Vie Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Gel@l Trees. Sorry dat ik het zeg. Als je pillen en drank neemt ben je gewoon stom bezig. En ja, ik ben wat ontplofbaar. Dat komt omdat ik met mezelf in de clinch lig, en niet omdat ik pillen of drank neem. Ik lig gewoon supernuchter met mezelf in de clinch.Als je zegt dat het begrijpelijk is, hou je een achterdeur voor jezelf open. En ik heb een hekel aan achterdeurtjes. We zijn volwassen mensen. En ja, ook dan kan je nog speels zijn en lol maken, maar niet meer onverantwoordelijk doen.Dus ja, ik raak hier van uit mijn doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Ik ga even crashen op de bank, ben beetje misselijk van al die chocola, de trek is wel weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 sorry dat ik kwam binnenvallen in een discussie zal na het eten even bijlezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Oh Ferry, je weet wel beter. Ik snap dat jullie ongerust waren maar ik dacht dat ik open spel zo spelen.Ik heb gewoon heerlijk geslapen na 2 glazen wijn en een pil. Gevaarlijk ik weet het maar blijven rondlopen met het gevoel dat ik vanmorgen had zou schadelijker geweest zijn.En Vie er is wel degelijk verschil tussen 2 glazen wijn en 2 glazen whisky. In principe natuurlijk niet maar in alcoholprecentage natuurlijk wel. Plus dat ik het bij whiskey nooit bij twee glazen had kunnen houden.Het is een noodmaatregel, als ik een andere heb gevonden die net zo goed is maar minder schadelijk dan zal ik die gelijk toepassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Kirky....ik heb nergens in mijn post het woord 'moeten' gebruikt!Dus wie heeft het nu over begrijpend lezen...En wat me opvalt is dat er vooral oordelen geveld blijven worden!Wie zonder zonde is werpe de eerste steen...daarbij ga ik naast pipi staan!Iets goedkeuren is iets totaal anders dan begrip hebben voor... als ik begrip heb voor een medemens wil dat nog niet zeggen dat ik de genomen actie goedkeur!Zucht..laat maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de schrijfsters en andere positieve dingen, maar niet naar verontschuldigingen om toch maar weer te drinken. Daar heb ik mijn bekomst van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 JOANN,Jij kent mij langer als vandaag. En je weet dat ik niet kort door de bocht pleeg te zijn. En Anjo ken ik ook al erg lang. Dus ik weet waarom, ik dit heb geschreven!!!!!!!!Dus je reaktie leg ik weloverwogen naast me neer.Groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Woman, laat ze je smaken:Dgroet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Ja Kirky, en natuurlijk schenk ik standaard glazen, denk het niet. Het valt mij een beetje van je tegen, Kirky. Je bent zo streng, bijna haatdragend. Het heeft totaal niets te maken met mijn wens om te stoppen met drinken. het heeft alles te maken met of je je kruisje kunt dragen en dat kon ik vandaag niet.Nee, mijn arts keurt dit absoluut niet goed maar ik heb inslapers die maar heel kort werken, een overdosis is zo goed als onmogelijk. En zeker als je het doet zoals ik vandaag deed.Ik heb geen hoofdpijn en voel mij weer strijdlustig en ga nu aan de thee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Anjo,Inderdaad weet ik wel beter, vandaar dat ik je niet begrijp!!!! En vandaar mijn reaktie!!!!Groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Smoesjes! En daarom log ik uit, geen zin in uitvluchten, die heb ik vroeger al genoeg voor mezelf verzonnen. Ik wil met mensen te maken hebben die er echt voor gaan, wat voor moeilijkheden ze ook hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Vie, ik ben het niet altijd met je eens, maar deze keer wel.groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Safi: ben benieuwd hoe het was. Wordt het een dik boek? Of, hoe ziet het eruit??? En wat gaat het kosten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Goeie avond allemaal,Ik ben net 25 minuten thuis. Met Imand vanaf Deventer meegereden. Eerst naar NS station Apeldoorn om iemand af te zetten, dan door naar NS Amersfoort om nog iemand en dit persoontje af te zetten. Iets van 10 over 5 hadden we de trein naar Rotterdam via Utrecht. Mijn medereizigerster mocht nog uit- en overstappen onderweg en ik kon doorkarren naar Rotterdam om daar over te stappen op de tsjoektsjoek naar Dordrecht. Grap: ergens tussen Woerden en Gouda belde zoonlief of ik even kon uitzoeken hoe hij het best met OV naar huis kon komen. Tja, was ie vergeten dat ik zelf onderweg was vandaag. Die heeft zijn pa dus maar gebeld.Het was echt leuk om iedereen weer eens te zien en vooral om te zien hoeveel iedereen gegroeid is en hoe goed iedereen er uit ziet. Iemand merkte ook op dat als tegen een wildvreemde gezegd zou worden dat er allemaal alcoholisten aan de tafel zaten, dat die persoon dat niet zou geloven.Nu ben ik bekaf, dus verwacht maar niet veel van mij vanavond. Eerst maar eens kijken wat ik ga eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JoyHope Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Hoi Anjo,erg naar voor je dat je je zo akelig voelde.Met alle respect: je aanname dat wijn te prefereren is boven sterke drank, omdat dat laatste je 'favoriet' was, vind ik erg risicovol. Wat doe je een volgende keer dat je er doorheen zit, is wijn dan weer acceptabel omdat het zogenaamd minder gevaarlijk is voor je? 1 eenheid wijn bevat net zoveel alcohol als 1 eenheid sterke drank. Even