Spring naar bijdragen

dinsdag 23 december 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Ik zal t gewoon zeggen maar ik weet dat t niet gemakkelijk zal zijn.
Vooral tegen mijn schoonmoeder, ik heb een zeer goede band met haar maar van mijn drankuitspattingen weet zij helemaal niets. Ze weet dat ik graag een pintje dronk maar niet dat ik van vele feestjes helemaal uitgeteld thuis kwam. Mijn vrouw liep daarmee ook niet te koop.
We zullen zien hoe t afloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 281
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mijn (schoon)familie al meer dan een half jaar niet meer gezien of gesproken. Die weten niet eens van mijn laatstse opname in september...Wat hen betreft heb ik afgedaan en het kwetst mij wel, maar ik vind het nog erger voor mijn kinderen..Mijn ouders leven helaas niet meer, maar nu moeten ze opa en oma van vaders kant ook missen. Dus nog harder m'n best doen niet meer te drinken in de hoop, dat ze ooit zullen inzien, dat ik wel een goed mens en moeder ben en ze weer contact willen. Al was het alleen voor die kleintjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerlijkheid duurt het langst

je kan ook nog besluiten om niets te zeggen, tenslotte wat niet weet wat niet deert.

maar als je echt serieus wil stoppen zal je alle liefde en hulp nodig hebben en van wie kan je dat beter krijgen dan van familie?
waarschijnlijk is het eerlijk zeggen de beste optie, ook voor je vrouw is het misschien een opluchting dat zij niet meer hoeft te draaikonten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe erg voor je, hopelijk moet ik dit niet meemaken.
Daarom dat ik ook wil stoppen want vroeg of laat komen mijn uitspattingen uit en dan vrees ik ervoor.
Wel jammer dat ze niet willen of kunnen inzien dat je je leven weer op de rails probeert te krijgen.
Want ik denk echt dat je een verstandige vrouw bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een snelle goede morgen.

Floor, van harte, hoop dat het toch nog leuk wordt vandaag.
En mijlpalers, woooowww! Geweldig!

Hier alles goed. Veel naar buiten geweest, helpt mij altijd tegen eventuele gremlins enzo.
Is mij opgevallen, dat naarmate je langer niet meer drinkt en het vertrouwen in jezelf terugkomt, er ook meer vertrouwen in anderen ontstaat. Of minder angst om gekwetst te worden.

Bosko, sterkte hoor.
Vorig jaar, mijn eerste droge feestdagen in ongeveer 100 jaar, viel me op dat het helemaal niemand kon schelen of ik wel of niet alcohol dronk. Daar letten ze amper op.
Heb ik trouwens ook van anderen hier gehoord, die er van te voren een probleem mee hadden hoe ze het nou moesten brengen dat ze niet meer dronken. Achteraf was het allemaal reuze mee gevallen en hadden ze hooguit de reaktie gekregen: "hartstikke goed van je!"

Voor iedereen een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens mijn opname in juni heb ik hemel en aarde bewogen om een weekend naar huis te mogen, omdat ik de verjaardagen van 2 van mijn 3 kinderen mistte. Het mocht, onder voorwaarde dat ik niet zou gaan drinken en ze me zouden bellen. Dus ik naar huis opgehaald door mijn man) en een leuk weekend met de kids gehad. Totdat m'n schoonfamilie me in onze auto zag zitten en die helemaal door het lint gingen. Mijn man op z'n mobiel gebeld, schuttingtaal enz. ik ben in hun ogen geen goede moeder, moet het huis uit (en dat hebben ze vaak genoeg tegen m'n kinderen gezegd, die daar weer niks van begrepen, want daar zijn ze te klein voor) enz, enz. Mijn man was boos op hen, want zagen ze dan niet, dat ik m'n best deed en ga zo maar door. Ik heb vaak genoeg gezegd, dat ik naar hen toe wilde om alles goed te praten, maar hij wil excuses van z'n familie. Nou zijn het echte stijfkoppen, die altijd gelijk denken te hebben. mijn man weet, dat ze me heel erg gekwetst hebben door m'n kinderen dit soort dingen voor te liegen en hij ziet me ook worstelen met m'n verslaving. Hij kiest mijn kant zeg maar. Er spelen tussen ons tweetjes ook genoeg dingen mee, maar dan ga ik hier pagina's vullen en dat wil ik ook niet. Daarvoor ga ik dus in therapie en volgt hij die partnergesprekken. Het heeft allemaal tijd nodig. om van de drank af te blijven, weer naar elkaar toe te groeien en samen weer in rustiger vaarwater te komen. Ik zeg ook vaak genoeg, dat ik m'n buik vol heb van al die therapeuten en met rust gelaten wil worden. Wil weer met opgeheven hoofd de toekomst tegenmoetzien. En wat m'n kinderen betreft; dan ben ik net een leeuwin. Ze gaan boven alles en zal ze met m'n laatste adem verdedigen. En ja, dat kwetst, dat mensen zo lelijk over me denken, het doet me echt pijn en bezorgt me slapeloze nachten. Maar het mag niet over de rug van die kinderzieltjes gaan...Oh, oh, ik sla weer door...sorry...het zit me nog steeds erg hoog :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahaha Vie,

vertrouwen in jezelf, jjaaa dat heb ik ook gemerkt!

