Spring naar bijdragen

zaterdag 7 maart


Vie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen forummers!

Er is nog niemand aanwezig (geen wonder) maar ik wilde jullie even een goede dag wensen.
Ik ben zelf zo vroeg op omdat we gaan dauwtrappen, maar de aanstichter hiervan ligt nog te pitten.

Wilde openen met een wijs citaat, maar omdat er niets bij me op kwam heb ik wat gepikt.
Las nog een paar cynische:
"Als je denkt dat het niemand kan schelen of je leeft, sla dan een paar maanden van je hypotheek over."
Nou doe maar niet. En:
"Ben je iemand bij wie niet alles de eerste keer lukt? Ga dan niet skydiven."

Ah, er komt leven in de tent, ik ga een vroeg ontbijt maken.

Maak er wat van deze dag en laat de eerste staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 359
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dacht ik dat ik vroeg was. Kon de slaap niet meer vatten. Lag al een uur te woelen en weet dan al dat het slapen, voorlopig, niet meer gaat lukken. Probeer het later nog wel even.

Om in de spreuken te blijven:

Alleen degenen die hun geest tot rust
hebben gebracht, weten hoe erg het is
veel zorgen te hebben.


Huanchu Daoren

Had zo'n rare droom. Mn ex leefde weer(in mn droom was ze wel doodgegaan maar nu was ze er weer). Nou zeg ik: "ben je net op tijd want wilde morgen je mobiele abonnement gaan opzeggen:angry::huh: En dan kun je ons ook nog ff uitleggen hoe die geiser van het tuinhuisje er weer op moet. Tja, dat hoofd van mij maakt overuren, zelfs als ik slaap.
Was ff heel verdrietig toen ik wakker werd. Het komt en het gaat en het is goed zo. Ik doorsta dit proces en de dingen die er aan vooraf gingen in de afgelopen 2 jaar zonder drank. En dat voelt nog steeds als een bevrijding.

Ik hou me vast aan de groei die ik doormaak nu ik niet meer drink. Eerst vechten om die eerste te laten staan. Trekmomenten ervaren en voorbij laten gaan. Dan de obsessie die verdwijnt. Voor mij mede ddor de steun van dit forum, mn vriendinnen die me altijd gesteund hebben, mn ex, vrienden die ik hier maakte, de AA en het programma waar ik altijd aan kan werken en aan werk.
Inzien dat ik altijd op de eerste plaats kwam, wrok en verbittering de boventoon voerden. In mn slachtofferrol kruipen. 'Waarom heb ik dit nou altijd'?????
Inzien dat ik verantwoordelijk ben voor mn eigen leven en de keuzes die ik maak. Inzien dat ik daar jarenlang voor weggelopen ben en 'troost' dacht te vinden in de drank.
Angst als leidraad voor en in mn leven.

Nu doe ik het anders. Soms lukt dat, soms niet zo goed. Dan ben ik altijd blij dat er een nieuwe dag komt waarin ik het dan anders doe. Ik leer mezelf kennen en dat vind ik best prettig. Met alle mooie en minder mooie kanten die eraan zitten.

Ik ben de moeite waard aan het worden. Dat was ik altijd al wel, alleen voelde IK dat niet zo. En ook dat verandert en dat is fijn.
Dit proces kon alleen maar in gang worden gezet door op een dag die eerste te laten staan. Groei is er ook geweest toen ik nog dronk maar dit is beter, veel beter.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag. En alleen vandaag drink ik niet. Morgen is pas morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Vie en Bambam: stof om over na te denken deze goede vroege zaterdagmorgen.

... Als je denkt dat niemand het kan schelen dat je leeft...

...ik ben de moeite waard aan het worden ....


Heftige uitspraken.

Je bent zoveel waard als dat je jezelf waard vindt.
Dus ik ben heel waardevol voor mezelf dus ben ik het ook.

Er komt een moment in je leven dat je weet dat je zo niet door kan gaan.
Ik kan doorgaan met mezelf kapot te maken, maar ik kan er ook mee stoppen, aan mij zelf de keuze.

Dus mensen: het besluit voor vandaag is alweer genomen, we laten de drank staan!!

(en de 3e dag van de peuken :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Wing, Neil Young zong het al in Old Man:
"It doesn't mean that much to me, to mean that much to you".
Daar ga ik vandaag ook maar weer een draai aan geven.
Beetje cryptisch maar goed.

Voor iedereen die er zin in heeft, fijne dag gewenst! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Wat een diepzinnigheid alweer zeg, ik ben alleen nog maar bezig om spullen van dochter in te pakken want die slaapt een nachtje bij pa en zometeen examen reanimatie doen. Het grauwe weer hier (moet zo nog krabben ook) werkt niet echt mee maar ik ga ervoor.

Als ik straks geslaagd ben ga ik mezelf verwennen met iets lekkers ipv een drankje.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was schitterend.
Ik zou er nooit opgekomen zijn om in dit jaargetijde zo'n vroege duinwandeling te gaan maken, maar blij dat we het gedaan hebben. Alleen de tent waar we koffie zouden gaan drinken was gesloten dus nu thuis, verwarming aan en KOFFIE! En met zo'n lekker gevoel van: dat heb ik verdiend.

Het kan mij trouwens wel veel schelen of ik de moeite waard ben. Het lijkt me erg eenzaam als je dat niets kan schelen.

Kirky ik duim met je mee dat je een positief bericht krijgt van je werkgever. Hoe laat komt bij jullie de post?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeden morgen lieve mensen,
gisteren heb ik nog gelezen op het forum naardat ik weer tot rust was gekomen. En dat was een goede beslissing.
Ik heb echt dubbel gelegen van het lachen over de uitspraken van het "trio". Hilarisch,gewoon!!!!!!
Het mooiste was dat ik op een gegeven moment tot de ontdekking kwam dat mijn lachen echt was. Dat had ik al erg lang niet gehoord. Bedankt daarvoor lieve mensen.

Vanmorgen dus met een goed gevoel opgestaan. De t.v. staat aan en ik heb net een mooie uitspaak gehoord: das wort sucht setzt sich zusammen aus den wörtern suchen und flucht....iets om over naar te denken.
Winchung, sterkte!!!!!!! Zou nog graag iets zinnigs tegen je zeggen maar zit met een mond voll tanden. Laat ik die maar eens gebruiken om jou een vroelijk gezicht te sturen:D

nu eerst naar de kippetjes en dan een lekker bakie doen .To later....
Groetjes Papillon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je denkt dat het niemand kan schelen of je leeft, sla dan een paar maanden van je hypotheek over."

Vie, ik moest zo ontzettend lachen toen ik dit las! ;)

Het gaat goed hier, koud of niet maar straks ga ik naar mijn moestuin en doperwtjes en tuinbonen zaaien. Een zaai weekend dus. :D

Wing, ga wat leuks doen. Denk toch niet altijd alleen maar aan drank. Kom op! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het is natuurlijk puur egoïsme, maar als ik iemand een prettig gevoel kan geven of gewoon iets voor iemand kan betekenen, geeft mij dat een fijn gevoel. Dus daar steek ik wel energie in.
Maar ik begrijp het principe wel: als je afhankelijk van wordt van waardering door anderen is het einde zoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kirky, deel 1 van je posting snapte ik nog, van die etappes. Lijkt me trouwens een behoorlijk nerveuze toestand als je op een bepaald bericht zit te wachten. Alleen van dat goedkopere ontging me. In elk geval houden ze er wel wat mensen mee aan het werk op die manier.
Wat me er aan doet denken dat ik even een paar brieven naar de bus moet brengen. Voordat ik het vandaag of morgen, of overmorgen, weer vergeet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...