niet altijd even leuk en maakt vanalles los, waardoor ik weer ietwat labiel word. Dan ontstaan dus kennelijk ook gevaarlijke situaties als ik tegelijkertijd te veel hooi op mijn vork heb gehesen.

Marieke,
Alcoholics for ever.
Die eerste slok was lekker, de rest was de alcoholbehoefte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die volle maan van gisteren dames....Plus heeft hier toch iets van waarde toegevoegd ;) Wel frappant, de die hards hebben het opeens allemaal moeilijk. Pfff... sterkte dames! Keep in touch, zoek afleiding, ga uit je gedachten...voor mijn part even met de oogjes dicht en de voetjes op de grond...het helpt mij dagelijks! 3 minuutjes maar....hum, stelletje stresskippen jullie hoeven toch geen ei te leggen? Het is weekend ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, wat naar dat je je nu zo rot voelt en niet weet wat te doen. Ik denk dat je idd even niet iets moet proberen te doen, juist even niks doen en kijken wat er dan naar bovenborrelt. Liefdevol naar jezelf kijken. Even in 'retraite'. Denk aan het water wat troebel is als er in geroerd wordt, maar als het stil staat wordt het weer helder.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfwoei mensen dat was heel wat bijlezen.

Wat trekt er hier op het forum een karavaan aan mensen met emoties, levens, een soort steeds verschillende stukjes film, nee, net een diashow, ik zie bij iedereen nl. een plaatje, wat die aan het doen is en hoe dat eruit ziet (Har zijn nieuwe tandjes aan het testen in de kunst-boom :D) bv.

Tja ik kleur mijn plaatje van vandaag dan maar even in. Wat voor kleur zal ik het geven?

Het was een beetje druk, vooral door het heen-en-weer gesleep van de fiets van zoon, die weer gerepareerd in de garage staat. Het "viel" mee, dwz géén 100 euro. Na alle boodschappen heb ik..... doe ik nooit..... in de warme cafetaria op zaterdagmiddag een patatje zitten eten, jammie, goudbruin, lekkere mayo echt een traktatie. Tussen allle andere schuldbewuste gezichten hahahaha van mensen die vanavond keurig nog gingen eten.

Daarna ben ik om 7 uur in bed gestort. Die kou !!!! De gevoelstemparatuur was volgens mij een stuk lager dan -2 graden.

Ik lees hier veel emotionele en heftige dingen.

Jozef, ik weet van de bijwerking van Refusal voor psychoses, hij is zelfdzaam maar toch. Je kunt dan ook geen andere alcohol-blokkerders nemen. Ik heb Campral gehad, maar dan moet je écht zelf stoppen, het is een hulpmiddel bij de -andere- therapie. Op zichzelf geen hulpmiddel. Ik kreeg er vreselijke diarree van.
Gecondoleerd met je moeder.

Brb, daar komt Zoon thuis van zijn Pa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor Tapas: is je bed een aanlokkelijke plek?
Voor jouw doen wat vroeg misschien, maar wel veilig. Neem er een mooi boek bij en sluit verder alles uit.
Ja wij krijgen ook van die foldertjes met 24-uurs drankservice. Holadiee, daar laat jij je toch niet van uit het veld slaan? Er is vast ook nog wel een avondwinkel open. Verbrand je weer calorieën om daar met tegenwind heen te fietsen. En sta je morgen met een kater en een smoor-humeur op.
Weet zeker dat jij dat niet wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
CPAS

Har,

Op zoek naar de oorzakelijke oorzaak. Daar bedoel ik dan mee de bron van het eerste drinken. Want al het drinken daarna was puur het alcoholisme. Aan die oerbron werk ik nu middels therapie en dat is niet altijd even leuk en maakt vanalles los, waardoor ik weer ietwat labiel word. Dan ontstaan dus kennelijk ook gevaarlijke situaties als ik tegelijkertijd te veel hooi op mijn vork heb gehesen.

Ik noem het dan maar loon naar werken al is de uitkomst nu wat ongelukkig. De reactie klopt in ieder geval (drank)...je hebt de vinger op de zere plek gelegd. Nu nog liefdevol daarmee omgaan...oei, ik begin nu wel heel gevaarlijk soft te klinken voor de niet-verstaander ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: zou het kunnen zijn dat je maar geen beslissing kan nemen met wat je nu echt wil. Je had het over een eigen bedrijf. Je schuift het weer weg. Je doet toch heel veel. Van alles en nog wat.
Volgens mij zou het goed zijn als je toch voor jezelf een of ander concreet besluit neemt, hoe eng het ook is. Ik kan er helemaal naast zitten, maar dat gevoel heb ik de laatste tijd bij jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve/sterke mensen,

Ik ga lekker slapen...eerst nog even lezen.
Weet wat ook zo fijn is van niet meer drinken?
Dat ik de volgende dag gewoon in mijn boek verder lees.
Voorheen moest ik altijd weer terug lezen wat ik die vorige avond gelezen had....
Boeken kreeg ik dus NOOIT uit. Haha wat een lol ...nee gewoon heel erg zielig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doeg,

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O maar ik ga ook echt niet drinken hoor, ik ben me daar gek! en mijn bed, nee daar ga ik veel te veel in liggen denken.
Ik ben wel blij dat drinken geen optie meer is al kan het verlangen er wel zijn, maar dat is niet naar de drank maar wel naar het niet meer voelen.

Het gaat alweer iets beter, heb net 2 zaken per mail afgehandeld waar ik al heel lang tegenaan zat te hikken, grenzen moeten aangeven en dat vermijden en dat werkt dus niet. Ga er zometeen nog 2 afhandelen en dan hoop ik dat ik weer adem kan halen. Soms kan voor jezelf zorgen zo lastig zijn, dan wil ik gewoon het liefst dat iemand anders eens even voor me zorgt en dingen overneemt,
aan de andere kant als iemand dat zou doen zou ik dat weer niet accepteren.. van zwart naar wit, van alles naar niets.... in slechte tijden komen die borderline-trekken weer heerlijk bovendrijven, maar ik ken ze en laat het ze niet overnemen!!!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pipeloi! :)

Gewerkt. Zoon weggebracht. Boodschappen gedaan.

Geschaatst!!!! Tikkertje en kunstjes gedaan. Op één been,
springen, rondje draaien. Keihard gevallen. Chocomel met extra slagroom..

Weer naar huis. Logeerbed opgemaakt. Twee warme kruikjes gemaakt. Logeetje
weer terug naar huis gebracht. Nu; Gooshe Frabba... Uhuu :D

Water, moeilijke dag voor jou. Gecondoleerd. Ik hoop dat het goed was! :heart:

Jozef, gecondoleerd met je moeder. Hoop dat je leven weer op de rails komt.
Wat een heftige tijd zeg! :present:

Corinne, ik schrik me dood. Ik wil het niet weten, stop mijn kop diep in het zand...
Nee hoor! :D je gaat er goed mee om. Je zou het haast niet geloven..
Sterkte meis, je groeit en groeit en groeit... :heart:

Tapas, relax! En doe dan even helemaal NIETS!!! Niks geen geanalyseer even.
Laat het er nou gewoon maar zijn! Wel lullig voor je! :heart::heart:

Harreknar... Da shit??? B)

Nou, nog even hangen hier. Geloof het of niet. Klaas ligt er al in! :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...