Spring naar bijdragen

Donderdag 12 maart 2009

Papillon

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Papillon

Hallo dhendo,

ik sluit me volledig aan bij wat jij zegt. Helaas kan ikzelf vaak bepaalde dingen niet onder woorden brengen, maar ik ben erg van slag van alles wat ik lez op dit moment op het forum. Ben al begonnen te twijfeln of ik hier wel goed zit....

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.Voor mij is het dag 15 dat ik niet drink dus dat zit wel goed, maar het houdt me gewoon bezig wat ik hier lees....

Groetjes Papillon

Ik herken dit wel Papillon, heb net even de hele dag terug gelezen, het is heftig. iedereen voert zijn eigen strijd op zijn eigen manier en je bent goed bezig!Wat doet je twijfelen of je hier goed zit?

Trouwens, ik loop maar 2 dagen op je voor, we zitten in hetzelfde schuitje dus ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo BamBam,
ik denk dat je gelijk hebt. En ik zie het forum ook wel als een oefensituatie..En als ik er goed over na denk heeft mijn twijfel ook te maken met de toonzetting die ik hier wel eens lees. Ik ben een gesloten mens en heb grote problemen met alles wat op ruzie lijkt.
In de eerste week was ik erg onder de indruk van wat ik las omdat ik dacht hier zijn mensen die elkaar met respect behandelen. En dat was voor mijn eigen omveld al lang geleden. Maar ik blijf oefenen.
Groetjes Papillon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zeg je goed, wat op ruzie lijkt... Ik snap dat het stress bij je oplevert vanuit oud gevoel maar wat ik ook lees is ontzettende betrokkenheid van de mensen hier en daar hoort kritiek bij. hard maar waar.
Ik heb een ex die mij regelmatig aansprak op mijn alcoholgebruik en ik, de verslaafde, zag dat als gebrek aan liefde vanwege de frontale aanval. Niks bleek minder waar, door hem ben ik nu, 2 jaar na dato toch gestopt.

Succes met je strijd Papillon, you can do it!

groetjes

mari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hoe te reageren.

In z'n algemeenheid, maar nu speciaal naar Safi:
Als je jezelf afvraagt of je een probleem drinker bent of dat je er problemen mee hebt, dan is het antwoord: JA

Als je jezelf wijs maakt na jaren en jaren drank misbruik dat je nu af en toe een glas kan drinken dan zeg ik: je zit jezelf voor te liegen. Even geloofde ik het nog en triggerde me zelfs, maar nu weet ik dat je jezelf voor de gek houdt. Dat verhaal van die likeur bewijst dat wel weer. Dus zit je naar mijn gevoel in DE GROTE alarmfase.

Ik weet nu onderhand wel wat ik wel of niet kan.
Een glas is voor mij geen optie... dus..

Vandaag laat ik de eerste staan.
(trouwens de eerste peuk ook, daar kan ik er ook niet eentje van nemen)

Albertina: het zat of zit je dwars en je hebt het er nu uitgekiepert en dat vind ik dus heel erg goed van je. :present: Dingen opkroppen dat is ongezond en daar worden we niet sterker van.

Werk en inkomen zijn heel gevoelige onderwerpen en ik denk dat het inderdaad passender is om daar zeer omzichtig mee om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas van harte gefeliciteerd :musicnote::present:
En ik vind je nog altijd een kanjer!

Kirky, dat is fijn om te lezen! Joepie!

Corinne, mooi geschreven gisteren om 00:17 uur. Sluit ik me bij aan!

Wing laat die eerste staan dan komt de echte vrijheid eraan!

Eerst koken nu.
Eet smakelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

Ook deze dag heb ik doorleefd. En ook al kan ik niet lang in de zon zitten of lopen, ik verlang nu toch ook wel steeds meer naar zonneschijn. Die grijze regenwolken met hun koude douches hangen me nu echt de keel uit.

Wat ben ik nog altijd blij met mijn baantje en mijn collega's.

En wat de therapie betreft: werken aan jezelf loont, maar het is wel hard werken.

Mijn 10de rookvrije dag is ook al weer aardig gevorderd.

Ik hoor dat man thuiskomt en ga maar eens eventjes afsluiten.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik denk dat je gelijk hebt.
Hier dus een stopper die er voor gaat, ik wil niet weer terug..

Albertine, ik ben ook blij dat je het hebt uitgesproken.
Wie zegt niet dat ik in jouw situatie naar mij kijkende niet het zelfde zou zeggen.
Maar ik denk wel dat je ergernis ook een beetje verergerd wordt door de situatie met je baas.
Je voelt ergens ook die burn-out maar mag er geen tijd voor vrijmaken.

Ik heb geluk gehad misschien met een goeie keuring arts of misschien was het omdat zowel de Sociale Dienst als de arts zagen dat ik er helemaal doorzat.
En dan heeft het geen zin de boog te snel te spannen, bovendien had de Soos me al twee keer meegemaakt in een burn-out van de spanningen thuis en de drugs die ik gebruikte.
Ik hoop dat je nog terug komt om erover te praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinneke van mij een bosje:present::present::present::present::present::present::present::present::present:
en een zootje :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
:rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
:rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

omdat je zo goed bezig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...