Spring naar bijdragen

even voorstellen

merel1

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Heb de stap genomen om me aan te melden op dit forum want alleen gaat het niet lukken vrees ik.

Ik drink ongeveer 1fles wijn(of meer,soms iets minder) per dag en heb er meer dan genoeg van.

Heb een man en een dochter van 12jaar en ben zelf 41jaar.

Ik hoop hier het probleem bespreekbaar te maken want in mijn directe omgeving blijkt dat niet te lukken.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Merel,

Welkom en fijn dat je je hebt aangemeld want je bent niet alleen, ik heb me gisteren voor het eerst aangemeld en heb echt al heel veel steun gehad.

Ik wist ook niet precies hoe het werkte maar als je naar de dagraad gaat kun je mee praten en lezen. Het is belangrijk dat je het eerste draadje neemt. Ik heb begrepen dat degene die de dag opent dat daar het meest op wordt gereageerd. Succes en je bent niet alleen.:present:

Teuntje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Merel1, welkom.

Ik ben ook pas nieuw hier, dit is mijn 11e dag droog. Blij dat je er bent.

Kijk maar eens goed rond, er staan linkjes naar documentaires, thema's en tips en adviezen. Soms schrik je echt van wat je leest. Maar gelukkig, iedereen komt er hier ronduit voor uit dat er een probleem is en wij helpen elkaar. Het is echt een grote steun!

Veel suc6 en nogmaals welkom.

Liefs,

Jeannet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeie morgen Merel,

Wat fijn dat je je bij ons aangemeld hebt, en we gaan er tegenaan hé? Je schreef dat je 41 jaar bent en een dochter van 12 hebt. Heeft ze je vaak gezien met alc. op? 41 jaar dan heb je nog een half leven voor je dus goed dat je wilt gaan proberen om dat a.d.b. te gaan doen.

Wil je gaan minderen of helemaal stoppen.

Nee veel mensen weten niet wat alc. verslaafd zijn, inhoud, maar dat kan je ook niet verwachten.

Hier weten we het wel, hier weten we dat het moeilijk kan zijn om a.d.b. te worden maar niet onmogelijk.

Kom je naar de dagdraad? Die staat bij ditjes en datjes. als je de dag van vandaag aanklikt en dan de laatste pagina, vind je ons.

Het is een virtuele huiskamer waarin alles besproken kan worden.

Kom er in het begin veel dan heb je niet het gevoel dat je er helemaal alleen voor staat.

Heel veel suc6, en van harte welkom.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje

Gestopt sinds 25-12-09,dat is echt heel knap van jou!!!!!

Mijn dochter van 12 heeft me al zeer vaak gezien met alc. op.Ik ben een echte thuisdrinker en val al jaren van de ene verslaving in de andere.Ook op sociaal vlak ben ik de laatste jaren zeer geisoleerd geraakt jammer genoeg.Dit gaat nog het moeilijkst worden om te doorbreken.

Ik wil graag helemaal stoppen maar ben nog niet zover dat ik zeg ik ga helemaal stoppen.Ik voel vooral ook dat mijn lichaam nee begint te zeggen.Volgens mij staat m'n bloeddruk te hoog heb veel last van een rood hooft en volgens mij gaat het ook niet te goed met m'n lever enzo.

Merel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou het dan toch fijn zijn Merel als je dochter je lange tijd mee gaat maken als een moeder die nuchter blijft. Ja en dat op soc. vlak dat komt allemaal wel meis, eerst zorgen dat je a.d.b. wordt, dat is het allerbelangrijkste.

De lever kan zich goed herstellen en misschien dat de bloeddruk nu ook naar beneden gaat.

Gezond leven, veel bezig zijn met je dochter, de rest komt later wel alles per dag bekijken en werken met een kookwekker die je iedere dag wat later zet als je toch wilt gaan drinken. Zo zijn veel mensen hier a.d.b. geworden:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Merel!

Go for it!

Wat heb je te verliezen?

