Spring naar bijdragen

donderdag 3 december

sailor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 285
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ari en Witte ik kon ook niet in loggen. Vreemd hé?
Overigens wat een beroerd verhaal Ar. Vreselijk. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er op moet zeggen. Ben wel geschrokken, maar vind het zo ontzettend knap van je om door te gaan.:heart: Dat is alles wat ik kan geven maar het is wel uit de grond van m'n hart.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Kit

Baklap,

Helemaal goed.

Me 2 squash!

Top! Goed voor het lijf en de conditie. Mocht ik nog besluiten te gaan, ga ik wel met de auto. Kan ik in ieder geval niet drinken. :) Maar misschien blijf ik wel gewoon thuis en ga ik op tijd naar bed, eerst maar eens een hapje eten straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,

Wat bedoel je met ijzerspuit? De enige manier om ijzer via een spuit toe te dienen is dmv ferrioxidesaccharaat, en dat hoort IV (intraveneus) gespoten te worden, of liever nog via een infuus.

Als hij het IM (intramusculair, bv in zijn bil) gespoten heeft gekregen is het meer waarschijnlijk vitamine B12 geweest; daar hebben alcoholisten vaker een tekort aan. Een langer bestaand vit.B12-tekort zorgt, evenals ijzertekort, voor het ontstaan van bloedarmoede.

Overigens helpt het wel een beetje denk ik, als iemand zijn eigen drank moet verzorgen. Mijn man weigerde op een moment gewoon mijn drank te kopen, en de laatste jaren wordt ik hierdoor steeds meer met mezelf geconfronteerd (ik betaal het ook zelf). Zo voelde ik me steeds meer uitschot (roken mag je ook al nergens meer, met een plu in de regen).:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh ik werd ook uit adb gegooid. Een goede gelegenheid om kroketjes te gaan halen.
Lieve schatten, ik heb pas op 16 gebruari een live gesprek bij psyq. Betrapte mezelf er op dat ik weer ongepaste grapjes zat te maken, zoals: nou tegen die tijd kan ik me al wel uit het raam geworpen hebben, gelukkig dat ik op de begane grond woon.
Flauw van me, maar ik was echt uit mijn doen.
En lief van jullie om zo mee te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ik heb de laatste weken hard gewerkt aan mijn alcoholgebruik en het is aardig gelukt.
Maar soms is het zo moeilijk, heb in 2007 borstkanker gehad en blijf maar naar het ziekenhuis rennen.
Dinsdag hormoonspuit gehad, woensdag botscan voor uitzaaiingen, vandaag naar de neuroloog voor
kanaalstenose tgv artrose in de nek. Volgende week weer naar oncoloog en EMG. daarna weer naar plastisch chirurg en operatie. telefonische afspraak met gyneacologie voor uitslag. en dan weer naar de neuroloog voor uitslag. Soms word ik er helemaal gek van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alaine het wordt niet intraveneus gespoten maar inderdaad intramusculair. Ik hoop dat ze het langzaam doen, hij ziet er n.l. heel erg tegenop. Dit zou dan een x in de drie mnd. moeten gebeuren, maar nu heb ik weer begrepen dat hij een paar spuiten achter elkaar krijgt. Hij heeft een stoma dus er wordt zo wie zo weinig op genomen in het bloed. Het is een Ileostoma dus de dikke darm kan geen mineralen en bepaalde voedingstoffen af geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: Hannah1

Ik zag dat zelf niet zo.Ben in een tijd opgegroeid dat drinken normaal was.

En thuis ging het ook normaal, na de kerk op zondag en na een drukke werkweek dronken pa en ma een citroentje, en kom op laten we eens gek doen en er ook nog een sigaret bij roken.

Ik heb het niet van hun dus.

Hannah, was dat cynisch bedoeld?
Ik denk dat je het juist wel van je ouders hebt; drank en sigaretten werden geassocieerd met iets feestelijks. In de latere decennia is er meer geld ter beschikking van het gemiddelde gezin gekomen, waardoor het eind van de werkdag al als een feestje werd gevierd met een of twee alcoholische consumpties. Hierdoor werd niet alleen meer op feestdagen gedronken, maar steeds meer door de week. Hier hebben wij de 'vruchten' van geplukt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mistyday,
Knap dat je ondanks als die toestanden goed met de drank
omgaat. Ik begrijp dat je niet bent gestopt?
Drank en al die onderzoeken........... moet er niet aan denken
hoe je je zou voelen als je veel dronk en dat allemaal moet
ondergaan. Ik hoop dat je iemand hebt die je kan steunen,
praktisch gezien en de oh zo noodzakelijke schouder?:heart::present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kit, ik heb ook tegen dat meisje gezegd dat ik het best begrijp dat het nog zo lang duurt. Misschien leer ik ook nog wel eens af om afstandelijk te zijn en overal grapjes over te maken en dingen echt te durven DELEN!
En hoe dan ook ben ik blij dat jij hier ook bent. (e.a.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen van het forum

Er is weer heel wat gezegd hier ,
en het raakt me zoals jullie hannah steunde en nog
Ik heb in jan jl. van een heel lief iemand
een mooi schrijven gekregen
en ik ben er zowaar mede hierdoor van de drank gekomen de 5de febr jl.

en ik wil het met jullie delen

Je kan me blijven kwetsen
zoals je altijd al hebt gedaan
Me vernederen kan je blijven proberen
Maar aan de kant zul je me nooit slaan

Je kan de zon uit mijn leven halen
en het slechtste voor me hopen
De wolken laten overheersen
maar over me heen zul jij nooit lopen

Ook al wens je me alleen maar pijn
Je kan doen wat je wilt
mij krijg je niet klein

ik denk dat dit voor heel wat mensen opgaat
maar denk nu speciaal voor hannah
doe er wat mee meis:present:

Lieve knuffel van me:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...