Spring naar bijdragen

Hallo allemaal,


Leeuwinnetje

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik me hier aangemeld, ik doe ook mee met aantobben en vechten!!

Dus zal ik me eerst even voorstellen.

Ik ben een alleenstaande meid, en ik drink al een jaar of 5 iedere avond. De laatste 2 jaar is het steeds meer geworden, en afgelopen jaar zat ik op 1 fles wijn per dag, regelmatig nog iets meer.

Ben 1.5 jaar geleden begonnen met een online behandeling via Novadic, maar het hielp mij niet. Daarna heb ik vaktherapie gehad, maar omdat ik fulltime werk kon ik er niet nog een behandeling bij doen, ivm tijdgebrek en geregel op het werk.

Komende week word mijn laatste week van een leefstijltraining, en dit heeft me al een beetje vooruitgeholpen, ik drink al wat minder dan voorheen. Ik wil graag zo verder gaan tot ik op doordeweekse dagen (maandag t/m donderdag) helemaal niet meer drink.

Maar alleen lukt het mij echt niet. Ik krijg wel weer verdere ondersteuning via Novadic, maar ik hoop dat ik hier ook steun kan vinden om door te zetten.

Heb hier al meer verhalen gelezen van mensen die ook alleen zijn en drinken, en herken veel van de verhalen. Niemand die op je let, je kunt doen en laten wat je wil, tis zo gemakkelijk om dan maar een fles wijn open te trekken. Ook tegen de eenzaamheid werkt het, want ik word er altijd rustig, vrolijk en ontspannen van.

Maar de angst dat mensen erachter komen, of dat ik enge ziektes krijg, zorgt ook voor heel wat spanning, dus ik wil er vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Leeuwinnetje,

Natuurlijk ga je hier steun krijgen, en ik hoop dat je je doel gaat halen.

Je hebt een Leeuw als nick en klinkt vastbesloten. Elke dag hier inloggen

en het minderen per dag aanpakken is een goeie manier. Je hebt geen makkelijke manier gekozen, maar als je moeite hebt met minderen kun je alsnog een poos stoppen. dat geeft meer rust en vanuit een stopperiode sta je veel sterker om af en toe iets te gaan drinken. Maar de meeste mensen hier kunnen minderen niet aan vanuit een fysieke en/of psychische verslaving. Je klinkt nog jong, dus wie weet helpt dat wel. Ik wens je er veel succes mee en ben nieuwsgierig naar je deelname hier. op de dagdraad bij ditjes en datjes hebben we onze virtuele huiskamer, kom erbij zou ik zeggen:present:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Leeuwin op ons forum.

Dus als ik het goed begrijp wil je alleen de weekenden wat drinken? En denk je dat te gaan kunnen?

Ik kan dus alleen praten over mijzelf, mij lukt dat dus niet.

Als ik het doordeweeks uit zou kunnen stellen zou ik het het weekend allemaal inhalen, en dan ook nog eens met het idee, lekker flink zuipen want maandag moet ik weer stoppen tot vrijdag. Dat gaat mij echt niet lukken hoor. Maar misschien jou wel, ieder mens is anders en moet zijn eigen weg bewandelen, en de ervaringen meenemen die hij of zij onderweg tegen komt.:)

Ik ben nu ook weer alleen omdat mijn manneke vorig jaar dec. is overleden, maar heb wel altijd alleen gewoond. ook ik heb me vaak erg eenzaam gevoeld maar naarmate ik ouder werd, werd dat gevoel ook een stuk inder.

ik ben altijd wel ergens mee bezig in m'n huis en werk ook nog een paar dagen per week bij de dierenambulance. Daardoor wordt het gevoel van eenzaamheid een beetje naar de achtergrond gedrukt. Want dat gevoel is heel sterk als je jezelf niet een beetje bezig kan houden. Door veel bezig te zijn kreeg ik toch een stuk zelfwaardering. en wat heel belangrijk is, is dat, nu ik niet meer drink, ik ook veel makkelijker kontact kan maken met anderen. Een alci trekt zich vaak terug.

Wat je ook schreef, angst dat mensen er achter zouden komen. Daardoor raak je geisoleerd en dan kom je heel gauw in een cirkel terecht met sombere gevoelens en dat kan weer leiden tot een fikse dip.

