Spring naar bijdragen

respect


albertina

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Helaas kan ik niet slapen dus heb ik hier maar even het draadje
van vannacht doorgelezen.
Verwijten of vingerwijzen naar de ander is erg makkelijk, ik vind het respectloos.
Ook vind ik het pijnlijk om te lezen en totaal niet ondersteunend.
Er is ook een mogelijkheid om met respect naar iemand te kijken.
Je kan ook met repect naar de opvatting of mening kijken van een ander kijken,
zonder dat je die mening of opvatting hoeft te delen.
Een beetje rekening houden met, of gewoon iemand in zijn waarde laten.
Dat wens ik iedereen toe vandaag,
respect voor elkaar............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenmorgen Tina.

Tja, heb het net ook gelezen. Wonderbaarlijk.
Vraag me af wat het nut is van dergelijke discussies, wat heb je er aan.
Maar goed, ik snap wel meer niet.
Gelukkig lig ik dan altijd allang op èèn oor want ik vind dat frisvroege opstaan veel te lekker.

Wens voor iedereen vandaag veel positiviteit en sterkte.
Soms valt het niet mee, maar als je kracht blijft uitstralen wordt dat echt wel opgepikt.
Door een ander op die manier te helpen, help je ook jezelf.

Voor diegenen die nog moeten rijden, kijk uit want het kan spekkiesglad zijn.
Hou het heel en hou het droog! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hihi, heb er een ochtendtaak aan, om het avonddraadje door te nemen.
Dat jullie nog ZO laat op zijn. Ik zou dat niet volhouden.
Geen energie voor.
Ben in principe mening loos over een gesprek waar ik niet bij was.
Ook al kan ik het nalezen, het is toch anders.

Zou je niet kunnen denken dat er tijdens het forummen ook allerlei emoties spelen die niet te lezen zijn.

Ik ben als een roggelende zeeleeuw opgestaan vanmorgen.
Klinkt helemaal niet goed. Het is ook zo verrekte koud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en goedemorgen allemaal,

Ik heb niets gelezen, heb een vreselijke middag/avond gehad. Mijn dochter is na school niet thuisgekomen. Eerst alle vriendinnetjes afbellen, toen de andere kennissen, en na contact met school (haar fiets was weg) de politie gebeld. Die gingen gelijk met 4 auto's zoeken, ze nemen dat heel serieus op. Héél serieus.
Blond meisje van 11.......

Ik heb alle scenario's en erger door mijn hoofd gehad.

Om 17.10 kwam ze aanwandelen, in het stervensdonker: sorry dat ik zo laat ben. Meteen de politie afgebeld en haar leerkracht, die was ook zeer ongerust. De politie kwam toch om half zes, met een helepende hande voor mij en (mijn dochter voelde zich zeer opgelaten en wou er niet meer over praten)...en een preek voor Dochter.

Ik heb geen oog dicht gedaan vannacht. Ik ben zielsblij dat ze ongedeerd is, maar de schrik zit nog in mijn benen.

Gelukkig gelukkig drink ik niet ! En kon ik zo nuchter mogelijk reageren. Dit is wel de nachtmerrie van iedere moeder, ook al duurde die maar 2 uur.

Nu moet ik vandaag een plan maken "© Ziza: Aktie !" om niet te verzanden in gehuil en gedoe. Want ze is terug. Maar ik moet het wel even "kwijt" .

Merci voor de aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, wat is dat erg voor je geweest! :(

Als ik er aan denk, begin ik ook bijna te huilen. Dochter is 13. Gelukkig meld ze altijd waar ze heen gaat. Ze weet zelfs mijn werk-telefoonnummer uit haar hoofd. Dat belt ze als ze onverwacht met een vriendinnetje mee naar huis gaat.

Dit laatste is niet-helpend naar jou. Meer informatie voor mezelf.

Houtje, gelukkig is ze ongedeerd terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, tjeetje wat een toestand, gelukkig is ze weer terecht en heeft het ook niet tot diep in de nacht geduurd maar ik snap dat je erg geschrokken bent.

Verder Wingchun: gefeliciteerd met je verjaardag !!!!!Maak er een mooie dag van !!!!!:musicnote:

Il wilde ook nog even zeggen dat ik de komende weken hier niet zal zijn. Ik ga heerlijk op vakantie en we hebben geen wifi in de bungalow (maargoed ook).
Kortom ik ga genieten van mijn gezin en de komende dagen de voorbereidingen daarvoor treffen

allemaal goede kerstdagen zet 'm op, hoe je ook wil dat het er uitziet, blijf bij je eigen plan!!!

succes allemaal !!!

groetjes Sas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh? Goedemorgen.

