Spring naar bijdragen

vrijdag 6 november


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Muisje,
hier gebeurt het dus allemaal,
nou ik heb persoonlijk mijn doelstelling om t/m de feestdagen niet te drinken.
Vorig jaar met oud&nieuw had ik een fles wijn, en die heb ik pas om 23.50 opengemaakt
zodat ik in elk geval helder het jaar zou beginnen
en toch iets te proosten had en een beloning
en de avond zelf zonder drank viel reuze mee
Later dacht ik, die fles had eigenlijk
helemaal niet open gehoeven
want alsnog snel opgedronken alsof
ik iets in moest halen en er dus niet
echt van kunnen genieten. Meerwaarde? Niks dus.
Maar als tussenstap heeft het wel een functie gehad
want ik zie er nu helemaal niet tegenop
eerder naar uit
een nieuwe uitdaging.
Ben ook benieuwd hoe dat voor jullie is
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

Moest even zoeken naar het "goeie" dagdraadje, er worden er blijkbaar meerdere gemaakt op 1 dag tegenwoordig.

Ik ben weer helemaal op de hoogte van het nieuwste dieet van mijn kapster en van haar menstruatieperikelen. En ging met een bolgeföhnde "pruik" naar buiten tot mijn afgrijzen.
Thuis de natte kam erdoor, het kan er weer mee door.

Ik kom niet meer zoveel hier, de behoefte is er wat af.
Af en toe lees ik nog wat.
Verder gaat het goed. Veel te doen en we houden het droog!

Lieverds, geef de moed niet op. Ook niet na een struikelpartij.
Je mag altijd weer voor jezelf kiezen.
En dat de alcohol niet leuk is weten we, anders zaten we hier niet.
Het leven is fijner zonder alcohol.
Heb geduld en vertrouwen.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Bolleke wist ik ook niet van die mormonen maar ga straks wel lezen of mijn vermoeden klopt.

Dank voor je bezogdheid lieve Bako maar trap nergens in. Ben Katholiek maar ff (naja 6 jaar dan) de weg kwijt. Heb altijd geloofd dat er maar een is alleen noemen velen hem/haar anders dus waarom zou ik omdraaien? Moet eerst de weg maar weer zien te vinden en anders maar niet want is ook een levensles om er over na te denken.

Zo nu kippenhartjes voor Banjo halen en de kattenbak doen. Dan ben ik al weer uren verder en komt mijn jankprogramma: het kleine huis hahaha Huh, dat waren toch ook mormonen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi
Ik meld me weer
Merk dat ik weinig op het forum zit
Dat kan best een poosje, maar ik dwing mezelf wel om twee keer per dag even gedag te zeggen.
Ervaring van eerdere keren leert dat niet meer op het forum komen voor mij de eerste stap is naar de glijbaan.
Dus hierbij: Hoi !
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah:present: Dat is minder zeg. Knobbetjes in je borst. Ik heb ooit gehoord dat wanneer je het knobbeltje kan verschuiven dat het dan niet ernstig is, maar pin me daar niet op vast. Het is toch een leven in onzekerheid en er spelen misschien allemaal doemsenario's door je bol. Knap dat je toch positief blijft.
Heerlijk te horen dat het met je dochter in ieder geval weer wat de beter kant op gaat. Een teken dat ze de optimale verzorging krijgt.:heart::sun: Voor jou!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,hier ben ik dan weer.Erg lastig 2 dagdraadjes,ik had mijn vraag op die andere dagdraad gezet,en kijk dus daar ook voor antwoord.:huh:

Ik hoop dat ik tegen die tijd nog steeds niet drink,en als me dat lukt(en dat gáát me lukken)denk ik dat ik het wel zonder kan.Waarom dan al die andere dagen het wel kunnen,en met de feestdagen niet?En waarschijnlijk de volgende dag spijt hebben!Maar ja,ik heb nu nog makkelijk praten he......
Ik hoop dat ik nog meer reacties krijg op die andere dagdraad.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jozias, fijn je weer te zien. Ga er weer voor!

Jozias, de waarheid? De echte waarheid?

Ik val steeds terug! Hoop dat je daar begrip voor hebt.


In de Roosvicee. Zéér verslavend.:D

Jozias, doe er wat aan, en denk niet te snel, ik kan het alleen wel!
Het is een gluiperig tegenstander. Gooi de beuk erin. :heart:

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup "het kleine huis"had geloof ik niets te maken met de mormonen. Ze hebben wel de zelfde kleiding maar mormonen leven afzonderlijk van de buitenwereld en is een op zichzelf staande gemeente, die de bijbel letterlijk (hun eigen interpretatie) na leeft. Heeft wel kleding aan die geen aanzet geeft tot slechte gedachten. Geen t.v. geen radio, zichzelf voorzien van voedsel en geen gemeenschap hebben voor het huwelijk. De man mag trouwen met meerdere vrouwen en vrouwen zijn ondergeschikt aan de wil van de man. Kinderen worden erg strak gehouden en mogen weinig tot geen kontact hebben met de buitenwereld want die is verdervelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kit heb het filmpje gezien. Vreselijk, zeker voor zijn dochter. Maar deze mensen daar wordenz\ zo'n hoge eisen aan gesteld en die kunnen ze niet waar maken. meeste groten der aarde m.n. filmsterren en zangers zijn wel verslaafd.
heb zelf een vriendin gehad die bij bekende nederlanders mee moest spelen in de band. Dat is niet mis hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje en Drup,

De kleding van Mormonen stamt uit dezelfde tijd als de tijd waarin de schrijfster van het Kleine huis jong was.
De Mormoonse gemeenschap heeft zich in deze tijd ontwikkeld in de VS en Mormonenhouden nog altijd vast aan de gwoobtes van toen,
wat betreft kleding en ook wat betreft een groot deel van de rest van hun levensstijl. Vandaar de overeenkomst.

Laura Ingals Wilder, schrijfster van het Kleine huis was geen Mormoonse, wel christelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In America
heb je ook de Amish
die leven ook nog zonder electriciteit
en rijden met koetsen
is echt heel bijzonder
Ik heb daar gefietst en ze waardeerden
dat heel erg dat we onze benen gebruikten
om hun land te zien.
En voor ons was het ook een verademing
de rust daar te ervaren, naast de superdrukte
in andere steden.
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...