Kom maar veel naar onze dagdraad waar wij de hele dag door zitten en praat over wat je dwars zit. Schreeuw als je het gevoel hebt niet gehoord te worden.

En heel belangrijk is dat, als het een keer niet lukt om adb te zijn, blijf komen, want het lukt bijna niemand om ineens te stoppen.

Ik wens je een hele goeie fijne adb. toekomst.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Leeuwin,

ik sluit me volledig bij bolletje aan. De een kan minderen en de ander niet.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Maar ben bezig om nu eerst gewoon een tijdje helemaal niets te drinken en te zorgen dat alle alcohol uit mijn lijf is.

Hou het nu al 16 dagen vol zonder één druppel. Soms is het zwaar , vooral in het weekend.

Ik ben sinds héé'l kort ook alleen. Vriend is er vandoor gegaan , mede door mijn drankgebruik.

Ik wil gewoon iets voor mezelf bewijzen en een nieuw leven beginnen. IK hoop dat je hier op het forum of bij ditjes en datjes veel herkenning zult vinden.

Iedereen kampt met hetzelfde probleem. We moeten er allemaal doorheen.

Je zult zien dat er veel steun en lieve woorden zullen komen.

JE STAAT NIET ALLEEN.

Veel sterkte en hopelijk zie of hoor ik je gauw

Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Leeuwinnetje,

Ik ben een minderaar en drink ook niet van maandag t/m donderdag. Je hebt gelijk dat het hebben van iemand die op je vingers kijkt remmend werkt, maar o wat is de alcoholist slim! Het lukte mij helaas ook heel goed om teveel te drinken met mijn partner in de buurt. Die merkte dat natuurlijk en ik maar zeggen dat het niet zo was...

Kom gewoon op het forum (ditjes en datjes) als je steun nodig hebt of wat wil vragen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Veel succes hoor en voel je vooral welkom hier.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere dag hier inloggen zal me niet lukken. Ik drink ook mede door slaapproblemen (daar is het mee begonnen) en als ik 's avonds laat thuis kom van mijn werk en nog ga computeren, dan word ik weer wakker, dus dat kan ik beter niet doen.

Maar wat een lieve berichtjes zeg! Ik voel me nu al een stuk meer gerustgesteld dat het gaat lukken. Mijn nickname komt trouwens door mijn sterrenbeeld, maar tis wel mijn karakter dat als ik iets in mijn bol heb, dat het ook moet, en het liefst meteen.

Nou ja, dat meteen dat lukt dus niet, daarom heb ik ook hulp gezocht, en ben er ook achter gekomen dat ik alles te snel wil, echt alles in mijn leven. Vooral om er vanaf te zijn... Dat kan ik met veel dingen, maar niet met de alcohol helaas.

Mezelf bezighouden kan ik trouwens heel goed, lezen, puzzelen, computeren, bellen, afspreken met vrienden, in huis beetje rommelen, winkelen, koken, etc. Maar dat eenzame gevoel komt op den duur (zeker 's avonds) toch weer de kop op steken.

Sinds ik ben gaan minderen met de alcohol merk ik wel dat ik weer steeds meer contact zoek met andere mensen.

Een vriendin van mij wist al wel een beetje van mijn probleem, maar is daar naderhand nog maar een keer op terug gekomen. Omdat ik er zelf niet meer over begonnen ben, deed zij dat volgens mij ook niet.

Maar afgelopen week was ze bij mij op bezoek, en ik ben er zelf over begonnen. En dat heeft me wel zo erg opgelucht, ik zei dat ik me er voor schaamde om het tegen haar te vertellen, en ze snapte niet waarom ik me zou moeten schamen. Ook mag ik haar gewoon bellen als ik weer zin heb om een fles wijn leeg te lurken, en ze heeft gezegd dat het met haar op dit moment gewoon hartstikke goed gaat, dus ik kan gewoon mijn verhaal bij haar kwijt, maakt allemaal niet uit. Ze was juist trots dat ik er wat mee deed. Wat ben ik blij dat zij er is!