het ging mij zooo verschrikkelijk goed dat ik mijzelf echt zat af te vragen wat doe ik hier????
ik snapte geen bal van al die problemen!
nu een jaartje verder.... ben ik bikkelhard gevallen

zelfvertrouwen is helemaal top en ik ben dan ook blij dat ik het weer terug heb maar laat het geen valkuil worden, blijf open en eerlijk (met zelfvertrouwen) naar jezelf en de omgeving kijken.
ook zelfvertrouwen kan een roes geven!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

orleando,

begrijpelijk dat je het je zo hoog zit.

het belangrijkste is wel dat je man voor jou kiest, neem de tijd om het samen te verwerken en de relatie te verbeteren dan komt de rest vanzelf.
en als het niet vanzelf komt? klinkt hard maar dan maar niet!!
je man en kinderen en uiteraard jijzelf zijn het belangrijkste, soms moet je prioriteiten stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn zelfvertrouwen en liefde voor mezelf is nog ver te zoeken, laat staan dat een ander me vertrouwt.
Lieverds, ik raak in een bijzonder sombere bui en dat is niet aan jullie te wijten maar puur aan mezelf. Dus...spullen pakken en naar de kinderboerderij! Hebben de kinderen plezier en als zij blij zijn, word ik dat ook. En geen zorgen, ik ga niks ophalen, want ookal ben ik nu niet echt vrolijk, nog geen gremlin te bekennen. Dat goede gevoel van nuchter zijn is gelukkig dubbeldik aanwezig!!
Tot later :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed idee en een strak plan, even naar de kinderboederij!

doe rustig aan, hoe rot het ook is maar deze smbere gevoelens horen er wel bij.
het is een extra gevecht die je erbij krijgt, terwijl je je op jezelf en je gezin moet concentreren maar tja je kan het ook als een uitdaging beschouwen, trek een lange neus en laat ze een poepie ruiken:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,

Het is heel erg jammer voor de kinderen (dat ze hun grootouders niet meer zien) maar ik denk dat ze toch gelukkig mogen zijn met zo een moeder die werkelijk alles voor hen zou doen.
Daarom is het ook heel goed dat je van de drank probeert te blijven want de kinderen zijn altijd t grootste slachtoffer van deze drankproblemen. Ik heb t vroeger ook meegemaakt als kind, t zit bij mij in de familie. Bewijs hen dat ze fout zitten en mss komt alles nog wel goed. Maar ik vind ook dat ze fout zitten en dat het aan hen is om de eerste stap te zetten maar dat is dan ook mijn eigen bescheiden mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaaaaaaaa ik ben er ook nog heur !!!!!!!!!!

Tas, bedankt voor die bloem!!!!!

Ik was om 9 uur mijn bed uit gestuiterd, naar de pscych geweest, maar ik zag er zo vrolijk uit, dat hij wel wist en zag dat het goed ging.

Fijn!!!!!!

Het gaat ook goed dit jaar, deze Kerst wordt harstikke gezellig, ik weet het zeker. Ik durf meer te vertrouwen, ik drink mijn vertrouwen niet meer weg.

Orleando :present::heart: ik snap je zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Tasseke, wat dat betreft blijf ik wel alert hoor. Ik weet verdraaid goed dat je zo weer op je knietjes kan liggen.
Ik bedoel eigenlijk meer, dat je als je niet drinkt, minder stomme dingen gaat doen. Zoals in mijn geval, vreselijke ruzies maken die nergens op slaan, of geld uitgeven dat ik niet heb met alle gevolgen van dien.
Nu dat veel minder - of de laatste maanden niet meer - gebeurt, voel ik me fijner over mezelf. En kijk ik ook met een positievere blik naar anderen.
Maar niet met het idee van: nu heb ik het lek boven. En misschien is dit ook maar weer gewoon een periode in het proces van "het leven na drank", weet ik veel wat er nog meer gaat gebeuren.

Ik ga ook naar buiten, koud, maar wel zon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie zo is het.

Ik ben ook veel consequenter met mijn geld. En als ik eens een groot bedrag uitgeef heb ik er lang en goed over nagedacht. Bv. een duur ding.

Hierbij wil ik ook nog melden dat ik het eerst niet wilde melden omdat ik eerder dit jaar besloten heb niets meer te melden maar inmiddels meld ik toch bijna alles, dat Albertina met Eerste Kerstdag bij ons komt eten. We vinden het allebei hartstikke leuk. En wie wat te mekkeren heeft, hij of zij mekkere!
Vie, kan je dat even Latineren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcoholisten die stoppen zijn geen slechte mensen die goed
willen worden,maar zieke mensen die beter willen worden.

Dat dit niet makkelijk gaat is een helaas onaangenaam bijkomend
probleem.
Neem mijn persoontje,vaak gezegd te willen stoppen maar het stiekum
nooit gemeend. Het op23-10 gemeend gezegd en gedaan ,tot nu toe is het goed gelukt.
Vaak roepen en lokken al de flessen in de wijnkamer mij ontzettend hard.
Nu staan de feestdagen voor de deur. Bij ons betekend dat een lekker maal met al onze
kinderen thuis en veel praten onder het genot van een goed glas .
Dit vooruitzicht levert mij geen problemen op,maar de wetenschap van de vele,vele
flessen die er in huis zijn geeft mij wel regelmatig onaangename prikkels.

bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...