Spring naar bijdragen

zaterdag 13 december


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hallo allemaal
schreef gister dat ik me steeds beter voel
dat is ook zo,daar blijf ik bij
wat ik alleen niet uit kan staan,is het feit
dat ik nog steeds veel woorden kwijt ben
niet alleen woorden maar ook dingen die de
afgelopen tijd gezegd en/of gedaan zijn
terwijl hier geen drankgebruik aan ten grond
slag ligt
misschien is de oorzaak hiervan wel de klap
die mijn hoofd heeft gekregen toen ik er on-
zacht mee op de grond terecht kwam
dit leverde een rits van 15 draadjes op
je zou toch zeggen je drinkt niet meer, dus je hebt ook
geen blackouts meer
lastig hoor
bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Bako, als je denkt dat het vergeten door de klap op je hoofd komt, moet je naar een dokter. Kan met die klap te maken hebben, maar ook met jarenlang drankmisbruik, toch? Daar helpt Thiamine tegen. Op de lange duur dan, net zoals drank op de lange duur je functioneren ondermijnt.
Het valt mij wel op dat ik sinds het stoppen met drinken veel vergeetachtiger ben. Kan vaak niet op woorden komen en sto-stotter ook nog eens. Dit heeft volgens mijn arts te maken met het re-setten van het brein en zal vanzelf nivelleren.
Ik weet dat het handig is om een lichamelijk alarmerend verschijnsel op te hangen aan een aanwijsbare oorzaak. Maar voordat je het hebt laten nakijken bij een arts, weet je nog niks concreets.
Zelf zeg ik (tegen mezelf): "Je hebt gewoon veel te veel gezopen, oen die je bent, dus pluk er dan ook maar de zure vruchten van".
Maar gelukkig gaat alles beter als je voor jezelf kiest en je niet meer verdooft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam en iedereen die wil loskomen van het forum:

Mijn ervaring is na vijf jaar niet gedronken te hebben me had losgemaakt van AA en alles wat daar mee te maken had dat ik geen steun meer had. Dat ik niet meer het gevaar onderkende met als gevolg dat ik weer aan de drank raakte.

Ik heb besloten om waar dan ook of hoe dan ook contact te blijven houden met lotgenoten om zo van die zooi af te blijven.
Het kost zeker tijd en energie, maar volgens mij zeker een noodzaak.
Dat hoeft natuurlijk niet hier te zijn, maar zorg ervoor dat je niet losraakt van het idee dat je verslaafde bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goededag allemaal,

nog niks gelezen maar eindelijk vandaag even de gelegenheid om achter de pc te duiken.
Het was gisteren hartstikke gezellig, het begon nog twijfelachtig, ondanks mijn geoefende zinnetje van de cola zei ik tegen de serveerster toch dat ik en glas wijn wilde. Ik heb 'm ook opgedronken maar het voelde niet goed ben overgegaan op water en cola.
Het was verder heel erg gezellig en ook de film was boeiend (Oorlogswinter) na de film vond ik het prima om naar huis te gaan en had niet de drang van 'we moeten ook nog de kroeg in'.
Mijn man heeft gisteravond en ook nog vandaag wel 10 keer gezegd dat hij het ook heel erg leuk vond en dat hij 'Saskia-nieuwe-stijl'een stuk prettiger vind dan de oude Saskia.
Kortom, ik aan alle kanten helemaal trots op mezelf.

was een domper, toen we vanacht op het punt stonden naar bed te gaan hoorde ik mijn jongste huilen en die was heftig aan het overgeven. dat herhaalde in de nacht nog een paar keer dus weinig slaap gehad.
Maar er wel vanwege mijn helderheid lekker voor haar kunnen zijn, getroost en bij haar gezeten, pyama's vervangen etc.... voelde goed.

