Gast Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 En niet te vergeten Hannah, het forum gaat op promotie. De regels wat strakker... Maar over dit onderwerp, hoewel ik het er doorheen drukte, heb ik never nooit geen opening gezien. Nee blijft op de achtergrond. Terwijl ik weet dat mensen zijn die er graag over zouden willen praten. Maar iedereen is dan bang dat je ook gaat. En ja nu ga ik, ik kan niet praten over wat mij het meeste bezigd. Tuurlijk kom ik terug, omdat nieuwsgierig ben en blijf naar jullie. Da's de band wat er gesmeden wordt, en daar mag best van te voren gezegd worden. Houdoe! Salukes!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Thee, is het misschien een idee om je vriend een brief te schrijven? Dan kan je goed nadenken over wat je wilt zeggen, en kan je het net zo vaak herschrijven tot er staat wat je bedoelt.Bovendien heeft hij dan ook meer tijd om over jouw gevoelens/argumenten te denken.Zelfs al geef je die brief niet, maar verscheurt hem uiteindelijk, dan nog zal het je geholpen hebben de zaken eens duidelijk op een rij te krijgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Voor iedereen die over zelfmoord wil praten bestaan er sites www.zelfmoord.nl en www.leefmee.nlDe taak van zorgwerkers is, mensen in leven houden en zo mogelijk gezond te maken. Daar werken ze zich uit de naad voor. Vind het geen pas geven om dan te zeggen dat ze hun werk niet goed doen.Ik heb niets tegen de optie euthanasie als het leven te ondraaglijk wordt (al zal ik dat nooit begrijpen), maar de manier waarop je het stelt Spud, en dan verongelijkt weggaan omdat je toch niet begrepen wordt. Nee, zo zal je nooit begrepen worden.Verder gaat het goed met mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Potdorie volgens mij heb ik een heuze griep te pakken. Dat ook nog. zit ik zooooo niet op te wachten....Nou ja met een dekje op de bank dan maar....pfffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Nu moet ik toch even iets opmerken!Spud ik weet niet of je er nog bent maar heb jeje wel eens afgevraagd wat het met iemand doet:het beïndigen van een mensenleven?Ik kan je zeggen dat je dat niet zomaar even doet.Dat doet iets met je, het is geen routinehandeling.Verplaats je eens in de rol van degene die dedodelijke pillen,injectie moet toedienen.Misschien stemt het je wat milder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gaya Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Ha Woman,toch niets mexicaan's he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gaya Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 he hehet puppie slaapt weer kan ik ook nog even een tukkie doen..maya Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Theemuts, dat geeft de burger weer een beetje moed. Er is blijkbaar iets van bewustwording bij je vriend.Het kan goed hoor, je partner bewust maken door zelf het goeie voorbeeld te geven.Heb ik ook ervaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Marjo,Vanmorgen werd ik wakker, heel vroeg. In dit lichaam en met dit hoofd.Daar zit een heel verhaal aan vast, aan dat hoofd. En een heleboel herinneringen. En verwachtingen, plus nog een boel zorgen.Maar dat is maar een verhaal. Ik hoef het niet te geloven. Ik kom alleen maar even kijken.Misschien word ik morgen wel in een heel ander lichaam wakker. Met een ander hoofd. Met een heleboel andere herinneringen. En geloof ik die.Dat is een fascinerende gedachte niet Woman, zorg goed voor jezelf, beterschap en sterkte!Nu ga ik eerst voor de maag zorgen.Eet smakelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Fibo, hoop dat jouw verhaal velen tot voorbeeld is. Ik ga niet naar de AA, maar drinken is voor mij gewoon geen leuke optie meer.Wel vind ik de stappen van de AA heel goed en nuttig.Kate, een diepzinnige gedachte. Ik heb wel eens gedacht, was ik die en die maar, of zus en zo.Maar eigenlijk zou ik