Spring naar bijdragen

Zondag 21 december


Har

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als je tevreden bent, kun je blijven Floor.
Als je meer wilt, kun je altijd op zoek gaan...
Het liefst was ik denk ik een collega van jou... :D

Maw, volg je hart. Moet je horen..
Dat kan ik zelf ook zo goed :huh:

Dan nu, de nieuwe, frisse ochtendschop: douchen en dan wandelen...
Alles in perspectief!

Have a nice day en
keep it.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Laptop weg, maar gelukkig nog een oude computerbak in de schuur. Zo verlies je tenminste niet het contact met ons. Loop ze!

Tasseke,
Hier al twee nachten een logée bij dochter.

Water,
Hier nog zo een die alleen naar de winkel gaat als ze wat nodig heeft. Ja en OK als een van de huisgenoten mijn mening wil meenemen.

Floortje,
Plezier in mijn werk en er eer in vinden zijn voor mij toch twee belangrijke items om een baan al dan niet te aanvaarden. Belangrijker dan de hoogte van het salaris.

Ik heb ook mijn kerstpakket gekregen. Mijn man heeft iets vergelijkbaars gekregen. Je kunt via een site een bepaalde activiteit uitkiezen om te doen. Er staan best leuke dingen bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Har:

Wat was je toch laat op, of vroeg wakker?
Har ik vind het niet zo goed met je gaan joh.

Tina: tjonge wat slaap jij, dat was een paar weken geleden toch wel anders.
Slaap is zo belangrijk.

Vie: Ja jezelf de rust geven en gewoon lekker een film bekijken. Hoop het ook nog te kunnen doen.
De knullen liggen nog te slapen en ik heb niks meer gehoord, want ik was zo ontzettend moe.

Corinne: ik heb ook geen plannen, en ook nog was staan. Ik denk dat ik die eens lekker opruim.

Marjo: ook een hele goede morgen.

Tasseke: grappig, ik kijk ook vaak hour of power. Het liefst hoor ik die 'ouwe'.

Water: voor mij telt dat ook hoor. Al die spullen, spullen en nog eens spullen. Inderdaad allemaal ballast

Floor: goedemorgen, snap je berichtje niet zo. Je vriend is trots op je of zo? en dat wist je nooit?
Hoe is het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen ,
heb ik gans de nacht met een dode kater in mijn armen gelegen , wordt juist wakker en verschiet mij bijna een hartinfart want wie valt er juist binnen , inderdaad ying , blijkbaar had ying hier in deze straat een dubbelganger , idem kleur , idem grijze staart , spijtig dat ik niet juist meer weet hoe een foto te plaatsen want anders plaatse ik hier een foto van een dode kater .
ben blij dat mijn ying niet dood is maar ik vindt het wel zielig voor de mensen welke hun poes wel dood is .
voor de rest is alles oke met mij , ik denk veel na ivm mijn broer en keuzes die ik mag maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: mmm..... het was niet Ying, maar een andere kater.
Weet je, ik geloof niet in toeval.
Voor mij heeft dit een betekenis. Jammer dat Carolien er niet is, maar die zou dat kunnen uitleggen.
Heel de nacht met de dode kater geslapen terwijl Ying nog leeft.
Wat een verdriet heb je gehad vannacht en nu ..... opluchting?
Iets om over na te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das mooi voor jou Blacky en idd sneu voor die andere mensen.

Marjo laptop stuk, gestolen of in beslag genomen wegens teveel gecomputer?:huh::D

Ik heb het klokje ook rond geslapen, soms zijn die slaappillen een uitkomst. Ik trek weer wat bij na zoveel slechte nachten.

Har lieve schat, dit x wel advies van me. Het lijkt alsof je je dag en nachtritme aan het omdraaien bent. Goed slapen is belangrijk, zeker in herstel. Zorg dat je weer eerder naar bed gaat, dit doet je geen goed, vlgs mij. Ik maak me wat bezorgd om je. Take care.

Ik wens iedereen een goeie dag. Alleen vandaag niet drinken ok?

Ik heb vanmiddag een gesprek waar ik tegenop zie. Ik ga straks eerst maar es wat op papier zetten en de rust wat opzoeken. Eergister was ik zo opgefokt, dat moet ik niet hebben. Daar komt nooit nix geen goeds van. Ach ja...
Ik heb vertrouwen, het komt wel ergens uit.

Tob niet, het komt toch anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An , het voelt raar aan , heb hem juist bijna dood geknuffeld , ja ik weet het , het is een rare uitdrukking .
gisteren heb ik een lange mail naar mijn therapeute gestuurd ivm hoe ik mij voel nu mijn broer stervende is , maar ook ivm dat mijn ex schoonmoeder naar een tehuis gaat en ik dus 12 uren werk per week verlies , antwoord van therapeute was , dat deze zaken nu eenmaal op mijn pad liggen en dat het aan mij is hoe hier mee om te gaan .
ga toch een foto nemen van die dode poes ivm gelijkenis met ying .
ik ga vandaag mij ook een beetje meer verdiepen in mijn medemens dus adb lezen en mijn 300 berichten van andre sites ;-((
heb niets anders gedaan de laatse dagen als slapen , slapen en nog eens slapen , mijn manier van te vluchten blijkbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen tijd loop ik behoorlijk te worstelen met controle

controle over mijn leven
controle over mijn beslissingen
contole over mijn gevoel

Ik realiseer me nu dat ik altijd heel krachtig ben geweest maar altijd heb ik mij moeten schikken in regels, wetgeving, relaties etc etc.
ik heb mijn kracht nooit voor mijzelf gebruikt, altijd om een ander te koesteren en te beschermen of gewoon omdat ik niet geacht werd om zelf na te denken.
uiteindelijk ben ik hier moe van geworden, geen vechtlust meer, geen eigen initiatief meer, alles aan een ander overlaten.

Nu zit ik hour of power te kijken en het licht valt in één keer binnen,

Loop op je eigen schoenen!

ik vindt het angstig, ik weet niet wat ik leuk vindt, ik wordt nergens blij van, ik heb geen dromen of passies, geen relatie om mijn kracht op te richten, geen werk wat voldoening geeft, kind al heel zelfstandig.

Ik ben nu op mijzelf aangewezen, ik moet leren wie ik ben, leren om voor mijzelf op te komen, leren hoe ik met mijzelf moet omgaan, leren wat ik van anderen verwacht.
snotverdorrie, ik voel me nu even een klein kind die nog moet leren hoe zelfstandig, krachtig en liefdevol voor zichzelf en anderen in het leven te staan.

dit maakt mj bang, maar tegelijkertjd zeer verhelderd, ik moet leren om op mijn eigen schoenen te lopen.

Toch nog op de valreep voor het einde van jaar een goed voornemen voor 2009

kindje tasseke moet leren om vrouw tasseke te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen, ben er weer.

Har, ook ik maak me zorgen om jou. Dat gedoe om 3 uur was bij mij vroeger een slecht teken!!!

En je BLIJFT maar door-praten, bijna in een trance of zo. Voelt niet goed. Kun je niet met een van je familieleden een eerlijk gesprek hebben?

En ik zeg het eerlijk: ik zie liever een dagopening van de éérste die wakker is. Nou loopt de nacht zo door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,
Rustig aan maar vandaag. Alleen dat ene schrijf- en denkwerk.

Blacky,
Een mager antwoord van je therapeute, maar sec bekeken heeft ze natuurlijk wel gelijk. Je zult er mee moeten dealen, hoe je het ook wendt of keert.

Tasseke,
Jij bent ook al een controlefreak. Loslaten!
Je kunt het leven niet uitstippelen alsof je een tafel dekt.
Je kunt altijd je eigen beslissingen nemen. Het liefst binnen het kader van wetten en fatsoen.
Als er nu iets is waar niemand controle over kan krijgen is het wel het gevoel. Het enige wat men wel met gevoel kan doen is het onderdrukken. En dat is nu iets wat wij hier zowat allemaal al ons hele leven doen.
Loslaten. Het volgende is daarover al een aantal keer op het forum gezet:

OM LOS TE LATEN IS LIEFDE NODIG.

Loslaten betekent niet dat het niet meer uitmaakt,
het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan doen.

Loslaten betekent niet dat ik 'm smeer,
het is het besef dat ik een ander niet kan beheersen.

Loslaten is machteloos toegeven
hetgeen betekent dat ik het resultaat niet in handen heb.

Loslaten is niet proberen een ander de schuld te geven,
het is jezelf zo goed mogelijk te maken.

Loslaten is niet zorgen voor,
maar geven om.

Loslaten is niet even regelen,
maar ondersteunend zijn.

Loslaten is niet oordelen,
maar de ander toestaan mens te zijn.

Loslaten is niet in het middelpunt staan en alles beheersen,
maar het de ander mogelijk maken hun eigen lot te bepalen.

Loslaten is niet ontkennen,
maar accepteren.

Loslaten is niet treiteren, schelden of ruzie maken.
maar juist zoeken naar eigen tekortkomingen en die verbeteren.

Loslaten is niet alles naar eigen hand zetten,
maar elke dag nemen zoals hij komt en jezelf daar gelukkig mee prijzen.

Loslaten is niet spijt hebben van het verleden,
maar erdoor groeien en leven in het hier en nu, voor de toekomst.

Loslaten is minder vrezen
en meer beminnen.


~schrijver onbekend~

En ik beken eerlijk dat ook ik dat moeilijk vind, zoals ik het ook moeilijk vind om het achterste van mijn tong te laten zien bij mijn therapeute. Stukje bij beetje komen die weggepropte gevoelens uit de verdrukking. Dat doet pijn, maar ik moet ze toch ééns een keer onder ogen zien, dan maar beter nu.
En het is waar dat ze je pas goed kunnen helpen als je ze alles vertelt.


Albertina,
:)

Wingchun,
Hoe voelt ie na 2 nuchtere dagen? Wat denk je, nog maar eentje eraan plakken? Zo ja, dan doe ik graag met je mee.

Blacky,
:present:

Houtje,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...