Spring naar bijdragen

donderdag 26 november

Vie

Aanbevolen berichten

[sorry mischien komt ik wat verward over maar ik ben alles aan het uit proberen zodat ik er precies achter kom hoe het werkt allemaal. Mijn valkuil is tussen 3 en 5 uur De laatste dagen merk ik ,na anderhalveweek duidelijk minder te drinken, dat die valkuil die iets minder scherp word. Oke een zwaluw is nog geen zomer maar geeft wel iets houvast Een terugslag krijg ik natuurlijk maar hoe langer ik het vol hou des te groter de kans is dat het mij gaat lukken. Het moet zijn 2 stapjes achteruit een drie vooruit en niet 3 achteruit en twee vooruit.
Goedemiddag,

Voor mij werkt dat erg goed, het geeft moed omdat ik

tot veel inzichten kom en oud gedrag aan het afleren ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 394
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oei ik schrok even omdat ik het ff kwijt was Alaine
dacht meteen aan al die films met drank op
waarbij ik me het eind de volgende dag niet kon herinneren.
Maar nu kwam het snel terug gelukkig;
de vriend Pete? herinnerde zich dar de mexikaan de natuur beschreef
en die was net zo mooi als die van de plaats waar ze waren met
het dode lichaam. hij liet dus die bewaker (moordenaar) weer een graf graven onder een mooie boom,
liet hem hem begraven en hij moest vergiffenis vragen. Dat lukt pas met het pistool op zijn slaap, maar toen brak er iets prachtigs door, waardoor alles op zijn plaats viel. Pete liet hem vrij en gaf hem het 2e paard. De moordenaar die had verwacht ook gedood te worden bleef achter. erg mooi slot.
Volgende keer beter,
je zult wel moe geweest zijn.

Mooie films vaak op Canvas he, echt van die filmhuisfilms
gr. Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freddy, met je eens. We vragen hier niet alleen aandacht maar we geven het ook. Dan wil je toch eigenlijk wel een redelijk antwoord op je input.
Maar misschien heeft Willie het erg moeilijk ofzo, je kan het virueel allemaal niet weten.
Gaat het goed met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kanjers,

Ik ben weer thuis. We hebben een hoop gedaan vandaag, en als ik dan zo druk bezig bent, vergeet ik even dat het gisteren helemaal fout is gegaan. Als ik dan weer even pause neem, komt alles weer naar boven, en voel ik me rot. Neem me dan echt voor om twee keer per week Refu. te nemen.
Verder is er duidelijkheid gekomen over de hulp die mijn Kabouter krijgt. Ook weet men daar hoe Jos in elkaar steekt en ook zij hebben een zwaar hoofd hierin. Verder zal hij hulp krijgen voor boodschappen, het huisje poetsen enz. Hiermee wordt ik toch een heel stuk ontlast en dat is een fijn gevoel.
Toch heeft het niet alleen maar te maken met de relatie dat ik drink want dat deed ik daarvoor ook. Maar zoals eerder beschreven, met vallen en opstaan leert men. En ik wil leren. Dus we gaan er weer voor in de hoop dat ik sterk genoeg ben om hier eerder aan de bel te trekken. Heb pas geleden wel geschreven dat ik trek had maar daar werd jammer genoeg niet op gereageerd. Geen verwijt hoor maar zal de volgende keer gewoon veel duidelijker moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ik ben in mijn hart een Yiddishe Momma, die maken alles goed met eten. :heart:
Ben je gevallen? Kom maar dan, Momma zal er een kusje op geven, en hier, een heerlijke bagel. Ik zal je die mop maar niet vertellen van dat jongetje dat geen kreplach lustte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog aan het stoeien wat nou het beste is: helemaal geen drank in huis hebben, of een paar flessen wijn in de schuur voor als er bezoek komt. Ik vind het zo ongastvrij om helemaal geen bier of wijn aan te kunnen bieden, en het voelt wel goed dat ik er af blijf, al staat het dichtbij.

Of is dit juist een valkuil?
Als ik niets in huis heb wordt ik soms juist zo nerveus, dat ik toch wat ga halen (voor het geval ik 's avonds echt een glas 'moet'). Ik heb wel eens een tijdje niets in huis gehad, dat hielp eigenlijk niet zo goed. Maar goed, toen had ik adb ook nog niet, maakt me nu ook sterker.

Jane, bedankt voor je aanvulling; zo voelt het weer compleet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Em. bedoel je dat ik dan twee keer per week naar de h.a. moet? Met m'n vlindernetje?:P
Ik denk dat ik dat maar niet moet gaan doen. Nee ik heb het twee mnd. gekunt om het wel te slikken. Net dacht ik nog, ik kan me wel rot voelen maar ik heb toch twee maanden niet gedronken. Een keer een kleine uitglijer maar die drank kwam er accuut weer uit dus heb daar helemaal niets aan gehad.
Ik vind van mijzelf dat ik daar goed in ben geweest. Twee maanden niet drinken is toch ook een prestatie.
Dat moet ik ook niet vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee suiker dat doe ik niet Soothe. Maar zalm is aan mij altjd besteed. Het water loopt me om de mond.

Ik vind het hebben van geen drank in huis meestal het beste Je kan maar eens een aanval van trek hebben, en dan is het beter maar niet in de buurt.
Ik haal allleen wijn in huis als er bezoek komt die graag wat drinkt. En dan mieter ik na afloop alles weg.
Maar inmiddels weten de meeste mensen wel dat ik geen alcohol wil drinken. En ze vinden het leuk om bij het eten thee te drinken. Daar maak ik dan wel een ceremonie van.
Iets aankleden dat er op het eerste gezicht wat saai uitziet kan heel verrassend uitpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond allen

Bol
Ligt idd aan je doelstelling wat je er het beste mee kunt doen
hunkering at all times lijkt me geen pretje!

Ben al de hele middag aan het lezen voor het Sinterklaasgedicht pff....
Vandaar ook geen reacties van mij en wel ingelogd, zal nog wel vaker
gaan gebeuren tot aan 5 december
Heb er iets te licht over gedacht..
bij een beetje inhoudelijk gedicht hoort ook wat kennis
en laat ik nou nét ... hebben die hier uhm... nee zeg niets verder:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...