mezelf dan vreselijk missen. Sinds ik niet meer drink vind ik mezelf hartstikke leuk, eigenlijk. Spannend om jezelf te zijn.Jij niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Hoi theemuts,Als je een brief schrijft juist met de intentie m niet te versturen, durf je je meer te uiten mestal. En dan ga je vaak een laag diepen, dan wanneer je m schrijft voor iemand anders (dus vergelijkbaar met een dagboek).En daarna kun je alsnog besluiten om m al dan niet ingekort te versturen.Het is een oud therapeutische manier om veilig eerlijk te durven worden. De meeste van die brieven worden overigens niet verstuurd maar wel bewaard om er zelf wat van te leren.Misschien handig om vanavond uit te proberen en zlef te beslissen wat het wordt, succes ermeeJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Suffertje,hoop dat je nog meeleest, ik heb je een pb gestuurd,gr jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Ik dacht, voordat ik ga lezen gelijk maar een korte reactie.Hier gaat alles goed. Er is drank in huis en het kan me niks schelen en voel me behoorlijk gevorderd nu.Vanavond tv kijken en morgen maar weer aan het werk.Het gewone leven kan weer beginnen.Theemuts: wellicht een idee, dagdraad voor stoppers en minderaars.Voor mij is het niet te volgen momenteel.Zeker als ik weer werk zal het wel helemaal niet lukken.Jasmijn: het idee van NOOIT meer drinken is ook te veel.Vandaag telt. 24 uur is te overzien. Volg je internet behandeling? daar leer je om de drankbeloningen om te draaien naar andere vormen van belonen.Je mag iets leuks voor jezelf kopen of je gaat in bad zitten of je huurt een film... etc.Leet: geweldig dat je er weer bent en omhoogkrabbelt. Leren lopen deden we ook niet zonder eens te donderen, .... als je maar weer opstaat en niet blijft liggen.Jane4: ik verleg mijn drankverslaving heeeeel graag naar ADB forum verslaving Diempje: je was toch FF Floorfientje of zo? Hemel... mijn arme brein Woman: rouwen duurt lang, geef en gun jezelf die tijd.Spud: misschien is de verhuizing toch wat te zwaar voor je geweest samen met je andere belevenissen.Safi: je was zo mooi in dat laatste stuk bij je kunstwerken, ik was plaatsvervangend trots!!Adelaar: hier kan je je geheugen trainen, haha.Houseofmaya: ook welkom. Heb nog geen tijd gehad om bij wie is wie te lezen.De instroom is nog nooit zo groot geweest in EEN keer en ik hang hier toch al twee jaar rond.Fibo: dat alcohol niet gezond is weten we, maar zo kan ik nog een miljoen andere dingen opschrijven die niet gezond zijn en die we wel naar binnen krijgen. AA is prima, maar niet voor het gros van de probleemdrinkers. Ik ben vijf jaar bij AA geweest en uiteindelijk waren het toch altijd dezelfde die altijd kwamen, de rest was afgehaakt. Er is dan totaal geen hulp meer. Terwijl je hier op het forum altijd en elk uur van de dag terecht kan.Trees, Corinne, Marjo, Kirky, Rudy, Suffertje, Hannah, Bambam, Kate en Linde .. .. en voor iedereen..HOI!!Zie je wel: ALBERTINA HOE IS HET ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Ja okay, Houtje, Marieke, Vie en AR, joehoe....icq: ook welkom!!!Ik geef de moed op.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Jemig Hannah ben je nu nog niet klaar met die tanden... pfff....Ik neem aan dat het wel goed komt want een tijd geleden was je daar toch niet zo zeker van?Ja hoi hoi, ik ben nou ook weer niet ZO vrolijk hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Houtje, ik zie dat je ingelogd bent!je hebt me gisteren(toch?) helemaal lekker gemaaktmet je omelet met allerlei lekkere ingrediënten.Mag ik het recept please?????????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Ha, An, ik dacht al, waar zit ik nou de hele tijd voor te schrijven.... Als jij me nou ook al vergeet Hannah stop dan toch hier en daar verdrie nog aan toch nog eens een keer met roken!Je krijgt er zo'n stralende lach van..... Van niet roken.En alles in huis ruikt lekkerder en je ademt vrijer. En echt waar, je velletje gaat er mooier van uitzien.Maar okee, niet preken....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
