Spring naar bijdragen

Voorstellen....


super1975

Aanbevolen berichten

Na een tijdje inlezen wil ik mij graag voorstellen. Ik ben een man van 35 jaar oud, gelukkig getrouwd en 3 schatten van kinderen. Ik merk aan mijzelf dat ik de laatste jaren teveel drink en steeds meer drink, uiteraard heb ik hier met mijn vrouw (die niets drinkt) diverse gesprekken over gevoerd. Ik heb dan ook besloten voor mijn gezin te kiezen en de drank te laten staan. Sinds maandag 31-01-2011 drink ik geen alcohol meer, en ben ook niet van plan dit weer te gaan doen.

Als ik moeilijke perioden heb hoop ik hulp te krijgen op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey superstar

dat is een heel mooi besluit..want een gezin is belangrijker dan alcohol
een heleboel gezinnen met problemen met alcohol ..redden het meestal niet
maar jij kies voor het juiste
en als je het moeilijk heb kom je gezellig bij ditjes en datjes
daar is meestal wel iemand waar je problemen of geen problemen mee kan bespreken
want iedereen zit hier voor hetzelfde ..en weet wat je doormaak
ik wens je heel veel succes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een super besluit!
Kiezen voor je eigen welzijn en dat van je vrouw en kids..........prima!
Hoop dat je op het forum de steun zult vinden die je nodig hebt om van de drank af te blijven.
Heb geen idee of je veel dronk en of je ook behandeling overwogen hebt? Zelf heb ik de online-behandeling hier gedaan en daar veel aan gehad, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Wens je in elk geval veel succes en tot ziens op de dagdraad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Hallo, hier weer eens een berichtje van mij, hoe het gegaan is de laatste tijd ?, ben helemaal weer teruggevallen in mijn oude gewoonte. (roken drinken ed). Dit is erg jammer, gelukkig heb ik (wederom) ingezien dat ik op deze mannier mijn leven en gezin aan het verwoesten ben. Vanaf 19 oktober j.l heb ik alle sigaretten en nicotinetabletten het huis uitgegooid, op zondag 13 november had ik zoveel gedronken dat ik maandag niets meer wist te herrinneren van zondag, dit was voor mij het teken om radicaal met het drinken te stoppen, tot nu toe gelukkig zonder problemen, alleen het slapen kon wel iets beter. Ik ben nu vast voornemens een toekomst in te gaan ZONDER ALCOHOL. Als ik het moeilijk heb zal ik mijn toevlucht zoeken op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Super,

Jammer dat het zo is gelopen maar nu weet je dus wat je daadwerkelijk wilt

alcohol is dus ook voor jou niet weggelegd!

zeker als je nu zelf weer inziet daar je gezin mee te verwoesten

en dus ook jezelf!!

ik wens je weer alle succes en schroom niet om wat vaker te komen

dan alleen op de moeilijke momenten

die moeten we juist zien voor te zijn

Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug Super,

Ik hoop dat het je deze keer lukt om adb. te blijven. Lees ik het goed, wil je helemaal stoppen met de alc.? Ga ervoor joh en houdt nu voor ogen dat je moet kiezen voor je gezin. De trauma's die kinderen op kunnen lopen als een van de ouders zwaar aan de alc. verslaafd is, is verschrikkelijk, dus kap met die handel.

Kom vaak bij ditjes en datjes zodat je iedere keer weer kan lezen waarom je moet stoppen en, en dat is zeker zo belangrijk, te lezen hoe het gaat met de mensen die wel adb. kunnen zijn. Daar kun je je dan aan optrekken.

Suc6.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super!

en als je het niet makkelijk vindt kun je ook nog

via deze site de training doen; dan krijg je online

een individuele begeleider en leer je je valkuilen

kennen en hoe ermee om te gaan, zodat de kans groter

is dat je geen uitglijders meer maakt of een terugval krijgt.

Ik heb er veel aan gehad en meer mensen van dit forum.

Alleen al je relatie en je gezin zijn het waard om alles te proberen

en dan jezelf nog natuurlijk:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Super,

Wat ben je al goed bezig! Welkom hier op het forum. Als je het moeilijk hebt, trek, of je hebt gewoon vragen, aarzel dan niet en kom langs bij ditjes en datjes. Dat is de virtuele huiskamer waar bijna altijd wel iemand is.

Fijjn dat je vrouw achter je staat. Je weet waarvoor je vecht!

Succes,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Na een erg lange tijd van afwezigheid hier maar weer eens een berichtje. Het gaat erg goed met mij. Ik heb nog steeds geen alcohol meer gedronken en dat bevalt prima.

Ik zit goed in mijn vel en ook met mijn gezin gaat het prima. In april van dit jaar is ons 5e kindje geboren, het is een pracht van een dochter waar we erg gelukkig mee zijn.

Des te meer daar de zwangerschap van mijn vrouw niet zonder complicaties was. Het kost mij geen moeite om de drank te laten staan gelukkig. Ik zal proberen weer eens iets meer op dit forum te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Ik zie dat het al ruim een jaar geleden is dat ik iets heb geschreven. Hoe gaat het nu met mij: momenteel best wel goed en sta ik droog. Heb wel enkele terugvallen gehad maar probeer steeds de draad op te pakken en de alcohol te laten staan. Gelukkig staat mijn vrouw achter mij, maar de strijd tegen de alcohol blijft continu een gevecht. Ooit hoop ik dit gevecht te winnen... :)  :)  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en misschien kun je nu

wat je steeds al schreef,

vaker hier schrijven Super

je zou nl veel steun kunnen hebben hier,

naast de steun van je vrouw,

kan het ook fijn zijn die van

ervaringsdeskundigen te krijgen

en te geven wat je ook te geven hebt

want ook jij hebt veel ervaring opgedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier even een update, dit weekend aan mijn vrouw een bekentenis gedaan over mijn alcoholgebruik, best heftig allemaal... Vandaag naar huisarts geweest en refusal gekregen, volgende week naar psycholoog. Onze neuzen staan dezelfde kant op en we gaan beiden proberen de drankduivel die mij in zijn greep heeft te verslaan!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat de laatste dagen prima, refusal is echt een stok achter de deur! Wel veel last van misselijkheid en darmklachten, hoop dat dit nu de zgn oplaaddagen van refusal voorbij zijn minder gaan worden, ben opgelucht dat mijn probleem bij met name bij mijn vrouw bekend is zodat we samen aan mijn herstel kunnen werken. Wil er echt voor gaan om te stoppen!! Ook allemaal hartelijk dank voor jullie reacties, die doen me echt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen het eerste gesprek met een psycholoog gehad, volgens hem ben ik een zg. High Sensitive person (HSS) met een stuk verdriet uit het verleden welke niet helemaal goed is verwerkt. We hebben samen besloten om hier aan te gaan werken...... Al met al was het een heel goed gesprek, welke mij het gevoel geeft dat we er nu echt wat aan gaan doen. Ben wel bang dat de HA volgende week wil minderen met de Refusal. Ik zie dit middel als een enorme stok achter de deur, immers ik hoef de discussie over het wel of niet drinken met mijzelf niet te voeren, wat mij een stuk rust in mijn hoofd geeft.....

 

Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte, eventuele tips zijn natuurlijk welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Al weer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Het gaat goed met mij, gebruik nog steeds geen alcohol en daar ben ik blij en trots om. We hebben ons huis verkocht en 10 km verder op een nieuwe woning gekocht, ben nu druk bezig de hypotheek rond te krijgen. Momenteel zit ik met mijn hele gezin een weekje op vakantie in Callantsoog om eens even lekker uit te rusten en bij te komen van de hectische tijd die achter ons ligt.....slik nog steeds elke dag een refusal in het bijzijn van mijn vrouw. Dit is al een vanzelfsprekendheid en gaat prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Super, mooi bericht!

Je gaat goed zo en ik zou gewoon lekker zo doorgaan voorlopig.

Heb je nu wat inzicht gekregen in de oorzaken van je terugvallen in het verleden? Mogelijk dat je daar ook weer sterker door komt te staan.

Ik wens je veel succes de komende tijd. Laat af en toe maar wat van je horen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...