Spring naar bijdragen

dinsdag 16 december 2008


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Klopt Tasseke, de AdB webserver had een hick-up.
Welkom terug trouwens, nu volhouden he! :present:

Nee, ik ben nu eens niet aan 't werk.
Had teveel uren gewerkt en die moet ik nu opnemen want anders ben ik ze kwijt.
Ergens jammer want ik doe liever iets zinvols, lekker bezig blijven met hoofd en handen.
Maar ik geef ook niks gratis aan de belastingen of de baas weg... zo ben ik dan ook wel weer.

Nee, ik word ook niet zo gauw meer boos.
Niet omdat ik geen gevoel zou hebben of omdat ik een boze dronk had,
maar omdat ik nu (nuchter) de zinloosheid van booszijn herken.
Ik ken mensen, die lijken soms wel verslaafd aan woede of frustratie...

Nee, ik vind het 's avonds ook niet meer zoals 't was.
Maar dat geeft niet, andere forummers andere manieren, daar geef ik ruimte aan.
En die keren dat er dan wel een leuke discussie aan de gang is geniet ik er dubbel van.
Verandering is de enige constante, ook hier.

Gewoon rustig blijven en alles maar een beetje accepteren, dan werkt het het beste bij mij.
Waar ik voor moet waken is dat acceptatie doorslaat naar gelatenheid, desinteresse, nihilisme.
Dan wordt het tijd voor AKTIE!
Bij mezelf blijven, doen wat ik wil, zeggen wat ik vind... misschien leer ik nog wat van mij.

{{{big hug}}}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia, mijn leven is verre van perfect, en gelukkig maar! Dat zou saai worden.
Ik weet ook niet goed hoe dat komt, dat er tegenwoordig zo'n kalmte in me zit.
Misschien omdat ik voor mezelf heb ondekt dat kwaad worden me niet helpt. En dat het vaak prettiger is voor jezelf (en ook voor je omgeving natuurlijk) om de dingen maar even van je af te laten glijden. Vaak komt de oplossing vanzelf wel, ook zonder dat je je ergert of boos maakt.
Ik neem gewoon wat meer afstand, denk ik. Van mezelf dan ook.
Ik denk ook dat het er mee te maken heeft, dat de dranktijd een heel erge tijd is geweest met bijzonder onprettige gebeurtenissen. En omdat ik dronk kon ik ze niet aan. Ik heb niet meer zo'n zin om me door mijn emoties te laten meeslepen. Iemand zei een keer, je BENT je emoties niet, maar je HEBT ze. Dan heb je ook de keuze wat je er mee wil doen.
Maar daar heb ik verder niets voor gedaan hoor, het is gewoon de toestand hoe ik het nu voel. Wie weet wat er nog meer gebeurt en hoe ik daar dan weer op reageer.

Tasseke, voor jou een :present: omdat je de opname doorstaan hebt. Lijkt mij heel erg, maar misschien is het juist wel goed? Veel succes in ieder geval.

Har, fijn dat het gebit nu weer pijnloos is.

Ik ben meestal ook niet zo'n late-avondschrijfster, maar zie bij het nalezen de volgende morgen dan wel, dat de gemoederen soms hoog op lopen.
Ook fluctueert het forum steeds. Soms vol emoties en geharrewar. dan weer lief en vol steun. Boeiend toch?
Kan me er niet aan storen dat iemand haar of zijn problemen laat op de avond kwijt wil. Het kan maar je tijd zijn dat je er voor gaat zitten om wat op te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Soothe, laat eens wat horen? Wat?
Meestal praat ik, als ik ook iets te zeggen heb!

ik heb niets te zeggen, dus wat te schrijven?
Mocht er iets zinnigs te melden zijn, dan meld ik me!

Ik laat het praten, maar aan anderen over, op dit moment!

Wees niet bevreest, ik leef nog!!

Groet. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een reactie naar Vie!

Het gevoel over het boos zijn is herkenbaar. Antonia heeft het over een karaktereigenschap.
Karaktereigenschappen liggen niet vast. Er bestaat iets als bijvijlen en bijschaven.
Men hoeft niet eeuwig onder negatieve eigenschappen gebukt te gaan.
Er is altijd ruimte om bij te buigen!

Wat Vie ervaart heb ik ook! We hebben een grote overwinning behaald,
te weten niet drinken.
Daarbij worden veel zaken minder belangrijk, waaronder boos zijn!

Ik ben zelden boos, een rustig persoontje! Het moet wel erg heavy zijn wil ik losbarsten.
Nu de drank weg is, ben ik nog gelijkmatiger!
De grootste klus is geklaard, daarbij wordt veel een beetje van ondergeschikt belang. Ook boos worden.

Ik bedoel het niet negatief, maar er ontstaat iets als: het zal mijn tijd wel uitdienen, men bekijkt het maar. Niet de moeite waard om in de gordijnen te klimmen.
Zoiets zal het meisje van de Maas bedoelen, denk ik!

Dus Soothe is de rust in eigen persoon, naar zijn medemens! Iets minder naar zichzelf,maar dat stoort een ander niet. Doe ik niemand kwaad mee!

De Gelijkmatige!!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps! :huh: Nog ingelogd.
Geeft niet hè? Heb toch nix zinnigs te melden... :D

Water, ik ben het met je eens dat woede en frustratie zo zinloos is.
Het valt nu ook eerder op bij andere mensen, je zou het als verslaving kunnen zien.
Zo gewend aan het gedrag, dat het lijkt alsof je moet? Ik voel me iig veel rustiger nu.
En dat is prettig. Bij jezelf blijven, wie weet leer je er nog wat van..
We doen ons best.
Deze late avond gesprekken laten mij niet los.. Soms.
Ook daar steek ik weer wat van op. Ik raak niet uitgekeken :D

Vie, je bent je emoties niet, je hebt ze.
Voor mij is dat een geheel. Al kan het fijn zijn soms even afstand te nemen.
Het gevoel laten, er niets mee doen. Wel heb ik bij een goed gevoel nog steeds de
neiging om te dansen of te huppelen en positief bezig te gaan.
Nare gevoelens horen er ook bij. Die willen ook aandacht. Daar ligt voor mij het
grote puzzelen..

Tasseke, volg je hart qua kleur. Waar wordt je rustig en blij van?

Gelijkmatig staat niet gelijk aan saai. Al is men snel geneigd om dat te denken..
Tenminste ik wel. Daar ligt ook nog een klus ;)

De vandaag huppelende van de-hak-op-de-tak springende :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Meestal ben ik eerder op :wacko: terwijl de was er nog ligt van Zoon zijn buikgriep ben ik nu zelf aan de beurt....en ik voel me !@#$%^&*&^&^%$% zo beroerd.

Begon gisteravond om 9 uur, zat Zoon te overhoren met zijn Duits en dommelde langzaam in slaap steeds, zo moe !!!!

Werd ik me vannacht toch ziek zeg, met een teiltje op de wc gelukkig blijven je oren dan droog :D.

Toevallig zat ik net te huilen beneden, belt een vriendinnetje van me, zóó lief, die belt iedere week een uurtje meestal op woensdag, hoe het met me is.

Ik heb mijn tranen gedroogd en een kopje thee gezet. En iets ingenomen tegen het overgeven (gelukkig heb ik die medicijnen staan van de keren dat ik migraine heb....) en tegen de buikpijn en hoofdpijn, en nu ga ik rustigjes aan een wasje doen.

Zoon is gelukkig weer naar school, maar goed ook want hij heeft deze week proefwerkweek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik eens gek doen, vanmiddag! Ik haal
de strijkplank voor het licht en ga gewoon een gigantische
klus klaren... Even een leuk muziekje erbij zoeken!
Er staan welgeteld 5!!!! Wasmanden was te vouwen.
Heel misschien ben ik LIEF, en strijk een overhemd... B)

Verwacht ik wel wat voor terug.
Portie humor en een lach!
Wat gekneed voor toe! :P
Een utopie, ik verwacht teveel.. :wacko:

Hee! Aken en Keulen zijn ook niet in één dag gebouwd :P

OK! :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even kort goeie middag wensen, want ik ga zo weer de deur uit.
Vanochtend in mijn eentje op kantoor lekker gewerkt, ietsie langer, want had wat privételefoontjes gepleegd. Het uitzicht was maar niets met die mist. Ik kon de boten niet eens zien varen, laat staan de overkant zien. De mist zit ook in mijn hoofd. Tenminste zo voelt het wel.
Zo meteen ga ik naar mijn vriendin serieus wat bijpraten. Zal maar tissues meenemen. 'k Ga wel op de fiets, want wil daarna eerst naar de apotheek. En dan nog naar pianoles.

Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloa
Hier alles wel.
Ik vind dat mensen best sávonds of snachts hun problemen hier op het forum kunnen zetten, waarom niet ??? Het zou een beetje lekker zijn zeg, dan moeten de moderators maar sluitingstijden gaan invoeren.
Als het je niet bevalt ga je lekker naar bed.

Ik heb dit jaar een zwarte kerstboom, een nepperd. Met groen/blauw/paarse ballen en groene lichtjes (van Winchi haha).
Heerlijk geslapen, wel weer met oordops. maar ja. Wilde eigenlijk beneden een nachtje testen, maar ik ging er even zitten met het licht uit en de energie is nog helemaal niet ok daar. En het is pikkedonker, zo erg dat je helemaal niets ziet.
Maar lieve Winchi komt me helpen met gezellig maken dus dan heb ik daar een fijne rustige slaapkamer. In de zomer trouwens heerlijk koel. Moet ik even uitleggen, want ik heb dus een dijkhuis, dat wil zeggen dat als je de voor deur binnen loopt je doorloopt naar het balkon achter. En als je de achterdeur in wil moet je in de steeg trappetje af. Ik heb dus beneden een halve verdieping met een deur naar de tuin. En daar is het heel erg geisoleerd en koel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben toch blij dat een paar mensen het ook kennen, dat niet meer zo de hele tijd up and down.
Soothe, zo bedoelde ik het ook, leuk dat vooral jij het even onderschreef. Omdat wij elkaar in het begin nogal eens flink in de haren zaten. Je doet je forumnaam steeds meer eer aan.
Hier komt trouwens wel bij, ook niet meer VERSCHRKKELIJK blij of VERSCHRIKKELIJK verdrietig.

Overigens ik ben het ook met Soothe eens dat je niet zozeer kan spreken over karaktereigenschappen. Want als kind was ik erge driftkikker en toen was er nog niet eens drank in het spel.
Ik hou het er op dat sinds ik niet meer drink, de verworvenheden die normaal gesproken zonder drank langzaam-aan gekomen zouden zijn, nu in sneltreinvaart aan komen zetten. Iets in te halen dus, van alle jaren stilstaan door het toegeven aan een verslaving.

Houtje, sterkte met je buikgriep, akelig hè?
Zal ik maar niet vertellen dat ik vandaag een keukendag heb. Ja, ineens ontdekt wat je allemaal met een keukenmachine vermag....

En Marjo, strijk ze! En een muziekje erbij, goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, en nog even wat: ergens rond 1973 of 1974 heeft Daniël Sahuleika het nummer: "Everyday should be a christmasday" gezongen in een show van Sonja Barend.
Toen vond ik dat prachtig, maar later nooit meer ergens kunnen terugvinden. Limewire kan het ook niet vinden.
Kent een van julie dat nummer, en enig idee hoe ik het zou kunnen verkrijgen?
Off topic, ik weet het, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...