Jeetje Houtje, wat akelig. Kan me voorstellen dat dit zwaar op je drukt.
Gedachten weer omdraaien en aktie. Ik weet hoe moeilijk het is.

Als ik ooit weer zou gaan drinken, doe ik dat stiekum natuurlijk...
Duhuuu!!! Niemand die het nog verwacht, veel steun gehad...
Maar ik doe het niet. Ondanks dat alles daarnaast nog niet goed is.
Tijd, tijd, tijd... Om vooruit te gaan. Geen fouten uit het verleden te voeden.
Dat maakt juist zwak. Dan verzwelg je. En wil je nog maar één ding.
Niet meer eerlijk zijn. Ik heb soms het gevoel nog helemaal niet sterk te staan.
Er moet niet veel gebeuren. En gelukkig is hier niets in huis. Maar dat is terugdenken.
Vooruit denken is ook met trots durven terug kijken, wat al wél is gelukt. Veel natuurlijk.
Maar het is toch nooit genoeg! Als je niet zoveel zelfvertrouwen hebt. Groei kost tijd!
En ik ga geen gekke dingen doen nu in deze hectische tijd. Gooshe Fraaba. dan nog maar
even saai! Het borrelt heus alweer aan alle kanten. Maar borrelen is goed.
Het hoeft niet meteen. En perfect. Het liefst liep ik weg soms. En deed allemaal
verboden dingen. Dat zegt genoeg. Back to basic. Gooshe Frabba.
Niet alleen mezelf verrijken op een dwaze manier. Heb ik al gedaan!
Opnieuw leren leven vraagt lef. Dat heb ik nog wel ergens liggen, maar ik ben het
ff kwijt. Als ik nu mezelf en anderen negeer, vind ik het zeker niet.

Ik had het nooit gedacht. Maar liefde is geven en niet alleen voor jezelf willen...
Ik kom nog steeds dichterbij, en vind het een positieve ontwikkeling.
Het werkt totaal anders dan bevrediging voor jezelf zoeken...

Have a nice day en
keep het toch maar bloody dry
:) Want daarmee kom je dichterbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: dat is schrikken, zal ze de volgende keer niet snel meer doen. Het is ook zo vroeg donker!

Sas: een hele hele fijne vakantie.

Ja duhuuuuu Marjo: als , ja als je dat zou gaan doen, dan ga je dat niet als eerste doen, dan kom je eerst hier. Of gaat bellen etc... en duhuuuuu dan al helemaal niet stiekem!!!!!!!!!!
De kans dat je nu zomaar spontaan stiekem gaat drinken is klein hoor Marjo. Daar moet je niet meer zo bang voor zijn. Daar gaat een hele tijd droogdrinken aan vooraf. Je drinkt nu al ruim een jaar niet en vergeet niet wat je allemaal hebt geleerd. Dus als, als je op ideeen komt dan moet je gaan schrijven. Heel veel schrijven!!!!!!!!!!!!!!!

Ook een fijne dag voor jou.

Jongens ik voel me een dweil, uitgewrongen, leeggeknepen.
Vandaag maar even niet werken, beetje klusjes in huis doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu mijn computer aan het afbeulen. Hij moet kopieeren, gamen en internetten tegelijk. Vandaar dat ik soms wegval. Dan denkt ie natuurlijk ook: "doe het zelf allemaal maar!"

Marjo: uit jouw relaas één zin die zooooo mooi is: "Opnieuw leren leven vraagt lef".

Voor mij is dit een nieuw inzicht. Ik was vaak bang, maar wist niet waarvoor.

Thanx!!




En voor Wing: gefeliciteerd met je verjaardag :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje wat een horror! Kan me best voorstellen dat je je van alles in je hoofd haalde. Ook al heb ik dan geen kinderen, als bijvoorbeeld mijn echtgenoot zonder iets te zeggen veel later is, moet ik me echt tegenhouden om niet meteen aan ongelukken enzo te gaan denken.
Terwijl ik er zelf een handje van heb om niet op de tijd te letten, en dan vind ik het alleen maar irritant van hem als hij zich zorgen heeft gemaakt en een beetje boos is.
Gelukkig goed afgelopen!

Het gedoe op het forum gisteren vond ik niet zo schokkend. Dat zijn immers van die steeds terugkerende situaties, soms is dat nou eenmaal zo.
Valt mij wel op dat men dan heel druk bezig is met haar/zijn eigen motivatie uit te leggen en er eigenlijk niet meer naar elkaar wordt geluisterd.
Vandaag weer een frisse start toch.
En adb, dappere strijdsters en strijders!

Ik mag vandaag de keuken leeg halen want morgenochtend komt (om zeven uur!) een schilder voor het plafond.
Normaal gesproken doen we de muren en plafonds zelf, maar wat er nu op zit is van dat rare gladde strijksel, dat nu ook nog begint te bladderen. Als je daar zelf overheen latext, komt het er zo weer af.
Nou gezellig, een schilder over de vloer, is weer eens wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist An. Ik besefte me opeens dat ik dat allang weer deed.
Droogdrinken. Zo, nu weten jullie het. Shit!
Maar het opent wel mijn oogjes. Waarvoor maar weer bedankt! :D
Lekker stoer doen hè! Foute dingen denken. Spannend, want er is toch geen ruk aan.

Het is prachtig. Als ik het lef maar heb Floor. Daar wringt de schoen!

Geef liefde vanuit een andere intentie en verwacht niet alleen te krijgen.
Zei ze wijs. Ik wil een spritueel leraar!
Waaaaterrr....

:heart:(het is een begin)
Je bent een goed mens (allen)
Ik ben een goed mens (hehe)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor alle meelevende reakties.

Tijdens die bange uren gisteren, was gelukkig mijn PGB hulp hier, een nieuwe en een schat van een meid, en die had ook allerlei goeie ideeën over alles. En steunde me.

En ja, de politie is nogal alert hier, er zijn de afgelopen jaren wat incidenten geweest zal ik maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ruzieachtige sfeer vannacht , elkaar verwijten, leugenachtige alco, het klinkt me bekend in de oren.
Een verslaafde die niet meer gebruikt is overigens wel te vertrouwen.
Als mij vroeger iets dwars zat moest de ander er altijd onder lijden.
Die ander veroordelen om zijn gedragingen, daar was ik goed in.
Naar het waarom van mijn eigen onaangename gevoelens kijken, deed ik niet.
Een vijandige toon en metmodder gooien hoorden erbij.
Arrogant? ja.
In plaats daarvan sabelde ik iedereen neer, die me voor de voeten liep.
Veel herkenning.
Ik ben het met bepaalde dingen die zijn geschreven eens en oneens.
Het doet me denken aan alco's die wel zijn gestopt met drinken maar nog niet verandert.
Dit soort discussies verzand over het algemeen in oeverloos geklets en op het eind van het lied blijven alleen verliezers over.
Inhoudelijke stel het niet veel voor.

Vertel uit eigen ervaring zoals Houtje vanmorgen.
Over de angst die het oproept als een kind zich niet aan de afspraken houd.
Kijk naar die angst, wat het met je doet.
Praat erover.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik had het nooit gedacht. Maar liefde is geven en niet alleen voor jezelf willen...
Ik kom nog steeds dichterbij, en vind het een positieve ontwikkeling.
Het werkt totaal anders dan bevrediging voor jezelf zoeken...

Marjo bedankt het is zoals je beschrijft.
Waar ten slotte alles om draait.
Om Liefde.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Wing van harte gefeliciteerdmet je verjaardag.
Maak er een mooie dag van.

Ik ga aan mijn dag beginnen .
Saluut

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo'n hoofdpijn, het voelt als een enorme kater...
Dat is het ook. Het is precies hetzelfde. Ik wou weer vluchten.
Had in gedachten daar alweer een fles bij. Waar wil ik steeds voor vluchten..

Ik ga nu even naar buiten. Dat moet.
Het liefst ging ik met de kop onder de dekens en werd ik nooit meer wakker....

Kom straks nog wel even terug.
Ik moet niet denken dat ik er al ben,
of het kan. Heb jullie nog nodig..

Nou, daar zit je nog mooi even aan vast... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen harde strijders

goed geslapen vanacht was weer eens lekker om zo een nacht door te halen. Vanavond om 23 uur mag ik weer aan de bak dus vandaag maar een beetje rustig aan doen.

Het is hier nat, grauw en mistig, erg saai weer. Binnen is het lekker warm en knusjes bij de boom, bij jou ook Albertina???? maar zal toch naar buiten moeten om mijn beestjes te verzorgen.

Wing ik wens je een fijne verjaardag ga je er nog wat aan doen vandaag of vier je het verder niet alleen met ons;)

Ga nu even lezen wat er gisteren en vanochtend allemaal gepasseerd is.

latersssss en dikke muf van moi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb nog niets gelezen Tina maar uit jouw opening begrijp ik dat er weer een discussie was.

Mijn motto is, leven en laten leven, ieder op zijn eigen manier. Je mag je mening geven maar niet opdringen, je mag luisteren en vertellen, maar de gedachten van een ander hoeven niet die van jou te zijn en andersom. Allemaal verschillende mensen met verschillende ideeen, gevoelens, emoties etc etc en dat is maar gelukkig anders was het wel errug saai op deze wereld en konden we ook niets van elkaar lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...