Spring naar bijdragen

vrijdag 6 november


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allen (niet)tezaam,

Ik ben nl. alléén online. Vandaar.
Ik ga zo de deur uit, lesgeven. Daarna naar het ziekenhuis (tractie).
Dan de booschappen doen, koken, en voetbal van dochter. Een redelijk programma.

Wens jullie allemaal een goede maar vooral droge dag. Met :rose: in je hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.
Houtje plezier vandaag met je programma, en laat ajb weten hoe die tractie is geweest.
Aura, gewoon even geduld hebben. Dat moeie, gefrustreerde gevoel gaat heus over. Echt, het hoort er even bij, de een wat meer dan de ander. Voor je het weet spetter je weer energiek in het rond en ben je blij dat je zo sterk bent geweest om de refusal te nemen.
Jasmijn ondanks je gevoel hoop ik dat je een heel leuke dag hebt met je zoon. Het is een prachtige tijd om naar het bos te gaan en lekker doorstappen, en achteraf misschien een pannenkoek en warme choco?
Wie maakt er met haar/zijn kinderen eigenlijk nog herfststukjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
isa

Goedemorgen allemaal,




Gelukkig regent het niet zo kard als gisteren,


hopen dat het zo blijft.


Anders kom ik vanmiddag weer thuis als een


verzopen katje....




Iedereen een fijne dag



Geeft niet hoor Isje, dan komen we je wel met de D.A. halen en wordt je lekker verzorgd.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Aura, je zit nu in een fikse dip denk ik. Je hebt jezelf iets ontnomen dan jou soms een fijn gevoel gaf. Onthoud de katers en rotgevoelens die daarna kwamen lieverd. Hier moet je door heel en zal niet zo lang duren. maar je lichaam en geest snakken naar de alco. Weet dat na 14 dagen je lichaam ontwend is aan de alco. en dat je dan kan gaan starten om je lichaam te gaan op bouwen. Misschien door sporten.
Geest. duurt het langer en moet je door de zure appel heen bijten. Hoelang dit gaat duren weet ik niet maar probeer langzaam eens te kijken wat je nu echt leuk vind om te doen. Heb je geen hobby's.Misschien heb je daar nu geen zin in maar dwing jezelf om daar een beetje aan te beginnen en je daar op te concentreren zodat je je gedachten kan verzetten. Weet dat het je lukt. Het zou zo'n teleurstelling voor je zijn om nu te stoppen met het niet drinken. Je krijgt dan weer een bevestiging dat je niet sterk in je schoenen staat en ook dat is weer een reden om te gaan drinken. Alco. maakt je geestelijk en lichammelijk KAPOT.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
Wat een klein draadje inene
gisteren ook al, wel lekker overzichtelijk,\
ik kwam uit het filmhuis en kon mooi bijlezen en ook nog op tijd naar bed.
Dat gebeurde de laatste tijd niet vaak meer.
Zo heb elk nadeel weer zijn voordeel he.

Aura en jasmijn ik heb van Tijn gehoord dat je Rhodeola Rosea als
natuurlijke energie-capsules kunt slikken. Ben er zelf ook aan begonnen,
maar merk niet veel van wat het doet, en weet ook niet hoe ik me
zou voelen als ik het niet zou slikken, dus dat blijft uitproberen. Het merk is Bloem
en je koopt het bij de reform/gezondheidshuis heet het hier.
Zelf gebruik ik al jaren Yerba mate, en dat vind ik een wondermiddel.
Het is een gemalen wortel en plant uit zuid amerika en je kunt het online bestellen, je zet er thee van.
bij Santos, een Argentijns restaurant in Scheveningen. Als je het eerst googlet weet
je wel of het je aanspreekt. Het helpt bij ontgiften, geeft energie (Isabelle Allende beschrijft
het in sommige van haar boeken-Chili) en schijnt ook als afslankmiddel gebruikt te worden, maar daar merk ik niks van, want snoep als een gek sinds ik niet meer drink.
Nou ga maar kijken en anders bij Tips kijken op het forum, daar staat ook een schat aan ervaring van mensen die ons zijn voorgegaan.
Succes en een fijne dag,
ik ga lekker volleyen en hopelijk vanmiddag een hotstone-massage
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jasmijn. Verdriet dat het zo ver heeft moeten komen, heeft misschien geen zin. Je bent dan zo negatief bezig, terwijl je zou moeten proberen, eens in de spiegel te kijken en tegen jezelf te zeggen "Ik ben een kanjer, ik ben de strijd aangegaan tegen de alco." en denk niet dat de alco. een zwakke tegennstander is, o nee. Hij is echt heel sterk. Daarom is het ook zo moeilijk om er af te komen. Probeer de alco. te zien als een persoon, dat is makkelijker om tegen te vechten. Maar jij bent de strijd tegen hem begonnen, en tot nu toe ben jij sterker. Houd je daar aan vast lieverd. Geef jezelf een schouderklopje. Je bent een kanjer hoor. Je hoort bij onze sterke groep. Daar maak je deel van uit. iedere ochtend tegen jezelf zeggen in de spiegel. "Ik ben sterker ik ga vandaag niet drinken";)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Bol, Ari, ons treinmonster.
Ari hartstikke goed van je, iedereen bier en jij lekker droog.