een tandje verder: in mijn werk in de verslavingszorg ben ik veel mensen tegen gekomen die waren afgekickt van de heroïne en in behandeling kwamen voor een alcoholverslaving. Met andere woorden: jij verruilt de gevoelsmatig ene demper voor een gevoelsmatig andere demper. Ik vind het risicovol gedrag van je en met vuur spelen.Ik schaar me achter Kirky tav dat melden dat je al drinkt weinig toevoegt voor jezelf. Ja, je wordt hier Godzijdank niet afgewezen. Maar je hebt je besluit dan al genomen, daarin laat je, zoals An volgens mij ook schreef, ons niet met je meekijken. Ik denk dat dit een (onbewuste?) keuze is, je wÃlde drinken. Als je dát hier had gemeld, IK WIL DRINKEN. dan had je tegenwind gekregen. En die wilde je niet, je wilde die alcohol. Ik ken het zelf ook zo goed, dat het zo werkt.Los daar van merk ik dat ik trek krijg als ik lees dat jij drinkt. Jalouzie is het, ik reken dat jou op geen enkele manier aan Anjo. Je moet vertellen wat je vertelt. Mijn trek is mijn probleem en komt voort uit mijn verslaving. Op mijn werk zag ik dat ook vaak: kreeg 1 patiënt een terugval, dan volgden er al snel meer. Het is voor mij weer een bewijs van iets waar ik heel langzaam aan probeer te wennen: het besef dat ik verslaafd ben aan alcohol. Ik wens je toe dat je op een constructieve manier terug kunt kijken op je gebruik.veel liefs van Joy quote: Originally posted by: anjoOh Ferry, je weet wel beter. Ik snap dat jullie ongerust waren maar ik dacht dat ik open spel zo spelen. Ik heb gewoon heerlijk geslapen na 2 glazen wijn en een pil. Gevaarlijk ik weet het maar blijven rondlopen met het gevoel dat ik vanmorgen had zou schadelijker geweest zijn. En Vie er is wel degelijk verschil tussen 2 glazen wijn en 2 glazen whisky. In principe natuurlijk niet maar in alcoholprecentage natuurlijk wel. Plus dat ik het bij whiskey nooit bij twee glazen had kunnen houden. Het is een noodmaatregel, als ik een andere heb gevonden die net zo goed is maar minder schadelijk dan zal ik die gelijk toepassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Hoi allemaal,Even hier een "stoorzender", maar heb beloofd mij via het forum even te meldenals ik weer op het thuishonk gearriveerd ben.Dat is dus gelukt, het laatste stuk ben ik ook opgehaald dus toch nog ruim eenhalf uur eerder. Route was mij lang zat! En dat ondanks dat wij ook nog naar station Amersfoort mee mochten rijden.Het was de bijeenkomst waard, veel spijkers met koppen geslagen.Maar ook weer de niet aflatende warmte, interesse, samenzijn van allen heeftweer veel indruk op mij gemaakt.Het voelde goed om mijn medestrijders weer te mogen zien en spreken alhoewel ik wederom mijzelf met een mond vol tanden voelde staan. Ik merk dat ik op papier beter ben als met spreken, voel me onkundig, onwenning hoe je het wil noemen. Kan mezelf weer voor mijn kop slaan dat ik van deze gelegenheid niet gebruik maak om er meer uit te halen. Ik blijf het steeds weer indrukwekkend vinden en wordt dan toch weer gesloten in de groep. Wat meer belangstelling naar alle anderen was wel op zijn plaats geweest. Is er écht wel maar komt er gewoon niet uit op dat moment.Maar ik leer, blijf leren, eens zal ook dat goed komen toch?Verders gaat het goed, ik sta "droog" nu ruim twee jaar.En nog steeds ben ik in ontwikkeling, zal ook altijd zo blijven weet ik nu.Dit is mij gelukt door het eerste glas "niet" te nemen, ook niet uit te proberen!Iedereen wens ik het toe, het kán dus de eerste laten staan.Anders is het gelijk met je nuchterheid gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Heeee Stientje....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hoekie Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Leuk om te lezen dat sommigen van jullie elkaar ontmoeten, en al zo lang kennen! Hoop dat ik jullie ook ooit ga leren kennen, al zal het langzaam gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Wat leuk om ook een paar bekende te kunnen begroeten vanavond!Hallooooooootjes!!!!Houden wij het nog een beetje boel droog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Ikke wel, tenminste wat de drank betreft. Fijn dat jullie een goeie dag hebben gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 JoyHope: je hoeft niet jaloers te zijn op iemand die drinkt.Beschrijf de voor en nadelen eens.Ik kom tot meer nadelen en dan vooral op langere termijn.Morgen zit je met de brokken: spijt, schaamte, kater en vooral je zelfvertrouwen krijgt een enorme optater. Weer opnieuw beginnen, weer starten, weer die trekmomenten hebben.Hoe langer je niet drinkt hoe beter je de verleiding kan weerstaan.Dus JoyHope: niet jaloers zijn, laat die eerste staan en morgen ben je blij en trots op jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Hoi Saf,ben nog gewoon hier maar stukkie minder lately. Alles wel, gezien de omstandigheden. Alles goed met jou?Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Hoi Stien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hoekie Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Ik houd het ook droog hoor stien ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Ha Stien,Fijn te lezen dat je zo goed gaat. Wees niet te streng voor jezelf, het is al heel wat om zo'n bijeenkomst mee te maken toch.Bammetje, hoe gaat het met jou?Oh ja Joy nog van harte met je hele maand, top :musicnote:Mooi om te lezen hoe je over jezelf nadenkt en eerlijk bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden