Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 November 2009


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 311
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou Vie, die vent in een opgetuigde BMW die gierend voor een voetgangersstoplicht stopt is, hoe aardig hij misschien ook is, in elk geval goed de weg kwijt. Die heeft niks te zoeken op het voetpad met z'n bee em dubbeljoe. Trouwens, ik ben zelf zo'n vent die in een onopvallend grijs Peugeotje netjes stopt voor elke voetganger die bij het zebrapad aanstalten maakt om over te steken, erg aardig zo op het eerste gezicht, maar toch ben ik een ouwe alcoholist. Dus ja, hoe een ieder ook de weg kwijt kan zijn, dat zegt inderdaad niks over hoe wel of niet aardig we zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Vie!

Dank je voor je reactie. Ik zal me laten omarmen, hou ik van en dat zal me goed doen!
Wat je vooroordelen betreft, ik heb altijd een afkeer gehad van mensen die iets van alcohol nuttigden in de trein (dat is dagelijks mijn vervoer). Sinds ik zelf in de situatie zit dat ik iets kan pakken op de terugweg kijk ik daar iets genuanceerder naar. Ik vind het fijn dat je je vooroordeel niet voor lief neemt, want ik schaam me voor eventueel gebruik in de trein, en ik denk dat dat voor andere gebruikers ook geldt. Ik ben absoluut geen aso, ik denk dat men achteroverslaat van verbazing als ik dit zou zeggen. Het is tegen jullie dat ik dit zeg, verder weet niemand dit. Moet ook zo blijven, want dit gaat hoe dan ook veranderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, wat leuk hoe jij dat schrijft.
Ik was alleen met mezelf de laatste dagen bezig over laakbaar gedrag, en hoe komt dat eigenlijk, en hoe snel oordelen we misschien niet over een ander? Nou misschien schiet ik nu ook wel door in het tolerante. Dat is o.a. het spannende van een nuchter leven eigenlijk, steeds opnieuw een stelling nemen. Omdat je dan zelf zoveel verandert, tenminste dat vind ik.
Alles goed met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh zeg wat is het rustig op het forum,
Zou iedereen voor de kachel zitten wachten bij z'n schoen? Ach kom op jongens we weten toch allemaal dat de ST. niet bestaan?

Pip die regelmaat zou je langzaam op kunnen bouwen. Je had toch een pact af gesloten met Woman en anderen? Lukt dat een beetje? Misschien moet je je in het begin gewoon maar aan twee dingen houden.
Koken voor jezelf en op tijd naar bed. Misschien wel de twee moeilijkste dingen maar wel het belangrijkste.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje volgens mij loopt jouw pc een kwartier achter :)

Omniby, maak je niet druk. Wat ga je vanavond doen, dat is de vraag. Het stoppen met drinken is eigenlijk een eitje, maar hoe ga je het invullen daarna? Heb je daar voor jezelf enig idee over?
Ik vond dat zelf het lastigste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer terug van weg geweest. Het is vandaag redelijk gegaan. De kabouter is weer terug naar bed gegaan en ik heb lekker een beetje kunnen in pakken. En de kast een stuk gedemonteerd.
Kreeg, toen ik beneden kwam toch weer ff wat trek, stom hé, dat komt zo maar op zetten.
Het is, als ik bij hem ben geweest, en dan weer lekker in m'n eigen huisje kom, zooooo zalig. Geen sombere sfeer ondanks de regen, gewoon heerlijk.
Met Unox( hangbuikzwijntje) gaat het prima. Toch denk ik dat hij gewend is om binnen te zijn want als ik weer terug loop raakt hij in paniek. Maar een heerlijk ventje. Net heb ik hem verwend met heerlijke br. Bonensoep met Unox worst hihhihi.
Nou mensen ik ga eens ff wat doen hiero. En alvast wat voor het eten zorgen.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie, alles goed.

Sinds ik gestopt ben met drinken ben ik eigenlijk geen spat veranderd. Er is niks bij me weggehaald of aan me toegevoegd. Ik geef mezelf alleen een kans de goede kanten van mezelf te exploiteren en de slechte kanten te herkennen en te aanvaarden zodat ik mezelf (met hulp van gebed en meditatie) het leven anders kan laten beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,
Zo, ben ik ok weer even. Had net iemand van de verslavingszorg bij mij thuis.
Mijn eigen therapeut, waar ik al jaren kom, is uitgeschakeld door familieomstandigheden en komt misschien niet eens meer terug.
Ik vind dat heel erg want ik had een enorm goed contact met haar.
Deze mevrouw die hier net was, kwam ontzettend goed op mij over maar wist niks van mij en je moet dan alles weer opnieuw vertelen.
Dat deed toch veel met me en ze heeft me ook stof tot nadenken gegeven.
Dit wilde ik even met jullie delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wat plannen gemaakt.
Op sinterklaasavond ga ik de kerstboom optuigen en mn huis verlichten (ik heb een zwarte nepboom, die is wel heel stoer)