Nu, na zo'n 17 maanden geen alcohol vind ik het zo fijn om in mijn eigen frisse lijf en heldere geest de dag door te komen. En ja, soms is er die drang nog naar de roes, de ontspanning die dat heel tijdelijk geeft. maar het levert je niets op. Wie wil er nou 's morgens opstaan met een pafferig hoofd of dingen gedaan en gezegd hebben waar je weinig of niets meer van weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aura, kunnen jij enn Jasmijn niet een pact af sluiten? Ik weet niet of Jasmijn ook refusal slikt maar dan heb je wat houvast aan elkaar. Ik wil dat ook wel met je doen hoor. Ik heb een pact met Lianne. Of doe met ons mee? Ikzelf neem twee keer per week een refusal. We trekken je er wel doorheen lieverd. En ook zal er een tijd komen waarin jij ook de nieuwkomers kunt helpen door te zeggen ïk ben al zo lang droog, ik weet waar je nu door gaat"Dat geeft je ook een gevoel van trots zijn op jezelf.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal,

Allereerst hartelijk dank voor de mooie slingers en felicitatie,s gisteren

en dikke knuf ervoor,
ik ben met m,n eggie naar de thermen geweest was een heerlijk verwendagje en ja vie
daarbinnen was het droog;)n

verder wens ik iedereen fijne dag

en heel veel succes met de eerste laten staan


knuffel van me:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jasmijn ik weet niet of het je helpt maar ik heb ruim 20 jaar echt veel gedronken. En dan bedoel ik véél!
Ben er van alles door kwijt geraakt, vriendschappen, gezondheid, geld, noem maar op. Op het randje van de afgrond.
Toen ik stopte met drinken moest ik dat allemaal weer opbouwen en wist ik soms niet of dat me nog wel zou lukken. Of erger nog, soms zag ik er de zin niet eens van in.
En toch doorgegaan met niet drinken. Het is allemaal nog helemaal niet gemakkelijk maar het voelt inmiddels niet meer als een strijd maar een uitdaging. Het is wèl de moeite waard. Jij bent het waard.

En Aura, Dar heeft gelijk: beweging. Naar buiten gaan, wandelen, sporten als je dat kan, het maakt een verschil. En je gaat er ook nog eens beter van uitzien.

(O leuk trouwens Jasmijn van dat herfstukje. Ik ga vanmiddag met de kids ook bladeren uit het bos halen en er iets leuks van maken.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve aura en jasmijn,

Ik wens jullie heel veel sterkte,

ook ik weet helaas dat het allemaal niet gemakkelijk is

dat het een heel gevecht is in je geest,

maar bedenk dan wel dat als je strak de overwinning hebt
behaald je dan heel erg trots kunt zijn op jezelf,
en ook dat je dan van je omgeving dat vertrouwen wat je zo graag
wilt hebben zeer zeker terug krijgt,

ik zeg dan ook altijd maar het is geen gemakkelijke weg,
maar is de moeite waard

Lieverds succes en sterkte:heart:

lieve knuffel van me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve jasmijn
ik was niet jarig hoor maar stond 9 maanden droog(en nog)

maar dankjewel hoor:)

Maar jasmijn je moet maar zo denken van niets en niemand is het je toch waard
dat je aan de drank gaat gaat ,
denk er maar aan dat jij dus voorgaat nu,
je verdient het en zeker nu jer zoveel aan gaat doen en dat is niet mis ,
ben trots op je , en wees er zelf ook trots op , ik weet dat het moeilijk is om trots opjezelf te zijn .
Maar dat komt wel echt wel

sterkte jasmijn lieve knuffel van me ;):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske ik weet niet of ik je gefeliciteerd had met je 9 maanden droog (een bevalling) maar alsnog.
Je klinkt altijd alsof het niet drinken je goed bevalt.

Jahaaa, Jasmijn, je spreekt hier met een mevrouw die van heel ver is gekomen :)
Ik wilde niet klagen, het was allemaal mijn eigen schuld. En nu heb ik een hartstikke fijne vent, plus gratis en voor niks kinderen en kleinkinderen erbij, een leuk huisje op het platteland, vriendschappen worden weer hersteld of opgebouwd.
Ik snap je heel goed dat je een nuchtere vrouw en moeder wil zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie Haha het bevalt me steeds beter dat niet
drinken , ik heb er zoveel voor in de plaats terug gekregen
heerlijk is dat , al is het soms nog weleens moeilijk,
maar dan ga ik sporten en dan m,n koppie effe weer leegmaken
emn als dat dan niet helpt schakel ik hulp in ;)

maar soms heb ik weleens en dalletej waar ik ingekukkeld ben maar kom er dan wel droog weer uit en da,s toch ook belangrijk

maar jou bevalt het toch ook goed vie ,
als ik dat zo lees van je ben jij ook een topper:present:

ook voor een dappere vie lieve knuffel van me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...