Ook vanochtend verder wel helder wakker, helemaal geweldig.
Volgens mij gaat mij de 'Saskia-nieuwe-stijl' ook wel bevallen.
Nu nog een kwestie van volhouden.

en nu nog even mijn dochtertje vermaken en een beetje bijlezen.
groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allen, hier Jozef,

na een lange afwezigheid. Tussendoor heb ik nog even gevraagd wie ervaring had of meer wist over refusal annex psychose.

Ik mag geen refusal meer slikken, heb een psychose gehad eind oktober, 3 dagen op de isoleer gelegen en ben 6 wken op de PAAZ geweest. 3 december ontslagen, weer naar huis en diezelfde dag is mijn moeder overleden na een toch nog kortstondig ziekbed en nu zit ik hier. Afgelopen maandag hebben we haar begraven. Ik heb een broer en 3 zusjes die heel veel werk hebben verricht en mij gelukkig wat gespaard hebben. Heb ook veel te verwerken, niet alleen de dood van mijn moeder maar in die 6 weken PAAZ tijd kwam aan het licht dat er nog veel onverwerkt jeugdtrauma-gedoe aanwezig is.
Met mijn familie heb ik een soort van hernieuwd contact. Ik wil ze juist graag zien en ik wil meer praten over wat mij zoal bezig houdt en wat ik voel. Voor de psychose was dat niet zo, zag eigenlijk de zin er niet van in. had dat geveol niet in ieder gval laat ik het zo zeggen. Nu gaan gevoelens in een keer spelen en dat beroert en vervoert me in allerlei.....tja dingen is niet het goede woord.
Helaas nog niet van de drank af, weer niet zogezegd. Ik slik sinds gisteren campral. A.s. maandag begin ik weet te werken op therapeutische basis voor halve dagen. Ik ben verandert door die psychose in goede zin, maar ben helaas nog niet van de drank af. Wie van jullie heeft ervaring met Campral.
Ik heb een hele tijd niet meer geforumd, maar was wel blij verrast vandaag al weer bekende namen tegen te komen van toen ik er nog wel was zogezegd. en verder tja...schrijf ik gewoon wat van me af op dit moment. Ik hoop reakties te krijgen en tot de volgende keer.

groet Jozef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat nemen er weer veel mensen gloedvol afscheid.
Ik zou zeggen, ga gewoon door met je leven en schrijf hier als je iets kwijt wil. Jee, ik ben ook wel eens twee weken of langer niet aanwezig geweest, je denkt toch niet dat ene hond zich daar om bekommert?
En helpen.... hget idee om te helpen of geholpen te worden, heb ik allang van me afgezet. Die pretentie matig ik me niet meer aan.
Hier heb ik geleerd van mensen van allerlei slag. En bovendien heb ik ook nog eens gelachen met sommigen van jullie.
En dat vind ik nou eens belangrijk, dat je gewoon om jezelf en de hele situatie waar je in zit, in de lach kan schieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede middag iedereen

heb uitgeslapen na de nachtdienst, vanacht gaat niet door en daar ben ik heel niet rouwig om.

Heb het draadje van gisteren zitten lezen, vandaag nog niets gezien.

Woman wat een prachtig liedje van gladys ik speel het steeds opnieuw af. Wij hebben in juli een dierbare van 18 jaar verloren en dit zijn hele moeilijke dagen ik zit met tranen in de ogen te luisteren, bedankt dat je het geplaatst hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh sorry Josef, ik walste even over jouw posting heen.
Ja ik heb campral geslikt en bij mij werkte het averechts. Namelijk, dat middel zorgt er voor dat je de roes niet meer voelt. Dus ik ging nog meer drinken om de roes wel te voelen.
De hele vraag is dus eigenlijk, wat je met je leven wil. Daar kunnen geen middelen tegenop.
Ik kan je wel vertellen dat je je beter in jezelf gaat voelen als je niet meer drinkt. Je wordt meer vriendjes met jezelf en je kan jezelf meer vertrouwen.
Overigens lijkt het me een heel erge ervaring om in een isoleer te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo bij gelezen,
voor de mensen die gedag hebben gezegd veel sterkte en succes !!

Ik merk dat ik veel heb aan het forum, niet alleen wat ik lees en schrijf maar het geeft me het gevoel dat ik niet alleen ben (als ik letterlijk alleen thuis zit). Het sleept me door moeilijke momenten, zie het als een veilige plek. Ook al ben ik hier soms dagen niet vanwege andere drukte zoek ik het toch regelmatig weer op en dat vind ik fijn. Ook prettig dat hier ook af en toe even wat gegeind wordt. soms zit ik achter mijn PC hardop te lachen. Kortom fijn dat jullie bestaan !!

Verder ga ik nu met mijn dochtertjes een spelletje doen.
kom later of vanavond wel weer langs wippen.

Veel sterkte voor de mensen die het moeilijk hebben met zowel drank als andere zaken in de omgeving !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jozef,

Gecondoleerd met het overlijden van je moeder en heel veel kracht, sterkte en moed de komende tijd. Voor wat betreft middelen als campral, refusal enz. kan ik je niet helpen voor wat betreft ervaringen.

Wat ik wel wil zeggen is zie het wel als voordeel wat je ondenkt het op de PAAZ-afdeling. Onverwerkt verleden. Ga daar me aan de slag. Hoe moeilijk of dat ook is. Maar het is een hele grote positieve stap die je gemaakt hebt en zie dat ook zo. Ga alle emoties en gevoelens niet uit te weg, ga ze juist aan. Hoe hevig en confronterend ze ook zijn. (Ik ga ze eigenlijk ook liever uit de weg hoor:) ) Maar in mijn therapie, leer ik ze nu onder ogen te zien en er mee om te gaan. Het gaat niet over rozen, maar elke keer als ik een knoopje ontwaar, voel ik me weer ietsje rustiger. En dat is heel wat waard. Schrijft van je af. Stel doelen voor jezelf. Maar doelen op korte termijn, want die zijn overzichtelijk. Dus per dag. Probeer de 1e te laten staan, vandaag, morgen of overmorgen. Of minder vandaag, morgen én overmorgen. Je komt er wel. Ieder heeft zijn eigen weg om er te komen. Laat je niet afschrikken door anderen die 1,2,3 stoppen. Ieder heeft zijn eigen weg.

dus schrijf flink van je af en wellicht dat wij je daarbij kunnen helpen.

Lieve groet Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozef: gecondoleerd met het verlies van je moeder. Je hebt veel meegemaakt de laatste tijd en vroeger ook schrijf je. Aan het verleden kunnen we niet meer veel veranderen. We kunnen proberen alles een plaatsje te geven, mensen vergeven, weer opzoeken.
Maar het heden daar kunnen we wat mee en de toekomst.
We kunnen er in ieder geval zelf voor zorgen dat we nuchter door het leven gaan.


'Succes moet je zelf creeren', is een uitspraak typisch voor onze tijd. En ik blijf daar moeite mee houden. Alsof het leven maakbaar is.
Ik zou daar nog heel veel over kunnen zeggen waaruit het tegendeel bewijst.
Maar ik laat het hier maar bij. Het komt er bij mij zo ongeveer op neer dat wanneer je geen succes hebt je daar zelf debet aan bent. En dan 'wat is succes' eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve forumgenoten,

Kom me heel even melden,
Vanavond uit eten met de zaak
Het wordt een soort bourgondische themaavond.
Het zou leuk moeten worden,maar ik zie er gewoon tegenop.
Waarschijnlijk wordt er veel bier en wijn geschonken.
Omdat ik me met zulk soort avonden toch al niet zo op mijn gemak voel was ik altijd geneigd om flink aan de drank te gaan,dan wordt je vanzelf wat losser en ontspannender.
Maar ja,ik drink niet meer en ga het niet doen ook.
Maar goed misschien wordt het toch nog gezellig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Carolien,

Ik begrijp je keuze en die van Adam ook. Ik ben het helemaal met jullie eens dat je uren in dit forum kunt steken en tegelijkertijd in je leven en toekomst. je kunt immers niet alles tegelijk en soms moet je keuzes maken.

Vooralsnog vind ik het erg fijn om hier rond te hangen, want het geeft me steun, heel erg veel steun. Soms vind ik het ook moeilijk de draadjes te volgen omdat mensen elkaar al wat langer kennen, maar ik lees wat ik kan gebruiken en probeer op mijn manier af en toe wat mee te doen aan het forum. Maar vaak zit ik er tekort achter om alles goed te kunnen volgen.

Voor jou en Adam alle goeds.

Liefs :heart:

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi rapilos,

Ik kan me voorstellen dat je tegen vanavond op ziet. Dat zou ik namelijk ook. Ik merk aan mezelf dat ik me erg druk kan maken als ik feesten heb waar er rustig op los gedronken wordt, en ik niet. Ik blijf dat moeilijk vinden. Probeer er toch wat van te maken en bovenal laat de eerste staan.

Liefs Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Rapilos,

Thuis is het idd gemakkelijker. Maar dat is schijn. Immers thuis heb je vaak geen jww in huis. Dus moet je best wel wat onmogelijkheden uithalen om toch te kunnen drinken. Doordat je al een poos thuis bezig bent niet te drinken, is dat langzaamaan een gewoonte aan het worden. Feestjes, ...... dat gebeurt niet zo vaak, dus dat is niet nog niet zo een "gewoonte" als thuis en dus ook veel moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos: zolang je maar niet die eerste neemt zal het alleen maar beter gaan. Nu is het een kwestie van oefenen en ervaring opdoen om zonder drank zo'n avond door te komen.
Concentreer je op het eten b.v. of weet ik veel wat. In ieder geval helpende gedachten proberen te maken.

Ik heb een hele studie gemaakt van jouw gedachtenspinsels. (daarmee help ik mezelf overigens ook hoor, want OOK ik vind het nog steeds harstikke moeilijk dit soort dingen)....

'Overdag thuis heb ik er geen zin in, dus vanavond kan ik ook goed zonder, ik verdien dit feestje en kan genieten van heel veel andere dingen'.

'Het zou leuk moeten worden en ik zie er tegenop. Dat geeft niet, ik mag er tegenop zien en wellicht gaat het toch nog leuk worden. Ik ga proberen me optimistisch te gedragen vanavond.'.

'Waarschijnlijk wordt er veel wijn en bier geschonken en wordt er net zoveel koffie en andere lekkere frisdranken geschonken. Zo;n lekker glas ju's orange heb ik lang niet meer gehad'.

'omdat ik gewend ben om normaal aan de drank te gaan om rustig en ontspannen te worden weet ik nu dat omdat ik niet drink hoe ik me gedraag en kan beter mezelf zijn en laten zien. En zie, wat een leuke Rapilos'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pem,

Wat is jww??
Ik neem aan dat je daar drank mee bedoelt.
Ik heb wel drank in huis hoor,en veel ook.
Mijn man drinkt stevig en voor eventuele visite is er ook genoeg op voorraad.
Maar het zal inderdaad de gewoonte zijn om thuis al een tijd niet te drinken,

Bovendien op feestjes spelen nog ander aspecten mee,zoals ik al noemde ; van je willen ontspannen,
"gezellig"mee willen doen enz.
Het slaat natuurlijk nergens op waarom je dan gezelliger zou zijn.
Ik weet het allemaal wel.
Maar ja...verstand en gevoel he,het blijven toch twee verschillende dingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje An,

Wat lief dat je dat allemaal zo voor me uitgeplozen hebt.
Ja,je hebt gelijk,dat zijn helpende gedachten he!
Je kan wel hulpverlener worden joh,eigenlijk heb ik dit soort dingen ook van mijn behandelaar geleerd maar was ze even vergeten.
Ik ga er zeker wat mee doen.
Dank je wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:)
:)Adam
:)
:) 10 maanden!
:)
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:)
:) Charlie
:)
:) 4 maanden!
:)
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...