Spring naar bijdragen

dinsdag 23 december 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 281
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tasseke, ik ben november vorig jaar gestopt en dat ging lang goed, totdat mijn vader in febrari jl plotseling overleed. Ben in april weer begonnen met drinken, in mei en juni opname gehad en in september zelfs 4 weken van huis. Vanaf 31 oktober echt weer gestopt, alleen 2 dagen wel gedronken, maar nu dus niks. Slik Refusal als stok achter de deur en daar was ik ook even mee gestopt (dom!!). Wil nu ook niet meer drinken, want ik voel me veel beter zo. Fysiek nemen de klachten af en ik word me steeds bewuster van m'n gevoelens enz.
Ik ben ook vaak teruggevallen, maar dan bedoel ik niet 1 of 2 biertjes, maar echt te veel drinken. Mijn hulpverleenster vraagt altijd of ik gesdronken heb sinds onze laatste afspraak, vandaar die stopdatum. Maar wat jij schrijft is ook een goed idee, stopdatum 1- 01- 2009. Zowieso wil ik gestopt blijvwn, want minderen is voor mij geen optie. De 1e slok smaakt naar meer en als er meer in huis is, moet het op. Dus niks in huis, geen 1e slok maar vooral de 1e laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

orleando, ik doe lekker met je mee

heb tot september niets gehad, flink doorgehaald in september, twee keer opgenomen geweest en vorige maand nog een drankavondje gehad.
vorige week 2 wijntjes op een verjaardag en het smaakte niet eens.

ik ben gestopt met die troep en ik ga nuchter het jaar uit maar ik zou het wel prettig vinden om een echt jaar nuchter te zijn, vandaar 1 januari.
2008 zie ik als een aanloop op een geheel jaar nuchter zijn.

toch heb ik veel bereikt in 2008 en daar ben ik ook trots op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helpende gedachten:

Ach wat maakt het ook uit dat juist vandaag de wasmachine het begeeft.
Er liggen genoeg schone onderbroeken in de kast.
Ik heb genoeg wasmanden.
Er zijn ergere dingen in het leven.
Denk ik alleen maar aan alle kinderen die deze dagen niet eens een dak boven het hoofd hebben.

ja, en zo is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

je kan desnoods ook nog de onderbroeken omdraaien, kom je toch nog redelijk schoon het jaar uit :D

er zijn inderdaad ergere dingen maar het is wel balen!
maar tja je moet ook maar bedenken dat de wasmachine een stom apparaat is en niet kan inspelen op jou gevoel.
dus.... voor elk probleem is een oplossing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, kan je helaas geen virtuele wasmachine sturen...
Tasseke, goed te lezen, dat ik niet de enige ben met opnames achter de rug. Het is niet iets om trots op te zijn, praat er ook niet graag over. Voelde me toen eenzaam, alleen en erg klein.
Floortje, ik sluit me bij Tasske aan. Waarom zo down op jouw verjaardag? Ik herken het gevoel wel, altijd bang iets fout te doen, op je tenen lopen in dit leven en ik zeg enorm vaak sorry.

Voor je verjaardag: :present::moon::musicnote::heart::sun::present::moon::musicnote::heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me nog steeds klein, eenzaam en schuldig!!

over vriendschappen gesproken, ook ik durf die niet aan, het heeft allemaal met vertrouwen te maken.
durf niet zo goed om voor mijzelf op te komen, ik ben iemand die altijd alles probeert te relativeren en meestal in het voordeel van een ander.
dus moet ik hier maar leren om van me af te bijten :) en als dat lukt, dan kijk ik wel even verder in het echte leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Kheb vannacht weer een slechte nacht gehad, dit komt vooral omdat mijn dochtertje enkele keren wakker is geworden. Ik heb nu niets meer gedronken sinds vrijdagavond en ik moet zeggen dat het raar voelt. Alhoewel ik vroeger dikwijls enkele dagen niets dronk voel ik me nu toch slecht (misselijk, hoofdpijn,...). Ik denk vooral dat t in mijn hoofdje zit, dat t is omdat ik voor mezelf heb uitgemaakt dat ik niets meer zal drinken. Ik weet van mezelf dat ik vroeger ook wel dronk als ik me depri voelde, mss is het dat dat ik wat mis. Ik weet t niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bosko,

ik bedoelde je lichamelijke bijverschijnselen, maar je hebt gelijk, de feestdagen zijn voor een heleboel mensen een belangrijke trigger.
maar bekijk alles dag voor dag en neem elke dag opnieuw de beslissing om de eerste te laten staan.
wat betreft de familie, uit eigen ervaring weet ik dat het moeilijk lijkt om het te zeggen maar meestal zijn ze alleen maar blij en gelukkig voor je.
gewoon zeggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...