Spring naar bijdragen

Donderdag 15 oktober 2009


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hee Suffie, misschien een andere naam verzinnen
als je steeds je naam waar moet maken blijf je achter jezelf aan lopen.
Nee geintje hoor, maar het zegt natuurlijk wel iets over je als je zo'n naam kiest.
We hebben al een mannelijke variant met jouw naam en hij houdt m, dus kiest er bewust voor.
Maar als het bij jou iets met weinig eigenwaarde heeft te maken, kan het echt helpen jezelf een
stimulerende naam te geven; kun je zo aanpassen volgens mij. Wat denk je van kanjer, want je gaat er gewoon voor om weer de eerste niet te nemen, toch?
Succes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje heb hier ook een andere ervaring. Somalise overburen. 13 kids. Regelmatig hier komen Frietjes eten. Kadootjes kopen, ik in het rood staan. Comp. helmaal ontregeld, koelkast helemaal leeg geroofd (met mijn goedkeuring) Kids weg hier een puinhoop maar ze hadden wel genoten. Kleinste net 5 jaar. Viel in m'n armen in slaap met haar knuisje tegen m'n wang. Krijg nog de rillingen van ontroering. Dus fijne buren!!!!!! Zo kan het dus ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffie is inderdaad gekozen omdat ik het nogal suf vind dat ik niet zomaar kan stoppen met drinken. Ik dacht net ook, misschien moet ik eerst minderen? Ik zit hier alleen maar thuis te pratten.Ben in april mijn baan kwijt geraakt zoals zovelen. Daarbij ben ik onlangs geopereerd aan een nekhernia waardoor ik erg beperkt ben in wat ik kan doen. Ik heb geen sociaal actief leven, kortom....... zeker geen positief zelfbeeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de situatie Suffie,
eerst tijd nodig om het te verwerken
dan ff er van genieten
en dan misschien vrijwilligerswerk
als een betaalde baan niet lukt?
In elk geval niet meer gaan drinken hoor
slecht voor je eigenwaarde
en aan een baan helpen doet het ook niet

Ik ga verven vandaag, de klussenman heeft
schrootjes vervangen en die zitten in de
grondverf en moeten weer mooi worden
verven vind ik leuk en dat het dan eerst
schoon en stofvrij moet zijn
helpt me weer wat discipline op te brengen
om te ruimen, wat ik niet leuk vind dus
Maar het gaat om het resultaat
dus hup in de benen
tot latersss
fijne dag zonder drank
doei Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane veel plezier vandaag met het verven.

Suffie, Jane heeft gelijk, drinken werkt niet. En het is inderdaad een nare situatie waar je in zit.
Het gevoel hebben dat je geen kant op kan.
Maar het is echt waar, je gevoel van eigenwaarde gaat met sprongen vooruit als je trouw blijft aan jezelf en doet wat je je voorneemt.
Niet dat het mij altijd lukt, hihi. Ja, wel wat betreft de drank, maar in andere dingen wil ik wel eens een steekje laten vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :rose:

Was vanmorgen weer vroeg aan het krabben om 06.45 en hup mijn
zoon naar z'n werk brengen.
Morgen laatste dag, daarna kan ik weer iets langer in mijn bed blijven,
hoewel ik dat vroeg opstaan eigenlijk best wel lekker vind, dat is ook
hééél lang geleden, kon echt mijn bed niet meer uitkomen de laatste
maanden voor een uur of 11 pffffff :$

Suffertje , Soothe
vwb het stoppen met roken:
ga even googelen, daar vind je enorm veel sites met suggesties om te
stoppen met roken, de voor- en nadelen, lotgenoten contact etc etc etc.
Want voor iedereen is het anders. Ik kan hier wel mijn voor- en nadelen
op gaan sommen, maar kan bij jou weleens heel anders zijn.
Ook de manier waarop je stoppen wil. Cold Turkey, met hulp of zonder hulp
van pleisters of iets dergelijks of een datum prikken (van uitstel
komt meestal afstel, pas op kan VALKUIL zijn!).

Ik ben zelf op 30-09-2009 cold turkey gestopt tegelijkertijd met drinken (ze houden van elkaar,
weet je nog....).
omdat: ik NIET MEER WIL roken en drinken. Ik heb het gevecht verloren van allebei
dus ik HOEF niet meer. Lees een stukje van mijn verhaal maar eens bij "wie is wie".

Ik had me ingesteld op een heel vervelende en nare afkickperiode, en dan doel ik op
de afkickverschijnselen.
Nou behalve dat ik slecht slaap, af en toe een beetje warrig ben,
duf ben en mijn concentratievermorgen niet echt optimaal is, en de hele dag door zit
te gapen, gaat het prima.
Ik denk dat ik me de laatste tijd zo superrot voelde dat de afkickverschijnselen minder
erg zijn dan de vreselijke katers .... :huh:

Natuurlijk is het heel moeilijk en denk ik er nog steeds de hele dag geregeld aan,
maar het wordt al iets minder,
heb meer moeite met niet roken dan met niet drinken maar pieker er niet over om er
een te pakken.
het is gewoon een vieze gewoonte die ik moet afleren. Wat ik 33 jaar lang iedere dag
deed ben ik niet zo vergeten en is niet zo afgeleerd, en is niet zo uit mijn gedachten
verdwenen. Kon ik het maar wegsnijden of zo haha :P
Ik pak het roken hetzelfde aan als het niet drinken: de 1ste laten staan!!!!!!!
Ok, ik stop wat meer in mijn mond dan anders, probeer dat zo gezond mogelijk te doen
want wil niet ineens veranderen in een logge niet rokende en drinkende walvis natuurlijk :wacko:
ik ontbijt tegenwoordig, en middageten en avondeten, tussendoor snack ik met fruit, ik drink
veel sapjes, water, caffeïnevrije koffie (dit drink ik al jaren, werd hyper én nerveus van caffeïne),
nou ja van alles, heb hier veel goede tips voor lekkere drankjes van de forummers gekregen ;)
Stoppen moet je WILLEN , zonder die WIL kom je m.i. nergens en blijf je "in de mist".

Hoop dat je iets hebt aan mijn verhaaltje, succes met jullie pogingen! Ben benieuwd wie het
eerste echt stopt?????:present:

Bol
fijn dat ik je nog effe heb laten lachuh hahaha, was ook vreselijk bezig zeg gister,
hoop dat ik me vandaag een beetje kan inhouden, mááár ik beloof niets ;)
Jij bent ook een kanjer hey, moet om jou ook vaak lachen en om meerderen hier,
de heren hier kunnen er ook wat van (thanx, ben ik toch ook wel blij dat jullie van Mars
komen), héérlijk die humor, daar geniet ik écht van!!!

An
Heerlijk hé dat happy-gevoel en die energie, houden zo!

Kwam ik nog een spreuk tegen:
"Als u over iets droomt, kunt u het ook waarmaken" nou..........of dat voor alles geldt
wat ik droom vraag ik me dat toch écht af :0

Tijn
Hoop dat het bellen vandaag je snel veel werk op gaat leveren, toi toi toi!

Nu ga ik even een bak koffie halen en lezen om de draad verder op te pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffie, ik stem ook voor een andere naam. Het is namelijk niet gek dat je niet kunt stoppen met drinken. Alcoholisme is een ziekte, of als je moeite hebt met dat woord, een allergie. Uit onderzoek, en onze eigen ervaringen natuurlijk, is gebleken dat er een soort van chemische reactie optreedt als een alcoholist een biertje drinkt. In je lijf gaan dingen reageren en de rem is weg. Ik weet niet helemaal hoe het precies zit maar zo werkt het ongeveer. Vandaar dat mensen die geen alcoholist zijn zo nu en dan wat kunnen drinken en dan, na twee glazen, kunnen zeggen dat ze niet meer hoeven.

Ik heb ook jarenlang gedacht dat het een kwestie van wilskracht was. Als ik maar genoeg wilde dan zou het wel lukken. Maar dat werkte niet. Vandaar dat minderen voor mij geen optie was. Dat heb ik wel geprobeerd hoor! Twee biertjes voor het eten, twee wijntjes bij het eten en dan niet meer. Maar ja, als ik nou eentje nam bij het eten dan kon ik ' s avonds ook nog eentje drinken. En ga zo maar door, pfffff, word nog moe als ik er aan denk. Ik heb bij de AA geleerd dat het geen schande is alcoholist te zijn. Het is een schande als ik er nix aan wil doen. Maar ja, dat snapte ik pas na 24 jaar. En mijn drinken is vanaf dag 1 problematisch geweest. Ik kon nooit stoppen, echt nooit. Ik ben ooit drie maanden droog geweest na de zoveelste ruzie met mn lief. Ik zie ons nog zitten in dat restaurant waar ik weer een biertje nam. Uitgebreid besproken dat ik niet meer zoveel moest drinken, beetje maat moest houden. Nou dat lukte maar eventjes, daarna weer same old song.

Dus, je bent geen sufferd, suffie. Misschien tijd voor een naam waar meer respect voor jezelf inzit?
Ik wens je kalmte, moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Ik vind dat je juist gehandeld hebt hoor, en ik vind het moedig dat je het zo gedaan
hebt, je hoeft toch niet over je heen te laten lopen. Die meid was gewoon te laat punt.

Suffie
Vandaag nieuwe dag, nieuwe kansen! 1ste laten staan, het is moeilijk, maar écht een
begin van een nieuw leven, een heerlijk ander bewust leven;)

Jane
grote vriendin ;)
Veel verfplezier vandaag en wens je een goede "droge" dag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bambam
ben je hier nog niet tegengekomen in de afgelopen weken
Je hebt gelijk wat je schrijft, dat minderen heb ik ook zoooo lang geprobeerd en
was zooo jaloers op mensen die sociaal konden drinken. Ik dacht steeds verdikke
waarom heb ik die rem niet? Waarom zuip ik door tot t gaatje .
Nou duidelijk, omdat ik een alcoholist ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh allemaal,

Heb goed geslapen, eerst even alle berichtjes gelezen,
ben weer bij.

Heb voor vanmiddag een afspraakt bij de huisarts,
begin dat drinken echt zat te worden.

Wil vragen om medicatie om de afcickverschijnselen tegen te gaan.

IK WIL STOPPEN.

Heeft iemand ervaring met medicatie voor dit probleem???

Ik wil het graag horen.

gr. tessa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tes heb je dan nog zoveel last van afcickverschijnselen? Er zijn inderddaad medicijnen voor o.a. Librium. Misschien kun je eens nadenken om met de arts te praten over Refusal. Stok achter de deur. Kun je absoluut niet drinken en geeft ook een stuk rust. Voor de rest trekken wij je er doorheen hoor:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Knuffie hebben we al Bol, al komt ze niet zo vaak online.
We hebben het over vergoedingen gehad, maar ik heb gezegd dat ze die dan maar in hun eigen fondsen moeten laten terugvloeien. Alle beetjes helpen, nietwaar?

Tessa, een vraag aan jou: waarom ben je zo bang voor de afkickverschijnselen, wat stel je je daarbij voor?
Overigens top van je dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, bolletje

Zit nog steeds aan de drank, en als ik me eigen eng gaat voelen
neem ik er weer een, er daar wil ik echt vanaf.

Wat ik bedoel is dat je van het onrustige gevoel afkom,
hartkloppingen, bang zijn e.d.

Daar heb ik angst voor en hoop dat met medicatie te verminderen.

knuffel, tessa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen maar weer,

ik vond het vanmorgen nog zo donker en vroeg
dus ik dacht kruip nog even terug mijn warme bed in.

Zelf kan ik er ook absoluut niet tegen als iemand te laat komt.
Maar goed, wel goed houtje, dat je erover hebt nagedacht.

Vie,
leuk hoor, dierenambulance en asiel.
Toe maar.
:present:

Suffertje,
als jij je naam wilt behouden moet je dat gewoon doen.
En een knuffie hebben we vlgs mij al.

Tessa,
je zou eventueel om librium kunnen vragen tegen de 1e
ontwenningsverschijnselen.
Als je een goede huisarts hebt zal deze je ook aanraden er
nog hulp bij te zoeken.
Ik heb je nog even gelezen bij wie is wie, je kan best wat hulp gebruiken.
Wees eerlijk naar je huisarts, doe je niet beter voor dan je bent.
Ik wens je veel sterkte vanmiddag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik de eerste keer wilde stoppen met drinken, dat is zo'n drie jaar geleden, ben ik naar de plaatselijke verslavingszorg gegaan. Elke morgen moest ik dan komen blazen, en indien ik "schoon" was, kreeg ik de dagelijkse dosis librium mee.
Dat was inderdaad best lekker rustig. Maar dat krijg je niet als je erbij drinkt want dat kan gevaarlijk zijn.
Mijn motivatie was toen echter niet sterk genoeg, zodat ik in geen tijd weer aan mijn twee liter wijn per dag zat.
De tweede keer ben ik op eigen houtje gestopt, zonder midelen. Inderdaad onrustig, zweten, hartkloppingen. Maar dat gaat snel over, is mijn ervaring.
Hoe dan ook, Tessa, je arts zal je het beste advies kunnen geven.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...