Spring naar bijdragen

dinsdag 31 maart


stien

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

Lang geleden dat ik hier een draadje opende.
Maar wil bij deze laten weten n.a.v. vragen hoe het met mij gaat.
Ik heb sinds een week weer een nieuw begin gemaakt.

Een nieuw begin waar op dit moment velen hier mee worstelen.
Inmiddels sta ik ruim twee jaar droog en een week nicotine de baas.
Mijn afkicken is eigenlijk hetzelfde als stoppen met de alcohol.

Mijn lichamelijke afhankelijkheid ben ik kwijt, nu nog de geestelijke
afhankelijkheid. Eender als met alcohol, naarmate ik langer geen
alcohol / niet rook zal het automatisme afnemen, dus gewoontes
doorbreken. Dus ook nu weer het omzetten van die knop!

Vie, Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
Maak er een fijne dag van!

Rudy, heel veel sterkte en ik zal voor je duimen dat de uitslag
gunstig is!

Allemaal een fijne dag, laat die eerste staan anders is het met
je nuchterheid gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 293
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen!
Dank voor de lieve felicitaties, ook van afgelopen nacht. Ik voel me helemaal jarig.
Jip dat zijn 4 heel mooie regels, iets om uit te printen.
Hoe is het gegaan met de librium?
Ik hou het vandaag droog, jullie ook?
Deze morgen hou ik voor mezelf. Vanmiddag een taart bakken (of 2) en vanaf zeven uur bezoek. Ik zie er best een beetje tegenop, hihi. Het is voor het eerst in jaren (ongeveer 25) dat ik mijn verjaardag vier.
Spud, je schreef gisteren dat je graag wat duimen wilde voor vandaag. Het is me ontschoten waarvoor (shame on me) maar ik duim toch voor je.
En verder wens ik iedereen (ja echt iedereen) een heel goede dag toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vie,
van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
:present::present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::

Stien,
fijn om je weer even te lezen.
:heart:

Pip,
Beterschap voor je moeder,
kan me goed voorstellen dat je enorm
met haar te doen hebt.
:present:

Wing,
goed dat je het gisteravond droog hebt gehouden.
:)

Alle niet rokers,
FANTASTISCH!!!!!!!!

Vandaag weer eens één van mijn befaamde bezoekjes aan de BA.
Er gaat een vriend met mij mee, hij bood het aan gister en ik
ben er blij mee.
Dan voel ik mij iets sterker.

Ik wens iedereen een fijne dag en.......
Bezint eer ge begint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In plaats van bloemen... haha.
Ik wilde jullie wat vragen, een verjaarskadootje.
Om vandaag bewust iets heel liefs voor jezelf of voor een ander te doen. Iets waarvan je zegt: ja, daar voelde ik me nou goed bij.
Albertje, heel veel succes bij de BA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie VAN HARTE GEFELICITEERD.. Lang zal ze levenl:moon: lang zal ze leven :moon:lang zal ze leven in de GLORIA:moon: inde gloooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaa:moon: in de gloooooooooooooooorriiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaa :moon:hieperdepiep hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaa:moon:

................ :musicnote:......................... speciaal voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReneS: het is mooi om goede voornemens te hebben.
Vroeger had ik die elke maandag wel. Maandag begin ik.
Of... morgen begin ik....
Dat zijn dromen en wensen. Dat is goed dat we die hebben.
Maar op een dag werd ik wakker en ik dacht 'heee ik ben volwassen, ik ben een grote meid, nu moet ik het DOEN, anders heeft het geen zin meer'.

Ik heb heel veel hulp nodig gehad om van mijn verslavingen af te komen.
Ik heb me klein moeten maken om over mezelf te gaan vertellen.
Wat ik voelde wat ik dacht.

Maar de allergrootste stap was toch wel dat ik eerlijk moest zijn.... naar mezelf toe, dan werd ik vanzelf eerlijk naar de buitenwereld toe.

Tot voor kort hield ik mezelf voor de gek.
Alle redenen WAAROM ik toch wel MOEST drinken.
Ja... ik ben zo'n hardnekkige.... maar nu ben ik eerlijk tegen mezelf.
Ik kan mezelf zijn en dat geeft veel rust.
hehe... eindelijk bevrijd en rust..........................

Dus ReneS..... spreek... schrijf !!!!!!! Wij hebben hier allemaal in het zelfde schuitje gezeten, we weten er ALLES van. Hier kan je echt niemand om de tuin leiden. Niemand... alleen jezelf. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rene misschien tijd om van jezelf te gaan houden

ik hou van mij

Door Peter den Haring
TIEN GEBODEN VOOR ZELF ­LIEFDE

Soms stroomt je hart over van liefde en dankbaarheid - alles is ruim, alles is goed.. Andere momenten zit je vast in een piekerkramp. Je twijfelt aan je zelf, je voelt dat je tekort­ schiet, dat je faalt. Voor die momenten zijn deze 'Tien Geboden', krachtige affirmaties, bevestigingen van de waarheid die we niet altijd helder voor ogen hebben. Lees ze vaak, dan vervangen ze langzamerhand je negatieve overtuigingen. Probeer ze eens, hardop of in stilte. Op de wc-deur geplakt doen ze wonderen.

1. IK BEN DIE IK BEN.
Met dit lichaam als voertuig en met déze op overleving gerichte geest moet ik het doen. Ergens in mijn zenuwgestel huist mijn ziel die gelukkig mijn levensopdracht kent. Deze drie-eenheid is alles wat ik heb. Ik kan niet meer ruilen. Dit is blijkbaar precies zoals ik moet zijn; zonder mij, zoals ik op dit moment ben, was de schepping niet volledig. Ik stop met mezelf verwijten te maken voor dingen die ik (nog) niet kan. Ik leun niet meer op anderen, ik geef niemand de schuld, ik neem alle verantwoordelijkheid voor de les die ik zelf gecreëerd heb. Ik ga niet wachten tot mijn leven eindelijk begint.

2. IK MAG FOUTEN MAKEN.
Voor de mens is perfectie een eindpunt, stil­staan en stilllstantd (foutje) is dood. Ik leef dus maak ik fouten, màg ik imperfect zijn. Ik hoef niet te kunnen wat ik niet kan. Van fouten leer ik. Ik geef mezelf de speelruimte om de 'fouten' te maken die ik maak. Zo houd ik mijn persoonlijke groei en de evolutie van het geheel op gang. Ieder mens heeft schaduwkanten die geaccepteerd moeten worden om hun schaduw­kwaliteit tot zijn recht te kunnen laten komen. Dan pas komt er echt evenwicht. Ik durf op oude beslissingen terug te komen, ook mijn verontschuldigingen aan te bieden als dat gepast is.

3. IK KRIJG PRECIES WAT IK NODIG HEB.
Alles helpt om mijn opdracht op aarde te vervullen - ook de tegenslag en de ziekte, de vijanden en de ruzies, de verloren liefdes en de gebroken harten. Als ik dat nu niet zie, zal ik het later wel kunnen zien. Ik besef bij elk moeilijk moment, dat alles altijd nog veel erger had kunnen zijn. Ik durf te zeggen wat ik voel en hoe ik me voel. Ik deel mijn ontwikkelingen vol vertrouwen met hen die me na staan.

4. IK HOEF ALLEEN MAAR VOLSTREKT EERLIJK NAAR MEZELF TE ZIJN.
Totale eerlijkheid naar andere mensen is niet altijd liefdevol, integendeel. Soms is een voorzichtige leugen of iets verzwijgen een betere oplossing dan de confronterende waarheid. Soms moet ik mezelf beschermen, dat is nu eenmaal zo in deze wereld. Als ik mezelf maar niet misleid; als ik maar weet wat ik doe en waarom. Nooit liegen blijft overigens een ultieme dapperheid. Spreek altijd eerlijk met God, de goddelijke stroom in het universum. Wees totaal oprecht en jouw gebed wordt een schitterend fenomeen. De wezenlijke werking van bidden is wetenschap­pe­lijk onderzocht en bevestigd.

5. IEDEREEN MAG VAN MIJ GENIETEN OP ZIJN OF HAAR EIGEN WIJZE.
Ik ben nodig op aarde. Anderen leren van mij, ik leer van hen. Maar hoe, dat weet ik niet altijd en dat hoef ik ook niet te weten. Ik hoef niet elk beeld van een ander over mij te corrige­ren. Kritiek probeer ik zo eerlijk mogelijk te incasseren. Ik geef mijn openlijke en subtiele slachtofferrolletjes op en neem de macht terug. Ik probeer niet te oordelen over anderen. Ik accepteer dat er altijd wel iemand zal zijn die mij veroordeelt en een ander die mij bewon­dert. Wat de één goed vindt, vindt een ander waarde­loos. Laat me maar gewoon genieten van complimenten en verder ontspannen doen wat ik voel dat ik moet doen. Ik hoef het niet de hèle wereld naar de zin maken.

