Spring naar bijdragen

respect


albertina

Aanbevolen berichten

* Dat ik nog dronk.

Nee, het gaat niet om de was, kan mij die eigenlijk schelen.
Strijken doe ik nooit! maar ik dacht, misschien word ik er een
blijer mens van als ik het wel doe :D
Gadverd$mme nee!

Tnx Vie. Het moet potverdorie afgelopen zijn!
Wedden dat ik morgen weer voor elkaar krijg om met een stralende
lach die hele dag door te denderen...

Heb nu al zin in oud&nieuw. Dan ga ik knallen!

En of Corinne het goed doet?
Corinne doet het geweldig! Ze stapt over haar angsten heen,
En gaat de confontatie aan!!! Grote klasse!!! :present::present::heart::present::present::heart:

Ik heb altijd al een moeizame relatie met Klaas.
Dat komt voort uit mijn frustraties uit het verleden, zo gezegd.
We houden wel van elkaar. dus wrs komt het wel goed. Nu te druk,
om er echt aan te werken. We zien wel hoe het komt. Het kost tijd en
lef om opnieuw te leren leven, ook in die zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

HĆØ Har. leg het nou gewoon naast je neer, dit schiet niet op. Pippi zegt het ook maar gewoon zoals zij het voelt. Laatst heb je me nog vemaand dat zij en ik maar niet meer met elkaar in de haren moesten zitten, doe dat dan zelf ook niet. Ergernissen laten afglijden is wel een kunst! Ik dacht dat jij dat al flink geleerd had.

Marjo, best kans ja, dat we morgen weer vrolijk en zonder zorg door het leven gaan. Maar weet je wat me wel opvalt? Dat je zegt, dit moet nu maar afgelopen zijn!
Ja, maar je kan je gevoelens wel redelijk in toom houden voor de buitenwereld, en ook wat laconieker worden. Maar als je het erg heftig voor je kiezen hebt, helpt het volgens mij meer om het vrij te laten.
Als je jezelf van die beperkingen oplegt, wordt het dan niet erger? Of hoe voel jij dat en wat doe je er mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds niet bijgelezen. Ik werd ontvoerd door mijn dochter om met haar kleding te gaan kopen. Dat is zwaar werk! 't Was wel leuk, hoor. Had zelf ook twee truitjes gezien, maar ze zaten me helaas te ruim. Ongelooflijk, want het ene was een S en het andere een M.
Ik blijf even aan de compu, maar over een half uurtje moet ik aan het eten beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, 'ouwe man', als je wilt weten hoe 'oudgedienden' aan het geiten vragen moet je Anna es vragen, haha. Toen ging het soms ook werkelijk nergens over en een lol dat we hebben gehad. Zo gaat het nu eenmaal op een forum. En als je meer kwaliteit wilt of dat het ergens over gaat; breng iets in en er wordt op ingegaan. Net zoals gisteravond.
De discussie over geiten keert met enige regelmaat terug, alles komt en alles gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, mocht jij je gekwetst hebben gevoeld door mijn antwoord op je posting van; alles is, dan bied ik mn verontschuldigingen aan je aan. Lag er vannacht in bed over te denken en vond dat ik daar te kort door de bocht was. Jij schreef het en het is voor jou belangrijk. Ik 'batste' er overheen door een opmerking te maken dat ik hier afhaakte.' Op papier komt het soms harder over dan ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Soothe,
Dat is taal naar mijn :heart:.
Kort door de bocht?
Nee hoor.
Zo is het en niet anders.

Safi.
;)

Blacky,
Fijn dat je je iets beter voelt.
Lekker bezig zijn, dat is je op het lijf geschreven.
En oppassen voor de handjes hƩ?
:present:

Har,
ik ervaar je altijd als ondersteundend.
Ben ook blij met je als forumlid.
:)

Corinne,
nog steeds ben jij iemand waar ik met veel respect naar kijk.
Je geeft niet op, baggert je door de therapie en zoveel meer.
Komt eerlijk vertellen dat je gedronken hebt.
Wat is daar mis mee?
Helemaal niets.
En Corinne ik begrijp je gevoel, ik begrijp dat het moeilijk is aan
je naasten te vertellen.
Doe wat jij denkt dat goed is.
:heart:

Zo mensen ik heb wat lang over mijn antwoord gedaan, drie keer telefoon.
Heb een redelijk goede dag vandaag.
Best wel lekker gewerkt, al zijn mijn hersens nog niet up to date.
Vanavond moet ik de opdracht voor mijn therapie uitwerken.
Dat gaat bij mij altijd op een manier van de hele week in het koppie
en dan plots weet ik, wat te doen.

Nog even voor Marjo,
bij jou moet ik altijd denken aan een liedje van Wim Zonneveld.
"Margootje in Madurodam."
EEn klein maar dapper vrouwtje die het allemaal allleen wil doen.
De wereld is groot Marjo, de problemen zijn vaak groot.
Ze kunnen toch iets kleiner worden als je hulp aanvaard, al staat
die hulp je soms of vaak nog zo tegen.
Het is een aanvaarden dat je het niet altijd alleen kan.
Daar is niets mis mee.
Zelf ervaar ik de hulp die ik nu heb als een geschenk, klinkt zwaar,
maar ik weet het even niet anders te benoemen.
Ik heb aanvaard dat ik het niet in mijn eentje kan, dat te aanvaarden
is al een hele opluchting,
Meis hou zee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam Bam!

