Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 November 2009


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 311
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik droomde vannacht dat ik niet kon slapen en naar beneden liep om een grote borrel te nemen en weer terug in bed te gaan. Voelde me in mijn droom heel schuldig dat ik na een week stoppen weer voor de bijl gegaan was. Werd vanochtend wakker en gelukkig was die borrel maar een droom.

@Dhendro 9 maanden alweer, vast een hele bevalling dat stoppen :) Van harte.

*houtje schop geeft, opschieten!* en iedereen goedemorgen wenst. Ik ga vandaag een sollicitatie brief de deur uit doen, kamer opruimen en studie zaken organiseren. Zaken netjes in mapjes doen enzo, het is inmiddels allemaal een chaos op mijn kamer en sinds ik niet meer drink kan ik minder goed tegen chaos. Wat natuurlijk positief is, zonder puinruimen kom je er nooit van af.

En over die AA, dat is in het ziekenhuis en dat is een plek waar ik in de toekomst best wil werken. Lekker handig, zou daar niet heen gaan uit angst herkend te worden in de toekomst als ik er ga solliciteren. Je kan natuurlijk ook een dorp verderop gaan maar echt handig vind ik een ziekenhuis niet voor de anonieme alcoholisten meeting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freddy, helemaal mee eens hoor. Maar dit waren woorden van mijn partner en die van mijn AA genoot he. Zelf persoonlijk ben ik juist ook veel zelfverzekerder en was dat in het verleden m.i. schijnzelfverzekerdheid. Ik was juist onzeker, maar ben dat nu ook weer vanwege mijn relatiecrisis en niet door mijn onthouding. Mijn onthouding maakt mij supersterk, maar mijn crisis uitermate zwak. Ik zal ermee dealen en de tijd zal alles leren, maar drinken is iig uitgesloten. Dat lost niets op en zou het boek definitief sluiten. Daarnaast WIL ik echt niet drinken. Niet zoals ik deed en ik de verre toekomst zullen we wel weer zien.

Maar ik wil nooit meer zuiplap zijn en zal voor mijn kinderen en vrouw ook zorgen dat dit voor altijd verleden tijd zal zijn.
Mijn zoontje van 5 zegt regelmatig dat ik geen biertjes en sigaretjes meer mag. Ook gisteren nog zegt hij dat ik na dit sigaretje (stak er weer een op buiten) niet meer mag roken. (hij hoort dit wel eens van zijn moeder en dat je daar ziek van wordt) Kun je nagaan, hij praat ook nog steeds over bier terwijl dat al lang geleden is. Hij motiveert wel enorm om te stoppen met roken want als je je eigen dreumes dat hoort zeggen.....
Niettemin, veel stress nu en het huis ook nog in de verkoop (waar ik nog veel werk en stress aan heb), dus heb iets geroepen als....2 weken na de verkoop van het huis. Maar eigenlijk wil ik wel eerder en het liefst zo spoedig mogelijk.


Suffertje,



Het niet meer drinken veranderd best heel wat aan je. Alleen is het nu wel echt.

Zelfverzekerder met drank ? Werd eerlijk gezegd alleen maar onzekerder. Ja, met een slok op, wel een grote waffel. Maar verder ? Zie het als een schijnwereld nu.

Alcoholisten zijn vrijwel allemaal gevoelige mensen, mijn gevoelens zoop ik weg.

Nu pak ik met een nuchtere kop mijn dingen aan, veel fijner.



Ben sinds 4 jaar gescheiden, en mijn kinderen vinden het juist veel fijner dat pa niet meer drinkt. Alles stond in het teken van drank. Doe mij dit maar.



Maar verder heb je wel een punt, alles moet ook weer een plekje krijgen. Je moet weer met jezelf om leren gaan. Vind het vaak, bouncen van gevoelens.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allen,
wat een goede berichten hier alweer. Ik kan me er bij aansluiten. Neem vandaag overuren op, dus kon tot 9 uur in bed blijven, en ik heb ook echt heerlijk geslapen! Moest zelfs mezelf uit bed duwen, terwijl ik met drank (ook als het niet erg veel was) altijd vroeg wakker ben en niet meer kan slapen.
Merkte ook, zoals gisteren, dat ik een heel drukke dag zonder drank of kater, veel beter aankan. Blijf het hoofd koel houden, en krijg alles gedaan, en tevreden naar bed. Heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou alle reclame's mogen mij gestolen worden hoor, maar de reclame, ik geloof van Bavaria, die vind ik ontzettend mooi, behalve dat die druppel in de bek van een Eng. Buldog geschoten wordt. Das jammer.
Heb zelf helemaal geen moeite om drankreclame's te zien.
Nou ik ga wat poetsen. Ben veel te laat. Heb beregoed geslapen. Denk dat ik gisteren erg veel van me afgeschreven heb.;):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf vind ik het nog steeds heel erg moeilijk om wat regelmaat in mn leventje te krijgen.
Dan gaat het weer een paar dagen goed en dan weer een week niet.
Neeee, ik drink niet hoor.
Ben er geloof ik nog steeds niet aan gewend om alleen te wonen, maar inmiddels is dit wel al 1 jaar het geval.
Kom te laat uit mn bed, kook niet voor mezelf en werk bijna niet.

Maar goed, we gaan ons best weer doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi pippie

ik vond t alleen wonen juist super...
maar dat kwam ook mede door mijn drank.
zo kon ik t voor de buiten wereld geheim houden ...(dacht ik)
niet dus...mijn exvriend had dat wel door...en mijn fam ook.
nu ik niet meer drink..vind ik t nog steeds zalig alleen met mijn dieren...maar mis je toch dat intieme
en wenste nu wel een arm om me heen!!!
maar ik keek toendertijd mijn vriend liever de deur uit...dan dat ik hem zag komen ...want dan kon ik niet drinken...dus nu eigenschuld dikke bult......
en ook ik moet me bijelkaar rapen om nu voor mezelf te koken enz.
maar ook ik ga hier aan werken


groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mousie,

Er zitten altijd 2 kanten aan he, aan de ene kant vind ik het ook heerlijk om alleen te wonen.
Maar aan de andere kant ben ik op een of andere manier niet meer vooruit te branden.
Het eerste half jaar ging dat trouwens prima, maar de laatste tijd stukken minder met af en toe een opleving.
Vind het echt super moeilijk en elke dag maak ik weer goed voornemens voor de volgende.
Het is trouwens niet iets wat bij me past, dat ik me zo laat kennen, ben altijd het type van, kom op.......we gaan er weer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...