Spring naar bijdragen

zaterdag 13 december


Vie

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen adb'ers.

Toen ik in de zomer van vorig jaar stopte met drinken, dacht ik dat dit "het doel op zich" was. Alles zou beter worden zonder drank.
Overigens, dat is ook zo.
Ik had me niet gerealiseerd dat er veel meer bij komt kijken. Je haalt je leven nogal overhoop als je een ingesleten gewoonte drastisch verandert.
In de eerste plaats ben je bezig met niet drinken. Tenminste, zo verging het mij. Er komt een heleboel tijd vrij, die je anders gebruikt zou hebben met drinken en de kater weer overkomen. Was ik me daar even hyper! Nog nooit heb ik zoveel dingen op een dag gedaan als in die eerste alcoholvrije maanden.
En dan het gevoel: is dit het nu? Nooit meer jezelf in de roes kunnen terugtrekken, nooit meer achterover leunen met een glas vergetelheid?
Wat natuurlijk niet bij 1 glas zou blijven.
Welke kant het nu op zal gaan weet ik niet. Wel, dat het leven zonder alcohol waardevoller, spannender en echter is dan met.
Het is een zoektocht.

Wens jullie allen een drankloze dag en veel plezier in alles wat je wil gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morgen Vie,

Ja zeeen van tijd. drinken nam mijn leven in beslag.
Toch moet ik heel eerlijk zijn en ook af en toe verlang naar een roes.
Het kost vaak veel energie te denken wat ik nu wil of niet.
En dan heb ik het natuurlijk niet over drank.
Voor mij is de tijd aangebroken om beslissingen te nemen.
En daar ben ik niet zo goed ik, wil graag alles onder contole en bij het oude houden.
Maar stilstand is achteruitgang en ik moet vooruit.

Hier schijnt nog een prachtige volle maan, terwijl het al licht begint te worden.
Prachtig om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen adb,ers,
ik zit op de pc bij mijn reisgenootje spud , gisteren avond nog naar hier komen rijden want had enorme behoefte aan een babbel en iemand om me heen .
juist poging om de berichten van gisteren te lezen , maar dat is als een krant van gisteren te lezen , dus oud nieuws ,
morgen rond dit uur zal ik al in mijn wagen zitten richting charleroi , waar ik het vliegtuig neem naar valladolid , van daar uit met een huur wagen naar mijn oudste broer , en ja ik ben heel bang om wat ik ga aantreffen , en neen ik heb niet echt zin om te gaan , maar ik moet mijn hart en mijn gevoel volgen .
gisteren heeft mijn ex schoonmoeder een kleine operatie moeten ondergaan , een wonde aan haar been dat groter en groter werd door haar diabetes , vandaag vertrek ik hier op tijd in nederland zodanig dat ik haar nog een bezoekje kan brengen ,
ondanks alles heb ik geen behoefte aan drank , gisteren wel even aan drank gedacht maar niet in de zin om mijn gevoelens ivm alles te verdoven , stomme gedachte moet ik eerlijk zeggen .
vie ik heb jou een pb gestuurd ivm mijn broer ,
carolien bedankt voor je pb ivm geneesmiddel voor mijn broer , ik zal het hem zeggen
voor de rest zoals ik zeg niets gelezen koppeke staat er niet naar
weet niet of ik in spanje op internet geraak , maar in mijn hart zijn jullie mee , en via spud stuur ik jullie wel af en toe de groetekes door
zo wat ga ik doen vandaag .............. in eerste instantie de eerste slok laten staan , hopelijk jullie ook
groetjes aan allemaal :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Vie en Tina (en de rest natuurlijk..)

Mijn jongens zijn al naar de ijsbaan, de nachtwacht aflossen..
Dochter is er ook net uit. En kruipt net als ma meteen achter de computer... :D
Even lekker bijkomen, kopje koffie erbij.

Wat een rot-verhalen over drinkende ouders vannacht.
Het sterkt mij op de ingeslagen weg te blijven volgen...
Mieke, heel veel sterkte met het evt. weer opbouwen van een band.
Helaas kun je niet beslissen voor je moeder. Steun haar zoveel als je kan.
Zodat ze iemand heeft om op terug te kunnen vallen..

Doorgaan in zo een relatie, betekent ook dat je jezelf helemaal moet
wegcijferen. Vreselijk. Ik vind je een dapper mens Mieke!

Bam, lijkt me vrij logisch dat je even de slaap niet zo goed kan vatten.
Doe wat je kunt voor ex. De rest moet je overgeven...
Zorg goed voor jezelf. Ik vind je enorme kei dat je dit allemaal doorstaat
zonder aan drinken te denken. Je ex mag blij zijn dat ze een stukje met jou
mocht gaan! Geniet van de mooie dingen, nu ze er nog zijn. Samen, wat nog over is.
Dikke tút, je bent een lieverd! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, het ga je goed! :present:
Ik weet zeker dat dat heel goed gaat lukken!
Kom je hier als je wilt delen?
Bedankt voor je vrolijke noten en het inzicht
dat je je leven zelf leuk moet maken...
Ik blijf nog even verslaafd.. Maar hopelijk meer de baas :D

Toevoeging: Ik kan en wil het nog niet helemaal loslaten.
Ik leer hier nog teveel. En dat is mooi. Nog niet helemaal met
losse handen dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 berichten. Met deze erbij... Genoeg weer!
Ik voel me beter dan gister, althans ik doe mijn best weer om
te draaien. Goed en op tijd gaan slapen. Dat is het best. Maarja.
Ga aanstalten maken om te werken.

Have a nice day! :)
En keep it bloody dry, want de schaatsen kunnen uit het vet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen Allen!

Vie, thanks.
Je weet het de laatste tijd aardig samen te vatten, ik kan me erg goed terugvinden in jouw ervaringen.
Komt natuurlijk ook door onze gedeelde Voorne-Puttense achtergrond. ;)
Alleen dat "tijd over hebben", dat heb ik niet zo heel erg maar ja ik ben vaak een beetje lui en dan slaap ik zo weer een uur weg.
Da's dus ook m'n eigen schuld, ik zou ook iets nuttigs kunnen gaan doen in die tijd. :huh:

Tina, sterkte bij het nemen van je beslissingen!
Je bent er al zo lang mee bezig, het wordt ongetwijfeld de juiste beslissing.
En verlies van controle... volgens mij kan het niet zoveel kwaad om de dingen soms maar even op hun beloop te laten.
Vaak maakte ik me druk om dingen die even later, en buiten mijn gezichtsveld, zichzelf al hadden geregeld.

Doña Blacky, :present: , ik hoop dat er nog een plekje over is in je hartje want dan wil ik ook wel mee.
Dan neem ik jou mee met mij want ik ga vandaag ook op reis ivm. een sterfgeval en dat zijn niet de simpelste reizen.
Maar drinken doen we niet want dat maakt het allemaal nog vele malen moeilijker...
dus we laten die eerste staan waar die staat!

Marjo, je doet het GOED! Je denkt alleen een beetje veel...
Misschien gaan de dingen bij jou ook wel wat makkelijker als je ze even hun eigen gang laat gaan.
En ik doe met je mee, zowel met verslaafd zijn als met AdB zijn, oke? ;)

(Van Wingchun zie ik alleen nog maar een stofwolk in de verte...)

Vrienden, doe het goede en hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tientje, het blijft af en toe tobben. De drankduivel blijft trekken, en trekken....
Dat heet verslaving, geloof ik. Dat is toch ook niet zo gek? Op de korte termijn heeft drank gewoonweg voordelen, zo is het nou eenmaal. Je kan even weg zijn van alles, je eigen wereldje creëren en alles voor je uit schuiven.
Niet drinken is dan wel hard.
Ik ben ook niet goed in beslissingen nemen, maar de dingen dienen zich zonder drank vanzelf aan.
Ik hou het voorlopig maar simpel. Niet teveel nadenken, wel veel doen. En hoe alles zich verder ontwikkelt? We zullen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En, Water, ik kan me zo een duttende man voorstellen op een oude, doorgezakte divan. Met daarnaast een motorfiets die nog steeds niet af is. Heb jij nou nooit eens zin om iets te gaan doen? Ja nee, ik heb dat wel sinds niet-meer-drinken, dat ik uithuiziger word en meer contacten leg met anderen. Nog maar mondjesmaat hoor, en een socializer zal ik wel nooit worden. Maar toch meer interesse in wat anderen drijft.