Ik heb aangegeven niets tegen grappen en grollen te hebben! Ik loop hier al even mee!
Wat ik vraag is of de essentie hier ook af en toe mag zijn.

Ik breng voldoende in, so don't worry!
En zo'n verziekte sfeer als gisterenavond, daar heb ik niets mee! Valt daar nog een serieus bericht tussen te zetten.

Dit is voor nieuwkomers een regelrechte afknapper.
Jij hebt de AA ook als uitlaatklep! Velen, waaronder ik, hebben daar niets mee.
Als je dan denkt hƩ een ADB Forum, misschien wat zinnige zaken, dan worden je illusies
keihard de bodem in geslagen.

Niets tegen een grapje, daar houd ik ook van. Maar ruzies en ruzies.
En paginas oneliners, die echt nergens over gaan, kan niet de bedoeling zijn!

En Geer heb ik eerder gezegd te kappen met iedereen de les te lezen!!
Als deze forumstijl de toon blijft bepalen, dan kap ik er mee!

Deze ruzies en ongein is bijna altijd in de avond! Ik heb het natuurlijk niet over iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, probeer ik eindeliijk eens vredesduif te zijn, gaat de ander weer zitten katten. Zoeken jullie het samen lekker uit! Weer wat geleerd vandaag: bemoei je niet met geharrewar en gepippekip waar je part noch deel aan hebt.

Ik kwam hier de afgelopen dagen omdat ik het moeilijk heb met niet drinken. Daarin is me heel veel steun gegeven, ook al was het vaak niet persoonlijk aan mij gericht. Het herkennen van verhalen van anderen heeft me al veel goed gedaan.
Gelukt, zou ik maar zeggen, weer een paar dagen erbij zonder drank.
Tellen doe ik niet meer, opletten wel.

Morgen weer een nieuwe dag en voor vandaag: geen drup alcohol. Nu met de honden naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, je hoeft voor mij geen betoog te typen hoor en laat dat quasi "ik strijk over je bol" aub achterwege. Ik weet waar ik het over heb, jij weet dat blijkbaar niet.
Zal het nog even herhalen: Wie ben jij om te oordelen over wat anderen posten?! Dat inhakken op andere personen van je....dacht eerst nog, dat dat goed bedoeld was.
Nu zie ik dat anders, want je opmerkingen worden zuiver gevoed door eigenbelang. Ordinair schouderwerk, hier ben ik!
Je geflip op het late uur! Een ander moet maar even intomen, Pip is here! Je grijpt je kans gewoon omdat de aandacht die een ander zou kunnen krijgen je niet aanstaat, want Pip komt tekort!
Herhaling van zetten hoor, zolang als ik je ken! Het wapen? Anderen afzeiken oftewel in de aanval gaan. Pip to the rescue!
Zo makkelijk en goedkoop.
Stom, dat ik het niet eerder heb gezien...opvallend is wel, dat je dan zinnige dingen op tafel legt, maar de manier waarop is zĆ¼m kotsen. Pip met haar houten zwaard, lomp en onbehouwen!
De eerlijkheid van een friese boerin kan ik waarderen, maar jij bent een alcoholiste toch?
Nou, je bent hier onder alcoholisten maar ik mis de verfijning. Heb je nog aan te werken hier op het forum!
Hou eens op met je lompe gedrag!
De sneren die jij hier gedumpt hebt pffff.. vervolgens vertrek je gewoon...en dan, verwijt je het gewoon de ander!
Hier heb je een spiegel...van de lompe Har!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ik heb het over het geiten, niet die andere dingen. Maar als iemand meteen afhaakt na 1 zo'n avond, tja, wil diegene dan echt stoppen met drinken. Je laat je door 1 zo'n avond toch niet wegjagen?
En ook de boze dingen die gezegd worden, tja, dat is nu eenmaal zo. Zo gaat het. Dat wil niet zeggen dat ik het er altijd mee eens ben.

Ik geef aan dat het geiten van alle tijden is en dat deze discussie x op x terugkomt. So be it.
En ja Soothe, door de AA heb ik vrienden gemaakt die ik kan bellen. Dat is zo. Jammer dat het voor anderen soms niet werkt, oprecht jammer. Maar ook hier op het forum heb ik mensen leren kennen die ik als vrienden beschouw. Waar ik een beroep op kan doen. En ook doe. En die me zeer dierbaar zijn. En weet je, via de AA heb ik in mn groep een paar mensen waar ik veel mee kan delen. Maar er zijn minstens zoveel mensen hier waar ik mee kan delen. Dat is niet alleen aa gerelateerd.

