Spring naar bijdragen

Even voorstellen


rosa45

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik lees al een tijdje mee op jullie forum. Moest even een hele hoge drempel over om me hier voor te stellen. Maar ik besef dat ik het anders zeker niet ga redden.

Ik ben 48 jaar, werk 2 dagen per week en drink al ongeveer 30 jaar.

21 Mei was ik gestopt en heb dat 6 weken volgehouden. Ik voelde me geweldig die 6 weken. Nu drink ik weer 3-4 x per week veel te veel en ben dus bijna weer terug bij af en voel me waardeloos.

Ik heb jarenlang (stiekum) een fles port gedronken per dag en daarnaast meestal nog wijn bij het eten en 's avonds één of meer biertjes. Voor ik de port ontdekt had dronk ik vieux of wiskey en daarnaast nog wijn en bier. Mijn man weet niet dat ik alcoholist ben en zoveel moeite heb om er mee te stoppen.

Ik heb 2 kinderen en daarom schaam ik me des te meer dat ik drink en (nog)niet de kracht heb om er helemaal mee te stoppen.

Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Rosa,

Moeilijk hé om met de billen bloot te gaan? Maar hier kennen we je probleem hoor, hier hoef je je niet te schamen. Hier weten we hoe moeilijk het is om de alc. de Baas te worden.

Wil je helemaal stoppen of minderen? Sommigen hier hebben moeite met het idee nooit meer te kunnen drinken. Daarom wordt er hier vaak gezegd, bekijk het per dag. Vandaag drink ik niet en morgen kijk ik wel verder.

Misschien is het wel verstandig om dadelijk, wanneer je wat verder bent, het wel te zeggen tegen je man. Dan kan hij je daarin steunen.

In ieder geval wens ik je een vruchtbare tijd op het forum. En mocht het een keer verkeerd gaan, wees dan niet bang maar blijf op het forum komen. Dan kunnen we je steunen in de moeilijke strijd.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje,

Bedankt,

Mijn streven is om helemaal te stoppen. Met minderen ben ik bang dat het dan constant een gevecht blijft, dat ik er dan te veel in gedachten mee bezig blijf. Uit ervaring weet ik dat als ik 1 glaasje neem dat ik daarna geen maat kan houden.

Groetjes Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rosa

welkom bij je lotgenoten

in de strijd ADB te worden.

Het kan hoor, echt, ik ben 10 jaar verder als jij, ook qua drankjaren

en ik heb al meer dan 2 jaar niet gedronken

vanaf de dag dat ik dit forum ontdekte en me aanmeldde voor

de training online van tactive.

Stapjes klein maken en alles per dag bekijken

desnoods per uur met een kookwekker in het begin

vele kleine stapjes maken een grote stap met een stevige basis.

als ik het kon, jij zeker ook.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rosa,

Op de dagdraad kwam ik je al tegen. Ook ik heb veel steun gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Je kunt je opdrachten doen als het jou uitkomt en dus ook ongemerkt.

Mijn man kan goed maat houden, maar ik ging geleidelijk aan steeds meer drinken en dus ook regelmatig teveel. Mijn man merkte dat meteen. Weet je zeker dat jouw man niets in de gaten heeft?

Misschien is het, zoals één van de schrijvers hiervoor al schreef, toch een goed idee om het hem in de toekomst te vertellen. Mijn man steunt me in de strijd en ik hoop dat dat voor jou ook eens zo is. Wel ben ik een minderaar. Ik drink 4 dagen per week niet. In het weekend drink ik 3 glazen. Mijn man weet dat en doet daar ook aan mee. Sinds een paar weken drinkt hij 2 dagen in de week niet (i.p.v. 4, zoals ik). Nu kan ik dat aan, maar in het begin zou ik zeker ook de fout in zijn gegaan.

Jij kent jouw situatie het beste en je moet vooral doen waar jíj je het beste bij voelt. Heb je het moeilijk, klop dan a.u.b. aan. Er zijn altijd mensen op het forum die je willen steunen. Mochten de postings te snel gaan en we horen je niet, schreeuw dan nóg een keer, want het is geen boos opzet.

Veel sterkte en hou vol hoor.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lytse,

Bedankt,

Je opmerking over Tactive houd ik in gedachten, als het me zo niet lukt is dat nog een optie.

Ik weet zeker dat mijn man het niet weet dat ik dagelijks een fles port dronk/drink. Ik weet het goed te verbergen, flessen verstoppen, stiekum inschenken desnoods op zolder. Schaam, schaam.

Het "sociale" drinken doe ik al een paar maanden niet meer, dat scheelt al iets, geen wijntje meer bij het eten en geen biertje meer 's avonds.

Ik ben gisteren weer helemaal de mist in gegaan, toch weer op het eind van de middag een fles port gedronken. Ik twijfelde of ik jullie hulp zou vragen maar op een of andere manier durfde ik dat niet.

Wat jij nu zegt over het steunen trekt mij hopelijk wel over de streep.

Groetjes Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Rosa,

Zie dat je hier sinds een paar dagen aangemeld bent.

Jammer dat het gisteren weer verkeerd is gegaan..

Als het moment van de mist ingaan altijd aan het eind van de middag ligt is het dan misschien een idee om te zorgen dat je op die momenten bezig bent met andere dingen dan normaal?? zodat de drang misschien wat op de achtergrond komt of omdat je dan misschien niet eens bij de drank kunt??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosa,

port is 19/20%

als je dat regelmatig drinkt komt het letterlijk

je porieen uit. iedereen ruikt het behalve de

drinker. Je man zal eraan gewend zijn en ook

het patroon in drinken/relatie niet zomaar verstoren,

partners en fa.leden groeien mee/zakken mee af in

de verslaving. het is een vorm van degeneratie helaas.

Je kunt je beter realiseren wat je met jezelf doet en hoe het doorwerkt,

misschien dat je dan een oprechte keuze kan maken.

Bij de jellinek las ik ooit dat een goede behandeling de omgeving

ook meeneemt in gesprekken, want ook zij dienen klaar te zijn

voor een nieuw evenwicht. Dat is niet altijd haalbaar, maar je ervan bewust

zijn is de 1e stap. Daarna volgt het handelen en handhaven. het is zwaar maar

oh zo de moeite waard.

(en even stoken: je man ruikt ongetwijfeld ook dat andere vrouwen/mensen

frisser en anders ruiken, zelfs al plaatst zijn geest het misschien niet als geen

alcohollucht, net het verschil tussen een verse bloem en een die over het mooie heen is). Sorry, kon het niet laten; hoop dat je snapt dat de bedoeling goed is.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen Yvonne,

Bedankt voor je bericht.

Het gaat meestal mis als ik die dag verder geen verplichtingen meer heb, als ik niet meer de deur uit hoef. Ook als ik de gelegenheid heb om te drinken als ik dus alleen thuis ben. In het geval van vrijdag kreeg ik eerst om kwart voor vijf trek, dat heb ik uit kunnen stellen tot vijf uur. Toen dacht ik als ik nog wat wil drinken moet ik het nu doen. Laatste kans. En dan ga ik weer voor de bijl en kan ik geen maat houden.

Groetjes Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen Jane,

Ai, hard en confronterend. :$

Ik weet dat je helemaal gelijk hebt, nu moet ik er nog wat mee gaan doen.

Mijn man heeft chronisch een verstopte neus dus ik denk echt dat hij niets in de gaten heeft. Dan denk ik nog eerder dat de buren een groot vermoeden hebben.

Bedankt voor je steun,

Groetjes Rosa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...