Spring naar bijdragen

zaterdag 13 december


Vie

Aanbevolen berichten

Deze post was het Spud:

Als ik iets verfoei achteraf, is het wel de keiharde therapie die ik in "93 heb gevolgd...een therapeutische gemeenschap (9 maanden) in het zuiden des lands, speciaal voor gok, medicijn en alcoholverslaafden. Leefdael heette die plek...nou, je ging er kapot! Leek wel een mariniersopleiding compleet met allerlei strafmethodes waaronder met een bord om je nek lopen: IK BEN EEN EZEL! Pfff....we moesten verplicht met z'n achten boodschappen gaan doen, netjes in de pas lopen en vooral niet afdwalen. Je liep compleet voor l@l, belachelijk gewoon. Je werd nagekeken door de dorpsbewoners...verfoeilijke alcoholisten
Als je je shag op tafel liet liggen kreeg je een pak-aan, die dan werd gegeven door een medebewoner (je moest dan opstaan en de klacht in ontvangst nemen) en zo waren er duizendenéén belachelijke regeltjes. Bij voldoende pak-aans kreeg je een strafmaatregel opgelegd en moest je vóór de groep tijdens de ochtendmeeting je 'spijt' betuigen. 1 Minuut te laat voor appél, kreeg je ook een douw enz.enz. Alles werd bewust onder tijdsdruk gezet om je te breken...eten moest klaar zijn binnen 30 min, er werd op de seconde begonnen en gestopt met eten. Naar bed gaan, wandelen...allemaal strikt aan tijd gebonden. Ze presteerden het zelfs om je af te blaffen tijdens therapie, sommigen schepten daar zelfs genoegen in...vooral de ex-verslaafden
Wat een foute therapie was dat zeg! Zum kotsen!! Was uit Amerika over komen waaien..ooh ja, op zaterdagmiddag was het feest...kreeg je volgens goed amerikaans gebruik zelfgebakken cake voorgeschoteld en mocht je verplicht daar blij mee zijn. Dat was dan de beloning van een week vreselijk afzien

Ik heb 2 van die 9 maanden volbracht en toen was ik het kotsbeu...pfff, ik geloofde in het begin nog in die idioterie....er ging dan ook een brainwash aan vooraf tijdens de crisisopname; het was werkelijk het beste voor je anders werd het niets! Je WAS al mislukt voordat je eraan begon....de therapeuten zouden dat wel eens eventjes rechtzetten. Ik ben er vol walging vertrokken nadat ik letterlijk om 2 uur 's nachts aan de bel had getrokken, die hing er voor de losers...de quiters. Kon me geen bal meer schelen...uhm, vond het wel rot voor de medebewoners, die liepen allemaal met dezelfde gedachte rond maar waren nog niet 'zo ver', de pogingen om je daar te houden waren qua argumenten belachelijk! Je ging eraan als je vertrok...alles was op angst gebaseerd, och och!

Rita Verdonk zou het als kampbewaarder niet slecht hebben gedaan, om het beeld maar even compleet te maken.
Je was gewoon hartstikke fout bezig...duh, alsof dat niet op een andere manier duidelijk gemaakt kon worden en alsof je dat zelf niet wist. Je werd gedegenereerd tot mislukkeling om daarna weer opgebouwd te worden, binnen het hierarchisch systeem...helemaal gericht op het succesvol weer deelnemen aan de glorieuze maatschappij..bah, bah! Wat een grote leugen was dat. Het systeem week zo sterk af van de normale maatschappij en normale omgangsvormen dat de 'geslaagden' totaal vervreemd weer in een maatschappij moesten stappen om vervolgens grandioos te falen, want in de echte wereld gaat het er zonder de 'normen en waarden' van Leefdael (gelukkig) anders aan toe.

Enige positieve is dat ik daarna naarstig ben gaan zoeken naar wat wel bij mij past (AA ondermeer) en vanaf dat moment 7 jaar droog heb gestaan, maar dat had ik niet aan Leefdael te danken.
Tsja, men wou zonodig weer eens wat nieuws proberen. Nou, heeft niet lang geduurd want het terugvalpercentage van de kleine groep die de 9 maanden vol maakten lag boven de 90% binnen het jaar!
Wat een aanfluiting! Er werd meer kapotgemaakt dan geheeld. Na 3 jaar werd men verplicht te stoppen met die nonsens, budget werd ingetrokken wegens totale mislukking van die fijne therapie...is nog een hele rel over geweest, de therapeuten gedroegen zich inmiddels als fanaten...die geloofden er nog in. Pff...ze waren het slachtoffer van hun eigen idioterie geworden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...