Spring naar bijdragen

Donderdag 12 maart 2009


Papillon

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

albertina
andermans boeken zijn duister te lezen
soms snap ik ook niets van de ander zijn verhaal
leven op een laag inkomens niveau en toch dingen kunnen doen die iemand met een redelijk inkomen niet kan doen
er zal overal wel een redelijke verklaring voor zijn
wij zijn rijk met elkaar en verder moet er ook altijd gerekend worden
als ik nu zeg dat wij 4 weken op vacantie gaan dan is dat niet te rijmen met het verhaal van altijd moeten rekenen
verklaring wij gaan op uitnodiging van wijnleveranciers,het is dus altijd werkvacantie
wrang voor mij want het proeven van de producten ,hoort erbij
als excuus heb ik mijn medicijnen waardoor ik netjes kan bedanken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina dat krijg je vergoed door je verzekeraar waar je voor betaald.
500 euro voor alternative geneeswijze zit in mijn uitgebreide 3 pakket.
waarom zou ik me daarvoor moeten schamen?
En ja ik heb nog steeds een burn-out van mijn drugs en drankverleden.
En daar probeer ik uit te komen door niet te zuipen maar juist weer de buitenwereld te begroeten in mijn leven.
En nee daar schaam ik me niet voor.
Op kinderen passen doe ik voor vrienden zodat ik daar mijn verf voor het schilderen van kan betalen
Dat noem ik niet zwart bijverdienen 15 euro voor een avondje een keer in de bleu moon
Ik ben wel benieuwt waar je zwart galligheid vandaan komt.

Burn-out is iets wat ik door mijn jeugd en mijn manier van leven waarschijnlijk mijn hele leven mee zal dragen.
Ik heb te lang op het randje geleefd en daardoor is mijn rugzakje niet zo sterk meer.
Dit heb ik niet zelf bedacht Albertina maar is me door een keurings arts uitgelegd nadat ik mijn derde burnout had.
Ik hoef me hier natuurlijk niet over te verantwoorden maar aangezien ik me niet schaam doe ik het met plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ferry,

ff zeiken. Wat heeft Albertje nou aan je advies? Ze is nu ff boos. Dat mag, is ok, is een emotie die er nu is. Vertel hoe jij omgegaan bent met dit soort situatie. Deel je ervaring. daar kan een ander misschien iets aan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan ga ik ook nog 4 weken op vakantie dit jaar, voor het eerst weer in 4 jaar naar Schotland.
Elke maand 2o eurootjes gespaard en het vakantiegeld er bij leggen.
Een moord vakantie wordt het.
Waarom zou ik me daar voor schamen.
Ik leef in een welvaart maatschappij, ben opgegroeid in een welvaart maatschappij en zelfs gisteren is me dat nog uitgelegd door mijn voetreflex therapeute dat de maatschappij er ook is voor mensen zoals mij die door een rot begin in het leven, verkeerde stappen hebben genomen en keuzes hebben gemaakt.
Er is een valnet en ik maak er met goedkeuring van de Sociale dienst en de keruingsarts gebruik van zonder me te hoeven schamen dat is Nederland.

Zit de schaaamte misschien in jezelf Albertina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je mooi uitgelegd Saf.

Ik herken de gevoelens van blijvende burn outt. Ik accepteer dat ik niet meer kan wat ik voorheen kon. Voorheen zoop ik me voortdurend over mn grenzen heen. En daar betaal ik uiteindelijk een prijs voor. Ik weet dat ik regelmatig moet leven, op tijd naar bed, niet teveel in 1x te willen doen, rust inplannen etc. Dat is nu eenmaal een gegeven. Ik heb me hier lang tegen verzet maar dat was nutteloos en leverde nix op. En ja, natuurlijk ga ik nog regelmatig de mist in maar dat is ok.

Met het zoeken van werk is het idem. Ik kan niet 40 uur per week werken. Dat hou ik niet vol.
Dat houdt in dat ik een baan zoek voor het liefst 24 uur. Daar is mn salaris dan ook naar. Is ok, ik kan met minder toe. En voor mij is het beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

safi,

ik stoor mij al heel erg lang aan jou berichten.
Lekker er met de bus opuit,
Lekker eens een beetje ronkijken wat je wel leuk zou vinden
in de maatschappij.
Een beetje in een atelier kijken of je wel kan schilderen.
Ga eens na wat de maatschappij kwijt is aanhuursubsidie,
bijdrage aan zorgtoeslag en wat al nog meer?
Sorry Safi, de trigger was voor mij je massage voor slechts 49 euro.
Er zijn hier heel wat mensen die dat niet eens te besteden hebben in een week.
En dan, je verhaal over het likeurtje?
Meid ik ben klaar met jou.
n geen zorgen, ik heb mijn eigen ban aangevraagd.
Tja, een opeenstapeling van irritatie,
ws te lang op laten lopen.
Ik ben blij dat ik het nu heb geuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertje toch, alles opkroppen is slecht voor een mens. Wat triggert je nou en hoe ga jij daar dan mee om? In het echte leven kun je toch ook geen ban aanvragen?

Mij hielp het om mn irritatie te onderzoeken en daarvan te leren. Kom op meid, dat kun jij ook. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft heb je gelijk Safi: Tel je zegeningen.
Denk eens aan jezelf, anderen zijn er genoeg.

Overigens is Schotland, samen met Ierland mijn favoland.
Ben er elk jaar wel te vinden, eind juni weer naar Eire, heerlijk.

Dus: geniet er van, Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB Ik had het er net nog met Marjo over en die suggereerde ...gewoonte
Ik kan me daar wel in vinden en nog steeds een gemis naar die alcohol omdat ik de deur open hou.
Die moet ik dus dicht doen en daar zit hem de kneep
alcohol heeft blijkbaar nog meer macht over me dan ik wil
of is dit weer een smoes?

Albertina het spijt me voor je dat je je aan mijn manier van leven ergert.
Ik erger me helaas ook wel aan mensen.
Ik probeer van het leven te genieten want dat heb ik zo lang niet gedaan.
En daar hoort af en toe eens weg gaan met de bus bij.
Mijn man heeft ook werk ontzegging dus we mogen 13 weken op vakantie. daar hebben we het geld natuurlijk niet voor op de bijstand en met schulden van mijn drankverleden.
Maar we proberen wel eens een lang weekend
Nou ja dat begrijp jij misschien niet omdat je denkt dat ik lekker werkloos zat te zuipen met een huursubsidie
En misschien was dat ook wel zo, maar daar betaal ik nu wel de prijs naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp die ergenis naar een voetreflex massage niet zo.
Ik ben daar voor verzekerd en betaal daar inderdaad 55 euro in de maand voor.
een ander wil een baby en neemt daar een behandeling voor.
waar zit dat probleem iemand in de bijstand mag geen alternatieve geneeswijze uitproberen?
Maar naar een psych is dan wel weer goed?
Bovendien is 150 euro eigen risico.
Volgens mij zit je woede bij jezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren Pepita: "in de weekenden wijntje, jippie het kan dus wel"
Vandaag Wikkie: "superdag, paar whisky's"
Gisteren Safi; mooi verhaal voor wing over de 5 stappen, vandaag Saffi " 5 min. voor sluitingstijd, likeur gehaald"

???????? Waarom trekken jullie hier niet aan de bel, waarom zit je op een adb forum? Nog ff en het lijkt een a niet db forum. Ik snap dat niet waarom roep je hier niet help voordat je toegeeft aan die Gremlin??

Hier is het simpel; een borrel of een nieuwe wasmachine, ik heb last van gremlins, tuurlijk wel, helaas wel, maar m'n wasmachine opzuipen, mmm nee toch maar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Safi betaal jij maar 55 euro per maand voor je zk-verzekering? Ja nee sorry alle discussies even terzijde, maar wat goedkoop!
En fijn dat je de voetreflexmassage zo lekker vond. Ik kreeg een paar maanden geleden een lotusmassage kado, wilde wel dat het uuuuren geduurd had. En veel plezier met het eten bij je vriendin.

Albertientje, maak van je hart geen moordkuil. Het onderwerp van je boosheid snap ik niet zo, maar boosheid op zich moet je niet oppotten. En al zeker niet als je geen twee pootjes hebt om nou eens lekker om je heen te schoppen. Kan het daarmee te maken hebben, dat je je gewoon beknot voelt?
Als ik het heel mis heb, toch sterkte.

Overigens heb ik met de ouders van mijn (overleden) beste vriend, van wie ik eergisteren een brief kreeg (van die ouders dus), afgesproken dat ik volgende week naar ze toe ga. Ik vind het heel confronterend maar ben blij dat ik die stap heb gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro dit is een ADB forum..alcohol de baas voor mensen die dat zijn dus de stoppers
voor een andere categorie mensen die dat zijn..af en toe een wijntje..de minderaars daar hoor ik bij
en voor mensen die willen stoppen

en ja je hebt gelijk ik had moeten roepen
en ik denk dat An me wel begrijpt als ik zeg dat ik dat niet wilde want toen had de gremlin al lang gewonnen
An heeft erg lang met dit probleem gevochten.
Maar ik ben wel blij dat je het geschreven hebt want nu zie ik dat ik hetzelfde kan doen als An
dus zoals jij ook zegt...eerst hier komen.
Ik wist het al lang natuurlijk maar nu je het zo duidelijk als een blok vraagde moet ik toegeven dat dit mijn volgende stap moet zijn.
En ik had mijn 5 stappen voor Wing geschreven een dag nadat ik de likeur had gedronken.
De 5 stappen zijn er voor alle categorien die hier nog schrijven
en ik hang al erg lang in
3) Ik loop door dezelfde straat.
Er is een diep gat in het trottoir
Ik zie dat het er is.
Ik val er weer in...het is een gewoonte.
Mijn ogen zijn open.
Ik weet waar ik ben.
Het is mijn schuld.
Ik kom er direct uit.


daar heb je gelijk aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, als ik niet aan de bel trek is dat omdat ik zin heb om te zuipen. Vlgs mij is het zo simpel. Iedereen weet wel wat hij/zij kan doen maar ja, het doen, verantwoordelijkheid nemen voor mn eigen keuzes en beslissingen is vaak moeilijk.
En ik heb die keus niet hoeven maken tussen drank of de wasmachien maar toen ik nog dronk had de was toch echt ff moeten wachten. Als het zo simpel was geweest had ik geen 24 jaar gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina :present: , niks van aantrekken joh, hoe een ander dat allemaal invult moet-ie zelf weten toch?
Blijf jij nou maar gewoon lekker Tina en doe jij jouw ding op jouw manier, da's veel beter voor je.
Ik heb d'r ook zo m'n ideeën over maar ik heb besloten dat dat soort dingen m'n ergernis niet waard zijn.
Er zijn belangrijkere zaken in 't leven dan wel of niet een voetmassage of een vakantie.

Ik heb een tijdje niets van me laten horen (dat hoeft natuurlijk ook niet persè) maar ik ben niet veel thuis op 't ogenblik.
Dus ook niets bijgelezen en dat ga ik ook niet doen want ik ben straks weer vertrokken.
Ik haal het later wel weer in, dan zal ik jullie eens een dag of wat flink gaan vervelen met mijn cerebrale oprispingen.
Hoop dat het verder goed gaat met iedereen en dat de alcohol ver, heel ver buiten de deur blijft...
volhouden hoor! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi

Dhendro dit is een ADB forum..alcohol de baas voor mensen die dat zijn dus de stoppers


voor een andere categorie mensen die dat zijn..af en toe een wijntje..de minderaars daar hoor ik bij


en voor mensen die willen stoppen




en ja je hebt gelijk ik had moeten roepen


en ik denk dat An me wel begrijpt als ik zeg dat ik dat niet wilde want toen had de gremlin al lang gewonnen


An heeft erg lang met dit probleem gevochten.


Maar ik ben wel blij dat je het geschreven hebt want nu zie ik dat ik hetzelfde kan doen als An


dus zoals jij ook zegt...eerst hier komen.


Ik wist het al lang natuurlijk maar nu je het zo duidelijk als een blok vraagde moet ik toegeven dat dit mijn volgende stap moet zijn.


En ik had mijn 5 stappen voor Wing geschreven een dag nadat ik de likeur had gedronken.


De 5 stappen zijn er voor alle categorien die hier nog schrijven


en ik hang al erg lang in


3) Ik loop door dezelfde straat.


Er is een diep gat in het trottoir


Ik zie dat het er is.


Ik val er weer in...het is een gewoonte.


Mijn ogen zijn open.


Ik weet waar ik ben.


Het is mijn schuld.


Ik kom er direct uit.






daar heb je gelijk aan.



ok, eerlijk, duidelijk, dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...