Als iemand hier iets wil valt er iets te halen. En iemand die meteen afhaakt is er nog niet klaar voor om te stoppen denk ik dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: mooi gezegd.
Punt is dat alles wat NIET goed gaat hier op het forum de volle aandacht krijgt.
En alle goede dingen worden zomaar vergeten. Dus ik ben blij dat je toch nog wat steun hebt gevonden.

Misschien hebben we daar allemaal wel een handje van om de rotdingen uit te vergroten.
Een vergrootglas erboven en de boel dramatiseren.

Gevaarlijk hoor, je zou ervan aan de drank gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ps An. Maar je laatste opmerking, tja, daar ben ik het dan weer niet mee eens. Waarom zou je over wat gekissebis nou aan de drank gaan. Dat zijn, m.i., allemaal smoesen. Dan zoekt iemand een excuus om te drinken. En ben je er nog niet klaar voor om te stoppen. Simpel. En ja, ik heb 24 jaar smoesen gezocht en gevonden, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie dacht aan een toepasselijk gedicht. Moeilijk! Het meeste gaat over verloren liefdes, het onheroepelijke! Een zeker cynisme!

maar deze is wel mooi!!

In net zo'n troosteloze tent
En aan eenzelfde toog gezeten
Het zou een wonder mogen heten
Dat je er uberhaupt nog bent

Een even norse kastelein
Vult onwelwillend onze glazen
En het lijkt niemand te verbazen
Dat wij nog steeds in leven zijn

Bij trage winteravondval
Draait men de schaarse lampen lager
De ramen zijn met damp beslagen
De aarde vaart door het heelal

Dit kwam er dus van ons terecht
Na al die hunkerende jaren
Ik zie je praten en gebaren
En hoor geen woord van wat je zegt

Wij hebben al zo lang niets meer
Over de wereld te vertellen
Wij zijn voorbij, de spiegels stellen
Zich reeds tegen ons beeld teweer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoikes ,
heb het draadje niet gelezen mogelijk later indien ik tijd heb
vandaag redelijk dag gehad , veel hout enz gezaagt , en nadien samen met mijn broer en vrouwke mooie toer door de bergen wezen maken , in portugal gaan eten man man 3 x entrecote van 250 gr 3 x frisdrank en salade friet en rijst en 3 x koffie achteraf 29 ā‚¬ voor de drie .
mijn broer heeft eens goed zijn zinnen verzet maar nu lig hij al in bed , morgen naar zamora voor chemo ik mag chauffeur zijn ,meer en meer begin ik er over na te denke naar hier in de omgevig te komen wonen , als alles gewoon is denk ik bijna niet aan drank , voel ik dat ik heel goed mijn boontjes kan doppen maar hoofdzakkelijk het feit dat er niemand op mij wacht ginder achter mken dat ik deze gedachten heb .
de boerderijtjes kosten hier een 20.000ā‚¬ het ideale om turismo rural te doen iets wat al lang mijn droom is, mogelijk vernder ik vanavond ooknog mijn vlucht terug naar belgie en blijf enkele dagen langer , het ijs tussen mijn broer en mij is stilaan aan het breken , mogelijk het besefvan dat er niet veel meer is als wij twe en een broer in japan , ik bedoel het besef bij mij want mijn broer heeft twee dochters en een lieve vriendin
nu ja gisteren was triest vandaag is positief wat wil een mens nog meer
ach ja gisteren had ik ook een lang bericht gemaakt maar is blijkbaar niet door gekomen , hoipelijk komt deze door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe het is mooi, en het grappige is, dat je dit gedicht aan het begin van dat ik hier meeschreef, ook hebt geplaatst. Dat vond ik zo mooi dat ik het aan mijn persoonlijke prikbord heb geprikt.
Past wel bij de wat grijzige dagen van december.

Blacky fijn om wat van je te lezen. En jij denkt nog al eens aan verhuizen, en dan doe je het ook. Straks hebben we echt een Dona Blacky. Stel dat je nu ook bij je Japanse broertje op bezoek gaat, moet je je dan splitsen? Want dan wil je misschien ook wel in Japan gaan wonen.
Veel sterkte en denk aan je spierballen met al dat houthakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is dus mn allerlaatste posting hier.
Vele mensen mag ik, even zovele staan me tegen, mijn probleem, niet dat van jullie.

Respect is de opening, n hele goede opening.
En dat is nu precies wat ik hier mis.
T slappe geouwehoer, het elkaar naar de mond praten of oppervlakkig en
slijmerig meekletsen om maar aardig gevonden worden.
N Tactive die er helemaal niks van begrijpt.
Een aantal mensen zijn hier echt integer, Houtje, Caro, Soothe, Pippi, Plus, Anjo, Woman en nog n paar.
De rest..................................................................................

Ga lekker door deze mensen af te zeiken en vergeet vorral dat we alciĀ“s zijn en vooral dat we mensen zijn.
het gaat goed mensen.

Voor iedereen fijne dagen, n goed jaar en vooral je kop in t zand blijven steken.

mn pb blijven open, dus reageer maar. Ook kunt u mn telnr krijgen, ik ga dolgraag in discussie met dit ongeregeld zooitje hier.

O ja....ik heb niet gedronken, al lang niet meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...