Door die lieve berichtjes hier zal ik zeker hier blijven inloggen, want tis toch ook zeker fijn om met mensen te praten die precies weten waar jij het over hebt. Ik hoop dat het jullie ook allemaal lukt, als ik meer tijd heb om achter de computer te zitten, zal ik ook jullie verhalen lezen, zodat ik weet wat jullie bezighoud. Maar tis nu al laat, dus ik ga zo lekker slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom leeuwinnetje, k ben ook een strijder. Ook wel tijden gehad om niet of een aantal dagen niet in de week te drinken, alleen in t weekend. Dat werkte bij mij dus niet. ik sta nu bijna 10 maanden volledig droog, moet zeggen dat is rustiger dan af en toe iets drinken.

Dan blijft het zo'n gevecht steeds. Nu vergeet ik de drank. 1e jaar krijg je nog wat moeilijke momenten, dat weet ik, maar die verdwijnen.

Ik ben ook alleen, toch zijn mn avonden nu leuker dan met de fles wijn erbij, met drank op ga je jezelf vaak nog zielig vinden ook en dan is het hek helemaal van de dam. (drankjank). Maar leeuwinnetje, hoe jet het ook doet; iedere dag zonder drank is een overwinning. doorzetten he!! dag. liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koesteren die vriendin leeuwinnetje!

En zoals ik je lees, zegt ze dat niet uit medelijden ofzo, dus dat betekent

dat ze jou de moeite waard vindt om serieus te nemen en jij dus ook

veel voor haar betekent, anders bied je zoiets niet zomaar aan.

En dat is belangrijk om je te realiseren. Want naast drinken, schaamte en schuldgevoelens

zit er dus een waardevol persoon in je. Misschien nu even geen kontakt mee, maar je

zult zien dat naarmate je meer ADB wordt, die persoon weer krachtig gehoord en gezien wil worden; en kan worden. Ben er ook benieuwd naar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Beate, ik snap dat jouw avonden leuker zijn zonder wijn, als je er sentimenteel van word, hahaha. Jammer dat ik dat niet heb, dat zou een stuk schelen.

Ik word er vooral vrolijk door, en rustig. Dus als ik een rotdag heb gehad maakt de wijn me weer vrolijk, en als ik blij ben maakt de wijn me rustig.

Moet gewoon leren beter met mijn gevoelens om te gaan, heb in de leefstijltraining geleerd dat ik mezelf overdag geen tijd geef om stil te staan bij mijn gevoelens, en als ik dan 's nachts rustig moet zijn en moet slapen, dan komen al die gevoelens dus, want dan heb ik er 'verplicht' tijd voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Leeuwinnetje,

Dat van die positieve dronk herken ik. Ik voelde me er prima bij en het vreemde was dat zelfs als ik een hele leuke dag had, of een goed gevoel, dat ik dan toch ging drinken om dat gevoel nog verder te versterken. Nog meer de rem er af en nog meer in een roes. Elke dag een feestje bij wijze van spreken. Maar ja een mens kan ook teveel feesten weet ik nu. Het is leuk zolang je er grip op hebt, maar als je de grip verliest, dan worden de keerzijdes steeds groter. Je noemt er zelf al een paar.

Heel veel succes en sterkte!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Leeuwinnetje, en de rest natuurlijk (fijn dat er zoveel lotgenoten zijn en zoveel vrouwen ook!)

Herken het wel: toen ik alleen was dronk ik nog veel meer! En hele avonden aan de telefoon zitten of op internet. Je zoekt wel contact met anderen, maar wel vanuit de veilige beschutting van je eigen huis, met de fles binnen handbereik. Heerlijk vond ik dat. In de zomer niet naar het strand ofzo, maar lekker op het balkon, met een fles rosé ernaast. Er zijn wel tijden geweest dat ik zo'n 3 liter verpakking met een kraantje erop in de koelkast had staan.

Ik kan je wel als bemoediging meegeven dat je leven écht meer inhoud krijgt als je minder drinkt. Dat merk ik zelf al sinds circa 1,5 jaar (minderen, met vallen en opstaan). Je krijgt meer energie voor dingen, zult wat vaker op bezoek gaan. Mijn huis is netter, dus ik ontvang ook meer bezoek. Dat helpt je allemaal uit dat isolement.

Mooi woord, drankjank.

Op het Vivaforum las ik: schaamtekater. Die herkennen jullie vast ook wel......

XB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...