Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 November 2009


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 311
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

soothe
dank jewel
het is een hele geruststelling om te weten dat de computer het nog doet en ik dus waarschijnlijk ondanks mijn alcoholisme nog niet aan mijn verstandelijke vermogens hoef te twijfelen
is mijn droog zijn tot nu toe niet voor niets geweest
een hele geruststelling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag sterke allemaal!
Het is een tijdje geleden dat ik op het forum zat (voor een dag). Ben nog niet zo sterk dat ik niks meer gebruik, maar heb gisteren in ieder geval een afspraak gemaakt bij Tactus. Ben ook al bij de huisarts geweest voor een verwijsbrief. Ik ben in gedachten heel veel bezig met het omgooien, maar de praktijk is zo angstig! Gewoon het feit niks te pakken om niks te voelen, of in verbeelding me goed te voelen. En dat is juist zo moeilijk, ik raak er van in paniek.
Ik heb een lastig leven achter de rug, maar bevind me nu in een veel rustiger vaarwater. Daarom wil ik dit probleem aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Lekker geslapen en flink gedroomd weer.
Weer over een huis die pas later nog een extra kamer bleek te hebben.
En pijnloos geslapen. Wat een verademing !
Eerst even lezen.
Hallo Onniby welkom weer, gewoon lekker meeschrijven dat scheelt een heleboel, vooral als je trek hebt !x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Onniby. Je zegt dat je bij de gedachte niet te drinken in paniek raakt. Probeer je nu al voor te stellen hoe fijn het is om 's morgens met een helder hoofd op te staan en de dag aan te kunnen. Nare en vervelende gebeurtenissen evenals leuke en fijne zullen altijd plaatsvinden. Alleen zonder alcohol kun je de nare beter aan en zul je meer genieten van de leuke.:present:

Aanpassing: typefout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mousie ik ben ook singel en ik heb daar ook een poosje over gepiekerd. Maar besloten er niet meer over na te denken. Eerst ik, fit worden , mn leven een draai geven.
Ik heb wel bij zo'n datingsite mn zoekmatch op Alcohol nul gezet. En normaal kreeg ik zo'n 60 matches per dag, nu 6.
Triest he, zo veel mensen drinken er dus.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Hermie! Ik ga jullie hard nodig hebben geloof ik. Ik heb al eerder willen stoppen, maar heb er nooit achter kunnen staan uit onzekerheid. Ik ken het gevoel van fit wakker worden, voel me dan heel gelukkig, en toch heb ik dan die dag het gevoel dat ik dat moet belonen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Onniby welkom hier weer,
je schrijft om in verbeelding je goed te voelen; precies
je voelt je niet echt goed. Schrijf dat maar eens op met een rode stift en hang het
naast je drank (of kiep het weg en hang het op die lege plek). Want eigenlijk weet je
het al lang, je zoekt iets in die alco dat er niet is.
Die paniek daar kun je mee werken als je hulp krijgt van tactus
of via de huisarts. Goed dat je die hulp hebt nu, want dat hoef je niet alleen te doen. En die angst
heeft je misschien iets heel wezenlijks te zeggen. Als ja daar achter bent, heb je waarschijnlijk die drank niet meer nodig.
Heel veel sterkte en schrijf maar wat vaker hier, dat helpt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is de knop die je om moet proberen te zetten Onniby.. je beloont jezelf juist door niets te pakken! Als je er echt 100% achter staat gaat het je lukken. Zowel ikzelf als een hoop anderen hier zijn heus wel eens gevallen hoor maar zolang je maar weer opstaat is er groei. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Woman,
heel konfronterend vind ik dat hoor. Van 60 naar 6.
Nou heb je wel kans dat er bij die 6 meer "goeien"voor
jou zitten dan bij die 60, en dan is het weer een mooie selectie.
Scheelt waarschijnlijk erg veel teleurstellende dates ook,
want in de zenuwen gaan ze natuurlijk ook meer drinken
dan leuk is. Maar kanp dat je het zo doet, ik zou daar niet eens aan gedacht hebben.

Hermie hoe gaat het met je? En is dochter al weer aan de beterende hand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane4!
Eigenlijk is het idd iets heel stoms. Je creeert je eigen wereld met alcohol. Enerzijds een veilige wereld, anderzijds een eenzame! Ik zal nog even geduld moeten hebben met Tactus, want ze hebben een wachtlijst en gaan verhuizen. Maar de weg naar een beter leven is ingezet. Moet ik alleen nog geloven, bibber....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hermie, maar mijn mindfulness via Altrecht gaat niet meer door
ze moeten zich terugtrekken wegens bezuinigingen, uit deze stad
ik heb nu maar ff een bieb-boek, maar zo leer ik niet gemakkelijk
dus blijf op zoek naar iets haalbaars
en verder gaat het op en neer
maar.... ik drink niet
dus mag niet mopperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee hallo allemaal vandaag.
Omniby, als je bibbert houden we je wel vast. Wat goed van je dat je nu stappen hebt ondernomen, dat verdient al een :present:
En of het eng gaat worden? Vast wel. Of misschien ook helemaal niet. De eerste stap naar jouw eigen nuchtere ik! Wow, ik neem mijn petje af dat je het gaat doen, en dat je het hier ook nog zo beschrijft ook. Dat wordt jouw eigen reis naar wat jij wil.

Hermie, niet zelf ziek worden! Of tenminste niet verder gaan kwakkelen. Hier niest, hoest en kucht ook iedereen alles aan elkaar. In ieder geval beterschap. En je zorgt vast goed voor jezelf.

In het algemeen heb ik vanmorgen maar weer eens gemerkt dat ik lijd aan vooroordelen. Een man die in de bus vreselijk naar bier stinkt en ook een tas blikjes met zich meevoert zie ik meteen als een ouwe alcoholist. Terwijl het misschien wel iemand is die het even niet ziet zitten en volgende week weer helemaal het ventje is.
Een vent in een opgetuigde BMW die gierend voor een voetgangersstoplicht stopt en daarbij zijn voet op het gas houdt (vrrroemm-vrrroemmm, willen jullie wel eens uit de weg gaan) vind ik een onbeschofte macho, terwijl hij misschien wel in zijn hart een heel aardig knul is.

Alles ligt open, nooit weet je iets zeker ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...