Voor de kerst ga ik mezelf trakteren op een kringloopversterker + boxen zodat ik de films die ik dan wil zien over de boxen kan horen :)

Ik wil proberen om elke dag in elke ruimte "iets" te doen.
Poetsen of klusje of opruimdingetje of leuk inrichten, net waar ik zin in heb.
Ik heb nogal wat ruimte hier, dus vind het lastig om daar een draai in te vinden.
Drie verdiepingen, twee keukens, een tuin en een dakterras.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh ik voel me sinds ik niet meer drink, alsof ik keuzes kan maken, en dat is voor mij een hele verandering. Ik ervaar dat als spannend en soms ook wel wat angstig, nog steeds. Maar voornamelijk als prettig.
Het is fijn voor jou dat jij je nu zo stabiel voelt.

Mousie succes morgen.

EmmaRoos, dat is niet zo fijn voor je dat je weer je hele verhaal moest doen. Het is misschien wat direct gevraagd, maar heb je geen mensen om je heen die jouw leven hebben meegemaakt, zoals een zus of een lieve nicht ofzo, met wie je naast je therapie ook nog kan praten? En dat hoeft niet zwaar te zijn ofzo. Juist in een ontspannen sfeer.... nou ja, ik ga me weer eens met het eten bemoeien hoor.

Dat denk ik wel eens: als het mij te moeilijk wordt, als ik niks meer weet te zeggen, als ik hulp zou willen bieden maar ik kan dat niet, dan ga ik koken. Hihi, straks gaat het nog van: my yiddische momma...

Nee maar echt, ik moet me met het eten bemoeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie,
Dat is het ook voor mij. Ik heb altijd gesport, 3 a 4 avonden in de week trainen en in de weekenden wedstrijden of ook trainingen. Zit nu met het probleem dat sporten teveel must is geweest, mijn drankjes me in een vicueuze cirkel vasthouden, ik teveel wil, maar echt niet weet waar ik moet beginnen. Ik heb gelukkig werk, neemt veel tijd in beslag, en ik heb mijn nachtrust nodig. Klinkt niet slecht denk ik, maar kan met mezelf niet weg als ik alleen ben. Dan is er dat verstoppertje spelen. Ben gelukkig niet echt alleen, vriendje woont in Antwerpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Vie, ik heb niemand meer. Broers en zussen heb ik niet en nichten en neven willen niets met me te maken hebben sinds ik in het openbaar gegooid heb wat mij vroeger is overkomen.
Ook heb ik jaren geleden twee nichtjes gebeld toen ik onder invloed was en dat maakt het er niet beter op.
Natuurlijk heb ik mijn man en kinderen waar ik alles aan kwijt kan.
Ga je nu al eten koken? Mooi op tijd maar als dat jou helpt is dat alleen maar goed he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allo allo allemaal,

Dehendro van harte gefeliciteerd. :present: :present: :present:

Meiske als je thuis komt blijf sterk meid want dat lijkt me niet meevallen.

Onniby van harte welkom en ik hoop dat je je draai kan vinden hier maar dat zal best wel. Succes.

Vandaag moest de auto voor een grote beurt en APK keuring. Is hij afgekeurd omdat de ruitensproeier het niet goed doet hahaha. Zet je er toch een nieuwe in? Hebben we niet op voorraad. Vraag me af waar gagages dan voor zijn. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Vie, Het veroordelen zit nu eenmaal in de mens en iedereen doet het. Iemand die in een grote auto vroem vroemt daagt ook die reactie bij mensen uit. Die gasten zitten gewoon om aandacht verlegen. Ik doe net of ik het niet zie want op een of andere manier voel ik dat ik dan gemanipuleerd wordt om daar aandacht aan te besteden. Dat weiger ik.:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Bolletje, dat is iets waar ik me nogal eens kwaad over maak. Ben nu al een aantal keer gevraagd om mensen te helpen klussen in hun huis, dat vind ik gewoon een beetje dom. Ze weten hoeveel pijn ik heb en dat ik beperkt ben door mn scheve nekwervel.
Ik heb wel eens gezegd, gut kom je mij dan helpen, ik heb nogal wat sjouw dingetjes die ik niet kan tillen.
Maar daar komt dan geen reactie op.
Ik denk nu met mn wandelstok dat ze "zien" dat ik beperkt ben en het niet meer zullen vragen.
Krijg ik ook misschien ook eindelijk eens een goede stoel aangeboden.
Unox ! Echt een superleuke naam !!

quote:


Originally posted by:
bolletje

Woman dat is nog al wat, wat je daar op noemt zeg. Wat een ruimte. Heb je ook hulp van anderen die je een beetje helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de woonkamer, de woonkeuken , mn atelier, de gang en de slaapkamer gedaan (kleine dingetjes), nu nog de andere gang, het souterain, de andere keuken en de derde gang. Ook even het balkon en de tuin. Al is het maar een blaadje wat ik opruim.
Wil echt een draai vinden in dit huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...