Spring naar bijdragen

zaterdag 13 december


Vie

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

Allemaal een goede middag.

Van hieruit een 'bekentenis'. Ik ben een @#$%^&* alcoholiste en ook nog een leugenaar.
Eergisteren heb ik in de super niet kunnen weerstaan aan het kopen van 4 kleine flesjes wijn.
Eergisteravond wou ik er eentje drinken, het werden er twee. Ik besloot de rest te laten staan.
Ik had ze moeten leegkiepen. Dat heb ik niet gedaan. Gisteravond heb ik die andere twee leeggedronken en had trek in meer. Ik zat al langer met drankgedachten en ben daar niet goed mee omgegaan.
Conclusie: ik ben een alcoholist en sta machteloos tegenover drank en ik moet maar weer eens flink alles op een rijtje gaan zetten en mij aan mijn eigen afspraken houden.
Dit mag ik niet meer laten gebeuren.


An,
Kan alleen mijn nederige excuses aanbieden voor het breken van ons pact. Toch wil graag opnieuw de afspraak maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinneke ik lees net je berichtje.

heb je enig idee wat het getriggerd heeft?
misschien toch de euforie?
de overwinningen die je behaalde op je grote avond?

het is gewoon een gewoonte die we moeten afleren
iets vieren met wijn
natuurlijk ben je alcoholist en was je verslaafd
maar dat ben je nu niet meer!
nu is het een uitglijder
een verkeerde keuze
een oude gewoonte die je niet meer wenst te hebben

ik wil graag dat je in mildheid terug kijkt naar de gebeurtenis
je bent echt een kei geweest in de dagen dat je verschrikkelijk down
en depri was door het WEL te weerstaan.

nu had je euforie en dat is wel een tijdje zoek geweest
dus was er nog een heel piep klein achterdeurtje open

en ja de volgende dag weer de andere twee flesjes drinken is inderdaad
de alcoholist die denkt..joehee ik ben bezig en ik gooi het echt niet weg

maar in mildheid naar die gebeurtenis kijken heb je niet doorgedronken
niet in 1 avond alle vier
en de volgende dag weer vier
en vandaag sta je al weer op nul

meissie..ik hou van je en begrijp het echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozef,

wat jammer CPAS.
Ik ken je van betere tijden en krachtiger tijden.
't is toch wat met die alcohol. Ook ik ben er niet van af zoals je misschien gelezen hebt. Ik ken je van vorige antwoorden op mijn postings.
Ik moet ook de kracht vinden om te stoppen en mijn hersenen draaien overuren om 'een wil' en een weg te ontdekken van hoe ik toch die drank kan laten staan, iets te ontdekken wat ik 'gelijk' kan doen om die gedachte en die drang te kunnen omzetten naar daadkracht. Daar gaat het om en die overtuiging is er nog niet bij mij. De wil en de gedachte om te gaan drinken is krachtiger dan iets anders.....wat ik nog niet kan vinden of realiseren. Ik vind veel reakties ook zo krachtig, zo vol daadkracht om die eerste niet te drinken. Hoor ook net dat Campral zelfs bij iemand averechts werkte.
Had jij niet ook al refusal en campral geprobeerd in een verleden. Graag reactie van je CPAS o.a.

groet Jozef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozef

je schrijft: iets te ontdekken wat ik 'gelijk' kan doen om die gedachte en die drang te kunnen omzetten naar daadkracht.
wat mij hielp is de daad uitstellen.

dus zeggen Ok ik wil dus drinken en ik wil drank kopen ,maar ik wacht eerst een half uur en ga iets anders doen.
langzamerhand werd het uitstellen van de daad

het niet kopen van de alcohol omdat de drang naar drank een golf is die weer voorbij gaat en die je steeds beter leert te hanteren

ik ben een van de weinigen die nog wel af en toe drinkt
maar altijd met mate, niet meer dan 2-3 glazen
en nooit meer dan 1 keer in de week
en bijna altijd met meer dagen er tussen

gisteravond zat ik met mijn man die ook alcoholist is en een goeie vriend die ook alcoholist is
samen een avondje te kletsen terwijl zijn vrouw die geen alcoholist is naar een bedrijfs feestje was.
vroeger zouden we ons klem hebben gezopen
nu geen druppel

door dat wij nu zo goed bezig zijn is bij hem ook het lampje gaan branden en is de knop aan het draaien
het is geen must meer
en het voelde zo goed vanmorgen zonder kater wakker te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè Corinne, wat ontzettend rot voor je. Het is helemaal waar wat je zegt, wij zijn en blijven alkies. Is er strijd aan voorafgegaan of had je iets te 'vieren'? Ben benieuwd, net als Safi zegt of die voorstelling een trigger is geweest. Hoe dan ook, ga er weer voor meid...en goed dat je het zegt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozef, gecondoleerd met je moeder. Man, wat een tijd maak jij door...ik wens je daarbij heel veel sterkte! Je drinkt nog, jammer. Ik heb geen ervaring met campral.
Wel goed dat je een hernieuwd contact met je familie hebt; zeker als het een jeugdtrauma betreft...ik hoop voor je dat je nuttige informatie van je familie daarover krijgt....de juiste vragen gesteld kunnen worden, om tot verwerking te komen.
Hou het helder man, bezie dat je op een belangrijk stuk bent uitgekomen. Geef heling een kans!
Succes met de therapie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: zo zie je maar wat stress met ons doet Corinne, want dat is toch wel duidelijk.

Als het jou helpt mij nederig excuses aan te bieden dan neem ik dat met beide handen aan.
Maar wie ben ik Corinne????? De afspraken die hier gemaakt worden tellen voor jezelf.
En een misstap is geen terugval. Want dat is gewoon het gevaar. Een glas of wat drinken dat is het probleem niet en dat weet je zelf ook. Het gevaar zit 'm erin dat we weer in een stramien terecht komen.

Je weet dat je heel goed bezig bent en gewoon niet drinkt. Je doet het kei en keigoed, dus het is totaal nonsens om je nu (zelf) omlaag te halen. Angstig hoef je ook niet meer te zijn want je gaat gewoon verder waarmee je bezig was, n.l. de eerste laten staan.

Har: hoe is het met je tanden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Ja, euforie kan er zeker achter zitten. Blijdschap dat het congres geslaagd was en ik daar de drank heb kunnen weerstaan, de drukte rond de musical en de uiteindelijk geslaagde voorstelling. Het finalelied met de zin 'Vul je glas, want we vieren weer feest.' In onze cultuur feest + glas = alcohol. Ja, geslaagde dagen en dan een gat. 'k Ben een alcoholist en ben op mijn snoet gevallen en nu weer wakker.
Nee, ik ben niet meer boos op mezelf en schaam me ook niet. Ik heb wel weer mijn dossier doorgebladerd. Iets wat ik de laatste maanden niet meer heb gedaan. Moet ik wel weer gaan doen. Ik ben te veel op mijn lauweren gaan rusten.

Jozef,
Ik heb de draad nog niet gelezen. Heb de hele dag getobd over hoe ik mijn gedrag moest opschrijven.
Ja, ik heb Campral gebruikt. Ik had er alleen bijwerkingen van: een constante diarree, een rotgevoel en dan heeft zoiets idd een averechts effect. Het verminderde mijn drankzucht helemaal niet. Daarna heb ik Revia gehad als trekremmer. Die deed beter zijn best, maar ik viel daar van in slaap. Niet handig als je bezig bent en al helemaal niet veilig als dat tijdens het koken gebeurt. Later na een korte droge periode en een gigaterugval ben ik hier bij de internetbehandeling gekomen en heb mijn huisarts om Refusal gevraagd. Ik heb het de eerste 10 maanden geslikt. Mei en juni van dit jaar heb ik ook Refusal geslikt. Tussendoor heb ik ook wel eens genomen. En ik denk dat ik er goed aan doe om vanaf morgen de rest van de maand maar weer te gaan slikken.

Straks kom ik terug. De was roept.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag wat beter An...pas 1 pijnstiller genomen. Zal nog wel een tijdje duren voordat ik kan kauwen, maar het resultaat is al wel zichtbaar. Heb een veel voller gezicht gekregen (de kiezen was ik namelijk al langer kwijt) en het past goed!

Corinne, An heeft gelijk....maak er geen onoverkomelijk drama van, je hebt zoveel kwaliteiten én de kracht! Een zwak moment waar je boven kunt staan...kop op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne ik ben ook een @#$%^&* alcoholiste want ik ben ergens nog jaloers op je ook: ik DURF niet eens een slippertje te maken omdat ik a. een schijtlaars ben (als ik het verbond met mezelf breek, is het hek van de dam?) en b. ik dan het Sokateam ophef en dan gaat Soothe er met de poet vandoor :D

Moeilijk blijft het... wel cool van je dat je het opbiecht B) NOG cooler van je dat je je conclusies alweer hebt getrokken B) B) en het allercoolst vind ik nog dat je het NU opbiecht en er dus niet nog een paar dagen aan vastplakt B) B) B)

Je knietjes zijn alweer gekuist zie ik, dus pak mijn hand dan lopen we samen weer verder waar we gebleven waren :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja je moest eens weten hoe ik die duivel genomen heb, en hoe ik em mij heb laten nemen... zo'n duivel krijg ik nooit meer, daar vallen alle duivels bij in het niet, voor zover ik me dat nog kan herinneren dan :D

Weet je, ik vraag ik me wel eens af of het nooit meer drinken geen (hysterisch?) doel op zich is geworden, voorbij het afleren van ongecontroleerde consumptie? Of is dat die duivel die me mist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...