icg Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 vie,sinds zondag doe ik dat programma van maastricht. de introductie vond ik heeeel moeilijk. nu heb ik 2 dagen de opdracht van die dag gedaan en het valt reuze mee. in een paar minuten ben ik klaar en gisteren had ik 196 punten en vandaag 206. wat dat betekent weet ik niet, maar er is wel bij vermeld dat je moet proberen elke dag hoger te scoren. ik ben benieuwd naar morgen!safi,ik lees dat jij ontevreden over 208 punten bent, terwijl ik juist blij was met 206. weet jij wel de betekenis van die scores? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Linde: voor ik het halve forum over me heen krijg dat ik off-topic bezig ben, zet ik het even op het receptendraadje. Als ik dat kan vinden.Ik was inderdaad ingelogd, maar moest eerst een paar uur lezen, tjonge wat wordt er veel geschreven. Toch ook wel leuk, zo'n mix van allemaal verschillende mensen en verhalen. Ik ben géén voorstander van verschillende draadjes voor verschillende groepen. Je haalt eruit wat je interessant vindt, en tja, op iedereen reageren, dat red ik nu niet meer. Dat is begrijpelijk.Ben zo terug, even zoeken naar de receptendraad.* Goed eten als je stopt met drinken (= receptendraad)Ik ga mijn tortilla er even bij zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Zo, er zijn "maar" negen gebruikers ingelogd...An, ik doe mijn best, maar het is inderdaad moeilijk te volgen, zo'n grote groep instromers (mooi woord!)En dat allemaal dankzij Safi....Saf, misschien moet je je met de wereldvrede gaan bemoeien?Als alles jou zo goed afgaat, moet je je talenten maar over de wereld verdelen!Maar serieus: alle nieuwelingen, van harte welkom, goede stap die jullie hebben genomen!Begrijp alleen dat er soms niet altijd respons komt als je iets post. Dat is geen desinteresse, maar onmogelijk op iedereen te reageren.Blijf echter volhouden, je zult je snel genoeg hier thuis gaan voelen!En heb je het eens moeilijk, roep het dan uit (hoofdletters desnoods), dan zal je zien dat er altijd wel hulp paraat is!Succes, allen, hou vol, het is ongelooflijk de moeite waard!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Ik snap het hoor Hannah, zat je half een beetje te dollen. Als ik niet was getrouwd met een niet-rokende man zou ik ook niet weten of ik er mee gestopt zou zijn. Terwijl ik toch al mijn hele leven bronchitis heb en eigenwijs stug doorrookte.Maar ik ben er nu wel blij mee.Welkom ICG. Ik doe die test zelf niet, had me er voor ingeschreven maar kwam niet in aanmerking. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Even een speciaal berichtje voor Rapilos! :heart: :heart::heart: :heart: :heart: :heart:Héél veel succes morgen, sterkte, het kaarsje brandt al!Ik zal aan je denken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Hannah: alles op zijn tijd hoor. Dat stoppen met roken bracht me zowat naar de afgrond.Misschien wat overdreven, maar ik ben er duidelijk nog niet klaar voor.Mijn tandvlees is ook niet super.Trees: ja mooi woord he? zojuist uitgevonden.We stromen allemaal maar mee he.En inderdaad als je hier net binnen komt vallen, gewoon schrijven.Vooral als je hoge nood hebt, het maakt niet uit of je dan nieuw of oud bent.We hebben EEN ding hier gemeen en dat is het in bedwang houden van onze drankzucht.Vietje: nee joh, niet vergeten hoor.Ik ga maar weer eens, misschien tot later, allemaal sterkte en goede moed voor vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 :heart::heart: Rapilos, heel veel sterkte morgen!! :heart::heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Rapilos: heel veel sterkte voor morgen!!!Engeltje: welkom op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden