Spring naar bijdragen

nieuw begin!


ninte

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen!

Ik ben Ninte , vrouw van 35 jaar en dit is in het kort mijn verhaal.

Al een paar maanden ben ik nu aan het minderen met het gebruik van alcohol. Ik ben nu zover dat ik helemaal kan stoppen met als ondersteuning het middel Refusal.

Het ging voor mijn gevoel mis in de zomer van 2011. Daar kwam het besef dat ik verkeerd bezig was en mijzelf letterlijk aan het kapot maken was.

Ik heb de afgelopen jaren veel meegemaakt: Na een mislukt huwelijk waarin geen ruimte was voor mijzelf ben ik gescheiden, met niks op straat komen te staan, daarna nog anderhalf jaar iedere dag (!) gestalkd door mijn ex, maar in no-time een nieuw leven opgebouwd, 3 x verhuisd, veel veranderingen binnen het werk meegemaakt, 2e studie afgerond vorig jaar. Woon nu inmiddels samen met de liefde van mijn leven en heb een geweldige baan. De toekomst ligt open. Dingen waar ik trots op zou moeten zijn...?

Maar doordat ik zo hard bezig ben geweest om te 'overleven ' en te 'knokken ' belande ik in een enorm gat. Juist ja...verwerken met drank. Ik dronk wel eens bier, voor de gezelligheid. Van kwaad werd het tot erger. Zo dronk ik op vrije dagen om 10:00 s'ochtends bier, achter elkaar totdat ik dronken was. Tegen de tijd dat mijn vriend thuis kwam was ik weer nuchter. Ik kwam nergens meer. Al had ik voor die dag zoveel leuke plannen, ik durfde mij niet meer op straat te vertonen. Kwam tot niks. Niemand had wat door. Die dagen alleen doorbrengen waren het ergste.

Ik heb hulp gezocht en met veel succes overigens. Ik ben blij met de stap die ik heb genomen. Stap voor stap bouw ik mijn leven verder uit. Wat betreft de refusal, vind ik het fijn om de topic te gaan volgen hierover. Het zal mij stimulans geven.

Iedereen veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel hartelijk welkom Ninte,

ik hoop voor je dat je hier kunt vinden wat je zoekt.

Op de dagdraad zijn iedere dag mensen te vinden die naar je willen luisteren en kunnen helpen.

En er is idd een draadje voor refusalgebruikers. Ik ben daar soms ook wel eens.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en sterkte met het stoppen of minderen met alcohol.

En dit doel wil iedereen hier bereiken of behouden. Dus je staat nooit alleen.

Liefs van Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ninte welkom hier!

's Ochtends beginnen tot je dronken bent..... hmmm herkenning alom.

En als ik je verhaal zo lees vind ik het niet eens zo raar dat je 'verdoving' zocht, ik lees nogal wat ingrijpende ervaringen en veranderingen op een rij :-S

Maar goed alcohol is niet de weg naar heling, het verdooft enkel tijdelijk en dat heb je al goed gezien.

Heel veel sterkte en succes!

Groeten, platypus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ninte!!

Wat ga jij goed zeg!!

Nu volhouden en laat het geluk niet van je afgenomen worden door de drank duivel.

Elke dag is er een en zachtjes aan valt die duivel van je schouder en kan je vrij (maar blijf altijd op je hoede!) verder leven.

Je problemen nuchter verwerken.

Je zelfvertrouwen komt terug en de straat zie je niet meer als eng....de mensen kan je recht aankijken zonder schaamte.

Maar vooral kan je je zelf altijd recht aanlijken!!

Blijf bij jezelf meisje en er komt ruimte om te groeien!!!!

Liefs Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ninte,

Ook van mij welkom hier. Mijn verhaal is heel anders, maar het mechaniek is precies hetzelfde: met drank proberen de pijn onder de duim te houden en daardoor verder te kunnen gaan. Maar ja, wat eens een overlevingsmechanisme was, is nu het probleem geworden. Je bent al heel goed bezig.

Ik heb bij Tactive de internetcursus gevolgd en die was voor mij heel nuttig, om te zien wat ik deed en vooral waarom. Ook de smoesjes en het mezelf mogelijk maken om te kunnen gaan drinken, werden zo duidelijk. Zo te zien heb jij al behoorlijk zelfonderzoek ernaar gedaan.

Mij helpt het ook om op de dagdraad te komen (ditjes en datjes) als ik het moeilijk heb. Je kunt dan je verhaal kwijt en er is vrijwel altijd iemand die je steunt. Mochten ze je niet horen dan gewoon nog een keer harder roepen.

Samen komen we er!

Veel succes en doorzettingsvermogen. Ik gun het je, je bent al zo goed bezig!

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...