Spring naar bijdragen

vrijdag 6 november


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

kiekeboe
ikke ff terug
misschien kan iemand helpen
begin deze week raadde iemand ons een boek aan
€ 7,95; ik heb titel en schrijven opgeschreven
en nu mijn briefje kwijt
hoezo chaoot?
wil dat boek graag kopen, ik dacht dat het Tapas was die het schreef
en natuurlijk kan ik het niet terugvinden
als iemand het weet
ik lees het graag nog een keer
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah het lijkt me wel erg moeilijk voor die kinderen als ze de nieuwe maatschappij in stappen. Alles is veel drukker en soms best wel eng. (denk ik) Ik die zin zijn ze erg beschermd op gevoed. Heb soms wel eens gedacht, ik zou best in die wereld willen leven hoewel het me moeilijk lijkt om je man te moeten delen, maaar van de andere kant misschien ook wel makkelijker;) in ieder geval is daar, voor zover ik weet alles vredelievend en de mensen zijn tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, van Frannie!!

Ik kom even binnenvallen met een boekentip... Vond het boekje erg inspirerend en ook passend bij de manier waarop ik zelf mijn leven probeer te veranderen om de trek buiten de deur te houden. Het heet:

Coach jezelf naar succes
door Talane Miedaner
Paperback, slechts 7,95 euro

De titel klinkt misschien weinig toepasselijk voor dit forum, maar er staan heel goede tips in om je leven op de rails te krijgen en aangenamer te maken. Ik vond veel dingen heel herkenbaar, bijvoorbeeld hoe je kleine en grote ergernissen uit kunt bannen. Ik heb zelf gemerkt hoe belangrijk het is dat ik een beetje tevreden kan zijn over mezelf, en dat het dus nodig is om dingen die me ergeren en eventueel trek zouden kunnen veroorzaken, zo snel mogelijk aan te pakken. In mijn geval betekent dat bijvoorbeeld iets doen aan mijn uitstelgedrag. Zit ik bijvoorbeeld al dagen naar een gordijn te kijken waaraan haakjes ontbreken en dat ingekort moet worden. Dat ergert me. Maar ik doe er niks aan. Als dat soort kleine dingen zich gaan opstapelen, word ik ontevreden over mezelf. En onvrede met mezelf leidt tot onrust. En onrust kan tot trek leiden. En trek, daar heb ik geen zin in.

Ik geef hier maar een min of meer onbenullig voorbeeldje, maar er staan echt heel goede dingen in. Dingen die ik hier ook vaak voorbij zie komen. Hoe je bijvoorbeeld omgaat met onaangenaam gedrag van anderen. Hoe je daar een einde aan kunt maken. En manieren om uit te zoeken wat je met je leven of je werk zou willen.

Misschien heeft Ziza het ook wel gelezen, want het gaat ook vaak over ACTIE! En ik kan intussen bevestigen dat ACTIE! inderdaad het toverwoord is. Of ook: UITBESTEDEN!

Een aanrader als je het mij vraagt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom ongelezen binnen pletteren. Heb mijn werk, de les, de cursisten (het zijn allemaal schatjes, heerlijk) en de niet-mijn-type Office Manager overleefd, alsmede het ziekenhuis, het parkeren (oei, mag niet klagen natuurlijk, heb een auto), de tractie (je voelt er amper wat van).......

Hoor ik toch......dat er iemand wassen gaat draaien

ZONDER TE STRIJKEN.

Dat kán niet. Hier is opvoeding nodig!!!:P;.

Beste Soothe,
Ik nodig je uit voor een cursus "hoe houd ik in huis mijn huis houden in de hand?".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Jane,ja,je hebt helemaal gelijk hoor....maar weet je....ik heb ook graag het laatste woord....hahahaha...maar in dit geval kan ik je niet tegen spreken.....hihihiii....ik stel mijn vraag vanavond nog een keer,dan zijn er waarschijnlijk wat meer poeple-tjes op het forum.....Eet smakelijk allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ari,
bedankt voor het meedenken met mijn boekenwens;), maar die zak mag je houden hoor.
gelukkig had Soothe er meer verstand van, dus ik kan het dinsdga ophalen,
Soothe ik had ook al via zoeken en naam geprobeerd, maar kreeg alleen een hoop dagdraadjes
en kon toen nog niets vinden. had jij er nog extra woord bijgetypt? Volgende keer wil ik het zelf kunnen vinden, maar het is allemaal nieuw voor me. Maar goed de drempel om hulp te vrage heb ik genomen en het heeft geloond en elke stap is er een.
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja daar logde ik voor in Ari,
ik heb de ADB behandeling ook net afgesloten
en vond het ook wat eng om het helemaal alleen
te gaan doen. Las dat iemand de vinger aan de pols
gevraagd had en dat heb ik nu ook,
dan kijkt je behandelaar nog 1 x per week naar de momenten
en wat je per mail nog te melden/vragen hebt.
Is een fijn idee, en voor mij is het weer een
stok achter de deur, ik geloof dat die stok weer een nieuwe verslaving is, maar
goed wel een gezonde dus.
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Kom net uit het werk gevlucht min of meer, want was weer borrel, eind van de week.

Kent iemand in deze het boek van Meggie de Jong: Help ik (ver)zuip.?
Fantastisch (en tegelijk dramatisch) en zeer herkenbaar boek wat door de prettige, komische schrijfstijl in één keer uitleest.

"Nee doe mij maar een glaasje fris' 'He, geen wijntje deze keer, acht kom één kan toch wel?'
Dus niet, maar dat zeg je niet.
Eenmaal thuis ook moeilijk moment, want zuiptijd voorheen. Had normaal nu al 4 portjes achter de kiezen gehad.

Is godzijdank voorbij.
Goede week gehad, maar wel hondsmoe en 3 x vergeetachtiger!
Heb ik iets gezegd tegen iemand, wil ik het 2 uur later weer doen, beetje beschamend.
Moet alles goed opschrijven wat ik op een dag moet doen, vervelend, hoop dat dat minder wordt
Moet nu dus wel iets schrijven om niet aan de drank te denken of de drang te voelen.

Ben nog steeds blij dat ik ben 'bevrijd'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Alkol,
nou lekker weekend joh
ff ontstressen en ja je geheugen
das verschillend; ik heb er ook nog steeds last van.
Ik heb dat boek ook gelezen, geweldig en om te huilen
tegelijkertijd: wat ik er leuk aan vond":
four o'clock cup a port
en ze ging het hele jaar door op zomertijd
dus 4 uur werd 3 uur.
Maar ze heeft het mooi gered, van zover als ze ook kwam
petje af hoor.

Als je nog een alco/drugs boek wilt lezen, ook waargebeurd:

duizend stukjes van james Fry
het vervolg heet: mijn vriend Leonard, ook geweldig

En: L.O.V.E. van Mark Johnson is ook geweldig
lees ze Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...