Het is moeilijk, maar zoals Jane zegt "het is te doen".

Misschien niet in een keer.....

Kijk maar naar mij....maar ik blijf opstaan!!

Er komt een moment dat die knop omgaat.

Probeer hem zo te laten staan en ga niet twijfelen "zal ik 1 glas".....

WANT DAT WERKT NIET!!!!!!

Misschien een paar dagen....dan denk je, zie ik ben ADB en dan bam....dan ga je onderuit.

Ik spreek helaas uit ervaring.

Maar het komt goed!

Kom schouders eronder!

Merel vandaag een pact?

Sterkte met je beslissing...nee ik moet zeggen PROFICIAT!!!!

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tine

Tine we hebben inderdaad een pact voor vandaag en hopelijk morgen ook.Het is zoals je zegt niet morgen maar nu en het zal niet meevallen goed dat jij het toch al lang volhoudt zo te zien?!!!!

Ik ben 3jaar geleden eens 3weken gestopt en zoals je zegt 'je gaat zo weer onderuit'.

Merel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Merel,

bij mij was de aanleiding om hier te komen

een woordenwisseling met mijn dochter, toen 13.

Ik had tegen mijn principes in, vóór het eten gedronken,

en had het eten niet op tijd klaar. Ging in de verdediging

(aanval is de beste, toch?:D) en zij at bij haar vriendin en bleef

daar meteen slapen. Ze had mij nog niet eerder aangeschoten gezien overdag

en was zich er misschien niet eens van bewust. maar ik schaamde me dood en ging meteen naar de super om mijn avondportie nogmaal te kopen. Sjonge

wat voelde ik me beroerd de volgende dag, psychisch nog meer als fysiek.

Ik kwam dit forum tegen, meldde me aan voor de online training en heb

nooit meer een drankje op. En 2 1/2 maanden later, was ik er, broodje nuchter, voor haar bij haar eerste slechte kennismaking met drank. Wat was ik blij met mezelf. Ik kon haar opvangen, er later goed met haar over praten, een sanctie

zodat het niet weer zou gebeuren en tijdens die avonden huisarrest zocht haar foute vriendinnetje een nieuw slachtoffer. Via haar zag mijn dochter pas echt hoe een slecht voorbeeld ze had gehad. het is niet weer gebeurd (dat ik weet) en ondanks de puberteit merk ik dat ik respect van haar heb. Hoe anders had dat kunnen zijn en aflopen.

Ook jouw dochter gaat ermee te maken krijgen. Wat voor voorbeeld wil jij zijn?

En natuurlijk doe je het voor jezelf. Maar bij mij was mijn verantwoordelijkheid op dat moment groter naar haar dan naar mezelf, want mijn eigenwaarde had inmiddels een dieptepunt bereikt. ik had mezelf al zowat opgegeven.

Nu kan ik weer trots op mezelf zijn. Het leven is niet gemakkelijker geworden, maar ik kan het wel aan nu. En kan weer emoties echt voelen, ook de leuke!

Ik hoop jou over een poosje ook trots te lezen en genietend van de leuke dingen,

en van je dochter:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Merel,

Goed van je om je hier aan te melden. Van harte welkom.:present:

Ik heb veel baat bij het forum en heb ook veel steun gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Misschien is het ook wat voor jou. Je kunt via de huisarts een verwijzing krijgen en het wordt vergoed vanuit de basisverzekering.

Ik ben een minderaar, maar ben al eerder gestruikeld. Als het deze keer niet lukt om minderaar te zijn, dan zal ik wel helemaal moeten stoppen.

Ik heb geen kinderen, dus dat is bij mij geen probleem. Bij mij is chronische pijn de trigger.

Drinkt jouw man alcohol? Is hij zich bewust van jouw problemen?

Mijn man heeft zich gehouden aan wat ik per dag wilde drinken. Ik was daar erg blij mee. Nu zit ik op 4 alc.vrije dagen per week.

Het werkt voor iedereen anders, dus het is aan jou om te bekijken waar jij je het beste bij voelt en wat jouw triggers zijn. Je bent hier onder gelijkgezinden. We weten allemaal hoe het is, dus lucht gerust je hart en als de trek opspeelt, kom dan naar "ditjes en datjes" voor steun.

Succes,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Merel,

Welkom hier en goed dat je je hier hebt aangemeld. Mij heeft het heel erg geholpen en ik hoop dat het jou net zo veel gaat brengen. Stoppen/minderen is lastig, maar ik kan uit ervaring spreken dat het kan;)

Mij heeft het erg geholpen om na te gaan waar mijn trek in alcohol vandaan kwam. Deze afkorting : H.A.L.T heeft me daarbij geholpen.

H=Hunry

A=Angry

L=Lonely

T=Tired

Dat waren voor mij meestal de momenten waarop ik besloot om een fles wijn open te trekken. Nu ik kon herkennen waar het vandaan kwam probeerde ik te eten bij trek ipv te drinken, mijn gevoelens uit te spreken bij boosheid, etc. De trek bleek voor mij beter hanteerbaar wanneer ik wist waardoor hij opkwam.

Misschien heb je er ook wat aan, succes!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Dank jullie wel voor al de lieve verwelkomingen.Ik hoop volgende week wat dieper in te gaan op een aantal dingen die jullie geschreven hebben!!!!Tijdens het weekend probeer ik zoveel mogelijk met mijn dochter op te trekken.Maar het zal wel lukken om af en toe een gaatje te vinden om iets op de dagdraad te schrijven.Het valt niet mee zo die 2de dag maar we komen er wel hopelijk.

groetjes Merel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Ik ben Peter en ben 34 jaar.

Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik weer begonnen ben met drinken.

Ongeveer 6 jaar geleden ben ik al eens gestopt wel met vallen en op staan maar kon mij goed herstellen.

Ik ben nu nog niet zo lang bezig met drinken maar moet er weer mee stoppen.

Ik begin om twaalf uur in de middag met mijn eerste glaasje jenever en drink dan ongeveer zeven glaasjes.

Ik heb een vrouw en een zoontje en wil dan ook niet dat het probleem erger word.

En al dat stiekeme gedoe word je stemming niet beter van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter, welkom hier

ook al is dit Merels, draadje

je bent te vinden.

ik wens je toe dat je veel aan dit forum gaat hebben

en hier op de dagdraad, die per dag wordt opgestart

komt meeschrijven, steun halen, brengen ook, want naast

de ellende vd drank heb je ook vast veel te bieden

en hoe langer je niet drinkt hoe meer contact je daar weer

mee gaat maken en hoe trotser je weer op jezelf kunt worden.

kortom tijd om de spiraal omhoog weer te gaan bewandelen,

stap voor stap

dag per dag

vandaag nemen we die eerste niet!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal welkom hier voor de nieuwe bezoekers, ikzelf hier ook nog maar een week ofzo.

Maar al zoveel herkenning gevonden en dingen om over na te denken die ik anders gewoon naast me neer had gelegd of niet bij stil had gestaan. Al was het wel een hele stap om me aan te melden, maar soms moet je dingen doen he.

Sterkte allemaal en durf te leren van elkaar, Diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Peter,

Ook namens mij van harte welkom hier. Heb jij ook zo'n hekel aan jezelf als je stiekem drinkt? Ik wel en ik wil dat ook absoluut niet meer.

Op het dagdraadje ditjes en datjes, is onze huiskamer. Je treft daar altijd wel mensen aan om je te ondersteunen, je hart te luchten of wat dan ook. Ook als je in de verleiding komt om weer te gaan drinken, kan je hier steun vinden.

Om te beantwoorden moet je ingelogd zijn. Lezen kan altijd: dit is een openbaar forum.

Veel succes in je goede streven. Ik heb veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Er zijn veel goede manieren, maar het is de kunst om die te vinden die bij jou past.

Hartelijkje groeten en zet hem op,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...