Spring naar bijdragen

donderdag 3 december

sailor

Aanbevolen berichten

Floor, er is niets mis met zelf vertellen hoe je in je relatie tot alcohol staat, of je trots te laten varen. Maar het deugt niet als een ander dat voor je regelt of vertelt. Knap van jou dat je tot inzichten bent gekomen bij de AA. Vraagje: waarom ga je samen met je kind niet iets heel leuks doen met de kerstdagen?

Wing het consult met PsyQ had ik al beschreven en staat nu in R.L op 16 februari. Wat me meteen te denken gaf dat ik een agenda voor het aanstaande jaar nodig heb.

En het is geheel off-topic maar mijn kater Brasser heeft zo zijn best gedaan op zijn schone kakkelhokje dat ik bijna flauwval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 285
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog even een overwinning te melden:

Vanmiddag bij 't autorijden de tankstations overgeslagen (sigaretten passen zo prachtig bij een fles wijn). Ik heb zelfs bij de supermarkt een doos wijn voor de feestdagen ingeslagen, met het vreemd nieuwe gevoel dat deze doos echt dicht gaat blijven de komende weken.
Lang niet gehad! Dit wilde ik even melden; ik ben pas zo kort bezig bij adb en ik lees af en toe met afgunst hoever jullie al zijn (soms met uitglijders, maar zeer ver in geestelijke ontwikkeling).

Isa, ik vind je een lieverd hoor! En het is al gezegd: jij bent veranderd voor jezelf; als een ander daar geen waardering voor heeft is dat zijn/haar probleem (en vraag ik me af wat zijn of haar waarde voor JOU is).:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad , soms is inderdaad vaak herhalen zelfs niet genoeg, en zou een vorm hersenspoeling beter werken voor sommige mensen.
dat de wetenschap dit nog niet ontdekt heeft , een soort reset van je totale brein, en dan alleen terugplaatsen wat je nodig hebt, en alle overtollige ballast gedeleted

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
alaine

Baklap,

Als je geen grote tekorten hebt is vit.B-complex prima; wat je teveel binnenkrijgt plas je weer uit (dat geldt niet voor alle vitamines!). Als je geen duidelijke klachten hebt en normaal eet is dit prima (overigens; als je gezond bent, geen overdaad aan alcohol nuttigt, en gevarieerd eet heb je geen Davitamonnetje meer nodig zoals vroeger de winterdag naast je ontbijtbordje).

Bij ernstig alcoholmisbruik wordt ook vaak slecht gegeten, en door maagdarmstoornissen kun je tevens een achterstand in je vitamines oplopen. Dan worden hogere doseringen vit.B gegeven dan in die van het Kruidvat (bv. vit.B1 25-100 mg per dag, da's dus 10-40x de dosering van het Kruidvat); bij toediening van B12 wordt 1mg per keer gespoten (ik dacht dat dit ook de dosering was die dan moest worden geslikt, dat kan ik voor je nazoeken als je het wilt weten). Da's dus tevens wel flink meer dan 2 nanogram (10*-9) in de Kruidvatpil. Deze hoge doseringen worden verstrekt via de HA/verslavingsarts en veelal vergoed; eventueel is vooraf bloed te prikken om te zien of je daadwerkelijk een tekort hebt.

B)

Super, dit ga ik ook bespreken morgen met de intake!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirk als het goed is gebruiken we zelfs maar 10%. We kunnen die 90 % nog niet gebruiken, we zouden hartstikke gek worden. Het zou misschien wel kunnen betekenen dat alle informatie die we op slaan de hele dag door, bewust zou worden. Nee laat mij die 10% maar gebruiken. Heb ik meer dan genoeg aan.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten Floortje
je hebt een goeie stap gemaakt
het geheim is open
en je bent minder te kwetsen daardoor:present:

Kirky ook welterusten!

Ik ga ook mijn anijsmelk maar eens opwaremen en met een boekje naar bed
Ik hoop dat ik niet weer droom van het forum, al 3 nachten achter elkaar
kan niet gezond zijn!
Welterusten:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry kirky was even weg van het forum, maar ik snap wat je zegt, je hebt het gehaald om jezelf te resetten op een ander leven zonder alcohol, en niet meer naar het verleden te kijken.
ga snel slapen en sta fris weer op, anders rijd je misschien mij wel omver want ik woon niet al te ver van je vandaaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik ben hier na wat omzwervingen van noord naar zuid en van links naar rechts terechtgekomen. Nu blijf ik hier heb ik besloten (met mezelf) ben er al 8 jaar. De zon helpt me tegen mn depressieve gevoelens die toch wel komen maar die ik nu op eigen kracht (zonder anti depress en "proff. hulp") probeer aan te kunnen. De warmte doet me goed.
t Helpt als je niet drinkt he? smorgens sta ik blijer op. blijft moeilijk trouwens.
Oh, dus eerst een tel. intak-gesprek voor jou. Hopelijk kan er snel een start gemaakt worden met een persoonlijk gesprek met een deskundige die je vertrouwen wint. sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal, ik kom ook nog maar even buurten.

Wat is er weer veel geschreven vandaag zeg.
En wat heeft iedereen elkaar weer kunnen steunen, goed om te lezen, dat we hier op het Forum er altijd voor elkaar zijn.

Baklap heb jij je haar trouwens geverft? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer eens geen idee waar je het over hebt Hannah, maar verongelijkt zoals gewoonlijk. Het is jouw handelsmerk om vaag-kwade berichtjes neer te zetten.

Beate, het lijkt wel: van voor naar achter van links naar rechts....Maar ik zou met dit weer ook wel ergens in het zuiden willen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he Vie, dat was dus een teleurstelling vanmiddag, maar nu? toch wel een echte afspraak aangegaan hoop ik. t janken komt er gratis bij, dat is meestal zo. Niet leuk voor je, hopelijk kun je rustig slapen vannacht.

He pippie, welkom zo laat nog. Ik moet zelf trouwens proberen niet meer hele nachten op te blijven, ik drink trouwens niks! met drank wordt het 3 uur of later, vreselijk.
Gaan we niet meer doen, zeg ik dan tegen mezelf. 10 glazen per week zit ik nu op, zaterdag koop ik een half flesje wijn, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Beate, het was geen teleurstelling. Het duurt alleen maar even wat langer voordat ik echt een gesprek heb. Maar ik rammel al zo lang door dat die paar maanden er ook nog wel bij kunnen.
Kinders, bedtijd! Hoort de wind waait... trippel trappel triippel trap... paardje is nog lang niet moe maar ik ga naar bedje toe... Ahum, zit sint er aan te komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...