Spring naar bijdragen

dinsdag 25 augustus


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond allemaal

Rapilos heel veel sterkte morgen:heart:

Ik was wat vroeger thuis dan anders en heb al een heftige draad gelezen en laat het maar;) `t is toch altijd mosterd na de maaltijd.

Welkom nieuwe instromers ik hoop er ook voor jullie te zijn en vanaf oktober gaat dat ook zeker lukken hoor

ik ben van plan om nog het 1 en ander te doen in huis maar lees wel mee en ga nu eerst maar weer es een gewone lekkere uitsmijter eten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo
kom zo maar binnen vallen
ben vandaag voor mijn doen veel aanwezig geweest
dit was niet geheel vrijwillig
dit was een dag dat ik niet kon staan en lopen
zoonlief komt zo zijn vader helpen om mij naar boven te brengen
eerst even onder de douche en daarna in bed
spreek jullie later wel weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond,

Rapilos voor morgen heel veel sterkte meid.

Theemuts, ik ben nu 45 dagen gestopt met drinken en heb ook problemen
gehad met mijn partner. Eerst was het alsof hij me niet wilde begrijpen dat ik niet
meer dronk althans zo kwam het over. Hij vroeg zich ook af wat ik op het forum deed.
Voelde zich alleen als ik het forum las, dus ik schreef niet echt mee. Las elke
avond hier want ik kon niet zonder.
We hebben veel gepraat, elke dag begon ik opnieuw, het was niet makkelijk.
Ik wilde duidelijke antwoorden maar die kwamen er in het begin niet.
Nu staan we heel wat verder, ik gaf niet op en ben daar nu heel gelukkig om.


Wat me zo sterk maakte was dat ik Macha van vroeger wilde worden, met
karakter, eerlijk en recht voor mijn mening uitkomen. Zonder drank zou dit
lukken. Ik merk nu dat ik al een eind op weg ben, het voelt enorm goed.
Soms verschiet ik van mezelf. Ik ben een doorzetter. Het leven lacht me toe,
maar ik werk er zelf aan.
Elke morgen "vandaag drink ik niet" verder hoef ik niet te kijken.
De auto in en meezingend met de muziek naar het werk.

Welkom aan al de nieuwelingen.


Liefs,
Macha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond ingelogden!

Rapilos, sterkte morgen!
Bako, slaap lekker!

Welkom allemaal, ik heb veel gelezen, ben zelf net op het forum en zie enorm veel nieuwkomers.
Ik wens jullie natuurlijk veel sterkte en succes, met wat voor jou het beste is (stoppen, minderen ed).
Ik ben zelf erg blij dat ik nu bijna drie weken gestopt ben. Naast alle lichamelijke, psych., financ. en sociale veranderingen is het zo heerlijk dat ik niet meer hoef na te denken over het wel of niet drinken, zo ja, hoeveel is dan niet al te rampzalig, en de volgende dag vaak toch weer over mijn grens. Pfff, het is voor mij zo rustgevend dat die keuzes er niet meer zijn, gewoon niet drinken is voor mij nu veel eenvoudiger dan die tweestrijd.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag bij de rook-stop-poli geweest. Oproken wat ik nog heb en dan kappen. 6 oktober word ik terug verwacht en dan ook niet-rokend. Die hobbel nemen, die gewoonten doorbreken en doorzetten. Eerst maar eens dat reddingslijntje zien te bereiken. Toch heb ik een aardige baas. Ze verwittigde me dat het tijd was om naar het pontje te gaan. Ze voelt zich bezwaard, omdat ze mijn contract niet kan omzetten nu door de nijpende situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Corinne, dapper hoor, stoppen met roken. Ik moet daar echt nog niet aan denken. Ik weet dat ik mijn kop in het zand steek hoor, maar poe, petje af!
Heb je er lang over nagedacht of was je er op een geven moment klaar voor (of klaar mee...)?

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Val, ja ik was vandaag bijtijds thuis en wilde nog van alles hier in huis doen maar na drie enorm drukke en lange dagen is de moed me al weer in de schoenen gezonken;)

dus die ga ik zo maar uittrekken en dan hoef ik niks meer:)

Horeca en niet drinken was al geen probleem, ik dronk altijd thuis en dan alleen.
Ik heb wel een relatie met een hele lieve vrouw al 14 jaar, maar we wonen nog steeds niet bijelkaar om dat er van beide zijden problemen zijn die echt zullen escaleren als we zouden gaan samen wonen.

Daarom dronk ik dus alleen thuis en 2 flessen drank gingen er gemakkelijk in hoor of ik nou om 18.00 uur thuis kwam tot 22.30 uur of om 24.00 thuis kwam tot 01.00 uur.

Tijdens mijn werk drink ik niet en `s avonds na het werk werd het wel eens aangeboden en dan nam ik wel een glaasje hoor.

Nu drink ik dus ook niet na het werk, of het moet fris zijn.

Momenten die me nog aan het denken zetten zijn dat er iemand van de gasten "mijn" drankje besteld, of een lange feestavond en dan drink ik drie liter water in 4 uur tijd om niet wat anders te pakken.

ik hoop dat ik je vraag zo een beetje beantwoord en uitgelegd heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor AR.
Zo zie je maar hoe het voor ieder weer anders ligt. Ik dronk juist nooit thuis en nooit alleen, en vrijwel altijd in de stamkroeg.

Ik moest we aan denken omdat een kennis van mij na het afkicken van drank en drugs in een cafe is gaan werken. Het ging lang goed, droog en ook niet blowen ed. Op een geven moment, na anderhalf a twee jaar, begin hij weer eens aan een biertje, een hijsje, een pilletje of lijntje op een feest en nu, binnen een half jaar, is hij alles kwijt.
Huis weg, baan weg, tegen het psychotische aan. Ik vond dat echt heel erg om te zien gebeuren, vandaar dat ik die vraag stelde. Dank je voor het heldere antwoord!

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Val dat is dus zo`n situatie waar ze mij hier al voor gewaarschuwd hebben, niet het eerste glas nemen nu niet en nooit niet (maar ik bekijk het nog steeds per dag hoor).

Ik was in het begin van het niet drinken dus ook panisch voor alles wat met alcohol te maken had, ik wilde het met pasen gezellig hebben in huis en had paaseitjes gehaald (ongevuld) andere gele dingetjes en gele mergpijpjes om leuk in schaaltjes op tafel te zetten.

toen zag ik dat het advocaatmergpijpjes waren en ik heb ècht gewacht met proeven tot Will (mijn vriendin dus ) hier op een gegeven moment kwam, en ik heb haar gevraagd of ze er 1 van zou nemen.
Toen ze zei dat het er niet eens naar smaakte heb ik ook 1 genomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja AR, ik denk ook per dag, en de eerste laten staan. Ik zou wel gewoon iets eten waar drank in verwerkt kan zitten als dat zo uitkomt maar ik ga het niet opzoeken. Bij mij gaat het echt om bier tanken in de kroeg, dus een paaseitje met avocado... Ik ben trouwens niet eens een echte zoetekauw dus ik sla ze makkelijk over, dat zien we dan wel weer. Wie weet laat ik het tegen die tijd wel staan.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...