Slapen doe ik trouwens steeds minder. Drie uur per nacht, ofzo. Gelukkig hou ik van lezen. Bij de bibliotheek ben ik kind aan huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat plaatje klopt gedeeltelijk Vie, de motor is allang af en staat in z'n hok te wachten op de lente. ;)
En dat "gordijnen open"-verhaal, ach, alles op z'n tijd, dat komt wel weer.
Voorlopig ook nog teveel werk en studie enzo (goeie smoes he?).
Hoe grijzer des te wijzer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh :rose:
Ik lees over je definitieve afscheid Carolien...druk,druk,druk :clock: Het ga je goed! Kom je nog eens langs om te vertellen hoe het je vergaat? Zou leuk zijn. Succes met alles wat je onderneemt :present:

Kohtje...ben het met je eens dat er een groot verschil is met virtueel communiceren en face to face contact. Mag er van mij zijn, tis niet anders. Ik haal de meerwaarde uit het van me afschrijven hier op het forum...delen wat ik heb meegemaakt en hoe ik de dingen zie en verwacht niets terug. Is wel eens pijnlijk hoor als ik op mijn zoveelste epistel geen reacties krijg, maar aan de andere kant geeft dat schrijven me wel inzicht in wat mij bezighoud; noem het maar inventariseren en op een rijtje zetten.
Daarnaast leer ik van anderen, ook al reageer ik lang niet altijd op wat een ander schrijft....ik voel me toch betrokken. Daar komt nog bij dat ik een aantal van jullie ontmoet heb en dat geeft wat ik lees toch een extra dimensie.
Fijn dat je het AA gebeuren als verrijkend ervaart, blijkbaar is het dus duidelijk jouw weg. Ik hoop wel dat je ons niet uit het oog verliest, zou ik jammer vinden. Ik lees graag wat je schrijft, ook al reageer ik er niet altijd op. Soms is lezen voldoende, zodat de ander gewoon zijn zegje kan doen. Is ook een vorm van respect, medeleven en herkenning.

Bambam, goed om te lezen hoe het je (jullie) vergaan is gisteren :present:

Blacky en Water, jullie gaan een vergelijkbare 'missie' ondernemen...ik wens jullie beide daarbij veel warmte en kracht toe!

Ooh Blacky, je bent bij Spud? Jullie zijn hier welkom voor een bakkie senseo, dat wil ik alleen maar effe laten weten ;) Mochten jullie dat leuk vinden, ik zal Spud mijn telefoonnummer mailen...ik hoor dan wel (of niet) of jullie daarop in willen gaan :) Altijd goed.

Met mij gaat het wat beter...minder pijn en goed geslapen dankzij de pijnstillers. Tsja, ik moet er wat voor over hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Klokje rond geslapen en dat is goed. Niet teveel denken, maar als het niet goed gaat met je zal je wel moeten denken anders blijf ik erin hangen. Helpende gedachtes formuleren is wat mij erg helpt.
Nu gaat dat gemakkelijker als het goed met je gaat.
Als ik mijn leven vergelijk met dat van vorig jaar dan is dat wel een hemelsbreed verschil.
Vorig jaar was ik bezig met overleven en nu sta ik gewoon in het leven.
Als een jonge hond besnuffel ik de ochtendvrieskou in de tuin. Kijk hoe het met de planten gaat.
Ik kom mijn warme woonkamer binnen en draai nog eens lekker op mijn bank.
Het leven is mooi.

De trek en zin naar drank is over, vandaag althans. (Ik blijf voorzichtig).

Vorig jaar moest ik drinken, dit jaar niet. Het hoeft niet, wat een opluchting.
Vorig jaar moest ik stoppen, dit jaar niet, want ik ben gewoon gestopt.

De verslaving kunnen we het zwijgen opleggen door de verslaving niet meer te voeden.

Zo nu nog eens kijken wat jullie gisteravond nog te kwebbelen hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okido Spud, ik hoor het wel ;) Ga hier de boel eens wat opruimen en een bakje yoghurt met peer maken, groentendrank erbij...
Tsss.. heb nauwelijks gerookt de afgelopen dagen, krijg ik nog een smerigere smaak van in mijn mond; is ook niet goed met die wondjes.
Ooh Pem, sterkte met je ontsteking! Jakkes, kom ik er nog goed vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen,

Ik hang al een tijdje achter (voor?) mijn scherm maar werd gebeld door diverse voetbal clubs dat hier en daar wat afgelast werd. Mooi. Ik zit er niet mee in deze kou.

Vie,
Het doel verdwijnt, en wordt een "middel" waarmee je een nieuw soort leven bereikt. Eigenlijk kost dat nieuwe leven ook heel veel energie, steeds maar de confrontatie met al die emoties die je liever soms wat afgezwakt (beneveld) binnen zou krijgen. Ik denk altijd maar als ik zo denk van : ja, maar als ik dit niet nuchter zou doormaken, zou ik ook.....en dan noem ik in mijn koppie alle nadelen op van de jww op korte termijn (snachts ziek, smorgens ziek, overgeven, hoofdpijn, brak, maar vooral niet verantwoordelijk aanwezig zijn). Maar soms mis ik het ook ja, de roes.

Tina,
Meisje, je bent een véldslag aan het leveren en dat is loodzwaar. Maar je zult de oorlog winnen, ook al win je niet elke ..... (ben even het woord kwijt).....

Blacky,
Wat fijn dat je naar Spud kon en wat heerlijk dat jullie er voor mekaar kunnen zijn. Je bent een kei maar je krijgt ook heus de rekening, hoe oneerlijk ook, van het rennen en zorgen om je schoonma en je broer. Een goede gedachte hier voor je een een kaarsje maar vandaag?

Marjo,
Of je nou 5 of 50 x post, ga je gang. Het is altijd leuk wat je schrijft. En ik voorzie jullie weer van de comedy rond Zoon, dus ik blijf ook bezig.

Doei Wing en een fijne dag! (:stofwolkje;)

Water,
Gecondoleerd met het sterfgeval.
Sterkte vandaag en alle andere dagen. Ik denk zo vaak aan je als ik PF draai, logisch hè.

Har :)

Spud,
Lief dat je je om onze Blacky bekommert.

An,
Ik ga met je mee even koekeloeren naar gisteravond. Zie je daar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedezaterwaterdag,

Eau en Leven: ook deze haagse kan zich helemaal in de openingscompilatie vinden. I have really really really moved on maar oh oh oh wat zijn er in vlagen toch een trekmomenten. Niet in de smaak van de drank maar puur om het effect.

Want ik vind het soms echt intens zielig voor mezelf dat ik niet even een avondje los kan gaan, mén wat verlang ik er soms naar om even wat luchtiger in het leven te gaan staan, even los komen van de dagelijkse beslommeringen, om dan maandag weer heerlijk gereset aan de week te beginnen.
Zit em dat in de drank???

In feite was ik natuurlijk vele malen zieliger toen ik nog verslaafd was! Want dat 'even' wat ik in m'n hoofd heb, is eerlijk gezegd nooit 'even' geweest, dus who am i kidding?

Denken dat ik wil drinken, is slechts een symptoom. Achter dat symptoom liggen (werk)stress, onzekerheid, eenzaamheid, winterblues, jaloersheid, boosheid, irritatie, frustratie, verdriet... etc etc etc. Aan mij is nu de uitdaging om me op de oorzaken te focussen, in kontakt te komen met m'n schaduwkanten ipv ze te ontlopen.


Ik typ dat woord uitdaging vooral om ook mezelf te inspireren. Daarom schrijven we hier toch ook: voor jezelf dingen op een rij en als er iemand is die het op een of andere manier meevoelt is dat een heel fijn extraatje!

Blacky wat een onderneming weer morgen, ik ga heel hard aan je denken :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaia,

Je slaat de spijker op zijn kop.
Misschien wil je eens proberen een 4e stap te schrijven. Door dat te doen kwam ik er achter wat mij dreef en vernietigde. Voor mij was drinken en gebruiken langzaam zelfmoord plegen. En het gebruik van alcohol en drugs slechts een uiting van wat er zich werkelijk in mij afspeelde.

Begin aardig te wennen aan het nieuwe huis.
Kom net terug van voetbal met mijn zoontje die klaagde over bevroren tenen hahaha.. het is dan ook een echte koukleum want mijn vrouw is Arubaanse en zelf twijfel ik ook wel eens over het feit of ik wel een echte Nederlander ben want ik vind kou ook maar niets...
De kerstboom wordt inmiddels opgetuigd door mijn vrouw en dochtertje en laatstgenoemde is lyrisch over het kerststalletje met een lampje dat flikkert en dienst doet als vuurtje.

De afgelopen week heb ik veel geschreven over wat ik voel en denk en kwam maar weer eens tot de verassende conclusie dat ik met tijd en wijle nog steeds behoorlijk gestoord ben in mijn denken hahaha...
En dat ga ik maar weer eens met mijn sponser bespreken (heeft hij ook nog wat om te lachen)

Oke ik ga eten.

Iedereen een fijne dag gewenst.

Peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen niet veel gelezen, moet ik nog inhalen. Gisteren me even gemeld, maar ik miste mijn verstandskies zo erg dat ik maar naar bed ben gegaan van ellende :). Nee, mijn kaak is erg ontwricht vrees ik. Mijn dochter vindt mij net popey. (en bedankt voor het compliment schat)

Vie: :present: je doet het goed, ik herken het de boel overhoop halen als een ingeslopen gewoonte drastisch verandert.

Albertina: veel wijsheid bij de beslissingen die moet nemen. Controle, alles houden bij het oude want dat is zo vertrouwt. Maar stilstaan is idd achteruitgaan, en hoe moeilijk die eerste stap ook is bij welke verandering dan ook, het is wel een stap in de goede richting.

Blacky en Water : heel veel sterkte op jullie moeilijke reizen

Marjo: blijf vooral schrijven, ik geniet van je verhalen :)

Wing: ook goedemorgen zoef de haas...

Har: fijn dat het beter gaat met je nieuwe bijtgereedschap. Fijn dat de pijn afneemt. Ja voor wat mij betreft, ik ging naar de tandarts om met minder pijn het weekend in de gaan, helaas heeft hij mij gesloopt onze "bekkenbeul". Nee, hoor ik heb een ontzetten lieve tandarts met team. Het was een veldslag, maar ze hebben me de gang naar het ziekenhuis bespaart. :)

Spud: fijn dat je er voor Blacky kon zijn, zorg goed voor d'r.

An : overleven, tsja bij mij voelt het alsof ik aan het overleven ben.

Houtje: bij jou afgelastingen, bij ons helaas niet. Onze dochter moest gewoon en wedstrijd hockey spelen. Erg zielig. Min 5 graden en erg koud. Zijzelf vond het minder erg, want ze speelt graag en beweegt veel, dus zij had het warm en ik stond te vernikkelen. Ze hebben helaas verloren. Jammer.


En alle anderen op wie ik niet persoonlijk heb gereageerd, sorry.

Zo ga nu ff naar de apotheek om een zalfje te halen voor mijn "popey wang". Vannacht dus niet geslapen. Veel pijn gehad. Maar goed. Zoals de tandarts zei: met de kerstdagen is alles over en kan ik weer zonder pijn genieten van alle lekkers. En zo is dat.

oja: tapas bedankt voor RET. Ik ben er nu veel mee bezig. Nieuwe verslaving zeg maar, geen drank meer maar het forum en RET.

Fijne en droge dag allemaal en tot later.

Liefs en een :sun: voor jullie allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, wat zouden mensen denken die ongestoord denken? Aangepaste gedachten?
Veroordeel je jezelf op die gedachten en/of ben je er bang voor?
In mijn optiek -hoe beperkt dan ook- ben je een heel unieke, krachtige, gezonde jongen, die z'n leven 180 graden heeft om weten te draaien, en nee, daarvan ben je geen saaie robot huisvader geworden die alleen maar verantwoorde gedachten heeft. Wel fijn dat je een sponsor hebt om het mee te delen. Mij geeft het alvast een warme glimlach op deze koude dag :)

Liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eau en leven? Ik zat te lezen en denk ineens, verrek, dabbennik!

Haagse, ik wil je altijd nog complimenteren met je positieve insteek.

Gedachten: bij mij gaan die vaak alle kanten op, bij voorkeur 's nachts. Zelfs dingen die ik mijn naaste niet eens zou bekennen. Nou en? Jeroen Bosch en andere kunstenaars sublimeerden dat door het vorm te geven. Zoveel talent heb ik niet, maar de gedachten mogen er best zijn. Ga ze niet meer uit de weg.

Wat vinden jullie (zomaar in het algemeen) van de stelling dat je krijgt wat je wenst?
De afgelopen tijd heb ik wel gemerkt dat positieve gevoelens, ook positieve reakties losmaken. Bij mezelf en bij anderen.
Drank blokkeerde dit alles nogal.

Ziza, je hoeft geen Arubaan te zijn om te koukleumen, de verwarming staat hier ook op roodgloeiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...