6. IK HOUD MIJN AANDACHT HIER.
Hier is mijn lichaam, dus hier ben ik. Hier is de belangrijkste plek op aarde! Alleen hier kan ik werkelijk zien, ruiken, horen, voelen, proeven - hier klopt mijn hart, hier haal ik adem. Ik ga niet zweven, geen twee dingen tegelijk doen met mijn geest, want dan doe ik er minstens eentje half. Ik ga me niet nodeloos druk te maken over de eventuele gevoelens en gedachten van andere mensen over mij elders. Ik laat me ook geen quasi spiritueel paradijs op een andere wereld aansmeren of het idee dat het in andere dimensies (of in een ruimteschip buiten de aarde) beter is. De aarde is mijn oermoeder. Bij haar leg ik mijn loyaliteit en daarom houd ik van het stoffelijke, materiële leven. Ik ben hier. Ik leef hier en ik wil voluit leven hier in alle situaties die zich voordoen.

7. IK HOUD MIJN AANDACHT IN HET NU.
Ouwe koeien horen in de sloot. Alles is gebeurd omdat het moest gebeuren - nutteloos om er over te piekeren. Ook vage toekomstfantasieën verspillen mijn energie. NU is verreweg het boeiendste, interessantste moment van mijn leven! Ik maak wel nuttig gebruik van mijn geheugen, maar ga niet zeuren of klagen over toen en daar. Ik probeer vroegere opponenten te vergeven. Als er toch een kwetsuur uit het verleden blijft schrijnen, dan benader ik degene die hem veroorzaakt heeft en deel ik dat gevoel. En daarna zien we wel verder.

8. ALLES EN IEDEREEN HEEFT ZIJN EIGEN TEMPO.
Ik kan niet sneller groeien dan mijn lichaam en geest aankunnen. Elk proces heeft zijn eigen tijd nodig. Een vlieg doet een hele cyclus in één dag, een kat leeft misschien vijftien jaar, het menselijk gemiddelde is vierenzeventig. Of ik nu wil leren vliegen of een goed mens worden, dat heeft allemaal oefening, geduld en toewijding nodig. Het is belangrijk dat ik een doel vaststel en dat ik dat krachtig en consequent nastreef. Ik hoef ondertussen mijn ontwikkeling niet te vergelij­ken met die van anderen. De wereld is al druk en gestresst genoeg. Het is niet nodig dat ik mezelf opjaag. Het scheelt al enorm als ik mijn eigen zich herhalende gewoonten en gedragspatronen eerder herken.

9. MIJN INNERLIJKE WEZEN IS HEEL DAPPER.
Door mijn geboorte heb ik mezelf een dapper geschenk gegeven. Ik houd vanuit die dapperheid mijn angsten kritisch tegen het licht. Lijdt een mens niet het meest onder 't lijden dat hij vreest? Ik wacht rustig af en ik bereid me voor, maar ik ga niet fantaseren over alle vreselijke dingen die eventueel ooit zouden kunnen gebeuren. Dat vind ik zonde van de tijd. We zien wel! Als alles goed gaat, heb ik gelukkig niet vergeefs geleden. Mocht er toevallig wèl iets akeligs gebeuren, dan heb ik tenminste niet vooraf óók al geleden. Ik hoef niet meer bang te zijn. En als ik tòch bang ben, dan màg ik bang zijn. Bij groei hoort soms tijdelijk stilstand. Niet alles hoeft in één keer goed te gaan.

10. IK HOUD ONTZETTEND VEEL VAN MEZELF.
Daarom kan ik ook van andere mensen houden. Net zoals ik houd van dieren, planten, bomen, rotsen. En alles houdt van mij. Overal is overvloed voor wie het kan zien. De zon en de maan beminnen mij. Alles is Liefde en ik ben er een deeltje van. Ik werk onophoudelijk aan mijn zelfvertrouwen. Ik hoef niet alles persoonlijk te nemen, veel mensen projecteren immers hun eigen onvolko­menheden op anderen. Wat de mens ziet van de werkelijkheid, is immers niet meer dan een subjectieve interpretatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReneS: ik had in de tijd dat ik zoveel dronk zo'n hekel aan mezelf dat ik mezelf niet meer wilde voelen. Ik wilde mezelf zelfs niet meer zien. Ik verachtte mezelf.

Als je niet meer van je zelf kan houden, kan je ook niet van de ander houden.
Je zit in de fles met de kurk er boven op... en je wilt eruit, maar het lukt niet.

We willen je wel helpen.
Ik wil de kurk er wel al vast uit trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik vind het zo lief, ik ben er ontroerd van, maar denken jullie aan wat ik aan jullie gevraagd heb? Om vandaag iets heel liefs voor jezelf te doen of voor een ander, of wellicht voor het miljeu? Iets waarvan je zegt: hè, daar heb ik nou een goed gevoel bij.
Ik heb vandaag een heel goed gevoel en dat wil ik zo graag met jullie delen.
Omdat ik mede door jullie ben gekomen waar ik ben. (En van plan om nog veel verder te komen.)
Ik voel dat ik gegroeid ben, dat er gunstige verandering in zit, dat ik meer bereid ben om vriendschap te geven en te ontvangen, maar ook meer bereid om mijn grenzen aan te geven.
Ik ben daar heel blij mee en als ik jullie niet had gevonden, weet ik niet of ik het zo had kunnen doen.

Rene, hou maar op met een hekel aan jezelf te hebben hoor. Dat vreet energie.
Je bent ècht niet alleen. Al voelt dat soms zo, er zijn (en dat bewijst dit forum maar weer eens) altijd mensen die met je mee willen denken.
Als je maar vertelt wat je dwarszit.
Ik heb geen idee of je gedronken hebt en dat boeit me ook niet, maar ik vind het vervelend voor jou dat je je zo voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh deze morguh :rose: Stelletje bofkonten zijn we de komende 2 weken...het gaat zonnig, groen en warm worden....wat wil een mens nog meer!? Oohja, stoppen met drinken natuurlijk, maar daar zijn we al mee bezig ;)
Het laatste is een hint ReneS...jezelf de grond in praten zal je niet helpen. Hier dronken wat brabbelen al helemaal niet.
Bedenk dat nu juist het moment is van dit forum profijt te kunnen hebben...sein uit, vraag hulp....verstop je niet. Vertel ons hoe je vandaag verder wilt, wellicht kunnen we je daarbij helpen.

Vie, van harte :present: Je bent hier een rots in de branding geworden die al heel wat forumstormen heeft doorstaan....oftewel de aanhouder wint. Aan vertrouwen heb je zeker gewonnen :)
En dat gaan we ook een beetje vieren vandaag ;):D

Soothe, goed nieuws man! Dit is een hoeraatje waard en een compliment aan Anna, want ze heeft je rikketik vast goed gedaan ;)
Wat het stoppen met roken betreft...ben het ook serieus aan het overwegen. Stel me zo voor daaraan te beginnen nadat ik door de molen bij PsyQ ben gegaan oftewel het ge-therapeut achter me heb en weet of ik wel of niet medicatie nodig heb. Klinkt misschien een beetje raar om dat als uitgangspunt te nemen...maar ik wil een goede basis creëren; rust in de tent hebben.

Deze week ga ik lekker bij db in de zon zitten. Géén therapie voor mij deze week; heb het te druk met de laatste voorbereidingen voor het optreden en het zou me teveel worden 's ochtends ook nog zo actief bezig te zijn.
Ha, bruin wil ik worden! Zie er nogal bleekjes uit en ben door het drukke leven 2 kilootjes afgevallen en dat is voor mij teveel....mijn darmen zijn regelmatig van slag, vandaar. Effe rustig aan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:musicnote:Vie gefeliciteerd met je verjaardag
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden,zo heeft de mens liefde nodig om mens te worden
Jij bent weer mens en bloeit en durft je verjaardag te vieren,prettige liefdevolle dag toegewenst.
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja sorry Soothe, het is voor mij gewoon mijn ochtendje waarop ik dingen doe ik ik zelf graag wil.
En dat is onder andere met jullie kletsen.
En ik weet niet of je het nog gelezen hebt gisteren, maar ik ben heel blij voor je dat je cardio zo goed uitpakte.

Verder ben ik hapjes aan het maken, verzinnen wat ik vanavond aan zal trekken (kast leeggehaald, bende), het recept van Safi voorbereiden (dankjewel) en zomaar wat heen en weer aan het huppelen.
Het is gewoon zo'n leuk gevoel om voor het eerst sinds de dranktijd het gevoel te hebben dat mijn verjaardag er iets toe doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...